Aihe: kusetusyritys?
1 2 3 4
Victor Helldriver
14.03.2012 22:15:39
itel ei onneks oo ollu ongelmia kauppojen kans mut aina välil pelottaa kyl maksella sinnetänne mitäkin summia. ite en myydessä jaksa ees alkaalähettelee joten laitan aina et tule hakemaan jos haluat
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Töynävä
15.03.2012 19:21:40
Jos tahdon hinkuamastani hilputtimesta kuvaa, niin eräs tapa millä voi varmistua siitä, että numeron/käyttäjätunnuksen taakse kätkeytyvällä henkilöllä on se ylipäätään on pyytää samaan kuvaan hilputtimen kanssa myös paperille käsinkirjoitettu esmes käyttäjätunnus täältä muusikoiden.netistä/päiväys jne.

Sitten sen jälkeen kysellä referenssien perään ja sitten ottaa yhteyksiä niihin tyyppeihin. Samalla, kohtalaisen suurella todennäköisyydellä, selviää jos kyseessä on huijauksiin erikoistunut velikultien keskittymä.

Ja googlailu/taustatyö on aina kannattavaa, kuten täällä onkin jo ehdotettu. Ja jos jokin diili on liian hyvää ollakseen totta, niin se on sitä useinmiten.
Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni...
pekka montin
18.03.2012 21:56:46 (muokattu 18.03.2012 21:57:11)

Yritettiin mua myös eilen kusettaa 707 ostoilmoitukseni perusteella.
Tuli viestiä(yleensä kyllä kauppiaat soittavat). Rahat tilille ja sisältää rahdin jne jne sitä samaa paskaa mitä tässä on nyt saanut lukea kevään tullessa muiden tahojen toimesta jotka joutuneet nalkkiin näiden torakoiden kanssa. No enhän mä mitään sille mulkulle maksanut. Jäi nuolemaan näppejään ja tuhlas muhun muutaman tekstiviestin ja omaa kallisarvoista huijarin aikaansa.

Edit: Ettei ois taas Riku Länsmans kyseessä...
Spirocore
19.03.2012 19:49:17

Lieköhän tässä jotain pielessä...? Hiton halvalla mielestäni lähtee CS Gibson kuitenkin. Myyjä sopivasti Ahvenanmaalta, ilmoituksen teksti käännetty Googlen kääntäjällä..

http://www.keltainenporssi.fi/searc … ffset=0&pob_view_language_id=fi
You can pick your friends and you can pick your nose, but you can't pick your friend's nose!
ept
19.03.2012 20:07:06
Spirocore: Lieköhän tässä jotain pielessä...? Hiton halvalla mielestäni lähtee CS Gibson kuitenkin. Myyjä sopivasti Ahvenanmaalta, ilmoituksen teksti käännetty Googlen kääntäjällä..

http://www.keltainenporssi.fi/searc … ffset=0&pob_view_language_id=fi

http://www.musik-anzeigen.com/export/14bfebf857ce3bb41f7518eecd78f.jpg

Kuva ymmärtääkseni saksalaisella saitilla myynnissä olevasta yksilöstä, jossa hinta myös 1600. Myynti-ilmo näyttäisi pikaisella vilkaisulla olevan kovin samansisältöinen.
Guildfinger
23.03.2012 17:02:52
Parhaiten välttää huijarit, kun ei maksa etukäteen mitään. Olen asioinut aina henkilökohtaisesti tai postiennakolla. Pikaviestitkin ovat erittäin ok kyselyvaiheessa, mutta eri juttu sitten lopullista kauppaa hierottaessa.
Laulava Kylätohtori
23.03.2012 21:41:10
Guildfinger: Parhaiten välttää huijarit, kun ei maksa etukäteen mitään. Olen asioinut aina henkilökohtaisesti tai postiennakolla. Pikaviestitkin ovat erittäin ok kyselyvaiheessa, mutta eri juttu sitten lopullista kauppaa hierottaessa.

Totta. Mutta postiennakko on myyjän kannalta vähän ongelmallinen, jos ostaja ei jostain syystä noudakaan pakettia. Joutuu itse maksamaan postimaksut ym. mennen ja tullen.. Joku voi jättää vittumaisuuttaan hakematta tai joku ostaa kiireisenä muualta, kyllä sitä kaikkia valopäitä maailmaan mahtuu...
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
-Cale
23.03.2012 23:08:37
Laulava Kylätohtori: Totta. Mutta postiennakko on myyjän kannalta vähän ongelmallinen, jos ostaja ei jostain syystä noudakaan pakettia. Joutuu itse maksamaan postimaksut ym. mennen ja tullen.. Joku voi jättää vittumaisuuttaan hakematta tai joku ostaa kiireisenä muualta, kyllä sitä kaikkia valopäitä maailmaan mahtuu...

Myyjänä kannattaa vaatia aina edestakaiset postikulut etukäteen tilille jos postiennakolla laittaa.
markkuilari
24.03.2012 02:41:50
Laulava Kylätohtori: Totta. Mutta postiennakko on myyjän kannalta vähän ongelmallinen, jos ostaja ei jostain syystä noudakaan pakettia. Joutuu itse maksamaan postimaksut ym. mennen ja tullen.. Joku voi jättää vittumaisuuttaan hakematta tai joku ostaa kiireisenä muualta, kyllä sitä kaikkia valopäitä maailmaan mahtuu...

Sitä oon ihmetelly monesti, että miks ostajan pitää ottaa aina se "riski", ja laitella etukäteen rahoja jonkun tuntemattoman tilille. Postikulut on kumminkin aika pieni tappio verrattuna siihen, mitä ostajan pitäis useissa tapauksissa maksaa etukäteen myyjälle. Mikä takaa sen että se myyjä lähettää yhtään mitään. Kokeillaan tasapuolisuuden nimissä välillä niin päin, että myyjä lähettää tavaran ekaks ja ostaja maksaa sitte kun on saanu tavaran. Ei taida onnistua.
oiva tumpeloinen
02.04.2012 18:10:41
markkuilari: Sitä oon ihmetelly monesti, että miks ostajan pitää ottaa aina se "riski", ja laitella etukäteen rahoja jonkun tuntemattoman tilille. Postikulut on kumminkin aika pieni tappio verrattuna siihen, mitä ostajan pitäis useissa tapauksissa maksaa etukäteen myyjälle. Mikä takaa sen että se myyjä lähettää yhtään mitään. Kokeillaan tasapuolisuuden nimissä välillä niin päin, että myyjä lähettää tavaran ekaks ja ostaja maksaa sitte kun on saanu tavaran. Ei taida onnistua.

Jos nyt lähdetään ajatuksesta, että myyjä kantaa vastuun postittelussa hajonneista ja hävinneistä paketeista, niin miksi sen pitäisi ottaa jotain taloudellista riskiä vielä sen päälle? Jos joku haluaa jotain mun romuja, niin mä en kyllä näe yhtäkään syytä, miksi mun pitäisi purra kynsiäni jännittäessä, hakeeko joku paketin postista vai ei. Jos ei ehdot kelpaa, niin ainahan sitä voi ostaa jostain muualta. En mä ketään pakota ostamaan mitään.
Alfons Åberg
03.04.2012 08:23:49
Jucciz: Voihan se olla, että myyjän vaatimustaso kuvien laadun suhteen on sen verran korkea, ettei mitä tahansa kännykkäkamerakuraa kehtaa tarjota potentiaalisille ostajille.

Tottakai hämärät, tärähtäneet ja suttuiset kuvat ärsyttävät, mutta hyvässä valaistuksessa otettu kännykkäkuva on parempi kuin ei mitään. Vaikka se Canonin markettijärkkäreillä elvisteleville "ammatti" kuvaajille onkin vaikea käsittää. Aikuisten kameram...
toxic
03.04.2012 11:04:26 (muokattu 03.04.2012 11:07:10)
IntriguingMan: Tottakai hämärät, tärähtäneet ja suttuiset kuvat ärsyttävät, mutta hyvässä valaistuksessa otettu kännykkäkuva on parempi kuin ei mitään. Vaikka se Canonin markettijärkkäreillä elvisteleville "ammatti" kuvaajille onkin vaikea käsittää. Aikuisten kameram...

Hieman aiheen ohi menee, mutta kannattaa hieman varoa jos tärähtäneitä/epäselviä kuvia. Hyvä tapa peittää mahdollisia naarmuja ja kolhuja.

Itse noin vuosi sitten etsin autoa ja netistä löytyi yksi todella hyvältä vaikuttava auto. Myyjänä oli autoliike.

Autosta oli monta hyvää ja selkeätä kuvaa, mutta sitten edestä päin otettu kuva oli todella pahasti tärähtänyt, mutta sai juuri ja juuri selvää että siinä on jotain pielessä. Soitin sitten myyjälle ja puhelu meni lyhyesti suunnilleen näin:

"Onko autossa mitään lommoja, naarmuja yms?
"Menenpä katsomaan, kiertelen tässä nyt autoa ja juu ei tässä mitään ole. Kaikki on ok."
"Mitenkäs tuo keula, kuva on hieman tärähtänyt. Siinähän taitaa olla jokin lommo."
"No nyt kun katson, niin onhan siinä sellainen pieni."
"Miten pieni?"
"Sellainen tennispallon kokoinen, mutta se on tosi helppo korjata. Vähän vain tsuibadui kuumailmapuhaltimella ja tsiubadiu painaa kädellä suoraksi niin se on kuin uusi."
"..."

Olisi ollut kivaa ajaa noin 200km katsomaan autoa, missä ei ole yhtikäs mitään vikaa. Paitsi "pikkuinen" lommo justiinsa sellaisessa paikassa, missä ei pitäisi olla mitään.
Alfons Åberg
03.04.2012 14:38:23 (muokattu 03.04.2012 14:38:38)
toxic: Hieman aiheen ohi menee...

Kun menit ohi aiheen niin jatketaan. Autohan on hyvä esimerkki siitä että hyväkin kuva voi valehdella. Yksi jobbareiden/totuudenmuuntelijoiden kikka on ns. märkäkiillotus. Otetaan autosta kuva märkänä pesun jälkeen niin johan kiiltää. Tottakai auto kannattaa pestä kuvia varten, mutta märkä auto ja vielä se kuvaan jäänyt vihreä puutarhaletku antaa myyjästä vähän lipevän kuvan.
Laulava Kylätohtori
03.04.2012 14:42:53
IntriguingMan: Kun menit ohi aiheen niin jatketaan. Autohan on hyvä esimerkki siitä että hyväkin kuva voi valehdella. Yksi jobbareiden/totuudenmuuntelijoiden kikka on ns. märkäkiillotus. Otetaan autosta kuva märkänä pesun jälkeen niin johan kiiltää. Tottakai auto kannattaa pestä kuvia varten, mutta märkä auto ja vielä se kuvaan jäänyt vihreä puutarhaletku antaa myyjästä vähän lipevän kuvan.

Kun nyt OT-linjalle lähdettiin, niin menköön..

Eipä ne illalla/yöllä otetut kuvatkaan paljon luottamusta herätä. Tai se, että auton sisäkuvissa takapenkillä on kaksi pahvista tyhjää kaljakoppaa ja ~50 tyhjää tölkkiä...
San snää mnuu snuuks, snuuks mnääki snuu sano...
toxic
03.04.2012 14:45:14
IntriguingMan: Kun menit ohi aiheen niin jatketaan. Autohan on hyvä esimerkki siitä että hyväkin kuva voi valehdella. Yksi jobbareiden/totuudenmuuntelijoiden kikka on ns. märkäkiillotus. Otetaan autosta kuva märkänä pesun jälkeen niin johan kiiltää. Tottakai auto kannattaa pestä kuvia varten, mutta märkä auto ja vielä se kuvaan jäänyt vihreä puutarhaletku antaa myyjästä vähän lipevän kuvan.

Heh, juuri tällaista autoa olen tässä katsellut ja kyllä ne kuvat aika epäilyttäviä on. Keljua ajaa turhaan monta tuntia katsomaan autoa, joka onkin jotain aivan muuta kuin mitä se kuvissa on. Sama juttu tietenkin pätee myös soittimiin.
Antti1
03.04.2012 14:46:58
oiva tumpeloinen: Jos nyt lähdetään ajatuksesta, että myyjä kantaa vastuun postittelussa hajonneista ja hävinneistä paketeista, niin miksi sen pitäisi ottaa jotain taloudellista riskiä vielä sen päälle? Jos joku haluaa jotain mun romuja, niin mä en kyllä näe yhtäkään syytä, miksi mun pitäisi purra kynsiäni jännittäessä, hakeeko joku paketin postista vai ei. Jos ei ehdot kelpaa, niin ainahan sitä voi ostaa jostain muualta. En mä ketään pakota ostamaan mitään.

Niinpä, meinasin kirjoittaa jo aiemmin hyvin samankaltaisen tekstin. Myyjällä on tuote, jonka ostaja haluaa. Jos ostaja aikoo sen saada, niin se on hänen riskinsä.
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
phiit
03.04.2012 14:58:56
oiva tumpeloinen: Jos nyt lähdetään ajatuksesta, että myyjä kantaa vastuun postittelussa hajonneista ja hävinneistä paketeista, niin miksi sen pitäisi ottaa jotain taloudellista riskiä vielä sen päälle? Jos joku haluaa jotain mun romuja, niin mä en kyllä näe yhtäkään syytä, miksi mun pitäisi purra kynsiäni jännittäessä, hakeeko joku paketin postista vai ei. Jos ei ehdot kelpaa, niin ainahan sitä voi ostaa jostain muualta. En mä ketään pakota ostamaan mitään.

ehdottomasti samaa mieltä, vitutus on suunnaton kun ei "ostaja" haekaan (postiennakko) pakettia postista ja kestää viikkoja ennenkuin palaa takaisin, näin muutaman kerran käynyt ja enää ei paljoa postiennakkoja helposti lähde täältä ainakaan. se jos ei haekaan ja etukäteen maksanut nyt taas ei paljoa hetkauta :)
http://www.king-weird.com http://www.facebook.com/kingweird http://www.maihinnousu.net/a/1462
H-Diddy
03.04.2012 16:37:01
Hitto ku nää prepaid jäbät tuhoaa meidän rehellisten prepaid käyttäjien maineen. Ite oon aina kauppani käyny prepaidilla ja hyvin on mennyt.
BruceBruce
03.04.2012 18:55:35

Laitoin sunnuntaina ilmoituksen tänne että olisin valmis ostamaan Charvelin So Cal kitaran, mieluiten valkoisena. Muutaman tunnin kuluttua sain tekstiviestin jossa kerrottiin tälläisen löytyvän Oulusta, sekä pyydettiin tarjousta.

Pyysin kuvia spostiin, mikä ei onnistunut koska ei ollut henkilöllä datakaapelia. Laittoi sitten kuvaviestin kännyyn jossa oli kotelossa kyseinen kitara. Tarjosin kitarasta 480, johon sain vastatarjouksen 500€, sisältäen postikulut. Vitsinähän oli taas se että olisi pitänyt maksaa etukäteen koko summa koska aikaisemmilta ostajilta on jääneet tuotteet hakematta.

Tähän en tietenkään suostunut joten uusi tarjous oli että maksan 100€. Kun tämä ei minulle vieläkään käynyt laski summa 50€. Sanoin sitten lopuksi että ei kiitos jne.

Googlasin puhelin numeron jolla löytyi myynti-ilmo murobbs:stä. Nyt tuo sama numero on näemmä tännekkin päässyt, kaverin nimi oli vain Janne Salonen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)