Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Akustisen kitaran mikitys
1
temex878
24.05.2011 20:40:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkä tuollainen viiden akustisen kitaran mikitys kannattaisi hoitaa?
Käytettävissä on 2-3 kpl pienikalvoista konkkamikkiä. Kitaristit
ovat 5-10v lapsia jotka eivät pysy paikoillaan. :)
 
Fed
24.05.2011 22:30:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaisessa tilanteessa olet noita mikittämässä? Onko muuta melua, vai pelkästään pikkukitaristit? Joka tapauksessa parasta mun mielestä olisi hommata/lainata jostain jokaiselle oma mikki. Pienikalvoiset konkat jees, mutta ihan viisseiska osastollakin pärjää.
 
Masa
 
temex878
24.05.2011 23:03:51 (muokattu 24.05.2011 23:08:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fed: Minkälaisessa tilanteessa olet noita mikittämässä? Onko muuta melua, vai pelkästään pikkukitaristit? Joka tapauksessa parasta mun mielestä olisi hommata/lainata jostain jokaiselle oma mikki. Pienikalvoiset konkat jees, mutta ihan viisseiska osastollakin pärjää.
 
Masa

 
Tuollainen pieni näytös jossa on musiikkikoulun oppilaita.
Tuli vähän yllätyksenä, että noita soittajia on noin monta.
Ei ole kauheasti kokemusta akustisen mikittämisestä ja tämän
päivän kokeilujen perusteella en kauhean tyytyväinen ollut. Tosin
kaikki sain kuuluviin. Hankaluus on soittajien ikä kun ei oikein pysytä
paikoillaan kun vissiin hieman pelätään sitä mikkiä. :) Tympeää on myös
se, että mikitys tapahtuu pa:n etupuolella. Koska tilassa on myös
tanssi esityksiä.
 
On se hankaluus siinäkin, että olen valomies ja aika vähän tehnyt äänihommia.. :D
 
Sami_T
25.05.2011 01:27:02 (muokattu 25.05.2011 03:54:09)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

temex878: Mitenkä tuollainen viiden akustisen kitaran mikitys kannattaisi hoitaa?
 
Se hoidetaan niin että jos niissä akkareissa ei oo mikkejä omasta takaa niin murhetta on tulossa ja paljon.

Jos mikittää akkareita ideaaliolosuhteissa (eli iso lava, hyvä suuntaava PA, hyvät mikit jne.) niin toi on vielä tehtävissä. Kun olosuhteet rupeaa lähestymään pitserian nurkkaa niin samaa tahtia rupeaa äänimiehen mahdollisuudet tehdä onnistunut keikka lähenemään nollaa.

Samoiten jos se akkari on se ainoa soitin niin asiat on suhteellisen helppoja, sitä mukaa kun se muun bändin mökä nousee siinä taustalla niin ongelmat nousee toiseen potenssiin.

Mä oon useita kertoja joutunut (eri syistä) mikittämään akkarin edestä ständissä olevalla mikillä ja se ei ole toiminut kunnolla ikinä. Mikkinä on ollut ainakin (itsestä riippumattomista syistä) SM57, SM58, SM81, AE3000, KM184 ja jotain AKG:n isokalvoisia konkkia minkä mallinumeroista en osaa tähän hätään lausua. Paremmin pääsee aina maaliin kitaraan kiinteästi asennetulla ihan millä tahansa mikillä. Niin ja onhan noilla mikrofonivalmistajilla ihan tarkoitukseen suunniteltuja akkarimikkejä mutta ne vaan on varustettu aika rivakalla hintalapulla.
 
www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
Sami_T
25.05.2011 03:49:17 (muokattu 25.05.2011 03:50:42)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

*****
 
www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
Fed
25.05.2011 10:57:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T
Mä oon useita kertoja joutunut (eri syistä) mikittämään akkarin edestä ständissä olevalla mikillä ja se ei ole toiminut kunnolla ikinä.

 
Mulla taas on osunu aika hyvällä prosentilla maaliin akkariporukoiden ja flamencohommien vedot Shuren KSM137:lla ja Roden NT5:lla. Tuolloin on toisaalta soittajalla jo reippaasti taitoa ja volyymiakin ja se kitara pysyy suurin piirtein samassa kohtaa koko keikan ajan.
 
Kyllä mun mielestä viiden akkarin mikittäminen voi kohtuudella onnistua, mutta vain jos kysyjä saa hankittua kaikille oman, suuntaavan puikon ja lavalla ei ole muuta mökää.
 
Masa
 
aimotuska
25.05.2011 11:42:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fed: Kyllä mun mielestä viiden akkarin mikittäminen voi kohtuudella onnistua, mutta vain jos kysyjä saa hankittua kaikille oman, suuntaavan puikon ja lavalla ei ole muuta mökää.
 
Määkin meinasin vastata jotain tämäntapaista, mutta kun luin aloitusviestin uudelleen, päätin vetäytyä hankkeesta: kyseessä on läjä 5v soittajia.
 
You're doomed.
 
Se on pojat sillälailla, että me on hävitty tää peli.
Numb
25.05.2011 11:46:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

temex878: Mitenkä tuollainen viiden akustisen kitaran mikitys kannattaisi hoitaa?
Käytettävissä on 2-3 kpl pienikalvoista konkkamikkiä. Kitaristit
ovat 5-10v lapsia jotka eivät pysy paikoillaan. :)

 
Jos sun nyt on oikeasti pakko toi noilla reunaehdoilla tehdä, niin kersat puoliympyrään, ja mikit kaareksi eteen tommoisen reilun puolen metrin päähän.
 
Roadari
25.05.2011 12:47:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Jos sun nyt on oikeasti pakko toi noilla reunaehdoilla tehdä, niin kersat puoliympyrään, ja mikit kaareksi eteen tommoisen reilun puolen metrin päähän.
 
Juurikin näin. Ja sit sieltä tulee mitä sattuu. Suurin miina sulla on ne lapset, ei mikit. Onneks näissä tilaisuuksissa on tärkeintä se että äitit/mummit/mammat/kummit näkee että meidän pikku Milla-Petteri se siellä lavalla soittaa, ei niinkään hyvät kitarasoundit.
Lykkyä tykö!
 
-Roadari
 
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
s151669
25.05.2011 13:07:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta pussillinen noita ?
 
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbt.htm
 
sitten tietty vesselit kompastuvat piuhaan :)
 
Antikitarasankari
Numb
25.05.2011 13:09:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roadari: Ja sit sieltä tulee mitä sattuu.
 
Näinpä...
 
Onneks näissä tilaisuuksissa on tärkeintä se että äitit/mummit/mammat/kummit näkee että meidän pikku Milla-Petteri se siellä lavalla soittaa.
 
Näin myös :) Omat kersat ovat sen verran musisoineet, että on tullut aika monet matineat istuttua. Hyvä on aina ollut tunnelma, ja kovasti on taputettu äänentoistosta ja suorituksesta riippumatta :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «