Aihe: Slap FAQ
1 2 3 4 5 69 10 11 12 13
Niskamies
06.12.2003 16:09:30
Toton Rosannassa on kyllä aika maukkaat släpit, vaikka ei niinkään funkkibiisi ole.
Hanki presari ja ole tosimies!
da_Punk
08.12.2003 15:36:30
Tämä kyllä menee aiheen ulkopuolelle enkä kehtaa lisätä uutta otsikkoa, mutta onko suomesta paljoakaan hyviä peukuttajia ?
Itteltäni kysyttiin tuota, mutten osannut vastata mitään.
Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla
Karlsson
08.12.2003 15:53:26
Voiks peukuttaminen olla muka hyvää?

No, Puppe Strandberg on kai semmoinen tunnetumpi. Olihan siitä pikku juttukin oikein Bassplayerissä.
Olen läski sika.
Bassballs
10.12.2003 15:56:25

Voiks peukuttaminen olla muka hyvää?

Soittotekniikkahan sekin on, ja nykymaailmassa täysin vakiintunut ja hyväksytty sellainen.

Jos kiellät basistilta peukuttamisen, se on vähän kuin kieltäisit viulistia käyttämästä pizzicatoa, trumpetistia sordinoa tai miestä naimasta takaapäin.
Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista.
Karlsson
11.12.2003 16:27:05 (muokattu 11.12.2003 16:27:15)
Soittotekniikkahan sekin on, ja nykymaailmassa täysin vakiintunut ja hyväksytty sellainen.

Jos kiellät basistilta peukuttamisen, se on vähän kuin kieltäisit viulistia käyttämästä pizzicatoa, trumpetistia sordinoa tai miestä naimasta takaapäin.

Ainiin, sori. Ei saisi harrastaa huumoria tämän aiheen yhteydessä..

Olis pitäny laittaa hymiö edelliseen viestiin, mutta laiska sika kun olen, en sitä tehnyt.
Olen läski sika.
Bassballs
13.12.2003 19:23:01

Ainiin, sori. Ei saisi harrastaa huumoria tämän aiheen yhteydessä..

Olis pitäny laittaa hymiö edelliseen viestiin, mutta laiska sika kun olen, en sitä tehnyt.

Kyllähän tuo 'voiks' peukuttaminen... kieli hieman huumorimielestä, mutta pakko oli päästä sanomaan!!

En minäkään halunnut antaa liian vakavaa kuvaa, siksi mainitsinkin sen naimisen, kun ei kahvipaussilla parempaakaan vertausta tullut mieleen..
Sarvesta El Tiempoa, pullosta Makkista.
saikkpe
16.12.2003 22:23:16

Joo,

puhalsin noin 15 vuoden pölyt basson päältä vuosi sitten talvella. Harrastin aikoinaan paljon peukuttamista (taitaa tuo slap olla juuri sitä...?), mutta nykyään tyyli tuntuu kadonneen Suomesta melkein kokonaan. Ehkä en vain ole perillä nykybändeistä ja -basisteista?
Pekka Saikkonen
Karlsson
16.12.2003 23:56:50
Joo,

puhalsin noin 15 vuoden pölyt basson päältä vuosi sitten talvella. Harrastin aikoinaan paljon peukuttamista (taitaa tuo slap olla juuri sitä...?), mutta nykyään tyyli tuntuu kadonneen Suomesta melkein kokonaan. Ehkä en vain ole perillä nykybändeistä ja -basisteista?

Kyllähän noita peukkuharrastajia on aika paljon, mutta ei taida nämä tämän hetken suosiota saavuttaneet musiikkityylit oikein suosia sitä.

Kaappipeukuttajia löytyy sitäkin enemmän.
Olen läski sika.
Dumb
09.01.2004 13:01:09 (muokattu 09.01.2004 13:01:36)

fieldillä (en oo varma nimestä)

Meni se nimi melkein oikein; se on Reginald Arvizu. Eheh.

Kyllä, mulla on tylsää. Vajaa tunti vielä koulua.

EDIT: Meni lainaukseksi koko teksti äsken.
el_hefe
26.01.2004 07:01:28 (muokattu 19.10.2005 09:00:27)
-----
bize
17.03.2004 19:11:26
Löytyyhän niitä .35 settejäkin, ja ei oo kuuskieliselle (kattelin itekkin monta kertaa). Tais olla Thomastik-Infeldillä.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-104543.html

.30. Mut mikä paksuus on sopivin? Tollanen .30-.90 täytyy olla jo melkonen kuminauhasarja. Onko noilla ohuemmilla kielillä tapana katketa paljon nopeammin kuin paksummilla? Toisaalta kun ohutta kieltähän ei tarvitse niin voimalla nykäistä.
Janne sanoo: ei enää jatsia Janne sanoo: parempi kun en yritäkään. tulee vaan vitutus ja angsti
more_groove
18.03.2004 17:25:44 (muokattu 18.03.2004 17:26:47)
Joo, ite siirryin just .40:stä takasin .45:iin. Onhan ohkasilla kielillä muuten kevyt ja kiva soitella, mut niissä ei oo se soittotuntuma ihan sama kun paksummissa kielissä, nopeesti soittaminen tuntuu olevan vaikeempaa, ainakin mulle.

Hevimiehille suosittelen mahdollisimman paksuja settejä. Jos taas tykkäät släpätä ja täpätä paljon, niin sit kannattaa ehkä harkita ohkasempaa vaihtoehtoa. Ite kun oon siirtyny enemmän tohon Tony Levinin tapaan ajatella asioita, nin paksumpi setti on hjuva.

Niin joo, ei ne ohkasemmat kielet katkeile sen helpommin, tuppaa luonnostaan soittamaan niitä hellemmällä otteella. Ja sit vielä semmonen asia, että noista ohuista kielistä häviää attacki kokonaan, onpahan vaan semmosta murinaa. Jos on semmonen saundi hakusessa, nin sitten kannattaa katella niitä.

Off topic : Nostakaa bassotaiteilijat niitä kieliä, yllättäen bassosta tuleekin kevyemmin soitettava. Itse tajusin asian vasta puoli vuotta sitten. "No mut eihän sellasella voi soittaa nopeesti"...kyllä voi, ja siitä on myös semmoinen hyöty, että kielet ei jää soimaan juoksutuksissa ja legatotkin on helpompia. Hyvä vinkki myös tilulilukitaristeille.
chief
01.04.2004 00:59:50
Tietääkö kukaan syytä miksei kukaan näistä tunnetuimmista släppääjistä peukuta Presareilla ??

Kelasin ku itel on presari ja kyl saan siitä ihan mukavat släppi saundit .

Presarista ei saa ku tumppusoundia. Sellasta vanhan liiton kamaa. Ja vanhan liiton miehet ei släppää!
What demands an answer, but newer Ask`s a question?
käki
01.04.2004 01:26:55 (muokattu 01.04.2004 01:28:17)
Tietääkö kukaan syytä miksei kukaan näistä tunnetuimmista släppääjistä peukuta Presareilla ??

Kelasin ku itel on presari ja kyl saan siitä ihan mukavat släppi saundit .

Toimiihan se Presarikin slappiin, tulee sellainen 'tamminen' ja kypsynyt soundi, mitä kuulee joissain vanhemmissa diskobiiseissä ja 70-luvun fuusiossakin kenties, muun muassa.

edit: Jamiroquain S. Zenderillä oli joskus tuon kaltainen soundi, vaikka taisikin käyttää Warwickia.
Free Your Mind And Your Bass Will Follow
chief
01.04.2004 01:36:39
Toimiihan se Presarikin slappiin, tulee sellainen 'tamminen' ja kypsynyt soundi, mitä kuulee joissain vanhemmissa diskobiiseissä ja 70-luvun fuusiossakin kenties, muun muassa.

edit: Jamiroquain S. Zenderillä oli joskus tuon kaltainen soundi, vaikka taisikin käyttää Warwickia.

Zenderillä on musta sellanen pirteä "marjainen" vivahde siinä soundissa.
What demands an answer, but newer Ask`s a question?
balzary
01.04.2004 12:52:52

Zenderillä on musta sellanen pirteä "marjainen" vivahde siinä soundissa.

nyt voidaan alkaa viinitermeillä arvostelemaan bassosoundeja... jack brucella creamin levyillä on mun mielestä hieman jälkibitterinen, takaa-antava soundi.
en5ca
04.04.2004 19:08:46
Mä yhdyn kanssa tohon jonku hemmon mielipiteeseen doublethumbista, että pidetään peukalo jäykkäny eikä löysänä. Peukuttaminen on kivaa yksin.
chief
05.04.2004 01:07:08
Ite kun oon siirtyny enemmän tohon Tony Levinin tapaan ajatella asioita, nin paksumpi setti on hjuva.

Minkälainen lähestymistapa herra Levinillä sitten on basson soittoon?
C.H.I.E.F Chaplinmaisen Hempeä ja Ivallisen Etuileva Folklaulaja
more_groove
07.04.2004 13:21:30
Tony Levinin filosofia : Pärjätään niin vähällä kuin mahdollista. Samaa toitottaa myös Pat Metheny. Elikkä koko- ja puolinuotteja on tullut soiteltua paljon enemmän.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)