![]() 01.02.2013 20:23:50 | |
---|---|
BigPapa: Tossa on kanssa samanmoisella aika hyvä soundi: http://www.youtube.com/watch?v=-GE8nR-5kL4 soitas sama soundi tänäpäivänä :) kaikki paitsi on turhaa. | |
![]() 01.02.2013 20:25:35 | |
Carvinen: No nii-ih. Ostin uuden Gibsonin syksyllä. 1) ei aluksi pitänyt virettään 2) virityskoneistoista osia jäi käteen jo siinä vaiheessa, kun löysensin kielen vaihtaakseen sen. 3) etu- ja takamikkien signaaleilla on jumalaton tasoero. 4) Satula korjattiin kaksi kertaa, ennen kuin kitara alkoi pitää virettään alkuunkaan. 5) Maalipinnassa ja pintakäsittelyn pohjatyössä on enemmän kuin monta huomauttamisen arvoista kohtaa. 6) Kitaran myyneen liikkeen edustajalle sai kädestä pitäen näyttää, että tästä ja tuosta puuttuu ruuveja. Ei svuattans. Olisi mun kohdalla jäänyt hyllyyn tuommoinen päre! No, mun omistama Gibboni on vm. -69. Kusenpolttamaksi vanhukseksi se on oikein hyvin käyttäytyvä. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman | |
![]() 01.02.2013 20:29:08 (muokattu 01.02.2013 20:30:03) | |
korvaoo: soitas sama soundi tänäpäivänä :) Tää meni vähän ohi kyl. Vai niinku et nykyään ei enää kuule moisia soundeja. | |
![]() 01.02.2013 20:33:03 | |
Carvinen: No nii-ih. Ostin uuden Gibsonin syksyllä. 1) ei aluksi pitänyt virettään 2) virityskoneistoista osia jäi käteen jo siinä vaiheessa, kun löysensin kielen vaihtaakseen sen. 3) etu- ja takamikkien signaaleilla on jumalaton tasoero. 4) Satula korjattiin kaksi kertaa, ennen kuin kitara alkoi pitää virettään alkuunkaan. 5) Maalipinnassa ja pintakäsittelyn pohjatyössä on enemmän kuin monta huomauttamisen arvoista kohtaa. 6) Kitaran myyneen liikkeen edustajalle sai kädestä pitäen näyttää, että tästä ja tuosta puuttuu ruuveja. Oes iha hyve kokkeilla sitä kepukkaa enne ostamist. Suap testata, hyvä immeine. Ettei mihää pakko tarvihe iha paskoo ostoo - voip nimihtään kylillä pelleksi ruveta kuhtumaan.. Riffi, nyt. | |
![]() 01.02.2013 20:37:28 | |
Carvinen: No nii-ih. Ostin uuden Gibsonin syksyllä. 1) ei aluksi pitänyt virettään 2) virityskoneistoista osia jäi käteen jo siinä vaiheessa, kun löysensin kielen vaihtaakseen sen. 3) etu- ja takamikkien signaaleilla on jumalaton tasoero. 4) Satula korjattiin kaksi kertaa, ennen kuin kitara alkoi pitää virettään alkuunkaan. 5) Maalipinnassa ja pintakäsittelyn pohjatyössä on enemmän kuin monta huomauttamisen arvoista kohtaa. 6) Kitaran myyneen liikkeen edustajalle sai kädestä pitäen näyttää, että tästä ja tuosta puuttuu ruuveja. Ja mikä mahtoi olla malli ja mikä liike. | |
![]() 01.02.2013 20:43:57 | |
korvaoo: kiva huomata että kommenttini herätti vähän närkästystä, tosiasia kuitenkin on etten kyllä noilla hinnoilla gibsonia ostais, vaan jokasen mielipidehän se on, ite oon soittanu viimosen 19 vuotta yamahalla ja ei parempaa gibsonia oo vielä tullu vastaan, mitä tuo ... Kyllähän Yamahan SG (jenkeissä SBG) 3000 on varmasti sieltä painavammasta päästä.. 4600 grammaa näkyy olevan, ilman messinkistä plekusuojaa.. =) Mikkejä siihen ei kyllä oikein minusta kannata vaihtaa, kas kun noi Spinexit on maailmalla kovin hinnakkaita. Vähän samaa hypeä niissä kuin Grecon Dry-Z -mikeissä. Hieno havaita, että tuotevertailu on edelleen voimissaan, ja peseviä ja linkoaviakin kitaroita löytyy. Samalla tietty voi vähän "näpäyttää" meitä tyhmempiä, jotka niistä omista kitaroistamme pidämme jopa niin paljon, että tällanenkin ketju on pystyyn pykätty, suuren maailman "appraisal & appreciation"-ketjujen tapaan - tosin siellä harvemmin sitten toisten soitinvalikoimia ihan kovin kärkevästi ainakaan mollataan? Toki tuo "vähän vanhempi" valmistaja on aina, joka puolella nettiä jopa, herättänyt suuria tunteita, onhan se juuri SE merkki johon kaikki muut rinnastetaan. Yllättävänkin paljon noita SG-kolmitonnisia näkyy olleen/olevan Suomessa? No, laitetaan sitte sellasesta kuvaa, joita ei ihan niin paljoa ole.. http://www.lehmo.com/fox/lataamo/AR%20300%20Brass%20Beauty.jpg
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 01.02.2013 20:55:54 | |
Carvinen: Tokai soi akustisena kirkkaammin ja sustain oli pitempi, mikä minusta kertoo hyvälaatuisista osista ja täsmällisestä työsä. Pidän tätäkin perusteena olla ostamatta amerikanrautoja. Ehdottomasti, eikä tosiaankaan ole mikään pakko ostella sellaista mikä ei itselle sovi. Akustisesti voi soitella kyllä muullakin?
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 01.02.2013 21:01:17 (muokattu 01.02.2013 21:02:12) | |
Jos bongaatte vasurin Yamahan SG:n, huutakaa mulle :) Tossa on tosiaan tyylikäs malli. Tuolla merkillä on muutenkin erittäin hyvä maine myös näissä about 500e ja vähän alle kepeissä. Esim. Yamaha AES620 on täysillä viimeistelty laatukitara, mutta näistä Joan Jett SG:istä sun muista "Faded" -Gibsoneista ei voi kyllä yhtään samaa sanoa. En nyt ihan edes muista mitä kaikkia noita Gibson USA:n halpissarjoja nykyään on, mutta on monet niistä viimeistelyltään äärimmäisen "raffeja", näin kauniisti sanottuna. Siis just nämä mitkä maksavat 500e ja vähän päälle. Niissä ei käytännössä ole viimeistelyä. Monilta Kiinan pajoilta ei tommosilla pääsis läpi. Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE | |
![]() 01.02.2013 21:14:17 (muokattu 01.02.2013 21:29:09) | |
Ziggy Bubba: Jos bongaatte vasurin Yamahan SG:n, huutakaa mulle :) Tossa on tosiaan tyylikäs malli. Tuolla merkillä on muutenkin erittäin hyvä maine myös näissä about 500e ja vähän alle kepeissä. Esim. Yamaha AES620 on täysillä viimeistelty laatukitara, mutta näistä Joan Jett SG:istä sun muista "Faded" -Gibsoneista ei voi kyllä yhtään samaa sanoa. En nyt ihan edes muista mitä kaikkia noita Gibson USA:n halpissarjoja nykyään on, mutta on monet niistä viimeistelyltään äärimmäisen "raffeja", näin kauniisti sanottuna. Siis just nämä mitkä maksavat 500e ja vähän päälle. Niissä ei käytännössä ole viimeistelyä. Monilta Kiinan pajoilta ei tommosilla pääsis läpi. Tästä saattaa olla taas jotkut eri mieltä: http://muusikoiden.net/artikkelit/1682 http://muusikoiden.net/artikkelit/1735 http://theguitarreview.com/2012/03/02/gibsonsgspecialreview1/ | |
![]() 01.02.2013 21:31:58 | |
korvaoo:yamaha sg 3000s pesee ihan minkä vitun kapulan, no lähes... mutta on se hyvä..) Carvinen: SG 3000 on minullekin tuttu. Mistään kitarasta ei lähde kaikkia mahdollisia soundeja, mutta ainakin kokeilemani yksilö on poskettoman hyvä. Tuntuma on täsmällinen, soitin pitää vireensä, sähkövehkeet toimivat. Vaan ikääntyneitähän nämä lienevät, ja sen myötä monenlaisen huomion tarpeessa. Soundin rouheus lienee makuasia, johon voi vaikuttaa vaikka vaihtamalla mikrofoneja. Mutta niin... minulla on tietyssä mielessä oma lehmä ojassa. Minulla on ollut mahdollisuus vertailla Les Paulia ja Tokain tekemää jaappanilaista kopiota. Tokai soi akustisena kirkkaammin ja sustain oli pitempi, mikä minusta kertoo hyvälaatuisista osista ja täsmällisestä työsä. Pidän tätäkin perusteena olla ostamatta amerikanrautoja. Mä pidän Yamahaa moottoripyöränä. 100000km samoilla öljyillä.. - Onkohan tää oikee ketju ? | |
![]() 01.02.2013 21:35:20 | |
Gafa: Mä pidän Yamahaa moottoripyöränä. 100000km samoilla öljyillä.. - Onkohan tää oikee ketju ? Jep.. on tää =) | |
![]() 01.02.2013 21:36:31 (muokattu 01.02.2013 21:37:54) | |
BigPapa: Tästä saattaa olla taas jotkut eri mieltä: http://muusikoiden.net/artikkelit/1682 http://muusikoiden.net/artikkelit/1735 http://theguitarreview.com/2012/03/02/gibsonsgspecialreview1/ Nämä Tribute-mallit on ainakin yhden mallin otannalla vähän pareita, voi kyllä tossa voi olla tosiaan yksilöstä kyse. Ihan passeli kitara, mutta jos vaikka Schecter tai Tokai myisi samaan hintaan (noin 700e) kitaraa tolla viimeistelyllä, tai siis sen puutteella, ei tulis kyllä montaa kauppaa. Mutta niin, kyllä noissa noin 500e+ Giboissa on nähty tosi rujoja esityksiä. Mulla on Gibsoneita myös (mutta ne onkin niitä kalliimpia) - Mutta en kyllä pidä tätä logoa mitenkään ainakaan viimeistelyn laadun merkkinä nykypäivänä. Jos on pakko pitää MIA-jutusta kiinni ja myydä samalla kitaroita duunareille, tätä saadaan. E: Se on se lakkaus ja reunalistat kun maksaa. Eikä turhaan. Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE | |
![]() 01.02.2013 21:38:43 (muokattu 01.02.2013 21:39:13) | |
Ziggy Bubba: Nämä Tribute-mallit on ainakin yhden mallin otannalla vähän pareita, voi kyllä tossa voi olla tosiaan yksilöstä kyse. Ihan passeli kitara, mutta jos vaikka Schecter tai Tokai myisi samaan hintaan (noin 700e) kitaraa tolla viimeistelyllä, tai siis sen puutteella, ei tulis kyllä montaa kauppaa. Mutta niin, kyllä noissa noin 500e+ Giboissa on nähty tosi rujoja esityksiä. Mulla on Gibsoneita myös (mutta ne onkin niitä kalliimpia) - Mutta en kyllä pidä tätä logoa mitenkään ainakaan viimeistelyn laadun merkkinä nykypäivänä. Jos on pakko pitää MIA-jutusta kiinni ja myydä samalla kitaroita duunareille, tätä saadaan. Jos ei Gibson kelpaa, sitten pitää ostaa Tokai tai joku muu. Ei se kai ole sen kummempaa. 2005 Yamaha MAXAM 3000 http://www.totalmotorcycle.com/phot … -concept/2005-Yamaha-MAXAM3000a.jpg | |
![]() 01.02.2013 21:42:40 | |
BigPapa: Jos ei Gibson kelpaa, sitten pitää ostaa Tokai tai joku muu. Ei se kai ole sen kummempaa. 2005 Yamaha MAXAM 3000 http://www.totalmotorcycle.com/phot … -concept/2005-Yamaha-MAXAM3000a.jpg Mulla on tällä hetkellä: Gibson Les Paul Traditional Gibson Les Paul Studio Ja SG Stanukin soi jopa keikalla. Ei mulla merkkiä mitään vastaan ole, mutta en ostaisi uutta gibaa n. 500 eurolla, koska tiedän mitä se laatu on. Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE | |
![]() 01.02.2013 21:54:59 | |
Ziggy Bubba: Mulla on tällä hetkellä: Gibson Les Paul Traditional Gibson Les Paul Studio Ja SG Stanukin soi jopa keikalla. Ei mulla merkkiä mitään vastaan ole, mutta en ostaisi uutta gibaa n. 500 eurolla, koska tiedän mitä se laatu on. Niinkun tossa totesin: Jos ei Gibson kelpaa, sitten pitää ostaa Tokai tai joku muu. Ei se kai ole sen kummempaa. | |
![]() 01.02.2013 22:01:25 (muokattu 01.02.2013 22:04:34) | |
BigPapa: Niinkun tossa totesin: Jos ei Gibson kelpaa, sitten pitää ostaa Tokai tai joku muu. Ei se kai ole sen kummempaa. Niin, kai toikin on argumentti. Itellä ei Tokain G-kopioita ole ollut, mutta firman Fender-kopsut ovat mitä parasta laatua. Erittäin soivaa puuta tosi kivalla ja skarpilla lakkauksella. Tämä on siis kuvaus omasta Breezysound Telestä... Vois melkein testata noi LP-kopsut myös, jos sattuu vasurina vastaan. Samasta pajasta varmaan tulee nuo kuin Tokain Fender-kopiot - eli Japanin Fenderit myös. E: Fender siis teettää japsinsa Tokailla, koska hyvä laatu. Saas kattoa koska Gibson tekee samat. Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE | |
![]() 01.02.2013 22:02:43 (muokattu 01.02.2013 22:04:19) | |
Carvinen: Kitaroita saa testata alan liikkeissä melko kivuttomasti. Alan kauppiaat ymmärtänevät, että kokeilemisen mahdollisuus on olennainen osa markkinointia. Valitettavasti vertailukohtia ei ole joka liikkeessä. Ilman vertailukohtiakin voi kuitenkin todeta suoranaiset virheet tuotteissa. Mainitsin yllä pintakäsittelyn kyseenalaisen laadun noissa kitaroiden amerikanraudoissa. Sehän ei välttämättä ole tekemisissä soitettavuuden tai soundin kanssa, mutta kokemukseni mukaan laatu on samaa kaikin puolin: korjattavaa ja säädettävää löytyy kohtuuttomasti. Ja mitä tulee amerikkalaisiin tuotteisiin muution, niin ylihintaista paskaahan siellä tehdään. Ämörikkälainen Peavey-vahvistimeni on vieraillut korjaamossa useammin kuin on tarpeen. Ammoisen työnantajani stratocaster oli niin ikään melkoisen repsottavainen kapistus. Siellä lienee juomakelvoton neste noussut päähän eikä tekijöillä taida olla enää käsitystä ammattikunniasta. No ei kait sieltä hyllystä kannata ottaa sitä valmiiksi epämiellyttävän näköistä tai olosta kitaraa... Kattoo jos vieressä olisi parempi. Säätöihin saa yleensä aika kivuttomasti kun pyytää sitä. Korjaamisesta en osaa sanoa koska eipä ole ikään tarvinnut yhtään kitaraa korjauttaa. Ylihintaista ja kallista tehdään kyllä... Sekä jenkeissä että meilläpäin euroopassa. Samaa paskaahan se kaikki on... Sen takia sieltä koitetaan bongata se pienin läjä =) No toisaalta pitää pitää mielessä se asia että jokaisella oma makunsa ja siitä ei voi kun kiistellä kenen maku on oikea. Ja ainahan nuita maanantai kappaleita tulee.... Gibsoneista katkeaa lapa herkästi... Esp:stä halkeaa otelauta... Fender on fender ja bentonit tehdään samalla tehtaalla kun ikean lack pöydät... Ja se niin mistä ostit sen sun skeban? Osaa varautua siihen ettei siellä liikkeessä osata oikeen mitään | |
![]() 01.02.2013 22:12:48 (muokattu 01.02.2013 22:13:18) | |
Ziggy Bubba: Niin, kai toikin on argumentti. Itellä ei Tokain G-kopioita ole ollut, mutta firman Fender-kopsut ovat mitä parasta laatua. Erittäin soivaa puuta tosi kivalla ja skarpilla lakkauksella. Tämä on siis kuvaus omasta Breezysound Telestä... Vois melkein testata noi LP-kopsut myös, jos sattuu vasurina vastaan. Samasta pajasta varmaan tulee nuo kuin Tokain Fender-kopiot - eli Japanin Fenderit myös. E: Fender siis teettää japsinsa Tokailla, koska hyvä laatu. Saas kattoa koska Gibson tekee samat. Ei mulla noita uusia ole, enkä tartte. Yks MIJ Strato löytyy - 1985 Fender Contemporary 22 Standard Stratocaster. josta on tehty Standard Stratocaster. Alunperinhän siinä on ollut joku Schallerin kampi ja kielilukko satulan vieressä. Hyvä kun mikä. Ja radius mulle sopiva 12". http://muusikoiden.net/dyn/users/106861.jpg | |
![]() 01.02.2013 22:17:57 (muokattu 01.02.2013 22:19:34) | |
BigPapa: Ei mulla noita uusia ole, enkä tartte. Yks MIJ Strato löytyy - 1985 Fender Contemporary 22 Standard Stratocaster. josta on tehty Standard Stratocaster. Alunperinhän siinä on ollut joku Schallerin kampi ja kielilukko satulan vieressä. Hyvä kun mikä. Ja radius mulle sopiva 12". http://muusikoiden.net/dyn/users/106861.jpg Mun eka "kunnon" kitara oli Breezysound Tele 80-luvulta, jonka myin pois - mutta onneksi tämä uusin on vielä parempi :) Tämä uusimmainen on 2000-luvun tuotantoa, siis ilman tarkempaa tietoa. Kunto on vaan niin hyvä, että kaikki muu on epätodennäköistä. E: Ja lähimmäisestä ostaa/myy -kaupasta löytyi 2000-luvun japsi Tokain Presari hintaan 295e, vielä vasurina... Olin onnellinen :) Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE | |
![]() 01.02.2013 22:19:24 (muokattu 01.02.2013 22:24:15) | |
korvaoo: yamaha sg 3000s pesee ihan minkä vitun kapulan, no lähes... mutta on se hyvä... soitas sama soundi tänäpäivänä :) Ihme pätemistä. Soitapa itse sillä Yamahalla näytiksi joku veto. Skabavetojen perusteella esim. BigPapa Lespan ja uuden SG:nsä kanssa johtaa soundiosastolla sua noin 10-0. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)