Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall Slash AFD100 ja clean-soundi
1 2 3
AngieRainbow
27.05.2011 18:35:37 (muokattu 27.05.2011 18:41:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on paljon ollut viime aikoina vahvistinkeskusteluja, mutta aloitan vielä yhden. Ne keitä nämä ärsyttää, olkoot lukematta.
 
Tässä laadukasta putkivahvistinta metsästeneenä ja hirmuisena Slash-fanina olin hyvin lähellä ostaa ton uuden afd-nupin. On siinä vaan helvetin hyvä kasari/gnr soundi. En kuitenkaan saanut siitä oikein minkäänlaista cleania ulos, mikä sitten ihan viime kädessä sai minut (ainakin toistaiseksi) luopumaan sen hankkimisesta. Tarvitsisin siis myös todella hyvän cleanin musisointiini.
 
No, paljon olen vahvistimia testaillut ja Fenderin cleanit ovat kyllä tosi hyviä. Kuitenkin ainakin niiden fenderien, joita olen testaillut päälle on ollut hyvin vaikeaa rakentaa tollasta afd marshall tasoista säröä. Lähinnä tätä olen bossin pedaaleilla yrittänyt, kun niitä löytyy enestään (distortion&overdrivea). Olen myös kaksi kanavaisia marshallin nuppeja testaillut, joissa siis on oma clean kanava, mutta ei se clean vaan tunnu olevan fenderin veroinen.
 
Jos jollakulla gnr-miehellä on tähän ongelmaan ratkaisua, niin kuulen mielelläni. Kysymys on siis yksinkertaisuudessaan. Mikä fenderin vahvistin ja millä pedaalilla? Tärkeää olisi cleanin pysyminen cleanina myös isolla volyymella ja se, että säröpedaalit kuulostavat hyvältä ts. eivät puuroudu. Näin tuppaa välillä käymään, kun tykkään laittaa vahvistimesta alakertaa soundiin.
 
Nimim. Fromi tuolla aikaisemassa keskustelussa kehui Fender Deluxe Reverbiä, joka tässä on alkanut kiinnostamaan. En vaan ole missään päässyt kokeilemaan. Sen cleania on kovasti kehuttu ja youtuben perusteellä hyvältä kuulostaakin. Plussaa on myös se, että se ei ole putkikomboksi kohtuuttoman painava. Yhdellä englanninkielisellä sivulla, joku meinas, että se ei toimi hyvin säröpedaalien kanssa? Mua myös vähän epäilyttää tuo 22w, että mahtaako se säröytyä liian aikaisin.. Varsinkin kun kaikissa kaljabaareissa ei pääse mikittämään vahvaria lainkaan (kokemusta on).
 
Saatana kun sais jotenkin fenderin cleanin ja slash afd-nupin särön...
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Entropia666
27.05.2011 18:41:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow:Saatana kun sais jotenkin fenderin cleanin ja slash afd-nupin särön..
 
Sinällään ratkaisua ei ole tarjota, mutta toi voi olla aika haasteellinen yhtälö. Toi nuppihan on tehty sen 70-luvun lopun rankasti modatun marsun pohjalta, puhtaat ei oo ollu listalla. Ei siitä alkuperäisestä the vahvarista oo myöskään varmasti puhtaita lähteny.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
Joees
27.05.2011 18:55:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenderin Bassman. Syö purkkeja hyvin ja puhdaskin tsoundi on oikein loistava vaikka ei blackface olekaan.
 
Moisella Izzy soitti AFD:llä, tai tarkasta mallista en tiedä mut joku Bassman sillä oli nuppina.
 
Bassmanilla ja Marshallillakin on aikalailla paljon yhteistä...
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
AngieRainbow
27.05.2011 19:03:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sivujuonteena tähän. Mistäköhän Slash itse keikoilla puhtaat repii, kun hän ymmärtääkseni käyttää tuota uutta afd-nuppia itsekin.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Estranged
27.05.2011 19:12:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Sivujuonteena tähän. Mistäköhän Slash itse keikoilla puhtaat repii, kun hän ymmärtääkseni käyttää tuota uutta afd-nuppia itsekin.
 
Jossain vaiheessahan hänellä oli Jubilee puhtaille ja joku toinen wanha Ramshall säröille. Jos siitä AFD:stä ei lähde eri säädöilläkään puhdasta, niin oiskohan sit Jubilee messissä AFD:n kaverina.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "Sua sais vaikka piestä pesarilla nii istuisit sohvalla ja joisit bissee. :D" -Traditional
Joees
27.05.2011 19:15:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: Sivujuonteena tähän. Mistäköhän Slash itse keikoilla puhtaat repii, kun hän ymmärtääkseni käyttää tuota uutta afd-nuppia itsekin.
 
Toisesta samanmoisesta? Luulisin. En ainakaan muista että sillä olis ollut mitään muuta kuin Marshalleja keikoilla. Studiossa sit tietysti asiat erikseen...
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Wradlin
27.05.2011 19:18:39 (muokattu 27.05.2011 19:24:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Methis: Fenderin Bassman. Syö purkkeja hyvin ja puhdaskin tsoundi on oikein loistava vaikka ei blackface olekaan.
 
Moisella Izzy soitti AFD:llä, tai tarkasta mallista en tiedä mut joku Bassman sillä oli nuppina.
 
Bassmanilla ja Marshallillakin on aikalailla paljon yhteistä...

 
Oletko tuosta Bassman + AFD -hommasta aivan varma? Enemmän löytää kyllä mainintoja tähän tyyliin: "AFD (1987): Gibson ES-175(?) - Mesa/Boogie Top 4x12 Cabinet with EV speakers in the bottom and Celestions on top." -http://www.chopaway.com/viewtopic.php?id=11
 
Ja jossain vaiheessa ennen levytyksiä Izzyllä oli Mesa ainakin Slashin kirjan mukaan. Tarkempaa tietoa en tiedä. Varmasti joskus vetänyt Fenderilläkin, kuin myös Marsulla ja Carvinilla.
 
EDIT: Eikun hetkonen, eihän tossa puhuttukaan nupista, jää siis hämärän peittoon... Pitää etsiä lisää tietoa. Mesan 50 w nupista löytyy juttua eri keskustelupalstoilta, tiedä sitten. Carvin x100b ja Mesan Mark III ovat nui yleisimmät arvailut Izzyn nupeiksi.
 
AngieRainbow: Sivujuonteena tähän. Mistäköhän Slash itse keikoilla puhtaat repii, kun hän ymmärtääkseni käyttää tuota uutta afd-nuppia itsekin.
 
Ei sillä keikoilla kyllä ole muita kuin Marshalleja ja nimenomaan päänuppina nuo AFD:t, joita on kytkettynä muutama, oma cleaneille ja oma säröille. Varalla oli jotain vanhempia Marshalleja, Youtubesta löytyy jotain kitarateknikon esittelypätkiä.
 
Jucciz
27.05.2011 19:22:58 (muokattu 27.05.2011 19:23:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites hyvin tuo AFD puhdistuu kitaran volumepotikalla? Sillaihan monet hyvät Marshallit puhdistuvat oikein käyttökelpoiseksi cleaniksi, jos nyt eivät varsinaisesti ihan takaa avoimelta Twin Reverbiltä tällöin kuulostakaan. Ainakin mun perinnemarsut ('67 ja '71 JMP) puhdistuvat tosi nätisti ja musikaalisesti kitaran päästä ruuvaamalla, miksei myös AFD?
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Joees
27.05.2011 19:23:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Oletko tuosta Bassman + AFD -hommasta aivan varma? Enemmän löytää kyllä mainintoja tähän tyyliin: -http://www.chopaway.com/viewtopic.php?id=11
 
Ja jossain vaiheessa ennen levytyksiä Izzyllä oli Mesa ainakin Slashin kirjan mukaan. Tarkempaa tietoa en tiedä. Varmasti joskus vetänyt Fenderilläkin, kuin myös Marsulla ja Carvinilla.
 
EDIT: Eikun hetkonen, eihän tossa puhuttukaan nupista, jää siis hämärän peittoon... Pitää etsiä lisää tietoa.

 
Izzyn sivuilla, ennen tota chopawaytä oli listattuna Bassmanin nuppi.
Oon aiheesta niin varma kuin voi olla henkilö joka ei ole ollut mestoilla ja suurinpiirtein vaipoissa levyä duunatessa... Eli kuulopuheilla ja netistä luettuna mennään.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Wradlin
27.05.2011 19:26:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Methis: Izzyn sivuilla, ennen tota chopawaytä oli listattuna Bassmanin nuppi.
Oon aiheesta niin varma kuin voi olla henkilö joka ei ole ollut mestoilla ja suurinpiirtein vaipoissa levyä duunatessa... Eli kuulopuheilla ja netistä luettuna mennään.

 
Ahaa, voi olla. Eri keskustelupalstoilta löytyy paljon juttua kuinka on luettu haastattelu, jossa Izzy on kertonut vahvistimen olleen Mark III tai kuinka teknikko on sanonut sen olleen Carvin... No, tiedä häntä.
 
Eipä sitä tiedä muistaisiko Izzy itsekkään, ei ollut mikään maailman selväpäisin kaveri siihen aikaan (:
 
Miikathebest
27.05.2011 19:30:18 (muokattu 27.05.2011 19:31:09)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei puhtaan välttämättä tarvi aina olla "Fender" (tai "Vox").
AFD:stäkin lähtee puhdasta rokkitarpeisiin.
http://www.youtube.com/watch?v=1dOT8T5s_dw&feature=related
Eri kitaralla ja näppärämmillä sormilla tuosta saa varmasti vielä paremmat cleanit ainakin jonkinlaiseen tarkoitukseen...
 
Valitse se toinen uusi signaturemarsu:
http://www.youtube.com/watch?v=XMhf … 2dESt4&feature=mfu_in_order&list=UL
 
Paremmat puhtaat ja paremmat rokit!
 
Liikaa säröä!
Joees
27.05.2011 19:30:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Ahaa, voi olla. Eri keskustelupalstoilta löytyy paljon juttua kuinka on luettu haastattelu, jossa Izzy on kertonut vahvistimen olleen Mark III tai kuinka teknikko on sanonut sen olleen Carvin... No, tiedä häntä.
 
Eipä sitä tiedä muistaisiko Izzy itsekkään, ei ollut mikään maailman selväpäisin kaveri siihen aikaan (:

 
Näimpä.
 
Carvinia oli ainakin UYI:n aikana joissain kuvissa. Mut sehän taas ei kerro mitään siitä mitä oikeesti on käytetty.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
duc
27.05.2011 19:39:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Estranged: Jossain vaiheessahan hänellä oli Jubilee puhtaille ja joku toinen wanha Ramshall säröille. Jos siitä AFD:stä ei lähde eri säädöilläkään puhdasta, niin oiskohan sit Jubilee messissä AFD:n kaverina.
 
Pari vuotta sitten taisi olla pari Jubileeta puhtaille ja Vintage Modern säröille. Olisikohan Vintage Modernissa miten hyvät puhtaat sitten... Itse en hyviä puhtaita ole löytänyt marsulta kuin TSL60-nupista, mutta siinä ei säröpuoli toiminut yhtä hyvin.
Wradlin
27.05.2011 19:40:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Methis: Näimpä.
 
Carvinia oli ainakin UYI:n aikana joissain kuvissa. Mut sehän taas ei kerro mitään siitä mitä oikeesti on käytetty.

 
Joo Illusionit on ilmeisesti äänitetty Carvinilla ja myöhemmin Izzyllä oli myös ko. merkin sponssi. AFD:stä löytyy huonommin tarkkaa tietoa.
 
Miikathebest
27.05.2011 19:44:10 (muokattu 27.05.2011 19:48:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wradlin: Joo Illusionit on ilmeisesti äänitetty Carvinilla ja myöhemmin Izzyllä oli myös ko. merkin sponssi. AFD:stä löytyy huonommin tarkkaa tietoa.
 
AFD:stä siis löytyy enemmän epätarkkaa tietoa... Marshallin julkaisemassa videossa Slash ainakin kertoi tarkalleen mitä oli käyttänyt.
Hauhau edellinen AFD100-ketju. Siellä oli aiheeseen liittyviä linkkejäm.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=190542&o=0
 
höpöedit: Izzyn kamojahan tässä nyt pähkäiltiinkin...
 
Liikaa säröä!
Wradlin
27.05.2011 19:53:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miikathebest: AFD:stä siis löytyy enemmän epätarkkaa tietoa... Marshallin julkaisemassa videossa Slash ainakin kertoi tarkalleen mitä oli käyttänyt.
Hauhau edellinen AFD100-ketju. Siellä oli aiheeseen liittyviä linkkejäm.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=190542&o=0
 
höpöedit: Izzyn kamojahan tässä nyt pähkäiltiinkin...

 
Nimenomaan, Slashin koko uran kamat (ei huume- vaan kitara-) on varsin hyvin tiedossa. Izzyn taas ei ja niistä tässä puhuttiin.
 
Juzo95
27.05.2011 20:39:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miikathebest:
AFD:stäkin lähtee puhdasta rokkitarpeisiin.
http://www.youtube.com/watch?v=1dOT8T5s_dw&feature=related
Eri kitaralla ja näppärämmillä sormilla tuosta saa varmasti vielä paremmat cleanit ainakin jonkinlaiseen tarkoitukseen...

 
Kylläpäs siinä tehdään kunniaa laitteille. Alle vuoden soittanut ja tuollaiset kamat, juu moro. Olen sekä kade että häpeissäni...
 
AFD:llä Izzyn säröhän on noin yleisesti kevyempi kuin Slashin. Siis kompissa ainakin. Olipahan aika turha tieto mitta tulipahan kerrottua. Äskettäin noita Ritzin keikalta ('88) kuvattuja videoita kattelin niin en bongannut muita kuin Marshalleja takaseinältä. Käyttikö Izzy sitten tolla keikalla Marsua jostain syystä...
 
Miikathebest
27.05.2011 20:48:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzo95: Kylläpäs siinä tehdään kunniaa laitteille. Alle vuoden soittanut ja tuollaiset kamat, juu moro. Olen sekä kade että häpeissäni...
 
AFD:llä Izzyn säröhän on noin yleisesti kevyempi kuin Slashin. Siis kompissa ainakin. Olipahan aika turha tieto mitta tulipahan kerrottua. Äskettäin noita Ritzin keikalta ('88) kuvattuja videoita kattelin niin en bongannut muita kuin Marshalleja takaseinältä. Käyttikö Izzy sitten tolla keikalla Marsua jostain syystä...

 
Ajatelkaapa jos molemmat kitarat olisikin soitettu Slashin hi-gainilla. Ei varmana pidettäisi näitä soundeja niin legendaarisina.
 
Liikaa säröä!
AngieRainbow
27.05.2011 22:53:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkuperäiseen ongelmaan palatakseni... Ajatuksena oli siis joku fender ja siihen sitten pedaalilla säröä...
 
On ilmaantunut uudenlainen vaihtoehto. Ymmärtääkseni maastamme löytyy putkivahvistimien rakentajia, jotka tekevät asiakkaan toiveenmukaisia vempaimia. Mahtaisikohan heiltä löytyä taitoa tehdä kaksikanavainen putkinuppi, jossa olisi fenderin cleania ja slashin marsusäröä.
 
Espoon mies lähestyi minua bluetone merkkinsä kanssa. Onko näistä kokemuksia... Tai muista vastaavista.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Joees
27.05.2011 22:55:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzo95: Kylläpäs siinä tehdään kunniaa laitteille. Alle vuoden soittanut ja tuollaiset kamat, juu moro. Olen sekä kade että häpeissäni...
 
AFD:llä Izzyn säröhän on noin yleisesti kevyempi kuin Slashin. Siis kompissa ainakin. Olipahan aika turha tieto mitta tulipahan kerrottua. Äskettäin noita Ritzin keikalta ('88) kuvattuja videoita kattelin niin en bongannut muita kuin Marshalleja takaseinältä. Käyttikö Izzy sitten tolla keikalla Marsua jostain syystä...

 
Yleensä hyvät kitaratsoundit levylle tulee siitä että kitaristeilla on sopivasti erilaiset soundit ja sovitukset toimii. Itse tykkään sillä levyllä enemmän Izzyn soitosta ja soundista. Yhtään Slashin soundia tai soittoa mollaamatta. Kummatkin hyviä mut Izzyn soundi sillä levyllä on enemmän mun mieleen. Makuasioita.
 
Mä luulen että Izzy on vahvistimien suhteen sen luokan jamppa että kunhan joku on niin sillä mennään ja Marshallit aika perustyökaluja noissa piireissä niin... Se Ritzin pläjäys on hemmetin hyvä kyllä. Ja ES-175, pojot himaan.
 
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «