krk 25.05.2011 21:13:51 | |
---|
Illu: ... Oliskohan joku sellanen äänikorttina toimiva mallintava jutska kova sana, vai joku ihan vaan ulkoinen äänikortti ja saundit flextonesta, niin kuin ennenkin. No, pitää funtsia ja kartoittaa tarjontaa. AxeFx II? :) "This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."
- Les Paul Tommy Emmanuelista |
Illu 25.05.2011 21:26:03 | |
---|
krk: AxeFx II? :) No se!!! :D |
latuska90 25.05.2011 23:02:22 (muokattu 26.05.2011 01:19:15) | |
---|
En osaa soittaa mitään... :( Edit: Ei ei ei... kyl toi pitää ottaa uusiks... kunhan kerkiän. Kamalaa soittoahan tuo. "Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen |
Juzpe 26.05.2011 07:43:59 (muokattu 26.05.2011 07:52:54) | |
---|
En osaa soittaa mitään... :( Tää on kyllä paskapuhetta. Tosin toi nyt linjoilla oleva soolo ei ekaa likkiä lukuunottamatta oo menny ihan puikkariin. Uusintaotto maybe? And for something completely different.... Pohdiskelin tuossa päivänä muutamana, että mikä on roots-soittajan ja rootsista vaikutteita isolla ämpärillä hakeneen muun tyylilajin (esim nyt vaikka rockin) soittajan fundamentaalinen KORVIN KUULTAVA ero. Tällaisia soittajia on nimittäin varsin runsaasti. Esimerkkejä on vaikka kuinka paljon. Mä olen pitänyt näitä bluespohjaisia rokkimiehiä kuten Kossoffia, Pagea, Claptonia (en tosin tunne muuta tuotantoa kuin Creamin kanssa duunatut), Hendrixiä, Beckiä, Blackmorea, Mayta, Gary Rossingtonia (ja niitä sen kahta kaveria) ja ehkä Angus Youngiakin sellaisina ensimmäisen polven rock-kitaransoittotyylin pioneereina, enkä niinkään yhdistä heitä sillä tavalla blues/roots-musiikin perinteen jatkamiseen. Samoin bändit joissa mainitut jätkät soittivat/soittavat ovat mielestäni jotain ihan muuta kuin roots-tyyppistä musiikkia, vaikkakin siltä suunnalta vaikutteita on otettu isolla kädellä. Varsinaisina roots-miehinä pidän lähinnä näitä Kingejä, Collinsia, Buddya ja muita 20-30 luvuilla syntyneitä tummahipiäisiä blues-timoja ja valkoisista miehistä lähinnä Vaughanin veljeksiä. Mitäs mieltä te muut olette? nuori vihainen "tosi cool" rockmies |
BigPapa 26.05.2011 07:56:55 (muokattu 26.05.2011 08:16:09) | |
---|
Eri mieltä. Claptonin ottaisin erilleen tuosta porukasta blueseimpana ja perinteen jatkajana. Ja May ei missään tapauksessa kuulu tohon ryhmään blues mielessä ei ei ei, mun mielestä. Blackmore ei missään tapauksessa ole blueskitaristi vaikka hieno soittaja onkin. Yardbirds: The quintet cut two singles, "I Wish You Would" and "Good Morning, School Girl", before their third, "For Your Love", a Graham Gouldman composition, provided their first major hit. It sold over one million copies, and was awarded a gold disc. Clapton, at the time a blues purist, left the group in protest to join John Mayall & the Bluesbreakers. http://en.wikipedia.org/wiki/Blues_Breakers_with_Eric_Clapton Kossof: Kossoff son of the noted British actor David Kossoff started playing in the mid 1960s and his first professional gig was with Black Cat Bones alongside drummer Simon Kirke. The band did many supporting shows for Fleetwood Mac and both Peter Green (Fleetwood Mac's guitarist) and Kossoff would jam and spend hours discussing blues playing and players. Black Cat Bones also played with touring blues piano player Champion Jack Dupree. Both Kossoff and Kirke would go on to play on the Dupree album When You Feel the Feeling.... --------------- Eric Clapton, Jeff Beck, Jimi Hendrix, Jimmy Page: Buddy Guy has been called the bridge between the blues and rock and roll. He is one of the historic links between Chicago electric blues pioneers Muddy Waters and Howlin' Wolf and popular musicians like Eric Clapton, Jeff Beck, Jimi Hendrix and Jimmy Page as well as later revivalists like Stevie Ray Vaughan. Vaughan stated that, "Without Buddy Guy, there would be no Stevie Ray Vaughan." Guitarist magazine observed: Without Buddy Guy, the blues, not to mention rock as we know it, might be a heckuva lot less interesting today. Take the blues out of contemporary rock musicor pop, jazz and funk for that matterand what you have left is a wholly spineless affair. A tasteless stew. Makes you shudder to think about it... Songs such as "Red House", "Voodoo Chile" and "Voodoo Child (Slight Return)" partly came from the sonic world that Buddy Guy helped to create. |
Juzpe 26.05.2011 08:17:49 | |
---|
Mä olen aina väistämättä ajatellut myös muuta musiikillista kontekstia, jossa kitaristi esiintyy. Creamin ja Freen esittämä musiikki ja Kossoffin/Clapsyn kitarointi niissä mukana on minusta huomattavasti enemmän rock- kuin blues- tai rootsgenreen menevää. Toki bluesilla on ollut (ja on edelleenkin) lähtökohtaisesti varsin olennainen vaikutus rock kitaroinnin sisältöön, koska 60-70 lukujen ensimmäisen polven rock-kitaristit ottivat suurelta osin vaikutteita bluesista. Blackmore lienee Mayn ja Uli Rothin ohella ensimmäisiä soittajia rock-hommissa (progehommat on sitten erikseen...), jotka hakivat vaikutteita runsaasti myös muualta. Näistä seuraavan polven kitarasankareista ainakin Ed Van Halen ja Gary Moore ovat varsin runsaasti ottaneet vaikutteita bluespohjaisista soittajista. Edin soitosta puhuttaessa tämä soiton taustan ja sisällön arviointi jää valitettavan usein joidenkin oikeastaan merkityksettömien soittotekniikkaan liittyvien asioiden puimiseen. nuori vihainen "tosi cool" rockmies |
BigPapa 26.05.2011 08:20:40 (muokattu 26.05.2011 08:39:32) | |
---|
|
blues guitar 26.05.2011 18:31:35 (muokattu 26.05.2011 18:32:42) | |
---|
Apenaattori: Siinäpä sitä slidea sitten. Ei oikeen irronnut hyviä melodioita tänään. Vai ei irronnut?? Tosi upeaa soittoa irtosi mun mielestä. On tullu Trucks:ia kuunneltua? ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
apenaattori 26.05.2011 18:39:44 | |
---|
blues guitar: Vai ei irronnut?? Tosi upeaa soittoa irtosi mun mielestä. On tullu Trucks:ia kuunneltua? Kiva jos tykkäsit! Kyllähän Derek Trucksin jutut ovat olleet viime kuukausina aika ahkeran syynin kohteena. Ostin lopputalvesta Gibson custom shopin sg elegantin, sillä olen nyt E -vireessä koittanut saada Trucksin slide -lickejä sormien alle. "Saksa on hieno joukkue" -A. Mertaranta |
blues guitar 26.05.2011 18:48:18 | |
---|
apenaattori: Kiva jos tykkäsit! Kyllähän Derek Trucksin jutut ovat olleet viime kuukausina aika ahkeran syynin kohteena. Ostin lopputalvesta Gibson custom shopin sg elegantin, sillä olen nyt E -vireessä koittanut saada Trucksin slide -lickejä sormien alle. Onneksi olkoon vaan uuden kepin johdosta. Ei ole hukkaan mennyt treenit, kyllä tosta tunnistaa Trucksin vaikutteet selvästi. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Tuomo_ 26.05.2011 23:40:15 | |
---|
Mulle ainakin Clapton on aito roots-ukko, vaikkakin välillä teki huonompaakin musaa. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
krk 27.05.2011 08:37:59 | |
---|
Maihinnousussa on huoltokatko, jonka pituudesta ei ole tietoa. Laitoin Backstagelle kysymyksen asiasta. Ei vielä hötkyillä eli ei vaihdella linkkejä, mutta seurataan päivän mittaan tilannetta. Vastaisen varalle olisi hyvä jos Maihinnousua käyttävillä olisi "varapaikka" johon voisi siirtää kamat tarvittaessa, esim. Dropbox on osoittautunut toimivaksi. "This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."
latuska90 27.05.2011 08:49:53 | |
---|
krk: Maihinnousussa on huoltokatko, jonka pituudesta ei ole tietoa. Laitoin Backstagelle kysymyksen asiasta. Ei vielä hötkyillä eli ei vaihdella linkkejä, mutta seurataan päivän mittaan tilannetta. Vastaisen varalle olisi hyvä jos Maihinnousua käyttävillä olisi "varapaikka" johon voisi siirtää kamat tarvittaessa, esim. Dropbox on osoittautunut toimivaksi. Tai sitten ihan mikserikin. ;) "Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen |
krk 27.05.2011 10:59:33 (muokattu 27.05.2011 11:46:24) | |
---|
latuska90: Tai sitten ihan mikserikin. ;) Mikä vaan tietenkin... :) Johtaja lupaa että Korjaantunee viimeistään tänään illalla, joten luotetaan tähän. Siirrän tarvittaessa äänestyksen alkamista. "This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."
krk 27.05.2011 13:06:36 | |
---|
Maihinnousu näyttäisi taas pelaavan. "This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."
mopar 27.05.2011 13:24:43 | |
---|
krk: Maihinnousu näyttäisi taas pelaavan. Ai jaa. Minua se ei ainakaan sisälle päästä... http://www.nettiauto.com/chrysler/le-baron/3984372 |
krk 27.05.2011 14:04:18 | |
---|
mopar: Ai jaa. Minua se ei ainakaan sisälle päästä... Ihan tosi? Minä kyllä pääsen, myös sun profiilisi... "This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."
krk: Ihan tosi? Minä kyllä pääsen, myös sun profiilisi... Joo, sillai pääsee. Mut ei pysty kirjautumaan sisälle. En saa uutta skabavetoa ladattua sinne. http://www.nettiauto.com/chrysler/le-baron/3984372 |
krk 27.05.2011 14:14:51 | |
---|
mopar: Joo, sillai pääsee. Mut ei pysty kirjautumaan sisälle. En saa uutta skabavetoa ladattua sinne. Niinpä onkin, sori vaan - mutta luvattu on siis että tänään tulee kuntoon, niin eiköhän se siitä. "This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."
krk 27.05.2011 18:52:06 (muokattu 27.05.2011 19:00:21) | |
---|
Tilanne on siis juuri nyt sellainen, että Maihinnousu sallii kuunnella sinne aikaisemmin ladatut kamat, mutta ei anna ladata uusia. Jos joku on nyt ennen klo 21 lataamassa osallistumistaan, joutuu ainakin vielä käyttämään muita palvelimia. Jos on ongelmia, ottakoon minuun yhteyttä pikaviestillä niin katsotaan mitä voidaan tehdä. Eli pyritään saamaan äänestys käyntiin aikataulun mukaisesti viimeistään noin klo 21:00 :) "This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."