Aihe: outoja kaapeleita ?
1
leipuri123
28.05.2011 12:23:17
Hei, olisin kysynyt, että mikä kaapeli on kyseessä kun toisessa päässä on kaksi haarainen rca puna valko uros liitin ja toisessa päässä on vain yksi 5 pinnin midi naaras liitin ?

Mihin sellaista voi käyttää. kaapelin pituus on noin 20 cm ?

Musiikkimyymälässä eivät tienneet?

eivätkä soitin liikkeessäkään ?
Soolokitaristi
28.05.2011 12:46:42
Olisiko jokin vanhoihin kotistereoihin liittyvä piuha. 80-luvullahan vielä kotisterkoissa oli noita 5-pinnisiä. Eli piuha olisi tarkoitettu jonkun vanhan soittimen ja modernin rca-vahvistimen yhdistämiseen.
Henri Henri Olavi
28.05.2011 13:21:14
Villi veikkaus olisi, että levari tuolla saataisiin vahvariin kiinni.
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
arppah8
28.05.2011 13:53:02

Henri Henri Olavi: Villi veikkaus olisi, että levari tuolla saataisiin vahvariin kiinni.

No en mä nyt tiiä. Ennemminkin kyseessä on ihan perus din->rca-muuntopiuha. Tosiaan vanhoissa sterkoissa oli noita 5-pinnisiä din-liittimiä. Multakin taitaa vielä löytyä din-piuha jostain kätköistä.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
leipuri123
28.05.2011 14:11:17
arppah8: No en mä nyt tiiä. Ennemminkin kyseessä on ihan perus din->rca-muuntopiuha. Tosiaan vanhoissa sterkoissa oli noita 5-pinnisiä din-liittimiä. Multakin taitaa vielä löytyä din-piuha jostain kätköistä.

mietin vaan, että tarvitseeko minun ostaa jokin laite johon tämä piuhan midipää käy

Tuon rca uros liittimet voin liittää mikseriini .
Pentinpuro
28.05.2011 15:11:54

Juu. Ei MIDIn kanssa mitään tekemistä, normi audiokaapeli menneiltä ajoilta.
Niin no, no niin
Mr. Crowley
28.05.2011 16:26:45
leipuri123: mietin vaan, että tarvitseeko minun ostaa jokin laite johon tämä piuhan midipää käy

Tuon rca uros liittimet voin liittää mikseriini .

Joo, osta vaan. Sehän voi käydä vaikka johonkin vanhaan vohvelirautaan.
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
ReBeat
28.05.2011 17:06:58

Hanok
29.05.2011 20:46:41
Soolokitaristi: Olisiko jokin vanhoihin kotistereoihin liittyvä piuha. 80-luvullahan vielä kotisterkoissa oli noita 5-pinnisiä. Eli piuha olisi tarkoitettu jonkun vanhan soittimen ja modernin rca-vahvistimen yhdistämiseen.

Juuri näin. Eli tosiaan kyseessä ei ole midi-piuha, vaikka liitin onkin sama.

Minulla on vielä jemmassa 70-lukulainen Yamahan viritinvahvistin, jossa on myös nuo 5-pinniset DIN-liittimet. Juuri tuollaisella aloittajan mainitsemalla piuhalla siihen voi kytkeä uudempia laitteita.

Yamahassa on myös nauhurille tarkoitettu liitäntä samaisella DIN-liittimellä. Siinä on samassa liittimessä sekä playback-, että tallennuskarvat. Siihen sopii piuha, jonka toisessa päässä on 4 kpl RCA-liittimiä.
leipuri123
30.05.2011 10:19:45
Hanok: Juuri näin. Eli tosiaan kyseessä ei ole midi-piuha, vaikka liitin onkin sama.

Minulla on vielä jemmassa 70-lukulainen Yamahan viritinvahvistin, jossa on myös nuo 5-pinniset DIN-liittimet. Juuri tuollaisella aloittajan mainitsemalla piuhalla siihen voi kytkeä uudempia laitteita.

Yamahassa on myös nauhurille tarkoitettu liitäntä samaisella DIN-liittimellä. Siinä on samassa liittimessä sekä playback-, että tallennuskarvat. Siihen sopii piuha, jonka toisessa päässä on 4 kpl RCA-liittimiä.

Aivan , kiitoksia tiedoista.
Jos minulla ei ole moiselle käyttöä niin myyn sen kyllä eurolla pois heti jos joku tarvitsee.
Hanok
30.05.2011 16:29:13
Noita piuhoja saa kyllä edelleen uutenakin. Radio-duosta taisin ostaa yhden parisen vuotta sitten. Yleiselektroniikastakin näitä luultavasti saa.
HateHalon
11.06.2011 23:37:23

vanhoissa kelanauhureissa on käytössä tuota liitintyyppiä mm.
www.halondesign.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)