Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5187 188 189 190 191347 348 349 350 351
BugBadWolf
27.04.2021 18:07:26 (muokattu 27.04.2021 18:52:22)
Sitä toki ihmettelen, miten niin moni on valmis hankaloittamaan tuhannen elämää vaikeuttaakseen parin ongelmatapauksen elämää huomattavasti vähemmän.

Mutta ainahan sitä ihmiskunnassa ihmeteltävää piisaa.

---------------

Itse varmistan pyydettäessä omistavani myynnissä olevan laitteen seuraavasti.

-puhelu ostajalle
-televisiot auki ja sama kanava, sama ohjelma
-kampe töllön eteen
-puhelu poikki, kuva ja viestiin tai jos vaimo paikalla, hoitaa koko shown puhelun aikana
-puhelu jatkuu, kun kuva katsottu

-----------------

Ja ei. Yksikään ei ole jostain syystä pyytänyt. Vielä...

Mikään ei toki estä minua yksinkertaisesti pitämästä kapinetta rahat saatuani, mutta sanoisin että tällä tavalla kapineen olemassaolo ainakin varmistuu. On selvää, että sellaista Photoshop-velhoa ei olekaan, joka minuutissa väärentää kuvan päivän salkkarijakson päälle. Pidemmällä ajalla osaava tekee kyllä varsin uskottavan näköisiä lippuja ja lappuja, mutta nopeasti ei millään.

Se, mitä aika moni ei tunnu ymmärtävän, on se että huijarit eivät piittaa seurauksista. Eipä sillä että niitä ihmeemmin olisikaan. Mutta heillä ei yksinkertaisesti ole mitään menetettävää. Siksi mikään muu kuin silmät auki kulkeva ostaja ei loppupelissä auta. Se, kuinka oikein tai väärin tämä on, ei merkitse. Elämä ei ole oikeudenmukaista. Ole realisti ja varo.

Mitä palautteeseen tulee, noin joka viides jättää palautetta. Lisäksi kannattaa aina muistaa, että vaikka oma tunnus olisikin nyt vanha kuin diu-ukko, jokainen meistä tuli joskus foorumille uutena käyttäjänä. Mahdollisesti kamojen myynti ainoana motiivina jopa. Siksi ei kannattaisi aina ja joka paikassa yleistää karkealla kädellä.

...varsinkaan keksimällä "varmistuksia", jotka hankaloittavat vain muiden kuin tunnuksen itsensä elämää.

Yksi syy siihen, miksi huijari onnistuu nykyisin niin helposti, on eräässä aikaisemmassa viestissä mainitsemani sosiaalisten taitojen puute. Koska kansalainen tuntuu pelkäävän toisen ihmisen kanssa keskustelua henkeen ja vereen, yritetään kaikki hoitaa steriilillä, kolmesanaisia lauseita sisältävillä tekstareilla tai pikaviesteillä.

Se on kuin maksaisi 4-kaistaisen motarin huijarin ajeltavaksi.

Vaikka pikaviesti tms kirjallinen harrastus on hyvä tapa saada itselleen lain suojaa ja suorastaan suositeltavaa tapahtuman alkuvaiheessa, kannattaisi kyllä opetella se vanha tapa, jossa jaariteltiin tunti tyhjänpäiväisyyksiä ja saatiin lopulta varmat kaupat. Ja ei. Et sinä (etkä muuten sinäkään) ole niin tärkeä että tarvitset jokaisen minuuttisi itse.

Jutelkaa ihmisille. Se palkitsee muutenkin kuin vain kaupanteossa.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Piepe
27.04.2021 23:48:56 (muokattu 27.04.2021 23:54:30)
Tavallaan totta ja eipä sillä ettenkö yleensä tykkäisi rupatella ihmisten kanssa, mutta tuossa nyt ollaan vähän toisessa ääripäässä. En usko että aidot sosiaaliset tilanteet, kuten puhelut tai tapaamiset, ovat edes vähentyneet, vaan enemmänkin verkossa käytävä kauppa on lisääntynyt, ja ei kaikkia ostajia tai myyjiä todellakaan kiinnosta tyhjänpäväiset jaarittelut, eikä ole ennenkään kiinnostanut. Rahat tilille ja kamat postiin! Ostamatta en testaa!

e: Ja kyllä, jos kyseessä ei ole joku yksi plektra tai piuha, niin todellakin usein soitan myyjälle saadakseni lisätietoa. Ja varmistaakseni että siellä on jollain lailla tolkun ihminen ja oikea kampe kyseessä.
Twinkle
28.04.2021 10:18:14 (muokattu 28.04.2021 10:18:58)
Gary the pine: No juu, totta tuokin, mutta sekin on sitten kusetus ja oikeassa ketjussa vieläpä. Ei tullut itelle mieleen vaihtoehto-b, että joku tulee huvikseen tai vittuillessaan huutelemaan ja hiekottamaan joutuneensa kusetetuksi, mutta toisaalta kyllähän sekin suomalaiseen mielenmaisemaan mahtuu oikein hienosti.

Maailmaan mahtuu monenlaista menijää ja internet on siitä viheliäinen että sieltä on helvetin vaikea saada mitään pois, esimerkiksi jonkun ämpärijonottajan postaama tilinumero jää pahimmillaan googleen iäksi. Harvalla kuitenkaan on semmoista motivaatiota, että kun ne googlaa numeron ja löytää sen jostakin ketjusta, niin ei ne ala keskustelemaan sen toisen osapuolen kanssa siitä että "ookkonä oikeesti vienyt jonkun rahat?" Siinä ei ylläpidotkaan auta, jos menee valittamaan jonkun vieraan foorumin ylläpitoon että minun tilinumero on tuolla perusteetta niin sieltä tulee aika tyly todellisuus vastaan.

Sen verran täytyy vielä todeta, että tuskin kukaan nyt suolaa ketään pelkästään ilkeyttään vaan kyllä ne itselleen siitä jotakin hyötyä yleensä hakee. Toki ei tietenkään aina, musahommissa on yllättävän paljon syyntakeettomia mukana.
Juutas
28.04.2021 11:43:51
Juutas: Pitipä tässäkin lajissa neitsyys menettää... :D Kymmenittäin onnistuneita kauppoja vuosien mittaan ja nyt osui ekaa kertaa omalle kohdalle. Hullua tässä on se, että mikään hälytyskello ei soinut kun asiaa kauppoja hieroessa harkitsin: tuote oli varsin "normihintainen" eli ei kalasteltu hinnalla, yhteydenpito oli asiallista ja annettu lisäinfo ei sekään vaikuttanut kalastelulta (esim. kun kysyin laatikkoa pedaalille, niin sanoi ettei valitettevasti enää löydy - vaikka tämä puute vaikuttikin potentiaaliseen ostohalukkuuteeni), hemmolla vain muutama samanaikainen ilmoitus torilla ja nekin ihan uskottavan oloista "varastokaappien tyhjennystä", käytetty tunnus oli kolme vuotta vanha (eli ei vartavasten tuoretta huijausta ajatellen luotu)...

Nyt sitten tässä vain miettii proseduuria eli kannattaako tästä alkaa rikosilmoitusta väsäämään (kun todennäköisesti rahat meni ja vaiva jäi) ja mihinkäs moderaattorille näistä pitäis ilmoittaa tunnuksen jäädyttämiseksi tms.

Oppirahat ne on näköjään jokaisen maksettava. ;)

Kaikille tätä keissiä kommentoineille tiedoksi - homma lähti entistäkin ufompaan suuntaan. Täydellisen radiohiljaisuuden jälkeen laitoin myyjälle (viimeisen) viestin/uhkavaatimuksen, jossa ilmoitin tekeväni rikosilmoituksen, mikäli en saa rahojani takaisin tai varmuutta tuotteen lähettämisestä. Nyt yllättäen eilen tyyppi laittoikin illalla viestin, että lähettää ja Postin tiedon mukaan paketti on todellakin lähtenyt nippa nappa viime vuorokauden puolella. Jännityksellä odotan kun saapuu, että löytyykö sieltä todellakin näin eriskummallisen ja vaiheikkaan prosessin jälkeen oikea ja maksettu tuote... Voin laittaa jatkoa kunhan paketti pääsee perille. Kyllä tää maailma on kummallinen paikka ja ihmiset outoja. :D
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Jonttu
28.04.2021 11:55:50

Juutas: Kaikille tätä keissiä kommentoineille tiedoksi - homma lähti entistäkin ufompaan suuntaan. Täydellisen radiohiljaisuuden jälkeen laitoin myyjälle (viimeisen) viestin/uhkavaatimuksen, jossa ilmoitin tekeväni rikosilmoituksen, mikäli en saa rahojani takaisin tai varmuutta tuotteen lähettämisestä. Nyt yllättäen eilen tyyppi laittoikin illalla viestin, että lähettää ja Postin tiedon mukaan paketti on todellakin lähtenyt nippa nappa viime vuorokauden puolella. Jännityksellä odotan kun saapuu, että löytyykö sieltä todellakin näin eriskummallisen ja vaiheikkaan prosessin jälkeen oikea ja maksettu tuote... Voin laittaa jatkoa kunhan paketti pääsee perille. Kyllä tää maailma on kummallinen paikka ja ihmiset outoja. :D

Vähän kyl itteäkin jännittää :D :D :D kerrohan sit miten kävi!
https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY
Funkånaut
28.04.2021 13:31:21

Mulla joskus lähti tuote kolme viikkoa maksuni jälkeen liikkeelle, tuli basson lisäksi hyvityksenä kova laukku sille. Ja radiohiljaisuudelle sekä viivästymiselle löytyi perusteltava selitys, joten hyvä maku siitä diilistä lopulta jäi, vaikka hetkittäin hivenen epäilytti että tuleeko mitään rahojeni vastineena.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
Piepe
28.04.2021 13:43:27 (muokattu 28.04.2021 13:44:03)
Juutas: Kaikille tätä keissiä kommentoineille tiedoksi - homma lähti entistäkin ufompaan suuntaan. Täydellisen radiohiljaisuuden jälkeen laitoin myyjälle (viimeisen) viestin/uhkavaatimuksen, jossa ilmoitin tekeväni rikosilmoituksen, mikäli en saa rahojani takaisin tai varmuutta tuotteen lähettämisestä. Nyt yllättäen eilen tyyppi laittoikin illalla viestin, että lähettää ja Postin tiedon mukaan paketti on todellakin lähtenyt nippa nappa viime vuorokauden puolella. Jännityksellä odotan kun saapuu, että löytyykö sieltä todellakin näin eriskummallisen ja vaiheikkaan prosessin jälkeen oikea ja maksettu tuote... Voin laittaa jatkoa kunhan paketti pääsee perille. Kyllä tää maailma on kummallinen paikka ja ihmiset outoja. :D

Niinno. Loppujen lopuksi kuulostaa vaan siltä ettei kaveri ehtinyt/jaksanut/viitsinyt lähettää ajoissa. Eli varmaan ne kootut selitykset piti kutakuinkin paikkansa. Hidas palvelu ja huono viestintä, toivottavasti ei sen kummempaa.
askomiko
28.04.2021 14:23:05
Viikko menee perheenisällä äkkiä kun rientää huonoon työaikaan sattuvien töiden, päiväkodin ja kodin väliä tukka putkella... :P Omaa aikaa on keskellä yötä sen verran mitä jaksat valvoa eli 21:30.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
munkero
28.04.2021 14:37:23
Mulla meni joskus puolisen viikkoa että sain kamat lähtemään. Vittu että hävetti.

Syynä silloin oli R-kioskin henkilöstöongemat ja ilmeisesti sairaspoissaolojen takia se oli aamuisin kiinni kun mä olin lähössä iltavuoroon töihin, taisin jopa panna ovessa olleesta lapusta kuvan ostajalle. Lopulta homma saatiin maaliin sillä että kävelin seuravalle kioskille. Meinas ihan vituttaa.
Itekki joskus soitellu.
Piepe
28.04.2021 15:03:37
askomiko: Viikko menee perheenisällä äkkiä kun rientää huonoon työaikaan sattuvien töiden, päiväkodin ja kodin väliä tukka putkella... :P Omaa aikaa on keskellä yötä sen verran mitä jaksat valvoa eli 21:30.

Just näin. Ite en muistaakseni kauhean pahasti ole koskaan viivytellyt postittamisessa, mutta kyllä joka kerta kiireessä pakkausmateriaaleja ties mistä metsästäessä ja soitinta sekuntiaikataululla pakatessa ja teipatessa ja matkahuollossa jonottaessa jo myöhässä jostain seuraavasta menosta mietin, että seuraavan kerran sitten lähetyskulut 50 € lol
JuSu
28.04.2021 16:03:04
munkero: Mulla meni joskus puolisen viikkoa että sain kamat lähtemään. Vittu että hävetti.

Syynä silloin oli R-kioskin henkilöstöongemat ja ilmeisesti sairaspoissaolojen takia se oli aamuisin kiinni kun mä olin lähössä iltavuoroon töihin, taisin jopa panna ovessa olleesta lapusta kuvan ostajalle. Lopulta homma saatiin maaliin sillä että kävelin seuravalle kioskille. Meinas ihan vituttaa.

Kerran loppui myyjältä yhteydenpito kuin seinään, kun siihen asti oltiin edetty hyvässä hengessä. Rahat olin jo maksanut tilille.

Jokunen päivä siinä kului, eikä kaveri vastannut mihinkään, puhelimeenkaan ei saanut yhtyettä. Hikoilutti.

Lopulta sain myyjän puhelimitse kiinni. Oli joutunut äkilliseen leikkaukseen, kuulosti hyvinkin voipuneelta ja semituskaiselta luurissa... Tai sitten oli selitys ja napit loppu. Mutta joka tapauksessa kaiuttimet saapuivat parin päivän päästä.

Eli joskus siellä toisessa päässä voi olla ihan validikin syy.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Antti1
28.04.2021 16:51:05
Mulla vaihtui äkillisen leikkauksen vuoksi kauppakumppani taas lennosta. Sinänsä siinä ei ollut mitään hämminkiä, mutta erikoinen tilanne, että myyjän veli otti homman haltuun. Hienosti hoidettu kyllä.

Mut onhan noita. Itselläni on joskus kestänyt viikonkin lähettäminen. Sen tosin olen kertonut jo etukäteen, eikä mitään hiljaiseloa.
NickNenimous
28.04.2021 17:22:59

Itse olen saanut suht nopeasti tavarat liikkeelle, mutta kerran paketin saamisen kanssa meni muutama viikko. Olisko ollut viimekesänä... anyway.

Heppu oli rehellinen ja sanoi ettei viitsisi viedä kitaran nuppia (trankku) fillarilla postiin, kun satoi niin per**leesti koko ajan, ja oli satanut jo muutaman viikon putkeen. Sovimme ettei kannata laitetta pilata vesisateen takia. Paketti tuli sitten pienellä viiveellä, mutta en siitä nupista kyllä juuri mitään joutunut maksamaankaan, niin alella se meni. Tuo oli ainoa kerta, kun jäi mietityttämään, jääkö lopulta tuote saamatta. Ei jäänyt.

Jollain tavalla inhoan noita pikaviestejä, kun sieltä voi tulla ihan mitä vain tarjousta ilman kasvoja tai ääntä. Usein olen jäänyt odottelemaan tapahtuuko mitään vastaukseni jälkeen. Kaikille olen pyrkinyt itse vastaamaan kohteliaastikin, jos kaupat ovat toteutuneet ennen kui nolen katsonut pikaviestejä. Pikaviestien kautta olen laittanut puh.nummeroni, että vois keskustella tuotteesta, niin saisi paremmin selville millä asioilla ollaan liikkeellä.
The tone is the only thing you must follow
Kontiak
28.04.2021 18:06:25 (muokattu 28.04.2021 18:07:13)
askomiko: Viikko menee perheenisällä äkkiä kun rientää huonoon työaikaan sattuvien töiden, päiväkodin ja kodin väliä tukka putkella... :P Omaa aikaa on keskellä yötä sen verran mitä jaksat valvoa eli 21:30.

Tähän toimii hyvin se, että mamma hoitaa siinä tapauksessa, jos ei se itse perheenisältä onnistu. ;)
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
Pauli Lappalainen
28.04.2021 19:21:41
munkero
28.04.2021 19:24:19
Pauli Lappalainen: Olisiko akustinen vaihteeksi:

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1647966

https://www.tori.fi/uusimaa/Hyvakun … _GC42S_konserttikitara_82350273.htm

Vahva veikkaus että joo.

Ja numero varmuuden vuoksi talteen: 0449326810
Itekki joskus soitellu.
kid ego
28.04.2021 19:26:32
Pauli Lappalainen: Olisiko akustinen vaihteeksi:

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1647966

https://www.tori.fi/uusimaa/Hyvakun … _GC42S_konserttikitara_82350273.htm

Ei oo enää.

-— Moderaattori —-

"Ehkä se on ihan hyvä ettet juo sitä viinaa. Ihan kaikki lähtee aina lapasesta." - Karvamammutti
munkero
28.04.2021 19:26:52
Se lähti äkkiä. :D

Siitokset.
Itekki joskus soitellu.
Juutas
29.04.2021 11:06:15
Peepö: Niinno. Loppujen lopuksi kuulostaa vaan siltä ettei kaveri ehtinyt/jaksanut/viitsinyt lähettää ajoissa. Eli varmaan ne kootut selitykset piti kutakuinkin paikkansa. Hidas palvelu ja huono viestintä, toivottavasti ei sen kummempaa.

Joo toivottavasti tästä kyse. Mutta kyllä oli poikkeuksellisen huonoa viestintää: kun esim. yhden päivän aikana lähetin kaksi huolestunutta viestiä kun aiemmat lupaukset eivät olleet pitäneet, niin ainoa vastaus oli sanasta sanaan lainattuna "Hey yeah I will check what happens, don't worry". Omaan silmään ei hirvittävän luottamusta herättävää. Ja tämä oli siis vain yksi esimerkki tästä erikoislaatuisesta "yhteydenpidosta".
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)