Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:anttipi
Alue:Laulaminen
Aihe:Laulaminen refluksi-leikkauksen jälkeen?
Aika:09.03.2006 17:17   (muokattu 09.03.2006 18:14)
esim sängyn asennon muutosta.. ja menemään vasta sen jälkeen lääkäriin jos se vaikuttaa jotenkin, tai olen muuten melko varma että mulla vois olla refluksi.

Riippuu siitä, onko yöllistä refluktointia vai ei. Esimerkiksi minulla ei ollut käytännössä lainkaan, vaikka nimenomaan makuulla oireet ovat kuulemma tavallisia. Tämä aiheutti hämmennystä myös oikean diagnoosin tekemisessä.

Sehän tässä "epätyypillisessä" refluksissa ongelma juuri on, että diagnosointi on hankalaa, koska oirehtiminen on yksilöllistä eikä esim. nieluvaivojen yhteyttä refluksiin ole aina täysin ongelmatonta todentaa. Ja moni lääkäri näyttää olevan edelleen siinä luulossa, että jos sinua ei närästä, sinulla ei voi olla pahaa refluksia.

Leikkauksesta toipumiseni on edennyt paremmin kuin osasin odottaa, ja olen jo muutaman viikon kyennyt syömään ja elämään täysin normaalisti. Tosin välillä tulee hikka, jos yrittää syödä liian nopealla tahdilla.

Nieluvaivojen paranemista on tässä vaiheessa vielä vaikea arvioida, koska paraneminen voi viedä useamman kuukaudenkin. Rykimistä on ajoittain edelleen, mutta ei yhtä pahana kuin ennen leikkausta. Täytyy myöntää, että olen lievästi pettynyt, etteivät oireet ole täysin kadonneet, mutta kuten totesin, parannusta on tapahtunut. Voin lähempänä kesää raportoida, miten asiat ovat edenneet.
Copyright ©1999-2022, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=111689