Anti-Social 26.05.2011 23:06:21 | |
---|
"Opeth remain hard at work on their next album, which follows up 2008s critically acclaimed Watershed. The album is due out this Fall on Roadrunner Records." Suora lainaus sivuilta. |
lxi 26.05.2011 23:26:59 | |
---|
Häxprocess? Äidinkieltä tiedossa? |
Hetfield 27.05.2011 01:30:40 | |
---|
Anti-Social: "Opeth remain hard at work on their next album, which follows up 2008s critically acclaimed Watershed. The album is due out this Fall on Roadrunner Records." Suora lainaus sivuilta. 20. syyskuuta on tarkka julkasu. I quit the band... Now I just play with myself. |
Exhausted 27.05.2011 09:02:56 (muokattu 27.05.2011 09:03:13) | |
---|
Joskus joulukuussahan julkaistiin lainaus haastattelusta, jossa Åke sanoi tulevan levyn olevan täysin erilaista kuin perinteinen Opeth. Olikos tällä haastattelulla nyt sitten oikeasti perää vai miten? Itse olisin kyllä mielissäni, jos saundi kunnolla uudistuisi, ihan vain siksi, että bändi on jo tehnyt monta täydellistä levyä, joita ei kannattaisi enää tehdä uusiksi. |
AnonHero 27.05.2011 15:26:08 | |
---|
Löytyisi täydellinen tasapaino Ghost Reveriestin ja Damnationin välillä niin olisi aika hunajaa. Nyt kun olen tässä viime päivänä kuunnellut Ihsahnin Afteria niin olen saanut hulluja ajatuksia kuinka hienolta kuulostaisi jos jollakin uudella Opethin biisillä olisi kanssa hieman saksofonia. |
mungiisi 27.05.2011 15:31:17 | |
---|
AnonHero: Löytyisi täydellinen tasapaino Ghost Reveriestin ja Damnationin välillä niin olisi aika hunajaa. Nyt kun olen tässä viime päivänä kuunnellut Ihsahnin Afteria niin olen saanut hulluja ajatuksia kuinka hienolta kuulostaisi jos jollakin uudella Opethin biisillä olisi kanssa hieman saksofonia. Tässä olisi kyllä aikalailla ainekset itsellenikin makoisaan levyyn. Saksofoni vois upotakkin sellaseen rauhallisempaan fiilistelyyn. |
Jorte Kariko 27.05.2011 15:55:26 | |
---|
Exhausted: Joskus joulukuussahan julkaistiin lainaus haastattelusta, jossa Åke sanoi tulevan levyn olevan täysin erilaista kuin perinteinen Opeth. Olikos tällä haastattelulla nyt sitten oikeasti perää vai miten? Itse olisin kyllä mielissäni, jos saundi kunnolla uudistuisi, ihan vain siksi, että bändi on jo tehnyt monta täydellistä levyä, joita ei kannattaisi enää tehdä uusiksi. Suora lainaus Opethin epäviralliselta foorumilta. Lainaus on otettu jonkun Ruotsalaisen Rock lehden Åkerfeldtille tekemästä haastattelusta. Tässä jotain infoa siitä mitä tulevan pitää, toivottavasti pitää kutinsa... Mikael was recently interviewed by Sweden rock magazine about the upcoming album and this is shortly what he basically said. "In the beginning it was meant to be some sort of metal album, but after writing two song I realized I was lying to myself. The classic Opethelemnts were there and the fans would have liked it, but I didn't like it at all. This album will be really different to anything we've ever done before and I want to revolt against myself in my style of writing. I don't want this album to be the same as for example Blackwater Park. Everybody in the band has agreed on a kind of a change of style, this album doesn't sound like anything the band want to release just to keep the name fresh, I recorded a demo tape with the classic metal sound and played it for Mendez and he pretty much said that he'd be disappointed if this would be our next album. The album is very complex and sounds kind of fusion-like and I think that many fans who think they know what we're about will hate it, but I'm sure many people will love it as well. One thing is for sure, no one will find it boring." Noiden puheiden perusteella vois tulla jotain uutta ja tietenkin varmaan kuullaan niitä samoja elementtejä mistä Opeth tunnistetaan, mutta toivottavasti ne "tunnistettavat elementit" ovat siellä mutta vain häilyvinä... Räyh! |
AnonHero 27.05.2011 16:01:14 | |
---|
Nooniin, tuo kuulosti erittäin lupaavalta. |
Anti-Social 27.05.2011 16:33:49 | |
---|
Jävla fitta! Pelonsekaiset tunteet tuli tosta tekstistä. Mitä jos Åkerfeldt tulikin kaapista ulos ja seuraava levy on silkkaa justin bieberiä? Siinä vaiheessa ei paljoa hymyilytä. |
arsu 27.05.2011 16:37:20 (muokattu 27.05.2011 16:40:01) | |
---|
Eikös nämä Opethin "muutoksen ajat" alkaneet jo Watershedillä. Vedenjakaja ei mun kirjoissa kovin korkealle diskografiassa kipua, onhan silläkin hetkensä mut jotenkin aika hajanainen kokonaisuus verrattuna muihin bändin levyihin. Ei sekään huono ole, mut rima on vaan niin helvetin korkealla kun bändi on julkaissut tuollaisen määrän loistavia albumeja. Vähiten mä toivon Watershed 2:sta. Tuo mainittu GR/Damnation sekoitus ois kyllä huikea. Itellä on ihan järkyttävän hyvät fiilikset tästä. Ja odotukset korkealla. Ja nyt kun Åke saa purettua itseään Bloodbathin kanssa ja hihhuloida ja kokeilla Wilsonin projektissa niin eiköhän sieltä ihan Opethin kuuloista musiikkia sen nimen alla ilmesty. |
Meadow 27.05.2011 16:46:14 | |
---|
Julistan levyn suoralta kädeltä paskaksi jos siinä ei ole saksofonia ja kellopelejä. |
Wild String Of Voodoo Strat 27.05.2011 16:54:44 | |
---|
Hmmm... Itse voisin spekuloida albumin olevan jokinlaista progressiivista folkrockia; tyyliin yhdistelmä biisejä kuten Face of Melinda + Ghost Reveriesin kikkailevaa metallia/rockia. Toisaalta tuossa edellä mainitussa haastattelussa esiintyvä sana fuusio saa miettimään, että mitä Åkella on mielessä. Puhutaanko nyt jazzfuusiosta, jolla sanalla yleensä musiikkipiireissä viitataan, vai onko kyseessä joidenkin muiden genrejen tyylillinen yhdistelmä? Jostain syystä en osaa olla innostunut tästä tulevasta levystä, mutta toivotaan, että Heritage tulee puskista ja yllättää positiviisisessa mielessä allekirjoittaneen. "Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas |
Heritage. Perimä / Perintö. Tulee Opethilta kuulostava Camelin ja Nick Draken risteytys? Hammondilla. Ja saksofonia tietenkin. |
nypdjaz 27.05.2011 23:22:16 | |
---|
Mun suosikkilevyt Opethilta on My Arms your Hearse, Blackwater Park ja Ghost Reveries. Loputkin on ihan jees ok kamaa. Vaikka uusimmasta levystä enimmäkseen diggailinkin, niin silti tuli väistämättä mieleen, että voisi sitä kaavaa jo vähän uudistaa, mahtava homma että Åkerfeldtkin tajus sen. Tiedä vaikka tulisi mestariteos? Toi bändi on kuitenkin uusiutunut urallaan niin varovaisesti, etten usko että vanhojen fanien tarvii pelätä yhtään. |
AnonHero 01.06.2011 18:37:52 | |
---|
Opeth Something to show you in 30 mins... don't go away :) Facebookista nappasin, olisiko kenties uuden kiipparin paljastus? |
Kulkunen 01.06.2011 19:00:29 (muokattu 01.06.2011 19:01:02) | |
---|
|
AnonHero 01.06.2011 19:00:39 | |
---|
Nonii ja kansihan sinne pamahti |
rocky0 01.06.2011 19:01:26 | |
---|
Ööh... Mielenkiintoinen ratkasu laittaa ukkojen naamat tonne. |
loituma 01.06.2011 19:02:42 | |
---|
Melkoinen kikkeli-idea tosiaan iskeä nuo lärvit tuonne :D Onpa ruma kansi, eiiss.. http://maihinnousu.net/a/1885 |
Meadow 01.06.2011 19:02:51 (muokattu 01.06.2011 19:03:44) | |
---|
No ei helvetti mikä kansi :DDD Jollain sairaalla tavalla tuo on myös todella hieno. |