Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Epiphone The Dot hyvin epätavallinen vika
1
Juicefani11
22.05.2011 19:14:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ongelmana on siis se, että kun väännän tallamikin volyymin nollaan, äänenvoimakkuus ei muutu, vaan tone-napukan tavoin muuttaa äänen tummemmaksi. Olen kyllä kokeillut mitä se tone-napukka tekee, ja ne tekevät ilmeisesti molemmat säätimet saman jutun..
 
Olisiko jotain helppoa ratkaisua? Kitaraa tarvisin jo keskiviikkona, konsertti tulossa..
 
Kitara, basso, mandoliini, huuliharppu, piano, banjo, ja steel-kitara ovat miehen parhaat ystävät...
mattim
22.05.2011 19:24:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicefani11: Ongelmana on siis se, että kun väännän tallamikin volyymin nollaan, äänenvoimakkuus ei muutu, vaan tone-napukan tavoin muuttaa äänen tummemmaksi. Olen kyllä kokeillut mitä se tone-napukka tekee, ja ne tekevät ilmeisesti molemmat säätimet saman jutun..
 
Olisiko jotain helppoa ratkaisua? Kitaraa tarvisin jo keskiviikkona, konsertti tulossa..

 
Ota kuva sieltä kolosta missä potikat ovat. Varma ratkaisu pikaiseisti saatavilla ;_)
 
"I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing."
Juicefani11
22.05.2011 19:34:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en oikeen tiedä miten saan sieltä kuvan, kun The Dotit ovat puoliakustisia, eikä niissä siksi ole mitään muuta reikää f-aukkojen lisäksi
 
Kitara, basso, mandoliini, huuliharppu, piano, banjo, ja steel-kitara ovat miehen parhaat ystävät...
SirElwood
22.05.2011 19:43:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicefani11: Olisiko jotain helppoa ratkaisua? Kitaraa tarvisin jo keskiviikkona, konsertti tulossa..
 
Onhan tähän erittäin helppo ratkaisu: vie se kitara huoltoon ja sano että olis vähän niinku kiire.
 
mattim
22.05.2011 19:46:16 (muokattu 22.05.2011 19:46:38)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicefani11: Mä en oikeen tiedä miten saan sieltä kuvan, kun The Dotit ovat puoliakustisia, eikä niissä siksi ole mitään muuta reikää f-aukkojen lisäksi
 
Tuon tiesinkin, siksi hymiöllä mentiin. Jokatapauksessa vika on konehuoneessa ja vaatii korjaustasi tai asiantuntijan puuttumista asiaan.
 
"I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing."
Juicefani11
22.05.2011 19:57:00 (muokattu 23.05.2011 22:24:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä voin sen konsertin ehkä vetää kahdella mikillä molempien volyymitasoja säädellen. Silloin toimii, mutta ei jos on vain tallamikillä.
 
Täälläpäin ei kitarakorjaamoita ole ainuttakaan.
 
Ja kenelläkään ei ole ratkaisua..
 
Kitara, basso, mandoliini, huuliharppu, piano, banjo, ja steel-kitara ovat miehen parhaat ystävät...
-Juice-
24.05.2011 12:55:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicefani11: Täälläpäin ei kitarakorjaamoita ole ainuttakaan.
 
Jäsenkuvauksesi perusteella asut Torniossa, eikö muka tuolla sitten onnistu?
http://www.tornionmusiikki.com/
 
Luulisi olevan ammattimiehelle/-naiselle ihan simppeli juttu...
 
ja kiitos fanituksesta ;-)
 
Juicefani11
24.05.2011 15:12:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Juice-: Jäsenkuvauksesi perusteella asut Torniossa, eikö muka tuolla sitten onnistu?
http://www.tornionmusiikki.com/
 
Luulisi olevan ammattimiehelle/-naiselle ihan simppeli juttu...
 
ja kiitos fanituksesta ;-)

 
Ei mun käsittääkseni Tornion Musiikki tee näitä asioita..
 
Kitara, basso, mandoliini, huuliharppu, piano, banjo, ja steel-kitara ovat miehen parhaat ystävät...
Andy J.
24.05.2011 15:32:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicefani11: Ei mun käsittääkseni Tornion Musiikki tee näitä asioita..
Tämän linkin takaa:
http://www.tornionmusiikki.com/epag … 3610/Categories/CustomerInformation
Löytyy mm. tällaiset lauseet: "Mikäli soittimesi kaipaa trimmausta tai perusteellista huoltoa niin niin sekin onnistuu yhteistyökumppaniemme toimesta! Kitarahuolloista ja asennuksista vastaa valtuutettu kitaranrakentaja!"
 
...eli sinne vaan.
 
Hyviä kauppakumppaneita: jars, gaunt666, Twinkle, JPHe, slowfinger, Akilles, E Tone, jaripat, kuolio, GoshFlardon, flea laven, joppejoo, runrunrun, santeriv, StevieRayVehkakoski, p. s, esaruoho, jarialanaama, jaroslove_80
***Markus***
24.05.2011 15:36:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicefani11: Ei mun käsittääkseni Tornion Musiikki tee näitä asioita..
 
Tekevät itse pienet remontit kuten, mikkien asennus yms.
 
Raution Jari käy sitten hakemassa liikkeestä isompaa remonttia tarvivat soittimet.
 
mvirta
24.05.2011 18:16:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicefani11: Ongelmana on siis se, että kun väännän tallamikin volyymin nollaan, äänenvoimakkuus ei muutu, vaan tone-napukan tavoin muuttaa äänen tummemmaksi. Olen kyllä kokeillut mitä se tone-napukka tekee, ja ne tekevät ilmeisesti molemmat säätimet saman jutun..
 
Olisiko jotain helppoa ratkaisua? Kitaraa tarvisin jo keskiviikkona, konsertti tulossa..

 
Tämä voi olla aivan puutaheinää, mutta tarkasta nyt mikinvalitsin vielä.
 
Kierrä se auki ja katso että kaikki piuhat lähtevät oikeisiin suuntiin eikä ole oikkareita esim. mikin piuhojen metallisten päällystesukkien kautta.
 
Ne sohlaa joskus... Oisko ihan hullu ajatus että (jos valitsin on esim pyörähtänyt) tässä kävisi niin että tallamikki hiljenee ok mutta signaali hyppääkin mikin suojasukkaa pitkin kaulamikille jolloin ääni tuntuu tummemmalta?
 
Tai sitten sulla on jostain syystä kaikki mikit päällä (eli mikinvalitsin luulee olevansa keskiasennossa vaikka ei siltä näytä ulospäin) ja takamikkiä hiljentässä kaulamikin osuus lisääntyy -> tummempi ääni.
 
Mikinvalitsin se kumminkin on syypää, sanokaa mun sanoneen...
 
Shut Up 'n Play Yer Guitar
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «