Aihe: Tässä aikoinaan laulamani rakkausfilmi
1 2 3 4
baron
22.05.2011 03:11:48 (muokattu 22.05.2011 03:17:37)

Mesa/Boogie: Onhan se luksusta kun on niin hyvä komppi, ettei tarvitse tehdä tätä...

Jossain mun äänitysohjelmassa (en mä tiedä miks mulla on se kun en mitään äänitä) voidaan konerumpalille pistää haluttu määrä "epätarkkuutta" jotta se kuulostaisi aidolta:-)

Edit: Nyt on himan kaljat juotu, viskiin kyllästytty ja nukkupaukuksi Larsenin ja Meukowin välillä valitsin Larsenin (Viking Cognac)
Siinä tulee aina jano kun illan joutuu katselemaan kun amatöörit ryyppää.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Mesa/Boogie
22.05.2011 03:17:03
baron: Jossain mun äänitysohjelmassa (en mä tiedä miks mulla on se kun en mitään äänitä) voidaan konerumpalille pistää haluttu määrä "epätarkkuutta" jotta se kuulostaisi aidolta:-)

Edit: Nyt on himan kaljat juotu, viskiin kyllästytty ja nukkupaukuksi Larsenin ja Meukowin välillä valitsin Larsenin (Viking Cognac)

Toisinaan tätä "epätarkkuutta" kutsutaan myös grooveksi... :)
Mesa/Boogie
22.05.2011 03:19:18
baron: Jossain mun äänitysohjelmassa (en mä tiedä miks mulla on se kun en mitään äänitä) voidaan konerumpalille pistää haluttu määrä "epätarkkuutta" jotta se kuulostaisi aidolta:-)

Siinä tulee aina jano kun illan joutuu katselemaan kun amatöörit ryyppää.

Mä oon pitäytynyt toistaiseksi halvassa hanapunkussa, mutta nyt kun otit puheeksi, niin pitänee tehdä valinta Hennessyn ja Courvoisierin XO:n välillä...
baron
22.05.2011 03:20:11 (muokattu 22.05.2011 03:20:37)

Mesa/Boogie: Toisinaan tätä "epätarkkuutta" kutsutaan myös grooveksi... :)

Mä olin pari vuotta sitten Teemu Viinikaisen vetämässä bändiopetuksessa ja se pisti meidän jauhamaan jotain muutaman tahdin ja parin soinnun kiertoa ja kun aikamme oltiin tehty, se sanoi että nyt "gruuvaa" ja sitten saatiin mennä piisissä eteenpäin.
Mun on vaikea analysoida, mitä tapahtui, mutta itsestäkin alkoi tuntua että jotain löytyi.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Mesa/Boogie
22.05.2011 03:25:11
baron: Mä olin pari vuotta sitten Teemu Viinikaisen vetämässä bändiopetuksessa ja se pisti meidän jauhamaan jotain muutaman tahdin ja parin soinnun kiertoa ja kun aikamme oltiin tehty, se sanoi että nyt "gruuvaa" ja sitten saatiin mennä piisissä eteenpäin.
Mun on vaikea analysoida, mitä tapahtui, mutta itsestäkin alkoi tuntua että jotain löytyi.

Mä oon toisinaan verrannut hyvän ja huonon rumpalin kanssa soittamisen eroa vuoden 85 Nissanin ja vuoden 2011 Mersun ajamisen kanssa ilmenevään eroon. Toisen kanssa voi vaan antaa mennä, mutta toisen kanssa joutuu koko ajan korjailemaan suuntaa...
rintapek
22.05.2011 03:25:52

Mesa/Boogie: Pakko sanoa, että tässä vaiheessa olutlaatikkoa mä en oo enää varma, mutta bisnes is bisnes... Lähes kaikki mun julkaisuun päätyneet projektit on tehty oikean rumpalin kanssa, mutta koska tää tuotantopuoli menee enemmän harrastuksen piikkiin, niin yritän kehittää toimintaa koko ajan omavaraisempaan suuntaan.

Anna mennä. Ei sitä kukaan kiellä. Hitin kuullessaan suuri yleisö ei piittaa tippaakaan miten ja millä se on tehty.
Mut jos rummuissa on Roland, kompin hoitaa BiaB, ja laulut vedetään stemmakoneen läpi, ni kauheen vaikeeta siin on luoda semmottista yksilöllistä meininkiä. Minkä se hitti tavallaan vaatis.
One kind of music only - the good kind
baron
22.05.2011 03:26:13 (muokattu 22.05.2011 03:28:34)

Mesa/Boogie: Mä oon toisinaan verrannut hyvän ja huonon rumpalin kanssa soittamisen eroa vuoden 85 Nissanin ja vuoden 2011 Mersun ajamisen kanssa ilmenevään eroon. Toisen kanssa voi vaan antaa mennä, mutta toisen kanssa joutuu koko ajan korjailemaan suuntaa...

Mä oon joutunut kokemaan kumpaakin ja mun mielestä sun vertauksesi on tosi hyvä!

En mä enää jaksa/halua kinastella kenenkään kanssa, oli kiva keskustella, hyvää yötä.
Mesa/Boogie
22.05.2011 03:31:58
rintapek: olutlaatikkoa

Anna mennä. Ei sitä kukaan kiellä. Hitin kuullessaan suuri yleisö ei piittaa tippaakaan miten ja millä se on tehty.
Mut jos rummuissa on Roland, kompin hoitaa BiaB, ja laulut vedetään stemmakoneen läpi, ni kauheen vaikeeta siin on luoda semmottista yksilöllistä meininkiä. Minkä se hitti tavallaan vaatis.

Vähän kärjistetty kommentti sulta... Mä käytän rumpulooppeja (joihin olen satsannut rahallisestikin ihan kohtalaisen paljon), mutta soitan kaiken muun itse ihan oikeilla soittimilla (siis jos on kyse himapajan tuotoksista).
Mesa/Boogie
22.05.2011 03:33:28
baron: Mä oon joutunut kokemaan kumpaakin ja mun mielestä sun vertauksesi on tosi hyvä!

En mä enää jaksa/halua kinastella kenenkään kanssa, oli kiva keskustella, hyvää yötä.

Tää on just se fiilis mikä tulee soittaessa... Jos se komppi ei oo kohillaan, niin mikään muukaan ei toimi.
rintapek
22.05.2011 03:44:09

Mesa/Boogie: Vähän kärjistetty kommentti sulta...

Totta hemmetissä se on kärjistetty. Mitä odotit?

En ole karaoken ystävä missään muodossa. Aina varmasti kuulostaa just keskimääräisesti kivalta, ko pistää taustan soimaan ja ... yleisö tykkää.
Mesa/Boogie
22.05.2011 03:49:01
rintapek: Totta hemmetissä se on kärjistetty. Mitä odotit?

En ole karaoken ystävä missään muodossa. Aina varmasti kuulostaa just keskimääräisesti kivalta, ko pistää taustan soimaan ja ... yleisö tykkää.

Ääh. Antaa olla. Onneks mä aloitin jo tänä keväänä varasuunnitelman toteutuksen ja pääsen toivon mukaan pois näistä hommista ennen kuin ne vie voiton musta. Paskaahan tää on riippumatta siitä miltä kantilta asiaa katsoo.
Lennu
22.05.2011 03:58:56

Mesa/Boogie: Ääh. Antaa olla. Onneks mä aloitin jo tänä keväänä varasuunnitelman toteutuksen ja pääsen toivon mukaan pois näistä hommista ennen kuin ne vie voiton musta. Paskaahan tää on riippumatta siitä miltä kantilta asiaa katsoo.

Musiikki on kyllä hienoa siitä, että se on aina sen hetken kivaa, kunnes tulee paha mieli. Ja se syy ei ole koskaan ennustettavissa. Varmaan semmosta masokistista hommaa se.
Internet-Tosikko.
rintapek
22.05.2011 04:00:36

Mesa/Boogie: Ääh. Antaa olla.

No meist kahdesta se olen minä, joka on pahainen humppaklubin harrastelija. Mulla on varaa valita, et soitanko mä sitä äidinpikkupoikaa ja proudmaryä.
Totta munassa noit keikalla vaik soitteleepi, mut tsudio- olosuhteissa sit jo mielellään tekis jotain ihan muuta. Ja siin ei kaipaa konetta runpaliksi, eikä BiaBia rytmiryhmäksi. Kun vaan ei, niin sit ei ja se on makuasia.
EP
22.05.2011 07:02:03
Lennu: Juu, kyllähän radiosta puksuttaa ympäri vuorokauden piisejä, joissa kaikki soittimet on koneita.

Ikävä kyllä, juuri siksi kirjoitinkin, et niihin sovituksiin kannattaa uhrata aikaa!
EP
22.05.2011 07:05:32 (muokattu 22.05.2011 07:37:48)
baron: Mulla on Band-In-A-Boxin uusi versio ja siinä on niitten "Real Drums"
En mä oo sitä muuhun käyttänyt kuin treenannut sen kanssa mutta kyllä oikeesti hyvältä kuulostaa, siis hyvä treenaamiseen ja varmaan äänittämiseenkin, tosin itse en oo siihen käyttänyt.

Jep, treeniin ja demojen tekoon ihan ok!

Mesa/Boogie: ..Lähinnä siitä onko sillä radiosoiton kannalta paskankaan merkitystä soittaako äänitteellä oikea rumpali vai kone.

Toisille sillä on merkitystä ja toisille ei!
Ukko
22.05.2011 12:07:23

Mesa/Boogie: Mä pyrin pelkässä demokäytössäkin käyttämään ainoastaan oikean rumpalin soittamia looppeja. Vältän viimeiseen asti sekkarin piano rollissa tapahtuvaa komppien rakentamista.

Mä työstän ne kiipparilla, ja kvantisoin n. 50-70 % tarkkuuteen. Rumpupadit olis pareet mutta ei ole tilaa niille. Mutta pianoroll työskentely on takapuolesta, paitsi isompia mokia korjatessa.
COVS jäsen nro 6
levesinet
22.05.2011 12:13:47
Ukko: Mutta pianoroll työskentely on takapuolesta, paitsi isompia mokia korjatessa.

Mä valitsen sen sekvensserin, jossa on kätevin pianoroll. Soittorulla on mun paras ystävä. Melkein kaikki muu on takapuolesta.
EP
22.05.2011 12:16:12
Ukko: ..Mutta pianoroll työskentely on takapuolesta, paitsi isompia mokia korjatessa.

Mut nuottiviivastolla niitä on mielenkiintoinen tehdä.
EP
22.05.2011 13:17:50
levesinet: Pitäiskö sovittaa Metsäkukkia sisilialaiseksi tarantellaksi? :D

Miksei, jos se toimii? : )
Tossa on jatsiversio yli 50 vuoden takaa:

http://www.youtube.com/watch?v=Yj4XUYIl4No
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)