Aihe: UPS:n toiminnasta
1 2 3 4 5 6 7 8
kimurantti1
18.09.2008 19:24:03
Mua kiinnostaisi tietää, että onko Vellin tapaus jo ratkennut?
Osteri
18.09.2008 22:25:40
DHL käyttöön aina kuin mahdollista. On Saksan postin omistama logistiikkayhtiö jolla kanavat joka paikkaan hyvin kunnossa. Täsmällistä ja toimivaa marssia :-)

TNT on Hollannin postin omistuksessa.

UPS ja Fedex toimii hyvin kun lähtöpaikkana on Pohjoiset Amerikat.

Onhan noita muitakin.

Suomessa ei paljon ole vaihtoehtoja paikalliselle jakelulle; Kiitolinja, Kaukokiito ja tietysti Itella joka on entinen Suomen Posti ! Kaikki ulkomaalaiset joutuu käyttämään enemmän tai vähemmän näitä paikallisia Suomi-toimijoita.

Jostain kumman syystä DHL vaan saa hommat parhaiten toimimaan.
ode47
20.09.2008 23:53:48
Oon itse tilannu ebaysta tavraa, UPS kuljetusfirmana. (Asun siis Amerikassa) Lähetysseuranta toimi kai ihan hyvin, mutta oli se vähä epätarkka. Yks päivä tuli postilaatikkoon lappu että paketti tulee sinä ja sinä päivänä klo 9-17. No ei siinä mitään, kun olin lomalla. Ovikello soi, juoksin yläkerrasta avaamaan oven, ja ihmettelen kun UPS-auto ajaa jo hyvää vauhtia poispäin. No, menen takasin sisään ja toteen että jotain mätää tässä nyt oli. Kurkistan ulos, ja ne oli jättäny paketin tohon portaiden alapäähän, niin ettei sitä siitä ovelta suoraan nähnyt.

Täällä päin ne ainakin olettaa että kyllähän täällä joku on keskellä päivää kotona joka kuulee ovikellon, ja poimii paketin kadulta, ennen kun joku muu ehtii. Ei siinä mitään, paketti tuli annetussa ajassa perille, mutta toimtiustapa oli vähän omaperäinen.

Naapurit tilaa viikoittain kaikkea krääsää netistä, viimeksi vissiin legoja 2-vuotiaalle. (ne siis oli myös poissa, ja pyysi meitä hakemaan postinsa). Niilä ihan hyvin toiminut kaikki UPSin kanssa.

Amerikan posti on myös hyvä laitos. Tilasin pelin ebaysta lauantaina. Paketti lähti maanantaina Pennsylvanista, asun itse D.C:ssä. keskiviikkona peli postilaatikossa. Plussaa. Ainiin, ja samalla kun päivän posti tulee, ne ottaa laatikkoon jätetyt kuoret mukaansa, ja toimittaa eteenpäin.

Esimerkillistä.
Klezberg
22.09.2008 19:06:26 (muokattu 22.09.2008 19:14:23)

No niin, nytpäs sitten taas odottelen OOPSilta lähetystä. Foni on lähetetty Englannista keskiviikkona 72-hour deliverynä. Rupesin kyselemään tänään kun aikaraja meni täyteen vaikka viikonlopun laskisi pois. Kuulemma on OOPS:illa lähtenyt, sain tracking-koodin ja sen mukaan on aikataulussa huomista jakelua varten, vaikka viimeisin havainto on että perjantai-iltana on lähtenyt Köpiksestä.

Harmi vain että tänään olin koko päivän kotona. Huomenna pitää olla töissä eikä tuolla sivuilla tunnu ole mitään mahdollisuuksia vaihtaa toimitusosoitetta tai muuten sopia jakelua. Enpä kyllä tuota välttämättä töihinkään haluaisi. Saapi nähdä koska tuon saa vai päätyykö takaisin Englantiin.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
Murgo
22.09.2008 20:09:23

Tästä olen ennenkin kirjoitellut, minulla yksi kokemus OOPS:ista, ja siitäkin jäi aika säätämisen maku suuhun. Tilasin kitaran Musicstore Koelnista UPS-ennakolla, sitten kun selvisi että heidän toimitusaikansa on täysin satunnainen ja virka-aikaan, niin soitin ja muutin toimitusosoitteeksi työpaikan (hyvissä ajoin pari päivää ennen arvioitua toimituspäivää).

No, toimituspäivä tuli ja meni, seurannassa oli vaihtunut seuraavaksi päiväksi, samoin seurannassa näkyi että toimitusosoitteen muutos oli noteerattu. Seuraavana päivänä ilmestyi seurantaan jossain vaiheessa merkintä että on tapahtunut poikkeus, vastaanottaja on muuttanut! No soitin äkkiä UPS:n konttorille ja kysyin että mitäs tämä nyt meinaa, koko päivän olin työpaikalla ollut. Hetken päästä soittivat takaisin ja sanoivat että olivat saaneet kuskin kiinni ja tämä oli ollut yrittämässä toimittaa kotiin. Mistä lie päätellyt että olisin muuttanut, nimi ainakin on postiluukussa.

No, loppu hyvin kaikki hyvin, kuski oli vielä lähistöllä ja suostui koukkaamaan työpaikkani kautta ja jopa soitti pihalta. Kun sitten tutkin paketteja (3 kollia, kitara yhdessä, laukku yhdessä, ja pari kielisettiä pienessä kirjekuoressa), niin kaikissa oli kyllä nimi, osoite ja puhelinnumero, mutta uusi eli työpaikan osoite oli merkitty vain yhteen pakettiin ja kuski ei tietenkään ollut sattunut katsomaan juuri sitä pakettia.

Antaa kyllä jotenkin äärettömän oudon kuvan firman toiminnasta etteivät nykyaikana voi hankkia kuskeille puhelimia, se kuitenkin vähentäisi hukkakeikkoja varmaan 90% kun voisivat soittaa etukäteen. Ei kai se tarkka toimituspaikka monissa firmoissakaan ihan itsestään selvä ole, omassakin työpaikassani on useita rakennuksia joissa kussakin vielä pari-kolme sisäänkäyntiä, joten melkoista arpapeliä on toimittaminen pelkän katuosoitteen perusteella. Amatöörimäistä puuhaa noin isolta yritykseltä.

Itella taas on ainakin minun kohdallani toiminut tähän asti erinomaisesti, Thomannilta tilatessa maksan kyllä epäröimättä luottokortilla jolloin ei tarvitse arvuutella että tuleeko koskaan perille ja paketin saa noudettua postista töiden jälkeenkin. Harmi vain että tosiaan osa ulkomaisista nettikaupoista toimittaa vain UPS:n kautta.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Klezberg
22.09.2008 20:18:01

Harmi vain että tosiaan osa ulkomaisista nettikaupoista toimittaa vain UPS:n kautta.

Jos olisin tiennyt että tuo pikatoimitus tarkoittaa OOPS:ia niin enpä olisi sitä valinnut. Tuli töpättyä tässä kyllä. Onneksi voin olla torstaina kotona, jos tuurilla sattuisivat silloin käymään sen kolmannen kerran.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
Murgo
22.09.2008 20:21:11

Jos olisin tiennyt että tuo pikatoimitus tarkoittaa OOPS:ia niin enpä olisi sitä valinnut. Tuli töpättyä tässä kyllä. Onneksi voin olla torstaina kotona, jos tuurilla sattuisivat silloin käymään sen kolmannen kerran.

Toimittaakohan ko. firma sitten ns. normaalitoimitukset postitse? (oletan että Woodwind&brass ltd. on kyseessä?) kun itseäkin kiinnostaisi ehkä jossain vaiheessa heiltä tilata.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Klezberg
22.09.2008 21:19:01 (muokattu 22.09.2008 22:20:28)

Toimittaakohan ko. firma sitten ns. normaalitoimitukset postitse? (oletan että Woodwind&brass ltd. on kyseessä?) kun itseäkin kiinnostaisi ehkä jossain vaiheessa heiltä tilata.

Se on kyseessä joo. Heidän saitiltaan ei selviä millä keinoin he tänne toimittavat. Tilatessa vaihtoehdot tulevat esiin mutta siinäkään ei mainittu UPS:ia nimeltä. Eli kannattaa kysellä heiltä suoraan. Tämä arpapeli on hieman ikävää.

EDIT: Surffailinpa tässä tuolla UPS:in sivuilla. Kaikki siellä on tarkoitettu tavaran lähettäjää ajatellen, siellä ei ole ohjeita, työkaluja eikä yhteydenotto-ohjeita tavaran vastaanottajaa ajatellen. Tavallaan tämän ymmärtää, kun lähettäjä on heille se maksava asiakas. Loppujen lopuksi homman lopulta kuitenkin maksaa tavaran tilaaja eli vastaanottaja. Tällä systeemillä luulisi noita lähettäjälle palautuksia tulevan paljonkin?
sartzan
23.09.2008 08:06:28
EDIT: Surffailinpa tässä tuolla UPS:in sivuilla. Kaikki siellä on tarkoitettu tavaran lähettäjää ajatellen, siellä ei ole ohjeita, työkaluja eikä yhteydenotto-ohjeita tavaran vastaanottajaa ajatellen.

Sieltä löytyy ylhäältä linkki "Ota yhteyttä UPS:ään", jonka takaa löytyy puhelinnumero (0800-1-877-877) ja toimipaikkojen osoitteet. Itse olen vastaanottajana tuohon numeroon joutunut kilauttamaan, ja sain ihan näpsää palvelua ainakin silloin.
"Oh my dog... Oh Long John... Oh Long Johnson... Oh Don Piano... Why I eyes ya... All the live long day." -kissa
Klezberg
23.09.2008 08:14:06

Sieltä löytyy ylhäältä linkki "Ota yhteyttä UPS:ään", jonka takaa löytyy puhelinnumero (0800-1-877-877) ja toimipaikkojen osoitteet. Itse olen vastaanottajana tuohon numeroon joutunut kilauttamaan, ja sain ihan näpsää palvelua ainakin silloin.

Juu, toki on puhelinnumero. Mutta kun muutoin sanotaan että toimitukset koteihin voivat tapahtua milloin tahansa 9-19 välillä eikä tarkempaa aikaa voida ilmoittaa, niin mitäpä sinne ainakaan vielä soittelemaan.
Klezberg
23.09.2008 12:17:18 (muokattu 25.09.2008 09:36:40)

Tämä tapaus hoitui kohtalaisen mallikkaasti. Ilmeisesti UPS alkaa oppia, että ihmiset eivät istu kotona odottamassa heitä päiväkausia. Aamulla tuli soitto, että kannattaako tulla tuomaan. Sovimme että tuovat työpaikalle. Tunti sitten tuli sähköpostia, että paketti oli tullut työpaikkani keskuspostitukseen tuonne kilometrin päähän eikä työpaikkani sisäinen posti toimita yksityispaketteja perille asti. Kävelin sen sieltä sitten hakemaan.

EDIT: Korjailin vähän jottei menisi firmat, UPS ja työpaikkani, sekaisin.
ode47
25.09.2008 03:37:54
Eivät toimita yksityispaketteja perille! Mikä kuljetusfirma se sitte on? Ei kyllä kuulosta hyvältä.. Mutta onneksi ei ollu pidempi matka kun kilometri. Tollaset pitäs kyllä hoitaa perille asti. Eihän minkään firman luulis menestyvän jos ne vaatii asiakkaita tulemaan omaan toimistoon..
Klezberg
25.09.2008 09:34:08

Eivät toimita yksityispaketteja perille! Mikä kuljetusfirma se sitte on? Ei kyllä kuulosta hyvältä.. Mutta onneksi ei ollu pidempi matka kun kilometri. Tollaset pitäs kyllä hoitaa perille asti. Eihän minkään firman luulis menestyvän jos ne vaatii asiakkaita tulemaan omaan toimistoon..

Ilmaisin itseäni huonosti. Kun sovin, että toimittavatkin työpaikalleni, annoin työpaikan nimen ja katuosoitteen. Mutta paketti päätyi työpaikkani keskuspostitukseen jonne työpaikalleni tuleva UPS-tavara muutenkin menee. Ja työpaikkani sisäinen posti ei kuljeta näitä eteenpäin.
ode47
26.09.2008 00:43:20
Ilmaisin itseäni huonosti. Kun sovin, että toimittavatkin työpaikalleni, annoin työpaikan nimen ja katuosoitteen. Mutta paketti päätyi työpaikkani keskuspostitukseen jonne työpaikalleni tuleva UPS-tavara muutenkin menee. Ja työpaikkani sisäinen posti ei kuljeta näitä eteenpäin.

Ai, hups. Luin edellisen viestin uudestaan.. Kyllähän siinä luki "työpaikkani keskusjakeluun". Anteeks, mun moka! Sitte on kyllä ymmärrettävää.
kimurantti1
06.10.2008 15:18:39 (muokattu 06.10.2008 16:30:50)
Mikähän perhana on, kun ei UPS:n sivut toimi, enkä siis pääse seuraamaan lähetystä?

Ehei jessus mitä meininkiä. Sain monen yrityksen jälkeen sivut toimimaan ja pääsin katsomaan pakettini tilannetta. Paketti on siis Thomannilta ja UPS:n seurannassa lukee, että "odottaa verojen ja tullien maksua". Soitin sitten UPS:lle, että mitäs tämä meinaa, ja selvisi että kyllä maksan kuskille, ja lähetyspäivä ei suinkaan ole seurannassa näkyvä 13.10 maanantai, vaan 9.10 torstai.

Tämä nyt omalta osaltaan selittää sen, miksi porukka odottelee pakettejaan turhaan. Mitäköhän helvetin virkaa sillä seurantapalvelulla on, jollei siellä ilmoitutut toimituspäivät pidä paikkaansa. Ala-arvoista toimintaa UPS:ltä. Minäkään en oikeaa toimituspäivää olisi saanut selville, ellen olisi aivan muusta asiasta UPS:lle itse soittanut ja virkailija maininnut toimituspäivästä. Toivotaan nyt että virkailijalta saatu päivä pitää paikkansa.

Näitä tapauksia on tullut julki jo sen verran, että tässä olisi musta joukkoreklamaation paikka. Sen voisi laittaa UPS:lle itselleen ja vaikka esim. Thomannille.
Mohla
07.10.2008 11:11:02 (muokattu 07.10.2008 11:14:39)

Pakko laittaa tähän ketjuun, vaikka suurimmat mokat onkin ilmeisesti Thomannin päässä.

Tilattiin bändikerhoa varten eräälle kunnalle thomannilta laitteita ja soittopelejä. Kaikki meni aluksi ihan ok, paitsi jostain syystä paketteja oli eri määrä kuin kerrottiin, ja ne tuli n.3 päivän aikana ripotellen muutama paketti päivässä. Kyseessä on haja-alue, joten oisko siitä kiinni.

Ei siinä mitään, kaikki oli muuten ok, mutta thomannilta tilatussa rumpupaketissa oli vain tomit, basari, kalvot ja pellit sekä väärin kasattu pedali. Ei lainkaan ständejä, ei mitään kiinnitysruuveja, eikä virveliä tai tuolia. Ts. rumpuja ei voinut mitenkään kasata. Lisäksi Pa-vehkeissä oli yksi Adcon piuha rikki.

Sitten pari soittoa Thomannille, ja perään meilillä lista puuttuvista/viallisista kamppeista. Hirveen säädön jälkeen joku oikein lupaa henkilökohtaisesti hoitaa tilauksen. Reilun viikon päästä tulee sitten ilmoitus, että postiin on nyt laitettu yksi Adcon piuha. Taas soittoa, että mitä ihmettä kun piti tulla ne loput kamat niistä rummuista myös. Kuulemma on tulossa, vaikkei näy siinä tilausseurannassa.

No, sitten taas venaillaan reilu viikko ja paketit saapuu paikalle. Toisessa paketissa on uusi piuha, ja toisessa paketissa on UUDET tomit, basari, TAAS VÄÄRIN KASATTU pedali ja pellit. Ei edelleenkään ensimmäistäkään ständiä tai ruuveja, virveliä eikä tuolia.

Sitten taas puhelinrumbaa thomannille, jossa huomataan, että "oho, täältä onkin laitettu tulemaan tosta paketista näköjään 1/1 vaikka ois pitäny olla 1/2" ja taas luvataan oikein henkilökohtaisesti asia hoitaa. Kuitenkin ensin pitää lähettää se niiden laittama väärä paketti takaisin UPS:n kautta, ennenkuin ne voi lähettää sitä oikeaa. UPS kuulemma lähettää sähköpostilla lappuset, jotka pitää tulostaa ja läntätä paketin kylkeen.

Sitten venaillaan taas noin viikko, kunnes tänään UPS:ltä tulee vihdoin sähköpostia, jossa on hienot toimimattomat linkit, eikä mitään lappusia voi niiden avulla tulostaa. Soittoa UPS:lle, jossa sanotaan tämän olevan Thomannin heiniä. Thomannilta taas sanoataan, ettei ne voi tehdä asialle mitään, vaan niiden on tehtävä kokonaan uusi tilaus UPS:ltä. Ja edelleenkään eivät suostu laittamaan sitä oikeaa pakettia matkaan, ennenkuin on niille on tullut UPS:ltä ilmoitus että se väärä paketti on laitettu tulemaan takaisin.

Tässä vaiheessa ensimmäisten pakettien saapumisesta on siis mennyt 1,5 kuukautta, ja edelleen on saamatta se yksi paketti jossa on loput osat rumpuihin. Mun vetämää bändikerhoa on jouduttu vetämään koko aika paskoilla lainarummuilla.

Nyt sitten taas ilmeisesti venaillaan viikko UPS:n sähköpostia ja toivotaan, että tällä kertaa linkit toimii. Jos ei toimi, niin sitten laitetaan ihan vaan suomen postin kautta tuo vitun paketti sinne takaisin, se ois ollu siellä perillä jo monta kertaa tän säädön aikana.

Alkaa pikkuhiljaa loppua kärsivällisyys. Vittu mitä touhua.
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli
Morhange
07.10.2008 20:45:31

HOHO! Viimenen kerta UPSilla meikälle! 8.9. lähti Saksasta Gibsoni tulemaan ja maksutavaksi on sovittu UPS:n käteismaksu, eli maksan toimituksen yhteyessä. No, eipä aikaakaan kun 10.9. aamulla se on jo Hesassa. Sitte 10.9. 19:51 se onki Kööppenhaminassa! Mitä vittua!? No tarina ei lopu tähän.. 11.9. Hesaan takasi ja siellä se onki ollu siittä asti. No seuranta ilimotti, että 15.9. toimitetaan. Satuin olemaan kipiä ja siten siis koko päivän kotona. Eipä näkyny kettää missää.. Sitte tännää soitan asiakaspalveluun ja kysäsen, notta mikä se on meno? Vastaa, että Hesassa on ja oottaa maksua. Hele ku seuranta sannoo, 11.9. 6:58 määränpää skannaus.. Toisin sanottuna, ei mittää ilimotusta, että se on varastossa maksua oottamassa. Ja miten hiiessä mun se pitäis tilisiirrolla maksaa, ku on sovittu kässillä maksuksi! Voi hyvät Tampereen pojat. Alakaa tympimään ku siksi tilasin kässillä, koska ei oo mahollisuutta tilisiirtoon. Ja kaikista paras on se, että sain ite soittamalla sen seleville että pitäis maksaa.. Laskua ei näy missään ja sillee. Tilinumeron se tantta anto puhelimessa, enkä luota liiaksi kys. virmaan, että mitään olisin sinne maksamassa, ennen ku asia seleviää.. Mutta alkaa kyrsiin, ku tilaus Thomannille sisään 4.9. Ei turhan pitkä aika ootella ekaa Gibaa. Joku roti ny saatana!

P.S. Aion laittaa paskautetta palaute s.postiin UPSille.

E: Asiasta viisaammat kommentoikaa toki, miten toimia...

Itseäni lainaten..

Eipä ole näkynyt vieläkään.. Oon soittanu tonne jo 4 kertaa ja mitään ei vittu tapahu! Ei saateri lähtee järki. Nyt ku on vielä saanu tuon bändinkin aikatauluihin, niin meinaa olla herkku soitella tolla mun Rolandin 15W hirmulla. Volat kaakossa, armoton riipivä soundi = perseestä. Niin ja viimeksi tein osoitteen muutoksen, ku UPS:lle soitin.. Mulle on siis kaks pakettia tulossa ja ekan paketin osotteen muutoksen jälkeen se löi luurin korvaan, eli sille toiselle ei oo sitä osotteen muutosta.. Vissiin. Sitte sano että maanantaina tulee.. Siittä maanantaista on nyt taas yli viikko. Tuli taas melekeen maanantaina..

Mitähän tässä koittais tehä.. Alan olla aika neuvoton.. Vois pistää Thomannille s.postilla, että jos paketit sinne palautuu, niin ne ei oo kyllä mulla ees käyny. En aio maksaa niitä sakkoja jos ne sinne sen palauttaa.. Niittenhän (UPS) pitäis antaa mulle jotain korvauksia, ku oon yli kuukauen joutunu oottaan, ku paketit lojuu hesassa, eikä ne oo laittanu tikkua ristiin...
Nyt tiedän mitä on kateus. Kateus on nähdä naapurin finninaamainen ja pitkätukkainen opiskeliapoika kantamassa 56" plasmatelkkaria jonkun uskomattoman hyvännäköisen vosun kanssa omaan kämppäänsä
Mika Kangas
07.10.2008 21:23:43
En aio maksaa niitä sakkoja jos ne sinne sen palauttaa

Voin piristää,itse en joutunu maksamaan senttiäkään vaikka paketti palautuikin T-kauppaan.Eivätkä edes mitään laskua lähettäneetkään.
Morhange
08.10.2008 11:06:06 (muokattu 08.10.2008 22:14:21)

Voin piristää,itse en joutunu maksamaan senttiäkään vaikka paketti palautuikin T-kauppaan.Eivätkä edes mitään laskua lähettäneetkään.

Hmm.. Vois antaa sen olla ja palauttakoon.. Sitte tilaan Itellan kautta tilisiirrolla uuestaan.. Kestää se viikko. UPS:llä on kestäny jo yli sen kuukauen..

E: Eli paketit oli saapunu tänään takasin Thomannille ja pistin sinne sähköpostia niinkuin pyydettiin..
Nyt tiedän mitä on kateus. Kateus on nähdä naapurin finninaamainen ja pitkätukkainen opiskeliapoika kantamassa 56" plasmatelkkaria jonkun uskomattoman hyvännäköisen vosun kanssa omaan kämppäänsä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)