Aihe: Tekoälyllä tuotettu musiikki
1 2 3 4 5
Kefiiri
Eilen 07:28:41
Henri Henri Olavi: Tämä kerrassan mainio juttu sivuaa myös TÄ-musaa ja -taidetta.

Kaikki meni. Jälleen kerran taide on huonompaa kuin koskaan ennen.

https://www.uusijuttu.fi/juttu/sW8JGR5j-mLSk3hsA-b8260

Oli kyllä asiallinen juttu, ei pelkästään masentavakaan, ja monenlaista mielenkiintoista tietoa.

Tuli mieleen että nyt kannattaisi keksiä semmoinen taidesuuntaus missä pyrittäisiin aitoa tekoälytuotosta muistuttavaan lopputulokseen, joka kuitenkin olisi ihmisen tekemää. Siinä on kuitenkin monta hankaluutta, ja lisäksi se, että joku on varmaan jo keksinyt saman idean :D

Andy Warhol varmaan olisi ollut innoissaan tekoälyn mahdollisuuksista.
En ole musiikin asiantuntija.
Henri Henri Olavi
Eilen 11:34:17
Kefiiri: Andy Warhol varmaan olisi ollut innoissaan tekoälyn mahdollisuuksista.

Hassua, mutta juuri viime sunnuntaina tätä aivan samaa myös pohdimme.
Never mind artificial intelligence, natural stupidity is always the winner.
mpekkanen
Eilen 17:57:41
Saapa nähdä milloin joku artisti jää kiinni siitä, että biisit on tehty tekoälyllä.
Ihan turha mun mielestä väittää, ettei mitkään artistit sitä muka käytä. Ja se voi olla niin, että tekoälyä käytetään sen oman osaamisen rinnalla. Ei senkään asian tarvitse olla täysin mustavalkoinen, vaan sieltä voi löytyä niitä harmaan sävyjä.
Mutta ihan sama, kun en juurikaan kuuntele tätä tämän päivän musiikkia, joka on liian tuotettua minun makuun.
Henri Henri Olavi
Eilen 18:08:49 (muokattu eilen 18:09:21)
mpekkanen: Saapa nähdä milloin joku artisti jää kiinni siitä, että biisit on tehty tekoälyllä.
Ihan turha mun mielestä väittää, ettei mitkään artistit sitä muka käytä. Ja se voi olla niin, että tekoälyä käytetään sen oman osaamisen rinnalla. Ei senkään asian tarvitse olla täysin mustavalkoinen, vaan sieltä voi löytyä niitä harmaan sävyjä.
Mutta ihan sama, kun en juurikaan kuuntele tätä tämän päivän musiikkia, joka on liian tuotettua minun makuun.

Aivan varmasti monet artistit käyttävät tekoälyä esim. sanoitusten laatimiseen, mutteivät siitä puhu. Eikä siinä ole mun mielestä mitään väärää.
Never mind artificial intelligence, natural stupidity is always the winner.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)