Aihe: Hauskimmat soitinmyyjien sutkautukset?
1 2 3 4 510 11 12 13 14
Dreg
12.05.2011 22:59:09
Testailin hiljattain vahvistinta kaikessa rauhassa. Hetken ruuvailemisen jälkeen löysin miellyttävän puhtaan soundin ja aloin soittamaan tiettyä The Policen hittikappaletta testimielessä.

Huoneen toiselta puolelta kuului vakiomyyjän ääni melkein välittömästi:

"Rooooooxanne!".

Oli mahdotonta olla repeämättä, siinä tuli kyllä päivän paras.
"Great deeds on a small budget!"
teemu-t-k
13.05.2011 21:04:22 (muokattu 13.05.2011 21:09:39)
Tulee lähinnä mieleen, kun myyjä kaupitteli mulle vahvistimeksi jotain Marshallin MG-10:ä,

"Sä ostat kuitenkin jossain vaiheessa Marsun joten kannattaa vaan samantien hankkia se heti".

Normimeininkiä.

Ahoselta löytyy vaikka mitä stooria.
Aina kun oon siellä vieraillut kitaraa kokeilemassa niin se on aina ollut jonkun tunnetun muusikon entinen. :-) Toisaalta täytyy kyllä nostaa hattua sille, että kyseessä on melkein ainoa Tampereen soitinliike missä voit rauhassa testata skittaa ilman, että myyjän täytyy tulla pätemään omilla tilutustaidoillaan.
Tuomoo
17.05.2011 23:56:07
Mä suunnittelin viime vuonna kitarakaapin rakentamista, tarkoituksena oli tehdä 2x12 tai 4x12 kaappi. Käväisin sitten eräässä lähiseudun musiikkiliikkeessä elementtejä kyselemässä.

Minä: "Olisko teillä Celestionin ämyreitä? Ajattelin tehdä ite kaapin, ja elementeiks aattelin veekolmekymppisiä tai greenbackeja."
Myyjä: "Eihän Celestionia oo enää edes olemassa, sehän meni konkurssiin jo 1978."
Minä: "No öööhm, oli se ainakin vielä hetki sitten olemassa, ja niiden kaiuttimia myydään edelleen aika paljon."
Myyjä: "Jensen on maailman suurin ja paras, meillä olis tuossa tuollainen autosarja..:"
Minä: "No en mä autosarjoja tarvi, vaan Celestionia."
Myyjä: "Celestionit tulee samalta linjalta kuin Jensenit"
Minä: "Justiinhan sä sanoit, että Celestionia ei oo enää edes olemassa??"
Myyjä: "Ei sitä ookaan, se on sama kuin Jensen, ja nykyään myydään vanhoja Celestioneja pois varastosta. Ei sitä merkkiä kukaan käytä, ei ne oo hyviä kaiuttimia eikä ne edes kestä mitään. "

Ja ikävä kyllä, tämä myyjä on oikeasti aina noin kujalla. Ei ollut eka vastaava tapaus, joten vakavasti epäilen, että tyyppi on oikeasti tosissaan juttujensa kanssa. Aina rapulassa töissä ja haisee pahalle, vanha mies.
"Yippee!!! Vapaapalomuurareiden sala- ammattiyhdistyksen sattumanvaraisosaston varatoimikunnan apujäsenliittymäyhdistys on taas iskenyt ajan hermoon." -rintapek
YarZoo
18.05.2011 02:10:08
Möy,

Elettiin vuotta 2010 ja poikkesin pienen kaupungin musaliikkeeseen.

Minä: Ukuleleen kieliä haeskelen, ihan normi sopraanosetti, sattuiskohan löytymään..?

Myyjä: Eipä taida löytyä mistään ison meren tältäpuolen.

Tiedän ja ymmärrän ettei noita ole jokaisessa alan kaupassa, mutta oli jokseenkin jäätävää että kauppias ei edes tiennyt ukehomman olevan jopa pienessä ylämyötäisessä vanhallakin mantereella.

Elettiin 08-09 vaihdetta. Etsiskelin Cajonia, sain monet hymähtelyt ja ihmettelyt niskaani. Sitten kerrankin tärppäsi kunnolla.

Myyjä: Maahantuojan edustaja jätti puoliväkisin tuon linnunpöntön meille. Hyvä jos joku kiinnostunut ilmaantuu. Mitä tarjoat.

Minä: Jos on niin riesaa tuosta niin tarjoan satasen.

Myyjä: Heh, no vie ihmeessä.

Kyseessä oli Meinl Makah burl B-bandin mikityksellä ; )
S.N.A.F.U
Murgo
18.05.2011 05:11:29 (muokattu 18.05.2011 05:12:19)

Alkaa pikkuhiljaa lähestyä tämän vanhan ketjun aihepiiriä http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=87997&o=0 .
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Tuomoo
18.05.2011 22:56:26
Murgo: Alkaa pikkuhiljaa lähestyä tämän vanhan ketjun aihepiiriä http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=87997&o=0 .

Ketjun, joka on paria viestiä vaille täynnä.
"Yippee!!! Vapaapalomuurareiden sala- ammattiyhdistyksen sattumanvaraisosaston varatoimikunnan apujäsenliittymäyhdistys on taas iskenyt ajan hermoon." -rintapek
Juutas
22.05.2011 10:29:56
Anti-Social: Esimerkiksi kerran menin vinkumaan uutta kaapelia hajonneen planet wavesin tilalle. Oli kuitti ja kaikki. Ja näissähän lukee suoraan paketissa "Quaranteed for life" elikkä elinikäinen takuu. Myyjä siinä sitten ihan vakavalla naamalla sanoo että ei niissä mitään takuuta ole.

Niin kuin muutama jo aiemmin totesi, näitä "takuita" voidaan rajoittaa eri tavoin paketissa olevilla pikkupränteillä (esim. pätee vain USA:ssa tms.), MUTTA... Oleellisinta tässä on millä tavalla tavaraa kaupitellaan. Jos myyjä myy näitä "elinikäisellä takuulla", niin silloin myyvä liike vastaa siitä, että tuote vastaa annettua lupausta. Kauppatapahtuma on aina myyjän ja ostajan välinen tapahtuma ja myyjä vastaa tuotteelle annetuista lupauksista (olivat ne sitten myyvän liikkeen, maahantuoja tai valmistajan antamia).

Alta löytyy pari lainausta suoraan kuluttajaviraston sivuilta, jossa "takuun" olemusta avataan vähän syvällisemmin. Kannattaa muistaa, että Suomessa mennään kuluttajasuojalakien mukaan, jotka antavat kuluttajalle aika vahvan suojan normaaleissa tilanteissa, jolloin näyttövelvoite on aina myyjällä (ts. myyjän pitää kyetä osoittamaan, että tuotteessa ilmennyt vika on aiheutunut väärinkäytöstä tms.)

"Kuluttajansuojalain perusteluissa todetaan, että sana takuu herättää kuluttajissa erityisiä odotuksia tavaran laadusta ja sen hankintaan liittyvästä oikeussuojasta. Useissa markkinatuomioistuimen ratkaisuissa sanotaan, että markkinoinnissa ei saa käyttää ilmaisua takuu, jos luvattu takuu ei merkitse kuluttajille mitään sellaista etua, jota he eivät saisi jo suoraan lain perusteella (esim. ratkaisut 1999:17, 1997:8, 1995:14 ja 1989:10)."

"Pitkien takuuaikojen käyttöä markkinoinnissa arvioidaan kuluttajansuojalain harhaanjohtavaa ja sopimatonta markkinointia koskevien säännösten perusteella. Tällöin otetaan huomioon muun muassa edellä mainitut takuun voimassaolon osoittamiseen ja takuujärjestelmän toimivuuteen liittyvät seikat. Ns. ikuisia tai elin-ikäisiä takuita on lähinnä pidettävä pelkkinä markkinointikeinoina eikä varsinaisina takuusitoumuksina. Tällaisten takuiden markkinointi ei yleensä ole kuluttajansuojalain mukaista."
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
komero
22.05.2011 11:24:00
Eräässä oululaisessa soitinliikkeessä oli seinällä Ruokangas -kitara. Otin soittimen käteen ja soittelin sitä. Paikan omistaja tuli kehumaan ko. kitaraa kun mikrospagetin syönniltä ehti. Kitara oli kuulemma tilattu varta vasten niillä spekseillä ja se on niin erikoinen, että sitä piti odottaakin neljä kuukautta, jotta valmistuu. Minusta se vaikutti aika perus V.S.O.P:lta. Myöhemmin toinen myyjä sanoi testaillessani samaa kitaraa, että "kävimme Ruokankaan verstaalla tutustumassa ja siellä roikkui tuo kitara seinällä, otimme sen myyntiin". Ja kyseessä oli ihan perusmalli.
Shakata
22.05.2011 11:32:51
komero: Myöhemmin toinen myyjä sanoi testaillessani samaa kitaraa, että "kävimme Ruokankaan verstaalla tutustumassa ja siellä roikkui tuo kitara seinällä, otimme sen myyntiin". Ja kyseessä oli ihan perusmalli.

Hoho!! Tää oli hyvä!
Kalamies #?
Objectif Lune
22.05.2011 20:03:03

Anti-Social: Joo aika paljon valaisevaa juttua noista takuista olette kirjotelleet. Ihmettelen vaan että eräs kaverini kyllä sai uuden kaapelin ilmaiseksi kun meni palauttamaan tismalleen samanlaista kaapelia koska oli hajonnut. Mikä lie naamaraja sielläkin mahtaa olla.

Noin sen pitäisikin mennä lain mukaan. Valmistajan virhevastuu ei ole sidoksissa takuuseen vaan jos tuote hajoaa nopeammin kuin tuotteen voidaan olettaa kestävän, on liike/valmistaja velvollinen korjaamaan tuotteen tai antamaan vastaavan tilalle.
Funkånaut
22.05.2011 20:08:43

Objectif Lune: Noin sen pitäisikin mennä lain mukaan. Valmistajan virhevastuu ei ole sidoksissa takuuseen vaan jos tuote hajoaa nopeammin kuin tuotteen voidaan olettaa kestävän, on liike/valmistaja velvollinen korjaamaan tuotteen tai antamaan vastaavan tilalle.

Näinhän se menee Kuluttajansuojalain eli mukaan.
Muusikkous on käytännössä palavaa himoa olla saamatta billuam. - Quru
SirElwood
22.05.2011 20:11:11
Eihän tuossa sanottu miten se piuha oli hajonnut... No joo.

Naamaraja on varmasti olemassa, asiallisuudella pääsee yllättävän pitkälle. Ja kyllä myyjäkin (yleensä) ymmärtää että on huomattavasti pienemmän riesan tie antaa se muutaman euron hintainen uusi piuha tilalle.
dimmu!!
22.05.2011 20:42:19
Tampereella jossain kaatopaikalta muistuttavassa liikkessä jossa oli ite maalattuja kitaroita maalivalumien kera. Myyjä siellä kassan takana rymisteli rumpujen lautasia lattialle ja kuului valtavat Vittusaatanapereleet yksikseen mutisten. No ajattelin uskaltautua kysymään hieman arveluttavan käytöksen ja kaupan ulkoasun epäröimänä

- Kysyin, löytyykö teiltä Bäd Mankia
- MITÄ?
- Nii että löytyykö teiltä Bäd Mankin Tube Overdriveä
- Mikäs seon?
- Digiteckin Bad Monkey Pedaali!
- Ei löyhy, eihä semmosta ees oo.

Sitte läksin naurua pidättäen pois, enkä koskaan tuohon liikeeseen eksy.
Tawsky
22.05.2011 20:57:38
dimmu!!: Tampereella jossain kaatopaikalta muistuttavassa liikkessä jossa oli ite maalattuja kitaroita maalivalumien kera. Myyjä siellä kassan takana rymisteli rumpujen lautasia lattialle ja kuului valtavat Vittusaatanapereleet yksikseen mutisten. No ajattelin uskaltautua kysymään hieman arveluttavan käytöksen ja kaupan ulkoasun epäröimänä

Ahonen.

Virhe! Mutta Ahonen se on.
Joonas.H
23.05.2011 19:16:56

Kävin testaamassa muutama vuosi sitten lähimmässä musiikkiliikkeessä jotain halpiskitaraa, jossa oli floikkatalla. Keskusteluni myyjän kanssa meni suurinpiirtein näin:

Minä: Muuten tykkään tästä, mutta perhana ko tässä on tuo lisenssifloikka!
Myyjä: Saahan siitä kammen pois. Sittenhän seon hardtaili.
Minä: :D hehheh. (hetken päästä tajusin, että myyjä ei tarkoittanut lausettaan vitsiksi)

Toisessa Lapin läänin musiikkiliikkeessä testailin Jacksonin rr24 -tilukeppiä

Minä: Mietiskelin, että jos ens kesänä ostaisin tämmösen. (elettiin kevättalvea)
Myyjä: :D Vai että kesällä. Kuuleppa, ei näitä Jacksoneita enhää löy'y kesällä. Näitä myyään niin valtavasti, että loppuvat kässiin. Osta heti tämä.
Minä: Milläs ostan, kun ei ole rahaa tällä hetkellä :D?
Myyjä: Lainaa isältäs, kyllä se kustantaa. Tai onko sulla mitään kitaraa minkä voisit tuoda vaihdossa tänne?
Minä: En ole lainaamassa, enkä vaihtamassa.
Myyjä: Harmin paikka. Näitä ei tosihhaan kesälä kyllä löyä ennää

Tästä jälkimmäisen jutun liikkeestä tulee mieleen pari muutakin hauskaa juttua. Palvelu ja valikoima liikkeessä huonointa, mitä olen nähnyt, tai kuullut.
to hell...And back
vvaltsu
23.05.2011 19:22:35
dimmu!!: Tampereella jossain kaatopaikalta muistuttavassa liikkessä jossa oli ite maalattuja kitaroita maalivalumien kera. Myyjä siellä kassan takana rymisteli rumpujen lautasia lattialle ja kuului valtavat Vittusaatanapereleet yksikseen mutisten. No ajattelin uskaltautua kysymään hieman arveluttavan käytöksen ja kaupan ulkoasun epäröimänä.

Tämmönen mesta on kyllä nähtävä. :D
kunno llimaklinttihimo? Kunno miehe ryyppä aamuu astamitt. - Juicy
Super-Jari
23.05.2011 19:47:58
suoperkele: Oulun soitin- ja tarvikkeessa olen kuullut vuosien saatossa vähän vaikka mitä.
Yksi esimerkki tapaus oli öbaut 5 vuotta sitten,kun testailin halpis B.C Richejä.
Kitara taisi olla warlock ja huomasin että kitaran kaula nitkui.

Minä: Tässä kitarassa heiluu kaula.
Myyjä: Joo sen kuuluukin heilua.Tuo on tosi hyvä peli.
En tiedä oliko sarkasmia,mutta pisti naurattamaan suhteellisen paljon :)

Ne jotka ovat ko. liikkeessä käyneet,tietävät varmaan mitä myyjä tämän jälkeen meni tekemään.
Aivan,katsomaan jalkapalloa ja syömään mikrospagettia :)

Jaa, Ramppako on vaihtanut naisten tenniksen jalkapalloon?
Hannu H.
23.05.2011 23:06:26

Helsingissä mikkiostoksilla joskus vuonna kivi ja nakki (oiskoha ollu 2005 tai 2006?)

Minä: Terve, olisko duncanin JB:tä zebrana tai reverse zebrana?
Myyjä: *naputtaa konetta* joo löytyy pikku hetki..

*myyjä selaa hetken tiskiä ja käy takahuoneessa*

Myyjä: joo no näköjään onkin valitettavasti loppu.
Minä: no ei se mitään. Löytyykö kromikuorella?
Myyjä: *naputtaa konetta* joo löytyy pikku hetki..

Myyjä: joo no näköjään nekin on loppu vaikka varastosaldolla niitä on.
Minä: no onko teillä sitä mikkiä minkään värisenä yhtään?
Myyjä: *naputtaa konetta* no mustana löytyy kyllä!

*myyjä selaa tiskiä uudelleen*

Myyjä: löytyi!
Minä: eissss....
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Sinfactor:MySpace Youtube
Space_Ace
29.05.2011 11:51:10
Joo noi Ahosen jutut on aika mielenkiintosia, mutta se että se sanoo kitaroitten olevan jonkun tunnetun hemmon vanhoja on ehkä jäänyt sille päälle siitä, kun Albert Järvinen myi kaikki soittovehkeensä sinne joskus kun se rupes käyttään heroiinia. Eräs tuttu ostikin sieltä Järvisen vanhan -63 Straton.
Toi mnetin avatarin koko on selkeesti suunniteltu tissejä varten. Itsehän en tissikuvia tuijottele.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)