Jarkko G. 10.07.2007 11:53:25 | |
---|
Varmaan eka semmonen iso keikka minkä näin ja oli kyllä hyvä. Oli aika pepusta kun ne jotka ei ollu siellä kentällä istu suurin osa. Lämppäri oli aika hannusta mutta sehän on ihan hannun oma asia. Jaa siellä istuttiin myös, sain kuvan että aikalailla kaikki seisoi (mitä nyt akustisen setin kohdalla muutama lepuutti jalkojaan). Natsimeininki oli permannolla. Keikan alkaessa nousin seisomaan ja levensin haara-asentoa että en ihan tuntemattoman kylkeä nuohoisi, niin heti tuli täti tönimään takaisin kun piti olla linjassa tuolien kanssa. "Run to the bedroom, in the suitcase on the left
You'll find my favourite axe.." |
rheinone 10.07.2007 12:07:16 | |
---|
Lämppäri oli aika hannusta mutta sehän on ihan hannun oma asia. Hannu sais treenauttaa bändiään sen verran että sille itellekin tulis semmonen olo ett homma futaa. Oli vähän kohkaamista joo. Heiskanen hätiköi, Hannu oli epävarma, toinen kitaristi näytti täysin ulkopuoliselta koko touhuun. Rumpali ja erityisesti basisti kyllä hoitivat tonttinsa mallikkaasti ja asenteella. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Rattata 10.07.2007 12:45:38 | |
---|
Yks parhaista keikoista missä ikinä oon ollut enkä pätkääkään liioittele. Oon vieläkin täpinöissäni. Ei voi muuta sanoo kun että mahtavaa, ja oli joka sentin arvonen. |
Turder 10.07.2007 12:49:57 | |
---|
Jaa siellä istuttiin myös, sain kuvan että aikalailla kaikki seisoi (mitä nyt akustisen setin kohdalla muutama lepuutti jalkojaan). Permannolla seisoi porukka suurimman osan ajasta. Katsomoissa taas suurin osa tuntui istuvan koko ajan. Mitä nyt parissa hitissä vähän tuli eloa. Natsimeininki oli permannolla. Keikan alkaessa nousin seisomaan ja levensin haara-asentoa että en ihan tuntemattoman kylkeä nuohoisi, niin heti tuli täti tönimään takaisin kun piti olla linjassa tuolien kanssa. Itse istuin siinä vaihtoaitiossa, josta näki hyvin permannon ja järkkärit kyllä aktiivisesti huomautteli kameroista, liikkumisesta ym. Takana katsomossa jollain kaverilla oli kova meno päällä (ilmakitaraa siinä portaissa ym) niin sen kai poistivat katsomosta, ainakaan keikan puolenvälin jälkeen en häntä siellä enää nähnyt. Meidän takana siinä katsomon alareunassa oli joku n. 40v ukkojen porukka kovalla asenteella mukana. Vetivät siinä oluen juonnin sivussa röökiä koko ajan (tai no parin biisin välein, mutta omaan nenään se tuntui koko ajan) ja vaikka järkkärit siitä huomautteli niin ei tuntunut tehoavan. Tuo tupakansavu olikin sitten ainoa keikan "miinus". |
Banaanimies 10.07.2007 12:54:39 | |
---|
Juu tarkotin että siis se harmitti että suurin osa siellä reunoilla istuvista istu. Ja hannulla tarkoitin hanuria eli persettä |
samulirask 10.07.2007 13:15:42 | |
---|
Niin noista katsomo-olosuhteista. Vähän harmitti kun tällaisena lyhyenä (170 cm) seisoin rivillä 33 (paikka jonka sain tuntia myöhemmin kuin lipunmyynti alkoi), niin aikamoista tiirailuahan se oli. "Noiden päitten välistä vilahtaa Daltrey" - ja hei "tuolla se Townshend nyt on...". Olisiko lava voinut olla korkeampi? Tai jotain? No ei se mitään, konserttiahan mennään KUULEMAAN, ei KATSOMAAN. ja tuleehan se DVDllä... www.elisanet.fi/samuli.rask |
suhar 10.07.2007 14:29:06 | |
---|
Silkkaa parhautta! Rogerin äänen menetystä liioiteltiin aika rajusti iltapäivälehdissä. Ainut missä alkoi pelottaa oli Man in a purple dress. mutta muuten ukko veti mielestäni keikan kiitettävästi. Settilistaahan voi tietysti aina krtitisoida näin jälkikäteen, hyviä biisejä jäi toki puuttumaan mutta en valita. Oli jotenkin hupaisaa kun Townshend kävi puhumaan Entwistlen kuolemasta eikä muistanut milloin se tapahtui ja sitten vähän ajan kuluttua heitti väliin että vuonna 2004! (sehän oli 2002 :) Encoren Tommy-osuus oli jotain uskomatonta. Varsinkin siinä tuli esiin kuinka hyvin Peten ja Zakin yhteissoitto pelittää. Ja yleisö, nojoo.. Jotenkin tuntuu surulliselta lukea noita juttuja että yleisössä ollut ilmakitaristi poistettiin paikalta. Mieleen tulee kysymys, onko rock n' roll sittenkin kuollut? |
suhar 10.07.2007 14:46:07 | |
---|
Ja se oli myös hauskaa kun My generationissa Pete lauloi Hope I die before get old as you, you and you osoitellen samalla jotain tyyppejä yleisössä.. :) Ei tätä Itse keikkaa oikeen vielä pysty käsittämään oli kyllä sellanen tapaus. Kovin keikka ikinä! |
Boyakasha 10.07.2007 15:14:52 (muokattu 10.07.2007 15:15:28) | |
---|
Rogerin äänen menetystä liioiteltiin aika rajusti iltapäivälehdissä. Liioiteltiinko - vai luettiinko sittenkin sille lukijoiden toimesta enemmän painoarvoa kuin mikä oli todellisuus Roskildessa? Kyllä yli kuusikymppinen Daltrey peittosi "äänensä menettäneenäkin" melko 6-0 toisen taannoin samalla areenala esiintyneen britin, eli alle kuusikymppisen Osbournen. http://www.myspace.com/sonicrootsband |
Stone 10.07.2007 16:41:25 | |
---|
Aivan mahtava keikka! Olen ollut koko päivän eilisen keikan fiiliksissä duunissa :) Kemiat toimivat, kaikki toimii, lostavia muusikoita! Daltreylla hieman ääni käheänä, mutta hoiti silti keikan tyylikkäästi. Joitain hienoja biisejä jäi pois, mutta ainakin henkilökohtaisesti kuulin juuri kaikki "ne biisit", joita olin tullutkin kuuntelemaan. 'Pinball wizard' meni suoraan sisuksiin, niin kuin suurin osa biiseistä. Loistavaa komppikitarointia Peteltä...niin ja ne fillit, kun se teki niitä trillejä ja tapping juttuja..mannaaaa! Onneksi en missanut tätä...jess! Jonkin verran on kritisoitu Havanna blackia. Itse kuitenkin pidin. Ainakin crazy heiskanen oli aivan fiiliksissään, kun laulatti les pauliaan. "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
HaloOfFlies 10.07.2007 20:27:03 | |
---|
Olihan aivan uskomattoman mahtavaa! Fiilikset on vieläkin aivan katossa. Rogerin hieman käheä kurkkukaan ei haitannut tai latistanut hommaa ollenkaan. Elämäni paras ja upein keikkakokemus, siitä ei ole kahta puhetta. Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5 |
Eilisen keikan settilista: I Can't Explain The Seeker Anyway Anyhow Anywhere Fragments Who Are You Behind Blue Eyes Real Good Looking Boy Baba O'Riley Relay Pete Townshend Solo: Drowned Man In A Purple Dress You Better You Bet My Generation Won't Get Fooled Again ENCORE: The Kids Are Alright Pinball Wizard Amazing Journey Sparks See Me, Feel Me Listening to You Tea and Theater http://www.thewholive.de/details/in … ?id=1707&GroupID=1&Status=0 |
HaloOfFlies 10.07.2007 23:20:16 (muokattu 10.07.2007 23:25:30) | |
---|
Ja se oli myös hauskaa kun My generationissa Pete lauloi Hope I die before get old as you, you and you osoitellen samalla jotain tyyppejä yleisössä.. :) Ei tätä Itse keikkaa oikeen vielä pysty käsittämään oli kyllä sellanen tapaus. Kovin keikka ikinä! Tarkoitat varmaan Rogeria. Osoitti muuten suoraan minua ja kaveriani kohti kun sinne yläkatsomoon päin huitoi. Won't Get Fooled Again ja se encorena soitettu Tommy-medley räjäytti meikäläisen tajunnan. Muita kohokohtia oli mm. Who Are You, Baba O'Riley ja tietysti 60-luvun hitit. Uudetkin kappaleet kuulostivat hyvältä. Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5 |
J.C 10.07.2007 23:56:54 | |
---|
Tarkoitat varmaan Rogeria.
Kyllähän Petekin sitä Hope I Die .. kohtaa lauloi. Siinä biisin lopussa. "NO EI TOSIAAN. MUA KIINNOSTAA V MALLIT!" - tonsa92 |
HaloOfFlies 11.07.2007 00:16:10 | |
---|
Kyllähän Petekin sitä Hope I Die .. kohtaa lauloi. Siinä biisin lopussa. Ei kun niin olikin joo, olet aivan oikeassa, sehän olikin sitten Pete joka meitä osoitteli. Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5 |
rheinone 11.07.2007 08:45:29 | |
---|
Eilisen keikan settilista: Havana Black veti ainakin seuraavat: Cafe Interpol Lone Wolf Love Is A Lie Oh Well Hoo Myself Trashtown Mitäs muita? All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Gaines 11.07.2007 11:45:00 | |
---|
Aivan täpinöissäni olen edelleenkin, kyllä tuo ilta oli parasta laatua ja paras keikka millä olen ollut! Ja ennenkaikkea kokonaisuuden vuoksi: bändi loistovedossa, yleisö mukana täysillä, soundipolitiikka kohdillaan, valo- yms. show näyttävää ja tietenkin itse musiikki. Kyynel tuli silmään Tea and Theatren lopussa ja pajatso oli tyhjennetty...matkaa tuli tehtyä kaikkiaan 1600km tämän keikan eteen, mutta oli se sen vaivan arvoista! Jäitä ammeeseen Jepson! Herra kylpee pian! |
Jarkko G. 11.07.2007 12:22:55 | |
---|
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left
You'll find my favourite axe.." |
reverend 11.07.2007 12:27:41 | |
---|
Löytyykö mistään kuvia keikasta? Vieläkin oon ihan fiiliksissä. Harmi vaan kun joutuu n. kuukauden odottamaan ennenkuin keikasta tehty DVD saapuu. |
Turder 11.07.2007 13:17:16 | |
---|
Löytyykö mistään kuvia keikasta? Vieläkin oon ihan fiiliksissä. Harmi vaan kun joutuu n. kuukauden odottamaan ennenkuin keikasta tehty DVD saapuu. Aika tiukassa saattaa olla, ainakin meidän lähellä olleet kuvia napsineet olivat jatkuvasti järkkärin katsen alla. Veli otti pari kuvaa kännykällä mutta levisi muistikortti niin nekin jäi sitten katsomatta. Kai ne kuvat joku dataniilo saisi kuntoon. "He soittivat myös Behind Blue Eyesin, josta Limp Bitzkit teki muutama vuosi sitten melkoisen radiohitin. The Who tosin - toisin kuin Limp Bitzkit - soittaa biisin kokonaan, myös siitä eteenpäin, kun pitää ihan oikeasti osata soittaa!" |