Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5349 350 351 352 353
Traditional
28.04.2021 15:07:34
munkero: Mulla meni joskus puolisen viikkoa että sain kamat lähtemään. Vittu että hävetti.

Syynä silloin oli R-kioskin henkilöstöongemat ja ilmeisesti sairaspoissaolojen takia se oli aamuisin kiinni kun mä olin lähössä iltavuoroon töihin, taisin jopa panna ovessa olleesta lapusta kuvan ostajalle. Lopulta homma saatiin maaliin sillä että kävelin seuravalle kioskille. Meinas ihan vituttaa.

Muistan tämän keissin, siinä oli kyllä sellaista käsinkosketeltavaa autistin turhautumista.
karlos... karloses kaar koot ty faiö just half kilomiitter pifoor end of the last lek. thei känit... thei känit ranit enimoor.
JuSu
28.04.2021 16:03:04
munkero: Mulla meni joskus puolisen viikkoa että sain kamat lähtemään. Vittu että hävetti.

Syynä silloin oli R-kioskin henkilöstöongemat ja ilmeisesti sairaspoissaolojen takia se oli aamuisin kiinni kun mä olin lähössä iltavuoroon töihin, taisin jopa panna ovessa olleesta lapusta kuvan ostajalle. Lopulta homma saatiin maaliin sillä että kävelin seuravalle kioskille. Meinas ihan vituttaa.

Kerran loppui myyjältä yhteydenpito kuin seinään, kun siihen asti oltiin edetty hyvässä hengessä. Rahat olin jo maksanut tilille.

Jokunen päivä siinä kului, eikä kaveri vastannut mihinkään, puhelimeenkaan ei saanut yhtyettä. Hikoilutti.

Lopulta sain myyjän puhelimitse kiinni. Oli joutunut äkilliseen leikkaukseen, kuulosti hyvinkin voipuneelta ja semituskaiselta luurissa... Tai sitten oli selitys ja napit loppu. Mutta joka tapauksessa kaiuttimet saapuivat parin päivän päästä.

Eli joskus siellä toisessa päässä voi olla ihan validikin syy.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Antti1
28.04.2021 16:51:05
Mulla vaihtui äkillisen leikkauksen vuoksi kauppakumppani taas lennosta. Sinänsä siinä ei ollut mitään hämminkiä, mutta erikoinen tilanne, että myyjän veli otti homman haltuun. Hienosti hoidettu kyllä.

Mut onhan noita. Itselläni on joskus kestänyt viikonkin lähettäminen. Sen tosin olen kertonut jo etukäteen, eikä mitään hiljaiseloa.
NickNenimous
28.04.2021 17:22:59

Itse olen saanut suht nopeasti tavarat liikkeelle, mutta kerran paketin saamisen kanssa meni muutama viikko. Olisko ollut viimekesänä... anyway.

Heppu oli rehellinen ja sanoi ettei viitsisi viedä kitaran nuppia (trankku) fillarilla postiin, kun satoi niin per**leesti koko ajan, ja oli satanut jo muutaman viikon putkeen. Sovimme ettei kannata laitetta pilata vesisateen takia. Paketti tuli sitten pienellä viiveellä, mutta en siitä nupista kyllä juuri mitään joutunut maksamaankaan, niin alella se meni. Tuo oli ainoa kerta, kun jäi mietityttämään, jääkö lopulta tuote saamatta. Ei jäänyt.

Jollain tavalla inhoan noita pikaviestejä, kun sieltä voi tulla ihan mitä vain tarjousta ilman kasvoja tai ääntä. Usein olen jäänyt odottelemaan tapahtuuko mitään vastaukseni jälkeen. Kaikille olen pyrkinyt itse vastaamaan kohteliaastikin, jos kaupat ovat toteutuneet ennen kui nolen katsonut pikaviestejä. Pikaviestien kautta olen laittanut puh.nummeroni, että vois keskustella tuotteesta, niin saisi paremmin selville millä asioilla ollaan liikkeellä.
The tone is the only thing you must follow
Kontiak
28.04.2021 18:06:25 (muokattu 28.04.2021 18:07:13)
askomiko: Viikko menee perheenisällä äkkiä kun rientää huonoon työaikaan sattuvien töiden, päiväkodin ja kodin väliä tukka putkella... :P Omaa aikaa on keskellä yötä sen verran mitä jaksat valvoa eli 21:30.

Tähän toimii hyvin se, että mamma hoitaa siinä tapauksessa, jos ei se itse perheenisältä onnistu. ;)
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
Pauli Lappalainen
28.04.2021 19:21:41
munkero
28.04.2021 19:24:19
Pauli Lappalainen: Olisiko akustinen vaihteeksi:

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1647966

https://www.tori.fi/uusimaa/Hyvakun … _GC42S_konserttikitara_82350273.htm

Vahva veikkaus että joo.

Ja numero varmuuden vuoksi talteen: 0449326810
Itekki joskus soitellu.
kid ego
28.04.2021 19:26:32
Pauli Lappalainen: Olisiko akustinen vaihteeksi:

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1647966

https://www.tori.fi/uusimaa/Hyvakun … _GC42S_konserttikitara_82350273.htm

Ei oo enää.

-— Moderaattori —-

"Ehkä se on ihan hyvä ettet juo sitä viinaa. Ihan kaikki lähtee aina lapasesta." - Karvamammutti
munkero
28.04.2021 19:26:52
Se lähti äkkiä. :D

Siitokset.
Itekki joskus soitellu.
Juutas
29.04.2021 11:06:15
Peepö: Niinno. Loppujen lopuksi kuulostaa vaan siltä ettei kaveri ehtinyt/jaksanut/viitsinyt lähettää ajoissa. Eli varmaan ne kootut selitykset piti kutakuinkin paikkansa. Hidas palvelu ja huono viestintä, toivottavasti ei sen kummempaa.

Joo toivottavasti tästä kyse. Mutta kyllä oli poikkeuksellisen huonoa viestintää: kun esim. yhden päivän aikana lähetin kaksi huolestunutta viestiä kun aiemmat lupaukset eivät olleet pitäneet, niin ainoa vastaus oli sanasta sanaan lainattuna "Hey yeah I will check what happens, don't worry". Omaan silmään ei hirvittävän luottamusta herättävää. Ja tämä oli siis vain yksi esimerkki tästä erikoislaatuisesta "yhteydenpidosta".
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Piepe
29.04.2021 22:45:38
Juutas: "Hey yeah I will check what happens, don't worry".

No kieltämättä kuulostaa vähän oudolta :D Tosta tuli mieleen kerta jolloin itse olin lähellä joutua pahasti kusetetuksi ja kyse vielä huomattavan isosta summasta. Joku sälli mukamas Yli-Torniosta myi "uutta" parin tonnin arvoista MacBookia jollain tuhannella eurolla tai sinnepäin. Silloin kokemattomampana nettiostajana en osannut epäillä yhtään mitään, en ennen kuin mainitsin myyjälle että kuumottaa vähän siirrellä tollasia rahoja, johon kaveri vastasi että "Ymmärrän jännityksen" ja jotain että älä huoli homma ok. Lol. Siinä jotenki rupes kellot soimaan. Lopullisesti tilanne ratkesi, kun kaveri väitti vielä samana päivänä vievänsä paketin postiin, ja kello oli jotain kahdeksan illalla. Tarkistin Yli-Tornion postin (silloin yksi konttori) aukioloajat, ja se oli mennyt kiinni seittämältä. Yeah.
Jonttu
30.04.2021 20:57:58

Peepö: No kieltämättä kuulostaa vähän oudolta :D Tosta tuli mieleen kerta jolloin itse olin lähellä joutua pahasti kusetetuksi ja kyse vielä huomattavan isosta summasta. Joku sälli mukamas Yli-Torniosta myi "uutta" parin tonnin arvoista MacBookia jollain tuhannella eurolla tai sinnepäin. Silloin kokemattomampana nettiostajana en osannut epäillä yhtään mitään, en ennen kuin mainitsin myyjälle että kuumottaa vähän siirrellä tollasia rahoja, johon kaveri vastasi että "Ymmärrän jännityksen" ja jotain että älä huoli homma ok. Lol. Siinä jotenki rupes kellot soimaan. Lopullisesti tilanne ratkesi, kun kaveri väitti vielä samana päivänä vievänsä paketin postiin, ja kello oli jotain kahdeksan illalla. Tarkistin Yli-Tornion postin (silloin yksi konttori) aukioloajat, ja se oli mennyt kiinni seittämältä. Yeah.

melkoinen Sherlock!!! :D
https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY
mpekkanen
30.04.2021 21:57:40
Jonttu: melkoinen Sherlock!!! :D

Kyllä.... Tai sitten myyjä ei tiennyt postin aukioloaikoja.
Goljatt
01.05.2021 00:31:22

Itsellä kävi kerran semmonen kämmi about 10 vuotta sitten m.netin torilla, että myin yhden pedaalin ja totaalisesti unohdin postittaa sen. About viikon päästä kaupoista ostajalta tuli hyvin vihaista (ja oikeutettua) tekstiviestiä, että ei ole pedaalia näkynyt vaikka rahat laittoi tilille etukäteen. Pedaali oli unohtunut valmiiksi paketoituna eteiseen, enkä kyseisen viikon aikana huomannut sitä ollenkaan, koska oli ollut todella hektinen viikko menossa. Pahoittelin tapahtunutta ja vein pedaalin postiin muistaakseni samana päivänä ja asia oli kunnossa. Tämä oli kyllä hyvin nolo tilanne ja kokemus, koska viimeinen asia mitä haluaisin itse käytetyn tavaran kauppiaana aiheuttaa on ahdistusta tai epävarmuutta siitä, että joutuuko joku tuntemaan joutuneensa kusetetuksi.
Oh, suits you sir!
Juutas
02.05.2021 11:58:53
Juutas: Kaikille tätä keissiä kommentoineille tiedoksi - homma lähti entistäkin ufompaan suuntaan. Täydellisen radiohiljaisuuden jälkeen laitoin myyjälle (viimeisen) viestin/uhkavaatimuksen, jossa ilmoitin tekeväni rikosilmoituksen, mikäli en saa rahojani takaisin tai varmuutta tuotteen lähettämisestä. Nyt yllättäen eilen tyyppi laittoikin illalla viestin, että lähettää ja Postin tiedon mukaan paketti on todellakin lähtenyt nippa nappa viime vuorokauden puolella. Jännityksellä odotan kun saapuu, että löytyykö sieltä todellakin näin eriskummallisen ja vaiheikkaan prosessin jälkeen oikea ja maksettu tuote... Voin laittaa jatkoa kunhan paketti pääsee perille. Kyllä tää maailma on kummallinen paikka ja ihmiset outoja. :D

Nonni - case closed. Hain pedaalin automaatista ja oikea tuotehan sieltä lopulta löytyi. Olkoonkin, että pedaalin kuntoon liittyvät määreet eivät olleet ihan kohdallaan ja "täydellisestä kunnosta" tai "naarmuttomasta" ei voi olla täysin samaa mieltä, mutta tämä on pikkujuttu aiemman sydämentykytyksen rinnalla. ;) Jotain kai tästäkin sekoilusta tuli itsekin opittua.
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Guitarfreak
02.05.2021 12:47:24
Juutas: Nonni - case closed. Hain pedaalin automaatista ja oikea tuotehan sieltä lopulta löytyi. Olkoonkin, että pedaalin kuntoon liittyvät määreet eivät olleet ihan kohdallaan ja "täydellisestä kunnosta" tai "naarmuttomasta" ei voi olla täysin samaa mieltä, mutta tämä on pikkujuttu aiemman sydämentykytyksen rinnalla. ;) Jotain kai tästäkin sekoilusta tuli itsekin opittua.

Oppi unohtuu seuraavaan kaasuun :D
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
samiko
02.05.2021 13:09:55
Juutas: Nonni - case closed. Hain pedaalin automaatista ja oikea tuotehan sieltä lopulta löytyi. Olkoonkin, että pedaalin kuntoon liittyvät määreet eivät olleet ihan kohdallaan ja "täydellisestä kunnosta" tai "naarmuttomasta" ei voi olla täysin samaa mieltä, mutta tämä on pikkujuttu aiemman sydämentykytyksen rinnalla. ;) Jotain kai tästäkin sekoilusta tuli itsekin opittua.

Miten muuten voi olla mahdollista, että aika usein joku pedaali, mikä on helppo todeta 10 sekunnin tuijottamisella, on uuden veroisessa kunnossa ja sitten kuitenkin löytyy niitä naarmuja ja maalilohkeamia?

Miksi ei voi kirjoittaa vaikka että hyvässä kunnossa, se on kuitenkin paljon subjektiivisempi näkemys.
Kipponi
02.05.2021 14:24:03
samiko: Miten muuten voi olla mahdollista, että aika usein joku pedaali, mikä on helppo todeta 10 sekunnin tuijottamisella, on uuden veroisessa kunnossa ja sitten kuitenkin löytyy niitä naarmuja ja maalilohkeamia?

Miksi ei voi kirjoittaa vaikka että hyvässä kunnossa, se on kuitenkin paljon subjektiivisempi näkemys.

Eikös mainos aina valehtele tai vähintään liioittele?

Filipinos keksien mainos on ärsyttänyt mua pitkään youtubessa ja niitä kehutaan siinä ihan pirusti.
No ostinpa paketin. Keksi oli mautonta ja rakeista sama kuin hiekkaa söisi. Suklaakin keksin päällä mautonta. Ilmeisesti sokeri jätetty pois.
Se siitä mainosten uskottavuudesta.
Talousasioiden (diletantti positiivisessa mielessä) homekoira.
abassimo
02.05.2021 15:13:58
Kipponi: Eikös mainos aina valehtele tai vähintään liioittele?

Filipinos keksien mainos on ärsyttänyt mua pitkään youtubessa ja niitä kehutaan siinä ihan pirusti.
No ostinpa paketin. Keksi oli mautonta ja rakeista sama kuin hiekkaa söisi. Suklaakin keksin päällä mautonta. Ilmeisesti sokeri jätetty pois.
Se siitä mainosten uskottavuudesta.

Filipinos on jumalallista! Mainos ei valehtele.
Suddenly diu diu
Nivel
04.05.2021 22:31:59
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)