Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jälleen yksi kitaranmetsäsyskeskustelu
1 2
JoeHans
26.05.2011 17:57:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meni eräs vanha kitara kaupaksi, joten kaasuhan se sieltä nousi uutta varten. Tällasilla specseillä olis mukavaa kitaraa haussa:
 
-Täytyy taipua hyvin D-vireeseen (-> 25,5' skaala)
-Munakkaat passiivimikit, aktiiveista EMG:t ainakin on poissuljettu
-Kevytsoittoinen ja yläkaulalle helppo pääsy-> jumbonauhat (24 nauhaa olis plussaa, muttei vaatimus)
-Mieluiten kiinteä talla, ei ihan poissulkeva kriteeri kuitenkaan
-Volumepotikka ei saa olla liian lähellä tallamikkiä (Jaskan dinkyssä esim. turhan lähellä)
-Budjetti: n. 1000€, jos oikein herkkua löytyy niin mahdollista ehkä venyttää vähän. Mieluiten ostaisin käytetyn.
 
Tuo Jacksonin RR5 on ominaisuuksiltaan miellyttänyt kovasti, joten sille vertaista kaveria olis haussa. Tuolta allakirjoituksesta voi käyä myös kuunteleen minkälaiseen musisointiin se ensisijaisesti tulisi. Ei tosin haittaa ollenkaan, jos taipuu monenlaiseenkin.
 
Heavyä Rovaniemen malliin: Intervention
Traditional
26.05.2011 18:00:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jackson RR Professional Pro?
 
DADA LIBERTAD
JoeHans
26.05.2011 18:09:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Traditional: Jackson RR Professional Pro?
 
Googlella puski lähinnä RR3 kun hain. :( Mistäs tämmösiä saa ja minkälainen peli kyseessä?
 
Heavyä Rovaniemen malliin: Intervention
Antti1
26.05.2011 18:18:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeHans: Googlella puski lähinnä RR3 kun hain. :( Mistäs tämmösiä saa ja minkälainen peli kyseessä?
 
Käytettyinä niitä täytyy metsästää, ihan perus japsi-RR kyseessä. Hintahaarukka on melkoinen, mutta 500-1000€ niitä on näkynyt. Omastaan saa toki maksaa ja pyytää mitä tahtoo, muttei ne kauhean kalliita yleensä ole.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
Hi-Power
26.05.2011 18:20:03 (muokattu 26.05.2011 18:23:43)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sittekään mitään
 
jipeeällä
26.05.2011 18:31:05 (muokattu 26.05.2011 18:36:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli tarkasti eritelty kysymys. Mutta silti kokemukseni perustella olen tätä mieltä:
 
Toisten mielipiteet ovat näissä aina suuntaa - antavia, julkkiskitaristeja myöten. Jokaisella vakavalla muusikolla on se etsikkovaihe, jossa sahataan puoleen ja toiseen. Jokainen joutuu lopulta valitsemaan itse, jos mielii soittamisestaan nauttia eikä kerätä irtopisteitä. Itse olen aina pohjimmiltani palannut Ibaez Jem 7VWHn (soitettavuushan on muissakin Jemeissä samaa luokkaa, mutta pidän tämän ulkonäöstä) sekä Gibson Les Paul. Jos Ibaneziin saisi vielä yhdistettyä esim. Music Manin yleisen laadun, niin aijai...
 
Ja aloittajalle: Ota vaikka torilta tuo Universe. Sen aktion saa uskomattoman matalalle, on oikea skaala, mutta varusta se esim. BKP Warpigeillä. Varmasti saat aktiivien tehot irti. Hintakin on oikea ja laatukitara. Kammen saa kyllä lukittua. Jos haluaa myöhemmin vaihtaa toimintoa, sekin onnistuu.
 
Mandarax
26.05.2011 18:44:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jipeeällä:Toisten mielipiteet ovat näissä aina suuntaa - antavia....
 
Ja aloittajalle: Ota vaikka torilta tuo Universe.

 
Totta tuo - muuthan suosittelevat tietenkin kepukoita omien mieltymystensä perusteella ja sama "vika" tässä universe-ehdotelmassakin. Aloittajan spekseillä tuollainen seitsenkielinen floikallinen superstrato ei tulisi itselleni ehkä ensimmäiseksi mieleen... Samaa mieltä tosin, että laatuluuttu se on..!
 
Jaanpa nyt sitten sen omankin kaksisenttiseni asian tiimoilta: Jos tonnista on hieman vara venyä ylöspäin, niin metsästäisin ehdottomasti RR1:stä käytettynä. Sinne 1200e varmasti päästään jos on hieman kärsivällisyyttä kotimaassa tai sitten on valmis esim eBay-ostoksille.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Krice
26.05.2011 19:09:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanez RGD sopii aika hyvin tuohon kuvaukseen, tosin siinä on floikka. Prestige-malleissa volapotikka on heivattu todella kauas rungon reunaan, halpamallissa taas on normaali RG-asetelma. Prestige menee "hieman" yli tonnin.
 
http://www.dv247.fi/invt/70867/
 
ollihatred
26.05.2011 21:00:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guerillan 8-kielinen
 
JoeHans
26.05.2011 21:15:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toisten mielipiteet ovat näissä aina suuntaa - antavia, julkkiskitaristeja myöten..
 
Tää on varmasti ihan totta. Tarkotuksena tässä kuitenkin on pohjimmiltaan vain kartottaa vaihtoehtoja, jotka täyttäis nuo kriteerit.
 
Ihan mukavia ehdotuksia tänne on kertyny, mutta ei ehkä vielä täysin sitä mitä nyt olisi haussa. Tietysti tuo floikallinen kitara+tallan blokkaus vois olla myös vaihtoehto. Itse olen juurikin pähkäilly käytettyjä USA Jacksoneitä (RR, KV, Kelly..), mutta nuissakin tahtoo useimmiten olla se floyd rose. Universeä pitäis melkein päästä hiplaamaan, että sais paremman kuvan miten se istuu omaan lapaseen. Moista olen vain kerran päässyt testaamaan ja siitäkin on jo pieni ikuisuus.
 
Heavyä Rovaniemen malliin: Intervention
lavaamo
26.05.2011 23:00:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeHans: Tää on varmasti ihan totta. Tarkotuksena tässä kuitenkin on pohjimmiltaan vain kartottaa vaihtoehtoja, jotka täyttäis nuo kriteerit.
 
Ihan mukavia ehdotuksia tänne on kertyny, mutta ei ehkä vielä täysin sitä mitä nyt olisi haussa. Tietysti tuo floikallinen kitara+tallan blokkaus vois olla myös vaihtoehto. Itse olen juurikin pähkäilly käytettyjä USA Jacksoneitä (RR, KV, Kelly..), mutta nuissakin tahtoo useimmiten olla se floyd rose. Universeä pitäis melkein päästä hiplaamaan, että sais paremman kuvan miten se istuu omaan lapaseen. Moista olen vain kerran päässyt testaamaan ja siitäkin on jo pieni ikuisuus.

 
Jos budjetti vaan antaa periksi niin kyllähän KE1:ä ja KV-1:ä näkyy välillä myynnissä. JGP:ssä olisi nytkin yksi KV-1 ja torilla RR1T
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Mandarax
26.05.2011 23:46:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Jos budjetti vaan antaa periksi niin kyllähän KE1:ä ja KV-1:ä näkyy välillä myynnissä. JGP:ssä olisi nytkin yksi KV-1 ja torilla RR1T
 
Kyllähän noita tosiaan vastaan tulee jos malttaa hiukan katsella ympärilleen. Tuo torin RR1T (siis kiinteätallainen) on tosin hiukan ylihinnoiteltu, pitkän aikaahan tuolla torilla makaili esim. valkoinen RR1T pyyntiin 1300e. Pari tuntia sitten meni eBayssa valkoinen RR1T sen verran edukkaasti että itselläkin käsi jo hapuili "buy it now" -nappulaa, olisi tullut Suomeen tullien ja verojenkin jälkeen n.1100 eurolla. Kyllä niitä liikenteessä on.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
JoeHans
29.05.2011 01:52:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomasin, että Schecterin C-1 Classic tuntuis täyttävän nuo kriteerit. Minkähänlainen kaula tuossa on? Näkyis olevan yks juuri torillakin.
 
Heavyä Rovaniemen malliin: Intervention
sakked
29.05.2011 09:42:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite oon kokeillu Jacksoneita ja kaikkissa niissä on ollu jotenki ärsytävä pulttiliitos... ei taho päästä ylänauhoille soittaan. Ehkä oon kokeillu niitä huonompia?
 
"Live for nothing or die for something" -John Rambo
Antti1
29.05.2011 11:18:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sakked: Ite oon kokeillu Jacksoneita ja kaikkissa niissä on ollu jotenki ärsytävä pulttiliitos... ei taho päästä ylänauhoille soittaan. Ehkä oon kokeillu niitä huonompia?
 
No kannattaa kokeilla niitä liimattuja kauloja, jos pulttiliitokset ärsyttää. Sama "ärsytävä pulttiliitos" tosin löytyy melko monesta muustakin kitarasta, kuten esim. Fenderit ja silti ihmiset soittavat niillä ilomielin.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
Mandarax
29.05.2011 12:33:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sakked: Ite oon kokeillu Jacksoneita ja kaikkissa niissä on ollu jotenki ärsytävä pulttiliitos... ei taho päästä ylänauhoille soittaan. Ehkä oon kokeillu niitä huonompia?
 
Sä oot vaan koittanut vääriä Jacksoneita...hehe.
Karkeasti eroteltuna niissä lippulaivamalleissa (made in USA/Japan) on neck-through -kaulaliitos ja sitten noissa halvimmissa Kiina/Intia/Korea/indonesia -tuotoksissa taas se "ärsyttävä pulttiliitos". Toki jos siitä pulttiliitoksesta joku tykkää, niin sieltä kalliimmastakin päästä löytyy esim. Dinky-mallin DK1 joka painii siellä samassa USA-sarjassa.
 
Siispä jos ei tykkää siitä pulttiliitoksesta, niin parasta suunnata katseensa niiden Rhoads, Kelly, KV, Soloist, Warrior -sarjojen kalliimpaan päätyyn.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Spike
29.05.2011 14:26:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeHans: Huomasin, että Schecterin C-1 Classic tuntuis täyttävän nuo kriteerit. Minkähänlainen kaula tuossa on? Näkyis olevan yks juuri torillakin.
 
schecterit on yleensä aika tukevia, enemmän johonkin gibson-henkeen päin kuin jackson/iba/charvelit.
 
JoeHans
29.05.2011 14:58:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spike: schecterit on yleensä aika tukevia, enemmän johonkin gibson-henkeen päin kuin jackson/iba/charvelit.
 
http://www.youtube.com/watch?v=Nkq_8zt-u70 Tuossa ~6:40 kohdalla näkyy vähän tuota kaulaprofiilia eikä silmämääräsesti kyllä kovin paksulta vaikuta? Myöskin jos nuo kaulan mitat tuossa infossa pitää paikkansa, niin vain n. 1mm paksumpi kaula nuista kohdista kuin tuossa RR5. Onko kellään kokemusperäistä tietoa tuosta? On muuten hemmetin hienon näkönen juuri tuolla värityksellä. :)
 
Heavyä Rovaniemen malliin: Intervention
oiva tumpeloinen
29.05.2011 15:07:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeHans: http://www.youtube.com/watch?v=Nkq_8zt-u70 Tuossa ~6:40 kohdalla näkyy vähän tuota kaulaprofiilia eikä silmämääräsesti kyllä kovin paksulta vaikuta? Myöskin jos nuo kaulan mitat tuossa infossa pitää paikkansa, niin vain n. 1mm paksumpi kaula nuista kohdista kuin tuossa RR5. Onko kellään kokemusperäistä tietoa tuosta? On muuten hemmetin hienon näkönen juuri tuolla värityksellä. :)
 
En menisi kyllä sanomaan mitään profiilista specsien ja silmämääräisen katsomisen perusteella. Kaulaprofiilien paksuus ei kuitenkaan vaihtele ääripäistä kuin jotakuinkin 5mm. Siihen väliin siis mahtuu jotakuinkin kaikki mahdollinen pesäpallomailasta melkeinpä pelkkään otelautaan. Siihen päälle muotoerot, mitkä tekee aika paljon eroa.
 
Oma kokemus Schectereistä on, että niissä ei tosiaan ole kaikista ohuin kaula. Ei se tosin mikään härskin paksukaan ole, mutta jos on tottunut ohuisiin kauloihin, saa hetken totutella Schecterin profiiliin. Enemmän mua häiritsee niissä paksu lakkakerros, mikä omaan lapaseen tuntuu aika muoviselta. Monista se taas on hyvä juttu.
Spike
29.05.2011 15:11:02 (muokattu 29.05.2011 15:38:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeHans: http://www.youtube.com/watch?v=Nkq_8zt-u70 Tuossa ~6:40 kohdalla näkyy vähän tuota kaulaprofiilia eikä silmämääräsesti kyllä kovin paksulta vaikuta? Myöskin jos nuo kaulan mitat tuossa infossa pitää paikkansa, niin vain n. 1mm paksumpi kaula nuista kohdista kuin tuossa RR5. Onko kellään kokemusperäistä tietoa tuosta? On muuten hemmetin hienon näkönen juuri tuolla värityksellä. :)
 
joo näyttäis samalta ku mun c-1. Kapeahko otelauta ja aika pyöreä profiili, varmaan just sen millin verran liikaa mulle. Tottunut jacksoneihin. Mut ihan mukava ja kevyt soittaa, pääsee ylimmillekin nauhoille vaivatta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «