Aihe: Selittäkää
1 2
Hamsteri Kukkonen
05.05.2011 19:18:44

Meillä on ollut bändi pystyssä nykyisellä kokoonpanolla n. 8 kuukautta ja yhteensä 1 ½ vuotta. Laulaja uupuu edelleen. Ilmoituksiin ja kyselyihin on vastannut kuusi henkilöä. Ensimmäinen jannu ei ikinä ehtinyt koesoittoon, emme edes nähneet häntä. Toinen oli tyttö, joka taisi esiintyä väärällä nimellä, sillä kyseistä henkilöä ei pitkällisten tutkimusten tuloksena ollut edes olemassa -> ei myöskään koesoittoon. Aikaa kului. Tuli kaksi tyyppiä peräti koesoittoon asti. Ensimmäinen ei osannut laulaa saati soittaa, ei ollut opetellut kappaleita ulkoa, ei tulostanut lyriikoita mukaansa -> no hope. Toinen, hieman vanhempi herra, lauloi melko hyvin, muttei hänkään löytänyt mistään aikaa jatkaa bändissä. Aikaa kului taas. Hiljakkoin melko täydelliseltä vaikuttava tyyppi otti oma-aloitteisesti yhteyttä, mutta oli poistanut itsensä kaikista yhteyksistä ja katosi maan pinnalta. Samoihin aikoihin vielä yksi vanhempi ukko laittoi viestiä, mutta taisi katua samantien, eikä hänestäkään mitään nähty. Kysymys kuuluukin nyt: kuka vetelee meidän laulajia johonkin kuoppaan?? Kertokaa jos vaan tiedätte, minä sen myrkytän! Kiitos.

PS. Tiedän ettei valitustani ole kiva lukea, mutta oli vaan pakko avautua jonnekin. Sitä paitsi täältähän löytyvät kaikki todelliset joka alan huippuasiantuntijat, luotan heidän viisauteensa.
Se ei oo tärkeetä, tää on tärkeetä!
Antti1
05.05.2011 19:30:25
Toi on internetin mukanaan tuoma ilmiö: on niin helppoa kokeilla anonymiteetin verhoissa kepillä jäätä ja etsiä jotain itselleen "täydellistä" juttua muiden kustannuksella. Ei koske pelkästään laulajia, vaan ihan kaikkia muusikoita/soittoniekkoja.
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
Bonham
05.05.2011 20:52:50
Olen jo pidempään miettinyt sellasta band date iltamaa, jossa bändit saa hakea jäseniä ja ilman bändiä olevat heppulit bändiä... josko semmosessa tapahtumassa olis helpompi lähestyä muita... mahtaisko toimia?
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Funkånaut
05.05.2011 20:55:03 (muokattu 05.05.2011 20:55:36)

Bonham: Olen jo pidempään miettinyt sellasta band date iltamaa, jossa bändit saa hakea jäseniä ja ilman bändiä olevat heppulit bändiä... josko semmosessa tapahtumassa olis helpompi lähestyä muita... mahtaisko toimia?

Epäilen, että siel ois vaa 14 eri 15-v poikien metallibändiä, jotka kuulostaisi tismalleen samalta ja jokainen hakee rumpalia, joka osaa paukuttaa tuplia ihan kyrpänä tai sitten laulajaa joka vetää ku Dickinsoni.

E: Mutta tosta vois saada tosi mielenkiintoisen tapahtuman.
"Ei ole huonoa musiikkia. On vain vääriä kuuntelijoita." - Funkonaut
Antti1
05.05.2011 20:56:01
Bonham: Olen jo pidempään miettinyt sellasta band date iltamaa, jossa bändit saa hakea jäseniä ja ilman bändiä olevat heppulit bändiä... josko semmosessa tapahtumassa olis helpompi lähestyä muita... mahtaisko toimia?

Suomalaiset on aika jäyhää jengiä, joten aika kylmä meininki voinee ainakin ensialkuun olla. Joku sellanen ohjattu tutustumismeininki ja semisti hommaan mukaan "pakottaminen" varmaan vois saada leuat loksumaan halutulla tavalla.
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
puusormi
05.05.2011 23:45:03

Antti1: Suomalaiset on aika jäyhää jengiä, joten aika kylmä meininki voinee ainakin ensialkuun olla. Joku sellanen ohjattu tutustumismeininki ja semisti hommaan mukaan "pakottaminen" varmaan vois saada leuat loksumaan halutulla tavalla.

Semmonen speed date tyyppinen homma, että bändi saa vetäistä vaikka Paranoidin kaikkien halukkaiden solistien/kitaristien/basistien/munniharpiestien kanssa ja sitten lopuksi sekä bändi että soittajakanditaatti ruksivat kasvottomasti lomakkeeseen kuka on kiinnostunut ja kenestä. Mikäli kysyntä ja tarjonta kohtaavat, vaihdetaan yhteystietoja ja tehdään rokkenrollin historiaa.

Tai sitten vaan pitää luonnonmenetelmillä pärjätä.
Saapiko lähettää terveisiä?
nannne
06.05.2011 11:11:34

Heh kai sitä keskimäärin 2.73 bändiä perustetaan joka ilta kun oikein on mallas uponnu. Mutta että selvinpäinkö?
Mikko
06.05.2011 12:41:57
Muutama vuosi sitten törmättiin wanted-osastolla hevibasistiin, joka tuli innolla treeneihin, mutta ei soittanut nuottiakaan koko session aikana. Siis ei edes kokeillut että tuleeko vahvarista ääntä. Otti basson laukusta ja istui se kytkettynä vahvistimeen katsellen vierestä. Pari kertaa kysyttiin, että pitäisikö soittaa jotain vaikka tälleen tästä a:sta, mutta tuumasi että "ei lähe". Plussaa hänelle kumminkin paikalle saapumisesta.
Lennu
06.05.2011 13:51:25

Mikko: Muutama vuosi sitten törmättiin wanted-osastolla hevibasistiin, joka tuli innolla treeneihin, mutta ei soittanut nuottiakaan koko session aikana. Siis ei edes kokeillut että tuleeko vahvarista ääntä. Otti basson laukusta ja istui se kytkettynä vahvistimeen katsellen vierestä. Pari kertaa kysyttiin, että pitäisikö soittaa jotain vaikka tälleen tästä a:sta, mutta tuumasi että "ei lähe". Plussaa hänelle kumminkin paikalle saapumisesta.

Jutteliko se lohi vanerista ja oli menossa laittamaan soppaan neljääkymmentä habanero-chiliä?
Internet-Tosikko.
Mikko
06.05.2011 14:44:22
Lennu: Jutteliko se lohi vanerista ja oli menossa laittamaan soppaan neljääkymmentä habanero-chiliä?

Ei. Harmi sinänsä.
Krister
22.05.2011 20:02:40

Antti1: Toi on internetin mukanaan tuoma ilmiö: on niin helppoa kokeilla anonymiteetin verhoissa kepillä jäätä ja etsiä jotain itselleen "täydellistä" juttua muiden kustannuksella. Ei koske pelkästään laulajia, vaan ihan kaikkia muusikoita/soittoniekkoja.

Juurikin näin.
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
JnZm
23.05.2011 01:09:07
Yhdyn aloittajan tuskaan. Tää bändi on ollut pystyssä noin puolitoista vuotta, ilman vakavasti otettavaa laulajaa. Me ratkaisimme ongelman sillä että kitaristi alkoi laulamaan.
Vussia, kompuraa ja plaastkomppia | Afterburner
Numb
23.05.2011 11:47:53

JnZm: Me ratkaisimme ongelman sillä että kitaristi alkoi laulamaan.

Tää on ollut mun ratkaisu myös. Parempi parhaimmillaan välttävä laulaja kuin ei laulajaa ollenkaan.
JnZm
23.05.2011 11:51:05
Numb: Tää on ollut mun ratkaisu myös. Parempi parhaimmillaan välttävä laulaja kuin ei laulajaa ollenkaan.

Niinpä. En mä siis kunnolla ainakaan miellä osaavani laulaa, mutta kun alkoi jäsenten välit jo rakoilla siitä ettei bändissä tapahdu yhtään mitään, niin oli sitten pikku pakko alkaa. Eikä jätkät kyllä kauheen negatiivista palautetta (ainakaa uskaltanu) antanu...
Numb
23.05.2011 11:55:23

JnZm: Eikä jätkät kyllä kauheen negatiivista palautetta (ainakaa uskaltanu) antanu...

Mä olen kuunnellut omaa laulamistani nauhoitteelta. Se on aika rankkaa palautetta se :P
JnZm
23.05.2011 12:00:00
Numb: Mä olen kuunnellut omaa laulamistani nauhoitteelta. Se on aika rankkaa palautetta se :P

No totta tuokin :D ei saa olla liian itsekriittinen jos "joutuu" laulamaan olosuhteiden pakosta. Voihan sitäkin harjoitella :)
vili linnakoski
23.05.2011 12:22:24
ei oo pelkästään laulajien ongelma tämä.. monet muutkin katoavat vain, eivätkä ilmoita mtn vaikka alussa on ihan innoissaan lähössä tekemään. ehkä sitä pitäs sit miettii ekaa wanted ilmotusta kaks vuotta, että varmasti onnistuu ja myös vastaajien pitäis miettii vähän, että onko ne valmiita vetää jengilt jalat alta ku just ollaa innol lähös perustaa bändii.
vili linnakoski
23.05.2011 12:29:17
ei siin muuten mitään, tällaiset ihmiset unohtuvat suht nopeasti, mut ois kiva jos ilmottaisitte vaikka että: ''hei, olen matti olin silloin lähössä mukaan tekemään mushiikkia, koska sun wantedilmoitus muusikoiden.netissä. nyt en aijo lähte mukaan, koska en omista munia, en uskalla jne tai en ole ihan varma haluanko(tämä, olkaa pliis varmoja se ois hyvää kunnioitusta ilmoituksen tekijää kohtaan.), joten onnea etsintöihin ja muista, että netistä soittoseuran saanti on epätodennäköisempää, kuin lottovoitto.''

vähä pirun turhautunu mieli ollu, tänää nään pari heeboa joiden kanssa pitäs kattoo sitä bändin perustamista.. ja pidetään peukkuja, että kemiat kolahtaa ja niin päin pois. elikä jaksamista vain ja onnea etsintään, ymmärrän sinua paremmin kuin täysin.
strophe
23.05.2011 18:19:52
JnZm: Me ratkaisimme ongelman sillä että kitaristi alkoi laulamaan.

Eiköhän leijonaosa laulajista ole aloittanut juurikin tuolla tavalla.
Nyt lähtee, SAATANA! ~ Now leave me, Satan!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)