discominister 07.02.2016 14:28:00 | |
---|
Tässäkin ketjussa huijariksi ilmoitettu Tony Kristian Grönberg, joka käyttää mailia gronbergtony@gmail.com, yritti erittäin vakuuttavasti myydä minulle kuvien kera Gibsonin Country Westerniä. Kaupan teko loppui siihen kun huomasin tässä ketjussa varoitukset, eli kiitos siitä kaikille! Se pitää vielä sanoa, että kaveri lähetti erittäin pätevät kuvat kyseisestä kitarasta ja tuntui tietävän aika paljonkin siitä ja vastaili kysymyksiin taidolla. Onneksi en langennut. |
SgtBaker 19.03.2016 00:09:02 (muokattu 19.03.2016 07:29:33) | |
---|
Tony Grönberg yritti tännekin kaupitella Rickenbackeria Torniosta. -Sakari
http://www.adg.fi |
Pelimonni 25.03.2016 15:43:44 | |
---|
elwood66: Thank you, sir! Vien poliittisen korrektiuteni WWF:n lumppuastiaan, kun siitä vihdoin loppui lataus. Ei sytyttele siellä enää mitään tulipaloja tai lietso levottomuuksia tms. Kivasti päätyy kierrätykseen sitten. Ollaan varovaisia. Ei ikinä ole kiire kaupan kanssa. Itekkin nyt alan suunnittelemaan 2012 MINT straton myyntiä. Joka on ostamassa heti, ei ole ostamassa. Kaupat hierotaan rauhassa, eikä puh numero voi olla prepaid. Jäsen ainakin 5 vuotta. Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa.
5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin.
Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta.
Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova.
Ditto Looper |
jhakwe 25.03.2016 15:56:59 | |
---|
Kyllä mä ainakin ostan heti. Kun löytyy verme, minkä haluaa, niin kyllä mä sen mahdollisimman nopeasti haluan hyppysiini. http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä. |
toivase 25.03.2016 20:00:14 | |
---|
Olkaapas edelleenkin tarkkoina. Tälleen pääsiäisenä tuntuu olevan liikenteessä kaikenlaisia noitia, jotka tarjoavat olemattomia tuotteita myyntiin. Itselläni on tällainen tapaus todennäköisesti käynnissä. |
TTV 26.03.2016 08:43:18 | |
---|
toivase: Olkaapas edelleenkin tarkkoina. Tälleen pääsiäisenä tuntuu olevan liikenteessä kaikenlaisia noitia, jotka tarjoavat olemattomia tuotteita myyntiin. Itselläni on tällainen tapaus todennäköisesti käynnissä. Ettei ois ilmakitara? Joo, tarkkana kannattaa olla, helpon rahan metsästäjiä on aina liikkeellä. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
mpekkanen 26.03.2016 09:13:53 | |
---|
En tiedä liittyykö tämä nyt varsinaisesti mitenkään mihinkään hujauksiin. Kuitenkin kavereilla, joilla ei profiilissa ole mitään kommentteja eikä muutakaan-->Niin kyllä se aina hieman arveluttaa kun nimimerkki on joku esim.Peräkoijari, Anaalivomiitti jne. Minun puolesta tuon nimen voi tietenkin laittaa, miksi haluaa. Kuitenkin jos haluaa kauppaa käydä, niin ei tuollaiset ainakaan anna ihan parasta mahdollista kuvaa henkilöstä jota ei tunne. Ei silloinkaan, vaikka olisi oltu muusikoiden jäsenenä jo pitkään, jos ei mitään kirjoituksia ei muutakaan löydy. Eikä ole kommenteissa mitään juttua onnistuneista kaupoista tai mitään muutakaan... Ymmärrän kyllä senkin, että monenlaisia nimiä/nimimerkkejä on jo käytössä. Ei sen oman nimimerkin kuitenkaan tarvitse olla tuollainen, jos ei voi omalla nimellä käydä kauppaa ja kirjoitella muutenkin. |
toivase 26.03.2016 09:28:24 | |
---|
TTV: Ettei ois ilmakitara? Joo, tarkkana kannattaa olla, helpon rahan metsästäjiä on aina liikkeellä. Tää oli virtuaalivahvistin ;). Ehdotti lähettävänsä M - huollon kautta pikana, mutta kun kysäisin nöyrästi kuvaa "myytävästä" vahvistimesta (en ollut tyytyväinen hänen lähettämäänsä kuvaan, joka edusti Charlottessa USA:ssa craigslist:in kautta myynnissä olevaa tuotetta), hänellä iski päälle kaikenlaiset pääsiäiskiireet jne...;). Mutta ehkä hän vielä lähettää minulle kuvan kunhan ehtii... |
noon 26.03.2016 10:12:17 | |
---|
Aika monella on ne profiilin kommentit otettu pois päältä (oletuksena näin). Kiistä näkisi kyllä kätevästi kaverista jotain. |
Eschaton 26.03.2016 12:28:35 (muokattu 26.03.2016 12:32:07) | |
---|
Mulle yritti joku just myydä tässä pääsiäisen alla vahvistinta. Lähetti kuvan, sanoi lähettävänsä pikana ja että hän maksaa rahdin ja jopa soitti että nyt on lähtenyt mut siinä vaiheessa tuli että maksu pitäisi saada pikana kun emäntä oli ajanut tyyliin auton metsään. Pommitusta että onnistuisiko maksu mitenkään heti kun kerta vahvistin tulee illalla. Pyysin sitten lähetyskoodin joka tulikin mutta oli tietty väärä jonka jälkeen kaverista ei kuulunut tietty mitään. Näin lyhyenä versiona. |
telecustom 26.03.2016 15:20:32 | |
---|
Tulin huijatuksi. Monta hyvää kauppaa täällä puolin ja toisin onnistuneesti lyhyen ajan sisällä saivat suojauksen laskeutumaan, ja huonosti kävi. Kitaraa ei koskaan saaapunut ja vanhalla kunnon "rahat tilille, kitara postiin" -meiningillä mentiin. Uskottavat kuvat ja kuvaukset asiallisella keskustelulla höystettynä edesauttoivat tapahtumasarjaa. Olkaa Varovaisia! |
toivase 26.03.2016 15:44:21 | |
---|
telecustom: Tulin huijatuksi. Monta hyvää kauppaa täällä puolin ja toisin onnistuneesti lyhyen ajan sisällä saivat suojauksen laskeutumaan, ja huonosti kävi. Kitaraa ei koskaan saaapunut ja vanhalla kunnon "rahat tilille, kitara postiin" -meiningillä mentiin. Uskottavat kuvat ja kuvaukset asiallisella keskustelulla höystettynä edesauttoivat tapahtumasarjaa. Olkaa Varovaisia! Tosi harmillista. Onko viitettä esim. varottavasta sähköpostiosoitteesta tms. ? Ei muuta kuin rikosilmoitusta tekemään... |
tuskiz 26.03.2016 16:41:27 (muokattu 26.03.2016 16:42:09) | |
---|
Jos tehdään kauppaa ilman minkäänlaista kunnollista palautesysteemiä on minusta fiksuinta hintavempien laitteiden kuten kitaroiden kanssa aina ottaa lähetys postiennakolla tarkistusmahdollisuuden kanssa, luottamuslisänä myyjä voi kuitata ylimääräiset kulut tuosta vs. normi postipaketti. Ei nyt mitenkään suolana haavoihin tarkoitettu, mutta tätä ketjua varoituksena lukeville mietinnän aiheeksi. |
rainmaker 28.03.2016 13:21:52 | |
---|
Oletteko myyneet kamaa Viroon postin kautta? Minua lähestyi muutama päivä sitten nimimerkin luonut henkilö ostoaikeissa ja kysyi, että pystynkö postin kautta lähettämään Viroon myymäni efektin. Mitään muuta tietoa kuin etunimi ei ollut ostajakandidaatista tarjolla. Tunnuksen tuoreudesta, informaation vähäisyydestä ja Viroon lähettämisestä johtuen vähän alkoi varoituskellot soimaan. Pystyykö tässä käymään siten, että tililleni tehdään esim. katteeton tilisiirto luottokortilta. Rahat näkyvät hetken ja sitten kun käy ilmi, että ei ollutkaan katetta, rahat lähtevät pois? En ole vielä kauppoja tehnyt, tässä etukäteen skenaarioita kyselen. Voihan toki olla, että kyseessä on ihan rehti kauppakumppani ja hommat menevät ihan normaalistikin. Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym. |
hallu 28.03.2016 13:28:01 | |
---|
rainmaker: Oletteko myyneet kamaa Viroon postin kautta? Minua lähestyi muutama päivä sitten nimimerkin luonut henkilö ostoaikeissa ja kysyi, että pystynkö postin kautta lähettämään Viroon myymäni efektin. Mitään muuta tietoa kuin etunimi ei ollut ostajakandidaatista tarjolla. Tunnuksen tuoreudesta, informaation vähäisyydestä ja Viroon lähettämisestä johtuen vähän alkoi varoituskellot soimaan. Pystyykö tässä käymään siten, että tililleni tehdään esim. katteeton tilisiirto luottokortilta. Rahat näkyvät hetken ja sitten kun käy ilmi, että ei ollutkaan katetta, rahat lähtevät pois? En ole vielä kauppoja tehnyt, tässä etukäteen skenaarioita kyselen. Voihan toki olla, että kyseessä on ihan rehti kauppakumppani ja hommat menevät ihan normaalistikin. No tottakai noihin kauppoihin aina riski liittyy. Koita sopia diili sillä tavalla ettei huijausta voi tapahtua, vaikka kaverin jonkun suomessa työskentelevän tutun kautta. Epäilyksen keskellä voi kuitenkin muistaa että virolaiset on ihan samanlaisia ihmisiä kuin mekin se on oikeastaan vielä pienempi kansakunta ja se kaverihan ottaa vähintään samanmoista riskiä kuin sinä. Joten koittakaa jakaa sitä riskiä keskenänne. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Lego 28.03.2016 13:33:33 | |
---|
Mulla oli aikanaan ostoilmoitus ENGLin e530-etuasteesta ja Virosta tarjottiin moista sopulihintaan. Kaveri oli todella reilu, hoiti postimaksut ja sanoi että maksa sitten kun olen tarkistanut tavaran toimivaksi. Tämä siis ihan pyytämättä, hyvä maku jäi kaupoista. |
Vladi 28.03.2016 13:38:56 | |
---|
JAK: Mulla oli aikanaan ostoilmoitus ENGLin e530-etuasteesta ja Virosta tarjottiin moista sopulihintaan. Kaveri oli todella reilu, hoiti postimaksut ja sanoi että maksa sitten kun olen tarkistanut tavaran toimivaksi. Tämä siis ihan pyytämättä, hyvä maku jäi kaupoista. Tässä just myin puolet pedaalilaudasta pois ja totesin, että profiilini saadulla palautteella on älyttömän iso vaikutus. Jokaiselle ostajalle sopi rahat tilille -> paketti postiin-periaate. Kaikki saivat tavaransa, minä rahani. Käykää siis kommentoimassa molemmin puolin kauppojen jälkeen, siitä on hyötyä. Harashoo tovaarish! |
rainmaker 28.03.2016 13:41:57 | |
---|
Ok, hyvä kuulla, että hommat ovat onnistuneet. Pitää kysyä, jos joku Suomessa asuva ystävä voisi välikätenä tässä toimia :) Kyselin tätä ihan sillä, että ei tarviis myöhemmin kirjotella tähän ketjuun, että tulin kusetetuksi, ei liittynyt sen enempää mihinkään ihmisryhmään tai kansalaisuuteen. Ulkomaille tavaran postittaminen ehkä lisää varovaisuutta. Nykysin jos vaikka minkälaista vedättäjää näissä netin välityksellä tapahtuvissa kaupoissa tuntuu olevan. Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym. |
jpaa 28.03.2016 14:15:20 | |
---|
rainmaker: Ok, hyvä kuulla, että hommat ovat onnistuneet. Pitää kysyä, jos joku Suomessa asuva ystävä voisi välikätenä tässä toimia :) Kyselin tätä ihan sillä, että ei tarviis myöhemmin kirjotella tähän ketjuun, että tulin kusetetuksi, ei liittynyt sen enempää mihinkään ihmisryhmään tai kansalaisuuteen. Ulkomaille tavaran postittaminen ehkä lisää varovaisuutta. Nykysin jos vaikka minkälaista vedättäjää näissä netin välityksellä tapahtuvissa kaupoissa tuntuu olevan. Tähän pitää nyt kommentoida että etukäteinen tilisiirto on turvallinen tapa tehdä myyjänä kauppaa. Kun rahat näkyvät tilillä, ei niitä sieltä enää kukaan voi ottaa pois. "To be is to do" - Socrates
"To do is to be" - Jean-Paul Sartre
"Do be do be do" - Frank Sinatra |
Krice 28.03.2016 14:24:57 | |
---|
rainmaker: Oletteko myyneet kamaa Viroon postin kautta? Ei liity kovin paljon asiaan, mutta minulta oli ostamassa joku englanniksi kirjoittava tyyppi ja nauratti miten epäluuloisesti suhtauduin asiaan. Se vielä oli sellainen aktiivinen heppu, joka kysyi useamman kerran, että "miksi valkoinen mies ei myydä, onko rasisti?" (siis ei noilla sanoilla, mutta sellaisen mielikuvan rakensin pönkittääkseni maailmankuvaani. Onneksi sain myytyä sen toiselle, joten pääsin kiusallisesta tilanteesta eroon. |