Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 5
1 2 3 4 5102 103 104 105 106122 123 124 125 126
p130
20.05.2011 11:03:39

Mandarax: Mahtaako olla vintakee ollenkaan

Guitardaterproject ei anna aina oikeita tietoja vanhoille Gibsoneille. Tsekkasin kyllä itsekin.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
fox
20.05.2011 11:25:17

p130: Guitardaterproject ei anna aina oikeita tietoja vanhoille Gibsoneille. Tsekkasin kyllä itsekin.

Täysin totta tämä. 1977 oli se viimeinen vuosi, kun käyttivät tuota "ylimenokauden" sarjanumerosysteemiä, 1977 sitten tuli tämä nykysinkin voimassa oleva. Tosin nuo 75-77 kitarat on helppo siitä tunnistaa, että niissä on lavan takana sarjanumero, mallinimi ja Made In USA siirtokuvana, ja monissa vielä sellasessa ovaalissa "kolossa". Tuossa Customissakin varmaan moinen löytyy.
1975 alkavat sarjanumerot 99, 1976 taas 00 ja 1977 ne, joissa ei ole tuota nykyistä stanssattua numeroa (loppuvuodesta -77) alkaa sarjanumero 06.
Vuoden 1976 jotkin numerot tosiaan voi sekoittaa 2000-luvun kitaroihin.

Lähinnä pitää kuitenkin noista sarjanumeroista aina muistaa se seikka, että ne on tehtaan laadunvalvontaa (ja takuu- yms. asioita) varten, jos niistä saa sen valmistusajan selville, se on sitten "loppukäyttäjälle" lisäbonus.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Antroid
21.05.2011 17:53:17
Huh, torilla muuten erityisen halpa Triamp MkII, 1300€...Meneekö ne yleensä noin halvalla? Tollasenhan vois ostaa melkein varavahvariks jo tohon hintaan.
Decadetroll
21.05.2011 18:02:23
Ei musisointiin liittyvä laite, mutta soittamiseen kyllä.. http://www.huuto.net/kohteet/myyn-zte-blade-puhelimen/178065210

Monasti näkee noita menevän ihan tuohon sadan euron pintaan, uutenakaan hintaa ei liene kuin jotain 150 euroa tai sinnepäin..
"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
junnnu
21.05.2011 18:20:10
Antroid: Huh, torilla muuten erityisen halpa Triamp MkII, 1300€...Meneekö ne yleensä noin halvalla? Tollasenhan vois ostaa melkein varavahvariks jo tohon hintaan.

Se riippuu paljon. Välillä on menny kyl nuin halvalla, kun välillä tuppaavat jumittaan torilla. Eikä tuo tori toimi kovin hyvin muutenkaan...
Juicy
21.05.2011 18:34:36

Antroid: Huh, torilla muuten erityisen halpa Triamp MkII, 1300€...Meneekö ne yleensä noin halvalla? Tollasenhan vois ostaa melkein varavahvariks jo tohon hintaan.

Onhan noita liikkunut halvemmallakin ebayssa, ellen väärin muista.
Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Räbbänä
21.05.2011 18:57:14 (muokattu 21.05.2011 18:58:04)

1300-1500 euroa nuiden hinnat on yleensä ollut...

Edit: Jaa, tuossa on vielä midipalikka mukana. No on se sitten suht edukas. 200 euroa erikseen makselee.
↑↑↓↓←→←→BA "Oh glorious cheeseburger... we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
Terry Pantheras
21.05.2011 19:49:05
junnnu: Eikä tuo tori toimi kovin hyvin muutenkaan...

No ei... Eipä tunnu kauppa käyvän.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
Vetehinen
22.05.2011 09:30:51
Räbbänä: 1300-1500 euroa nuiden hinnat on yleensä ollut...

Edit: Jaa, tuossa on vielä midipalikka mukana. No on se sitten suht edukas. 200 euroa erikseen makselee.

Jos oon oikein käsittänyt, niin Mk2:ssa on MIDI sisäänrakennettuna.
http://www.hughes-and-kettner.com/products.php5?id=1

MK1:seen se piti ostaa erikseen.
Tota ei hiota, siitä tulee tehdyntuntunen.
Mandarax
22.05.2011 10:04:32
p130: Guitardaterproject ei anna aina oikeita tietoja vanhoille Gibsoneille. Tsekkasin kyllä itsekin.

Aaaa... Hyvä tietää. Hätäisesti olin katsovinaan ettei tuo ollut wanhempaakaan numerosarjaa, mutta kuten Fox jo asiantuntevasti kerkesikin oikaista, niin seitkätluvullehan tuo kuitenkin sijoittuu.

Joka tapauksessa 17k lienee "hieman" optimistinen hintapyyntö.
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Räbbänä
22.05.2011 12:26:39 (muokattu 22.05.2011 12:28:09)
beliel: Jos oon oikein käsittänyt, niin Mk2:ssa on MIDI sisäänrakennettuna.
http://www.hughes-and-kettner.com/products.php5?id=1

MK1:seen se piti ostaa erikseen.

Kyllä se MKII:kin oli ostettava lisäosa. Moinen joulukuusi kun jokusen tovin nurkissa pyörikin.

Edit: aaa... näyttää nykyään tuleva mukana uudemmissa. Ainakaan omassa ei ollut ja myytiin modulia erikseen T-kaupassakin vielä alkuvuodesta.
↑↑↓↓←→←→BA "Oh glorious cheeseburger... we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
Miikathebest
22.05.2011 14:15:02

Terry Pantheras: No ei... Eipä tunnu kauppa käyvän.

Oli joku tyyppi kiinnostunut multibossistani. Kerroin sen olevan huono. Ei ollut enää kiinnostunut.
Liikaa säröä!
Vesihiisi
22.05.2011 20:10:09 (muokattu 22.05.2011 20:48:26)
Spirocore: Ihmettelin hetken tota Customia kans, että onkohan kuitenki tullu yks nolla liikaa.. :D Ei ihan yhtä hassu turpoaminen, mutta silti:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=523995

Nuo ei loppujen lopuksi ole edes kovin kummosia gigbageja, tuntuu hihnatapit selässä jne.. Tuollaista pyytäis edes oikeasti hyvästä rockbagista.

Jep. Yksi meni jo kaupaksi tähän hintaa, mulla on vielä toinen joten ilmoitus on voimassa. Hommasin Gibsonin Tribute malleja pari. Asiasta kolmanteen, tietääkös joku mistä noita kovia Gibsonin LP keissejä saisi järkevään hintaan suomesta? Halvimmat löytyvät T-kaupasta http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_case.htm Pitäisi hommata kolme tällaista, ja mielelläni ostaisin jonkun kotimaisen kaupan kautta.

Edit: Päivitin linkin
blues guitar
22.05.2011 20:18:31

junnnu:... Eikä tuo tori toimi kovin hyvin muutenkaan...

Miksei toimi? Mä ainakin olen saanut kaikki myytävänä olleet kamppeet torilla kaupaksi. Ja ostanutkin olen paljon. Torilla ostajat ovat hintatietoisia, joten ylihintaa on turha yrittää saada. Kyllä oikein hinnoitellut kamat menee kaupaksi kun myyjällä on maltttia ilmoitella useammin. Jos on kiire myydä niin silloin joutuu yleensa myymään reilusti alihinnalla.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
junnnu
22.05.2011 20:43:04
blues guitar: Miksei toimi? Mä ainakin olen saanut kaikki myytävänä olleet kamppeet torilla kaupaksi. Ja ostanutkin olen paljon. Torilla ostajat ovat hintatietoisia, joten ylihintaa on turha yrittää saada. Kyllä oikein hinnoitellut kamat menee kaupaksi kun myyjällä on maltttia ilmoitella useammin. Jos on kiire myydä niin silloin joutuu yleensa myymään reilusti alihinnalla.

Kun vertaa toria muutaman vuoden takaiseen niin ihan eri meininki, sillon meni kaupaksi moni roju nopeasti. Nykyään oikeasti halvatkin vermeet roikkuu torilla.

Joko kaikki on pa, tai sitten kaikilla on jo kaikkia =)
Siinä oon samaa mieltä että jos meinaa saada nopeasti kaupaksi pitää hinnan olla todella alhaalla

Mutta turha tätä on jauhaa tässä ketjussa tai ylipäänsäkään :D
blues guitar
22.05.2011 20:55:09

junnnu: Kun vertaa toria muutaman vuoden takaiseen niin ihan eri meininki, sillon meni kaupaksi moni roju nopeasti. Nykyään oikeasti halvatkin vermeet roikkuu torilla.

Joko kaikki on pa, tai sitten kaikilla on jo kaikkia =)
Siinä oon samaa mieltä että jos meinaa saada nopeasti kaupaksi pitää hinnan olla todella alhaalla

Mutta turha tätä on jauhaa tässä ketjussa tai ylipäänsäkään :D

Ilmeisesti olen myynyt halvalla. Ehkä se johtuu siitä että jos haluan jostain tavarasta eroon niin olen valmis luopumaaan siitä halvemmalla mitä olen itse maksanut. Tämä "kamahomostelu" kun ei ole mulle ammatti joten siitä joutuu hieman maksamaan, kuten muistakin harrastuksista. Mun mielestä kuitenkin noi ylihintaa yrittävät kaupustelijat ja onnenonkijan voisivat pysyä pois torilta.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
munkero
22.05.2011 20:59:28 (muokattu 22.05.2011 21:16:06)
Ja meikä dadaa taas ihan minne sattuu. :)
I've brought my guitar along today cause I've written this little song about impotence...
Spirocore
22.05.2011 22:52:02

Vesihiisi: Jep. Yksi meni jo kaupaksi tähän hintaa, mulla on vielä toinen joten ilmoitus on voimassa. Hommasin Gibsonin Tribute malleja pari. Asiasta kolmanteen, tietääkös joku mistä noita kovia Gibsonin LP keissejä saisi järkevään hintaan suomesta? Halvimmat löytyvät T-kaupasta http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_case.htm Pitäisi hommata kolme tällaista, ja mielelläni ostaisin jonkun kotimaisen kaupan kautta.

Edit: Päivitin linkin

Juu ei pahalla siis, mutta itse en maksais tuosta Gibsonin logosta keskinkertaisessa gigbägissä noin paljoa. Taisin itse tuollaisen myydä parillakympillä. Les Paulin caset taas oikeasti on halvimpia tuolta ostettuna. Aina voi mennä lähimpään musafasuun tinkimään, yleensä hinta kyllä laskee kun mainitsee että muuten lähtee rahat ulkomaille..
Ostan ohutkaulaisen Gibson SG:n! Ja myyn ylimääräisen SG-laukun.
junnnu
23.05.2011 16:36:33 (muokattu 23.05.2011 16:37:01)
blues guitar: Ilmeisesti olen myynyt halvalla. Ehkä se johtuu siitä että jos haluan jostain tavarasta eroon niin olen valmis luopumaaan siitä halvemmalla mitä olen itse maksanut. Tämä "kamahomostelu" kun ei ole mulle ammatti joten siitä joutuu hieman maksamaan, kuten muistakin harrastuksista. Mun mielestä kuitenkin noi ylihintaa yrittävät kaupustelijat ja onnenonkijan voisivat pysyä pois torilta.

Eipä yritykset saisikaan ilmoitella torilla, pitäis vaan jaksaa varoitella =)
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=27&t=199902

Kamahomostelu on kivaa ja jatketaan sitä mahdollisuuksien mukaan töiden avittamana.

E:Kunnes löydämme oikeaa elämää...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)