Muusikoiden.net - Keskustelu
Kirjoittaja:Michikawa
Alue:Työ musiikkialalla
Aihe:Pelimusiikin säveltäjät
Aika:09.05.2017 11:33
En ole ammattilaiseksi suunnannut, mutta olen julkaissut musiikkiani sen verran aktiivisesti vuosien mittaan netissä päägenrenä ollen instrumentaali soundtrack musa, että olen saanut orgaanisesti muutamia pelimusakeikkoja tekijöiden otettua yhteyttä minuun.

Ala on tosiaan kilpailtu ja paras valtti minusta on persoonallinen tyyli, jonka avulla saattaa löytää erityisesti indie tekijöitä, jotka haluavat juuri sinun musaasi käyttöön.

Minulle on toiminut parhaiten taktiikka, jossa yrittää vaan saada omaa musaansa mahdollisimman laajalti kuunteluun, eikä välitä musiikin kopiointioikeuksista tai vastaavista. Julkaisen musiikkini non-commercial creative commonsina ja suurin osa biiseistäni on myös myynnissä royalty free stock musakauppapaikoissa. Lisäksi biisit ovat content id tagattyjä, jolloin niiden päätyminen youtubeen tuo minulle mainostuloja ellei lisenssiä ole hankittu. Pelimusat sitten teen erikseen ja jätän laittamatta ettei tule ongelmia pelaajien pistämien videoiden kanssa.

Parhaiten jalan saa oven väliin kun kasaa järkevän portfolion ja ottaa aktiivisesti yhteyttä tekijöihin. Onnea ja sinnikkyyttä vaaditaan niinkuin kaikessa musiikkiin liittyvässä.
Copyright ©1999-2021, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=53&t=234073