Aihe: Jääkiekon MM-kisat 2013
1 2 3 4 553 54 55 56 5769 70 71 72 73
hmv
17.05.2013 00:00:55
Jag: Ruotsi. Mahtia.

Lopputurnaus:
Sveitsi-USA. Sveitsistä ei oo vielä mestariksi ja ainakin yksi tappio tässä turnauksessa tulee. USA taas on voittanut (?) mestaruuden viimeksi joskus.. ? Kuka edes muistaa. Ei voita nytkään. Jäljelle jää Suomi ja Ruotsi. Ruotsi ei voi voittaa koska kotikirous. Näin ollen kauppatorin vois jo varata. Saa ottaa talteen :)

Tjaa'a.. Kyllä USA taitaa nämä karkelot viedä. Sitä kun ei oo kukaan oikein missään noteerannut, ei ennen kisoja eikä oikein vieläkään. Voittivat kumminkin Suomen vakuuttavalla tavalla ja Venäläiset saivat oikein perusteellisen selkäsaunan. Suomen ja Ruotsin "kamppailu" voi mennä ihan kumpaan suuntaan tahansa. Suomea toki kannustetaan, mutta vaatinee vähintään Kontiolan hattutempun, että naapuri kaatuu.

Sitten vielä finaalissa Ruotsi kun ei yksinkertaisesti saa eikä voi eikä pysty olemaan se joukkue joka voittaa kultaa kotikisoissa -> USA vie.

Mun veikkausten taso on toki tullut selväksi jo näiden kisojen aikana, on ihan sama heittää kolikkoa.
Yks semmonen
_Petri_
17.05.2013 00:02:42

Herrah: Joo aika jäätävä suoritus :--DD

Ruotsistriimin selostajan spontaani OI JÖSSES -karjahdus oli vähintään yhtä jäätävä :-D Laatuviihdettä torstai-iltaan, hyvä hurrarna!
PROG OUT WITH YOUR FROG OUT
sellisti
17.05.2013 00:05:03
Kulkunen: Kaisse tuo Ruotsi kuitenkin helpompi vastus lopulta on, Kanadalta ois todennäkösesti tullut koteloon pronssia ja ihan härkänä lämsää. Pelottaa kuitenkin jo valmiiksi lauantai.

Kyllä mustakin tuntuu että todennäköisemmin Suomi Ruotsin voittaa kuin Kanadan. Silti se on vaan aina jotenkin erityisen epämiellyttävän pelottava fiilis kun tietää että länsinaapuri tulee vastaan. Eikä mitään muuta maata vastaan tappio vituta niin paljon kuin Ruotsia vastaan. Toivottavasti kotikisojen kirous jatkuu lauantaina..!
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -jami
Röntgen-Jeesus
17.05.2013 00:05:56

Ikinä en oo kannustanu tällä tavalla Ruotsia.. huh huh. Lauantaina annetaan sitten isän kädestä.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä.
Anonymous-jazz
17.05.2013 00:08:10 (muokattu 17.05.2013 00:08:43)

Kyllähän noi senaatintorin kansanjuhlat ovat edelleen mahdollisia 2013. Ykköskentän täytyisi kuitenkin olla aikamoisessa vedossa vielä parin matsin ajan.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
HaloOfFlies
17.05.2013 00:09:22 (muokattu 17.05.2013 00:12:53)

Ruotsi ei kuitenkaan voitosta huolimatta esittänyt yhtään mitään ihmeellistä Kanadaa vastaan. Ja Leijonat on yhtenäinen joukkue, joka esitti Slovakia-pelissä yhden näiden kisojen huikeimmista eristä.

Melartille ja Anttilalle annettava nyt hommaksi pimentää Sedinit.
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
aivokuolio
17.05.2013 00:13:41
danny: Ruotsi ei kuitenkaan voitosta huolimatta esittänyt yhtään mitään ihmeellistä Kanadaa vastaan. Ja Leijonat on yhtenäinen joukkue, joka esitti Slovakia-pelissä yhden näiden kisojen huikeimmista eristä.

Koitappa nyt päättää mitenpäin se takki on päällä ettei tarvi jatkuvasti olla kääntelemässä.
Parasite
17.05.2013 00:14:45
aivokuolio: Koitappa nyt päättää mitenpäin se takki on päällä ettei tarvi jatkuvasti olla kääntelemässä.

Hyvä takkihan on sellanen mitä voi käyttää tilanteessa kuin tilanteessa.
"Mies ei voi elää ilman viiksiä." -Kersu
LordWinter
17.05.2013 00:15:28
olikohan tuossa kanadan 2-0 maalissa jotain peli kello manipulointia mukana kun kuitenkin ruotsissa pelattiin ja hmm
"Why do people have to work, anyway!? We should just get to sleep as much as we want and eat as much as we want, whenever we want. I wish I'd been born in a zoo as a panda--at least they take good care of you there."
HaloOfFlies
17.05.2013 00:20:10 (muokattu 17.05.2013 00:22:50)

Oli se Suomen ensimmäinen erä kuitenkin todella hyvä. Harmi että toinen erä oli mitä oli. Kolmannen erän alussa tulleen tasoitusmaalin jälkeen rupesi vituttamaan niin paljon, että piti lähteä vähäksi aikaa lenkille (olin varma että peli oli siinä). No, hyvinhän siinä sitten kävi lopulta. Loppujen lopuksi puolivälierän loppuratkaisun missaaminen harmittaa vähemmän, kuin vaikkapa finaalin tai välierän kolmannen erän katsomatta jättäminen. Ne kyllä katsotaan loppuun saakka.

Ja mieluummin välierässä vastaan Ruotsi kuin Kanada, joka on perinteisesti ollut Leijonille ylitsepääsemätön vastus.
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Prophet
17.05.2013 06:04:55
Se on sotatilaa nyt. Liikekannallepano alkoi. Kansakunnan kohtalo on Juti-dogin varassa.

http://www.iltalehti.fi/mmjaakiekko2013/2013051717029440_jc.shtml

http://www.iltalehti.fi/mmjaakiekko2013/2013051617029251_jc.shtml
sellisti
17.05.2013 08:12:41 (muokattu 17.05.2013 08:13:57)
Prophet: Se on sotatilaa nyt. Liikekannallepano alkoi. Kansakunnan kohtalo on Juti-dogin varassa.

Tuohon voisi melkein kommentoida, että edellisen kerran kun ollaan Globenissa kohdattu MM-tasolla, ripustettiin suomalaisten kaulaan pelin jälkeen kultamitalit. Samoin edellisen kerran kun ylipäätään kohdattiin MM-tasolla. Ni vet hur det brukar gå. :)
"Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -jami
Burn
17.05.2013 08:18:48

Prophet: Se on sotatilaa nyt. Liikekannallepano alkoi. Kansakunnan kohtalo on Juti-dogin varassa.

http://www.iltalehti.fi/mmjaakiekko2013/2013051617029251_jc.shtml

Musta tää maiden välinen piikittely on jotenkin aina ollut niin poskettoman koomista Suomen osalta. Media ei oikein ikinä osaa pistää mitään yhtä mukanokkelaa takaisin ja iltapäivälehdet tyytyy vain bongailemaan ruotsalaisten naljailua tyyliin "N...NNÄITTEKS?! NE NAURAA MEITÄ!". Ja jos/kun Suomi sattuu ottamaan pudotuspeleissä Ruotsilta pataan niin siitäkös ne suomalaismediat vasta lukkoon menevätkin.

http://i.imgur.com/5nzCX.gif
Perzzza: vitsit se on kovaa kamaa kun varaanit syo lihaa metsassa. LATAA NEREUS VELOITUKSETTA!
sellisti
17.05.2013 08:30:12 (muokattu 17.05.2013 08:31:17)
Burn: Musta tää maiden välinen piikittely on jotenkin aina ollut niin poskettoman koomista Suomen osalta. Media ei oikein ikinä osaa pistää mitään yhtä mukanokkelaa takaisin ja iltapäivälehdet tyytyy vain bongailemaan ruotsalaisten naljailua tyyliin "N...NNÄITTEKS?! NE NAURAA MEITÄ!". Ja jos/kun Suomi sattuu ottamaan pudotuspeleissä Ruotsilta pataan niin siitäkös ne suomalaismediat vasta lukkoon menevätkin.

http://i.imgur.com/5nzCX.gif

Tuosta tuli mieleen hiljattain lukemani - en muista kenen kirjoittama - teksti siitä, että Suomessa otetaan urheilu ihan liian vakavasti ja ryppyotsaisesti niin kotisohvilla kuin valmennuksessakin. Siinä vertailtiin muistaakseni just Ruotsiin, jossa osataan naureskella ja ottaa rennosti ennen tärkeää matsia/kilpailuakin, eikä se silti tarkoita etteikö keskityttäisi ja oltaisi tosissaan. Suomen versiossa taas ollaan niin kuolemanvakavia, että lopputulos on se että häviämistä pelätään niin paljon ettei sitten uskalleta voittaakaan. Ei se ollut välttämättä just jääkiekkoon liittyvää tekstiä, en muista. Mutta tämä ryppyotsaisuus näkyy kyllä sitten tuossa median reaktiossakin.
DJKaaos
17.05.2013 11:48:07
Antero Mertaranta on näköjään keksinyt alkaa huutamaan ja venyttämään sanoja ja nimiä oikein kunnolla, kun Suomi tekee maalin. Läpi turnauksen jatkunut ja joka kerta on tehnyt mieli lyödä nyrkki betoniseinään maali-ilosta huolimatta. Peeeeeeeeeeetriiiiiiiiii Koooooooontiola! Juhamatti Aaaaaaaaltoneeeeeeen Rööööööögle! Raivostuttavaa kuultavaa. En kyllä muista, että vastaavassa mittakaavassa olisi Mertaranta tuota aikaisemmin harrastanut. Muutenkin alkaa Mertaranta ärsyttämään, kun Total-paketin omistajana sitä joutuu kuuntelemaan mainoksissakin jatkuvasti.

Linnunlaulupuu: Nyt oikeesti joku raja ton teräsbetonin kanssa.

Tämä.

Jottei menisi pelkäksi valittamiseksi, niin onhan tässä turnauksessa ollut paljon hyvääkin. Mitalipelit edessä ja Meidäm pojat mukana. Sveitsin esitykset myös erittäin jees. Juhani Tammisen maksimaalinen narsismi kornerissa ja kisojen oheisohjelmissa on kaikessa hämmentävyydessäänkin aika hauskaa seurattavaa.
Minä olen minä.
DM
17.05.2013 12:05:38 (muokattu 17.05.2013 12:07:00)
Ruotsi - Suomi...ihan huippua. Ensimmäisen kerran näissä kisoissa nousi omakin fiiliskerroin Leijonia kohtaan kriittisen rajan yli. Nää matsit on yleensä niin timanttia. Vähän on häirinny näissä skaboissa se, että Suomen tiimiin ei ole rakentunut sellasta samanlaista luottoa kuin aiemmin. Esim. Bratislavan kisoissa oli alusta asti ihan maxitäböllä mukana Suomen otteissa. Vähän esim. häirii se, et Venäjä-voitosta tehtiin hirvee haloo, et nyt on Leijonat iskussa. Ei näitä pelejä seisoskelemalla voiteta, mut siinä matsissa Venäjä autto Leijonat kyllä voittoon. Slovakia-pelissä taas oli ihan toinen tahti ja aukes tavallaan koko homma oikeella tavalla. Leijonista tuli lumihiutaleita.

Mä ootan ja uskon kyllä, et nyt mennään finaaliin, vaikken Tamin hehkutuksia siitä, et Suomen matsin voittaja kantaa kannua sunnuntaina, allekirjotakaan suorilta käsin.

Änärin seuraaminen taas on pariks viikoks jääny vähän vähemmälle, mut siihenkin rumbaan pääsee taas suoraan konferenssin semifinaalien tuikkeeseen mukaan näiden paardien jälkeen.

#leijonat #kalenkannu #jutidogit #konnat
If you find yourself lost in the woods, fuck it, build a house. "Well, I was lost, but now I live here!" -Mitch Hedberg
aivokuolio
17.05.2013 12:20:02
Jännä juttu sinänsä että tänä vuonna tuo epäluottamus Leijonia kohtaan on ollu ja tuntuu edelleen olevan yllättävän monen mielessä vaikka joukkue on todellisuudessa voittanut 7/8 matsista. En muista millon ois menny noin vahvalla voittoprosentilla viimeksi. Ok, onhan pari viime matsia menny aika perkeleen tiukille mutta tylsäähän se olis jos joka peli ois selkeä tykitysvoitto.

Mutta ne kriittisimmät pelit alkaa olla käsillä. Toivottavasti kundeilla kestää kasetti ja momentumi on oikealla jengillä. Varmasti suht kuumottava monelle lähtä kisojen ensikertalaisena loppuunmyytyyn Globeniin ruottalaisia vastaan.
Jokunen
17.05.2013 12:21:00
DJKaaos: Antero Mertaranta on näköjään keksinyt alkaa huutamaan ja venyttämään sanoja ja nimiä oikein kunnolla, kun Suomi tekee maalin. Läpi turnauksen jatkunut ja joka kerta on tehnyt mieli lyödä nyrkki betoniseinään maali-ilosta huolimatta. Peeeeeeeeeeetriiiiiiiiii Koooooooontiola! Juhamatti Aaaaaaaaltoneeeeeeen Rööööööögle! Raivostuttavaa kuultavaa. En kyllä muista, että vastaavassa mittakaavassa olisi Mertaranta tuota aikaisemmin harrastanut. Muutenkin alkaa Mertaranta ärsyttämään, kun Total-paketin omistajana sitä joutuu kuuntelemaan mainoksissakin jatkuvasti.

Kyllähän Mertarannan selostus ja lätkän mm-kisat kuuluvat kevääseen. On sillä Antsalla ärsyttäviäkin maneereita ja vuosien myötä ne ovat ehkä vielä lisääntyneet. Omasta mielestä "sananmukaisesti" on pahin. Eikä ne "entisen poikamiehen..." jututkaan aina ihan lähde. Jouduin katsomaan Suomi-Latvia pelin Mika Saukkosen selostamana maikkarilta ja se oli kyllä paskaan pelin tasoon yhdistettynä aika tappava yhdistelmä. Tuli oikeasti Mertarantaa ikävä.
"OHO! OHO!" -Paavo M. Petäjä
Secreterial
17.05.2013 12:25:07
RÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖGGGGGGGGGGGGGGGLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN TAIKUUUURIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Taivainen on paras noista selostajista. Toisaalta Saukkosen "voi tsiisus" on kyllä jäätävän hieno fraasi.
"I never bluff" - Cordell Walker
DJKaaos
17.05.2013 12:26:33
Jokunen: Kyllähän Mertarannan selostus ja lätkän mm-kisat kuuluvat kevääseen. On sillä Antsalla ärsyttäviäkin maneereita ja vuosien myötä ne ovat ehkä vielä lisääntyneet. Omasta mielestä "sananmukaisesti" on pahin. Eikä ne "entisen poikamiehen..." jututkaan aina ihan lähde. Jouduin katsomaan Suomi-Latvia pelin Mika Saukkosen selostamana maikkarilta ja se oli kyllä paskaan pelin tasoon yhdistettynä aika tappava yhdistelmä. Tuli oikeasti Mertarantaa ikävä.

Mä olen pitänyt Mertarannasta aina, ja varsinkin hänen jalkapalloselostuksiaan on ollut ikävä. Nyt kuitenkin on alkanut tulemaan korvista pihalle nuo venytykset, jotka hän on keksinyt tähän turnaukseen. Täysin sietämätöntä paskaa. Totalilta katselen kuitenkin loputkin pelit, sillä eihän noita Maikkarin pelikatkojen mainoksia jaksa kukaan.
Minä olen minä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)