Altair 06.02.2005 12:46:19 | |
---|
Vilkaisepa kirjoitustani vähän ylempää. Ups, jäi huomaamatta vaikka koko ketjun läpi kahlasinkin. |
Jeco 12.02.2005 19:51:26 | |
---|
Pikku kakkosesta löytyy kyllä uskomattoman pelottavia viisuja. Se "varokaa heikkoa jäätä"-video oli aivan törkeän pelottava, kuten myös jossain määrin tunnusmusiikki. Ja kyllä, pelkäsin myös Pelle Hermannin kepakkoa ja kammoksuin tunnusmusiikkia. Kaiken maailman pelottelua sitä lapsena joutuikin kestämään. Jos metsään haluat mennä nyt nii takuulla yllätyt. |
HaloOfFlies 12.02.2005 22:23:58 | |
---|
Benny Törnroosista tuli mieleen "Ruti-ruti-rumpsis-pum". Kertoo siitä kun pääsee pieru. Melko lastenlaulu... Give the monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe |
Tapio79 13.02.2005 16:37:10 | |
---|
Myös "aja hiljaa, isi nyt vain, niin sitten, illalla leikitään" voidaan tietyssä määrin ajatella myös kaksimielisesti : Todellakin. Kontra-yhtyeen versio tästä kappaleesta on melko veikeä, kääntää laulun alkuperäisen sanoman kyllä harvinaisen tehokkaasti sinne perverssimpään suuntaan. Allekirjoitus. |
emma 14.02.2005 02:43:11 | |
---|
Joo.. Tositosi pelottava. Aloin aina pienenä itkemään, kun se tuli telkkarista. Ja sen takia kammoksuin koko pelleä monta vuotta. En pienenä uskaltanut katsoa Pelle Hermannia yksin. Samoin Rölli pelotti. :) |
sellisti 14.02.2005 14:12:02 | |
---|
Tavallaan aiheeseen liittyen; Telkkarista tuli aikanaan lastenohjelma nimeltä Kukkokiekuu. Sen alkuanimaatiossa kukko hyppeli keskellä tietä, kunnes nurkan takaa kääntyi kohti auto, lähestyi ja lopulta ajoi kukon yli. Musiikkina oli Mussorgskyn Näyttelykuvista osa "Kananpoikien tanssi munankuorissa". Minusta tuo oli ihan hemmetin pelottava tunnari, ja vieläkin kun kuulen kyseisen osan, tulee mieleen heti tuo ohjelma. Toinen pelottava kokemus oli Marjatta Pokelan Mörköooppera-kasetin kuunteleminen. Itse teoshan on hauska lastennäytelmä ja musiikkikin ihan kivaa, mutta mörön osuudet levytyksellä laulavan miehen ääni oli niin perverssin omituinen, että vieläkin ihmettelen miten joku on voinut laulaa sellaisella äänellä. En muista kuka kyseinen henkilö oli... Konserttimestari: "Otas 'a' siitä flyygelistä". Vihainen vahtimestari: "Jos siitä flyygelistä jotain otetaan, niin se laitetaan sinne sitten myös takaisin!" |
StJerky 14.02.2005 15:14:52 | |
---|
"Mikki Hiiri mättähältä mättähälle käy ja pikkujalka pilkahtaa" |
JuSu 14.02.2005 16:04:07 | |
---|
"Mitähän se mörköö tahtoo, mitähän se mörköö tahtoo, sitähän sen mörköö tahtoo". Mitäs muut eläimet lauloivat, kun poliisit veivät humalassa riehuneen mörön mennessään? -Mörkö se lähti piiriin, tinttan tanttan tallallei... JuSu Minä olen myyrä. |
mathias 14.02.2005 19:00:34 | |
---|
Tuomari Nurmion Lasten Mehuhetki on kyllä sanoituksiensa puolesta suorastaan loistava. ...lasten mehuhetki päättyi ikävästi, musta enkeli vei päivänsankarin... Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer. -Homer Simpson- |
sikanaama 01.03.2005 14:45:02 (muokattu 01.03.2005 14:45:38) | |
---|
Pikku maalari laulu päätty aika jännästi tai miten sen nyt ajattelee: "Mä pohjamaalin sivellän, kun isä alkoi hivellä mua takamuksihin. Oi, oi, ei ole taiteilijan taival ruusuinen, jos kukaan minä tiedän sen." Höhö. Hyvä antaa lapselle laulettavaksi tuollaista kun se ei tajua. Isot sedät nauraa ja juo kalajaa. Delirium tremens. |
enary 12.03.2005 19:22:10 (muokattu 12.03.2005 19:25:26) | |
---|
Klassikko: Mikki Hiiri mättähältä mättähälle käy ja pikku jalka pilkahtaa..... ...minni huutaa hädissänsä ''kumia ei näy!'' ja mikki silloin huudahtaa..... jos jollekki lapselle soittas club for fiven mikkihiiri merihädässä-version nii vois se meripeikko-kohta vähän säikäyttää... Kitarani on yleensä lyömäsoitin. Pastilli? |
remeli! 26.08.2015 23:01:38 | |
---|
Sanna ja Lapset- Pieni murhapolttaja Raivokkaasti |
Yallup 28.08.2015 07:59:43 | |
---|
mathias: Tuomari Nurmion Lasten Mehuhetki on kyllä sanoituksiensa puolesta suorastaan loistava. ...lasten mehuhetki päättyi ikävästi, musta enkeli vei päivänsankarin... Tuossa on kyllä karmea tarina. Jos otat liikaa täytekakkua ja kaadat toisen niskaan kylmää mehua, siitä joutuu paholaisen pannuun paistumaan. Eikä muita enkeleitä ole olemassakaan. Tavallaan tässä kiteytyy uskontojen ydin. Jos et nyt justiinsa noudata meidän normeja, niin huonosti käy. Tosi huonosti. Toisaalta voisi tulkita niinkin, että lapset olivat keskenään ja vanhemmat olivat huolimattomia ja tuli vahinko. Äitihän huitoi tukka hajallaan ja isä puhui sekavia - kuka lasta suojelee, kuka rakastaa? Voisi myös kuvitella, että maailma on niin paha ettei täällä säästy viattominkaan ja musta enkeli ottaa kenet haluaa, ihan ilman syytä. Sattumanvaraisesti. Lisäosassa vielä ilkutaan lasten lällättelyllä. Siitäs sait, pikkujulmuri! Kappaleen rakenne on mielenkiintoinen. Säkeistö on aina sama, mutta kertosäe vaihtuu jossa itse tarina kerrotaan. "Tosta se taitaa lähteä.." |
Berzerkowitz 04.09.2015 18:45:24 | |
---|
Onko oskari olematonta jo mainittu? |
jyrivaan 05.09.2015 13:57:00 (muokattu 05.09.2015 13:57:21) | |
---|
En tiedä onko kipeä, mutta pienempänä ainakin säälin Putte-Possun nimipäivien minäkertojaa. Hän olisi ollut halukas olemaan nimipäivillä mukana, mutta syystä tai toisesta se ei mahdollista ollut. "Siellä kaikilla oli niin mukavaa, voi jospa oisin saanut olla mukana". |
reaper666 05.09.2015 21:37:44 | |
---|
Hetken kestää elämä. Sekin synkkä ja ikävä. |
Kellarikitaristi 05.09.2015 22:02:59 | |
---|
Voi sitä lapsuuden traumoista päästä ylikin. Itse pelkäsin muksuna lähteä venholla soutelemaan kun olin kuunnellut Loirin ja Paanasen merirosvo proge pläjäystä. Alussa kun se hirmuinen noita merstä nousi niin piti aina kattella ettei rannassa näy noitia. Nykyään levy on aivan stanan kovaa proge revitystä kaikkine naulakotkineen ja sinappikäärmeineen. ISO ROK tuolle helmelle:) Jatkuvaa häriötä jo vuodesta -74 |
Jucciz 07.09.2015 01:50:11 | |
---|
Yallup: Kappaleen rakenne on mielenkiintoinen. Säkeistö on aina sama, mutta kertosäe vaihtuu jossa itse tarina kerrotaan. Tai sitten niinkuin itse ajattelen: kertsillä käyntiin ja säkeistöt on erilaiset. |
Yallup 08.09.2015 08:13:30 | |
---|
Jucciz: Tai sitten niinkuin itse ajattelen: kertsillä käyntiin ja säkeistöt on erilaiset. Sanoituksen puolesta ehkä näin, mutta kun ajattelee sävelkulkua ja muutakin rakennetta, niin kertsi on tässä muuttuva. Oli kumminpäin hyvänsä, niin mielenkiintoinen rakennelma Tuomarilta. Ei tule äkkiseltään vastaavaa mieleen. Toisaalta se korostaa kappaleen sanomaa varsin vahvasti. "Tosta se taitaa lähteä.." |