BanZai88: Hyvin jakautuu mielipiteet wrapin suhteen :) Mutta tosiaan, oma settihän tuo on, niin täytyy tuota asiaa mietiskellä, kuhan nyt kerkeis ensin testailemaan settiä. Mikään kovin harvinainen settihän tuo ei ole, eikä myöskään sitä vintage-osastoa, niin ei suurta vahinkoa synny, jos tuohon pintaan wrapin laittaisikin. Onko kellään kokemusta, että pysyykö wrappi kiinni, jos sen liimaa vaan siitä saumakohdasta yhteen? Eli runkoon ei liimaa ollenkaan, jolloin tuon wrapin voisi tarvittaessa ottaa pois ja runkoon ei jäisi mitään jälkiä? Itse päällystin edelliset jammut juuri noin että ainoastaan saumasta kiinni ja ihan hyvät tuli. Toisaalta en kyllä ottanut irti wrappiä että en tiedä lähteekö jälkiä jättämättä. Niin ja minulta ääni wrapille. Itse en alkaisi enää täydestä vuodasta mittaileen ja leikkaamaan vaan tilaisin esim. stdrumsilta valmiiksi leikatut vuodat. No olenkin vanha ja laiska.... legenda on hyvä juoma! |
Kailis 23.05.2011 14:24:21 | |
---|
Ihan ok tuo nykyinen väri, mutta mun mielestä vähän tylsä. Isäs oli tylsä ku sua teki... =( Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla. |
markkuliini 23.05.2011 14:46:07 | |
---|
Kailis: Isäs oli tylsä ku sua teki... =( Isäs vähän teki ku sua teki... :P Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Jaska 26.05.2011 15:14:28 | |
---|
Jossain vaiheessa Ludwig ei enää liimannut pintaa rumpuun kiinni. Ilmeisesti Monroen tehtaalle siirryttäessä muutos tapahtui. Minä kyllä liimaisin pinnan kiinni, jolloin wrappi on osa runkoa. Onko Ludwig kuitenkin aina "viiluttanut" wrapin runkoon? Eli siis näkee näitä että wrappi lähtee sieltä viilujen välistä. |
Velli 26.05.2011 15:35:36 | |
---|
Jaska: Onko Ludwig kuitenkin aina "viiluttanut" wrapin runkoon? Eli siis näkee näitä että wrappi lähtee sieltä viilujen välistä. Ei ole. Itselläni on yksi Ludwig Jazz Festival -virveli 60-luvun alusta. Siinä lähtee wrap viilujen välistä. Kolmessa 70-luvun ludarisetissäni wrap on liimattu runkojen päälle tomeissa ja basarissa. En tiedä oliko tuo wrapin "sisäänviiluttaminen" käytössä ainoastaan virveleleissä vai jopa peräti kaikissa 60-luvun pöntöissä. Hollmillahan on ne vanhat 60-luvun Oyster-pöntöt. Hän osannee kertoa, miten niissä on tuo wrap laitettu pintaan. |
hollmi-5 26.05.2011 15:43:59 | |
---|
Velli: Ei ole. Itselläni on yksi Ludwig Jazz Festival -virveli 60-luvun alusta. Siinä lähtee wrap viilujen välistä. Kolmessa 70-luvun ludarisetissäni wrap on liimattu runkojen päälle tomeissa ja basarissa. En tiedä oliko tuo wrapin "sisäänviiluttaminen" käytössä ainoastaan virveleleissä vai jopa peräti kaikissa 60-luvun pöntöissä. Hollmillahan on ne vanhat 60-luvun Oyster-pöntöt. Hän osannee kertoa, miten niissä on tuo wrap laitettu pintaan. Kolmikerrosrunko vahvikerenkain on tehty niin, että wrappi menee sauman sisään. Näin vuoteen 1976 asti. Vuonna 1976 muuttui runkorakenne kuusikerroksiseksi ilman vahvikerenkaita. Sen jälkeen wrappi liimattiin rungon päälle. 1981-85 käytettiin liimaa, joka ei kunnolla pitänyt muoveja vastakkain. Silloin laitettiin saumaan niitit lisäämään pitoa. Olisikohan sitten vuodesta 1986 jätetty koko matkalta runkoon liimaamatta ja liima oli vain wrapin päissä. Oma 76-mallin Ludwigien päällystysprojekti alkoi eilen ja jatkuu ainakin huomiseen. Liimaan wrapin koko matkalta runkoon. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 26.05.2011 15:52:54 (muokattu 26.05.2011 15:56:27) | |
---|
Slingerlandeissa sama tapahtui ensimmäisen kerran 1956, mikä oli ainakin mulle yllätys. Kai ne teki vielä pitkälle tuonkin jälkeen upottamalla wrappeja. Tai sit ei =D http://www.vintagedrumguide.com/drcjw/article_3_shells8.html Oma 76-mallin Ludwigien päällystysprojekti alkoi eilen ja jatkuu ainakin huomiseen. Kuvia janoaa kansa! LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne. |
janneto 26.05.2011 16:42:17 | |
---|
hollmi-5: Kolmikerrosrunko vahvikerenkain on tehty niin, että wrappi menee sauman sisään. Näin vuoteen 1976 asti. Vuonna 1976 muuttui runkorakenne kuusikerroksiseksi ilman vahvikerenkaita. Sen jälkeen wrappi liimattiin rungon päälle. 1981-85 käytettiin liimaa, joka ei kunnolla pitänyt muoveja vastakkain. Silloin laitettiin saumaan niitit lisäämään pitoa. Olisikohan sitten vuodesta 1986 jätetty koko matkalta runkoon liimaamatta ja liima oli vain wrapin päissä. Oma 76-mallin Ludwigien päällystysprojekti alkoi eilen ja jatkuu ainakin huomiseen. Liimaan wrapin koko matkalta runkoon. Olen ottanut wrapin irti vm 1968 ja 1971 tomeista (13") eikä kummassakaan ollut wrappi viilujen välissä. Vaahterarunkoisia ja vahvikerenkain olivat kumpikin. www.captaincougar.net |
hollmi-5 26.05.2011 16:53:13 | |
---|
janneto: Olen ottanut wrapin irti vm 1968 ja 1971 tomeista (13") eikä kummassakaan ollut wrappi viilujen välissä. Vaahterarunkoisia ja vahvikerenkain olivat kumpikin. Mulla oli 70-lukulaiset 3-kerrosludarit. Niissä meni wrapi viilun sisään. Runko kun on tehty niin, että se on taivutettu kolmikerrosvanerista ja sauma on ns. overlap-tyylinen. Silloin wrappi on helpoin laittaa suoran levyn päälle ennen taivutusta. Soundit, piuhat ja kajarit. |
hollmi-5 26.05.2011 17:12:10 | |
---|
Kailis: Kuvia janoaa kansa! Tuossa kännykkäkuvia: https://picasaweb.google.com/mikaholl/UudetPinnatLudareihin# Osat irti, badget irti, pinnat irti, tomimountin umpeenkittaus, uuden pinnan laitto, sauman tekeminen ja ylimääräisen päädyn poisto ja ulkokantin jyrsiminen wrapin saamiseksi runkon kanssa yhtenevään muotoon... Lähden jatkamaan projektia. Kunhan on osat kiinni, niin sitten kameran kanssa parempia kuvia tulee ihan pyytämättä ;) Soundit, piuhat ja kajarit. |
janneto 26.05.2011 17:19:28 (muokattu 26.05.2011 17:22:18) | |
---|
hollmi-5: Mulla oli 70-lukulaiset 3-kerrosludarit. Niissä meni wrapi viilun sisään. Runko kun on tehty niin, että se on taivutettu kolmikerrosvanerista ja sauma on ns. overlap-tyylinen. Silloin wrappi on helpoin laittaa suoran levyn päälle ennen taivutusta. Tässä kuva rummusta: https://picasaweb.google.com/janne. … COPVzoHKibyOjQE#5611028505822452290 Sauma oli ilmeisesti auennut ja sitä oli joku liimannut rumasti uudelleen. Rummussa oli muutenkin runko ratkennut. www.captaincougar.net |
Velli 26.05.2011 18:36:29 | |
---|
Mullakin on Chrome Over Wood- setti 70-luvun alkupuolelta (3-kerros vaahtera vahvikerenkain) ja siinä on myös wrappi liimattu päälle eikä upotettu runkoon. |
JGroover 26.05.2011 20:24:00 | |
---|
hollmi-5: Kolmikerrosrunko vahvikerenkain on tehty niin, että wrappi menee sauman sisään. Näin vuoteen 1976 asti. Vuonna 1976 muuttui runkorakenne kuusikerroksiseksi ilman vahvikerenkaita. Sen jälkeen wrappi liimattiin rungon päälle. 1981-85 käytettiin liimaa, joka ei kunnolla pitänyt muoveja vastakkain. Silloin laitettiin saumaan niitit lisäämään pitoa. Olisikohan sitten vuodesta 1986 jätetty koko matkalta runkoon liimaamatta ja liima oli vain wrapin päissä. Jätkä on kone! Havaittavissa lievää asialle omistautumista. :) Rough'n tough. Tä? |
hollmi-5 26.05.2011 21:09:46 | |
---|
JGroover: Jätkä on kone! Havaittavissa lievää asialle omistautumista. :) Tämmöisiä havaintoja... Tosin Ludwig on superässä tekemään kaikkea miten haluaa. Setin vuosimallin määrittäminen on vuoden -68 jälkeen melkoista hakuammuntaa. Soundit, piuhat ja kajarit. |
joku muu sikko 26.05.2011 22:58:45 (muokattu 26.05.2011 23:13:12) | |
---|
Breaking The law, Breaking The law. Breaking The law, Breaking The law. |
Sonormies 26.05.2011 23:50:17 | |
---|
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit." |
ostany 27.05.2011 14:44:16 | |
---|
|
joku muu sikko 27.05.2011 15:19:35 | |
---|
ostany: No ny o. Mikä tuo basarin päällä ja tomien välissä oleva sähkövehjes on? Thomannilta ostettu 12 euron metronomi. Mun ainoa soittokaveri. :D Breaking The law, Breaking The law. Breaking The law, Breaking The law. |
EJ84 27.05.2011 22:25:43 | |
---|
joku muu sikko: Thomannilta ostettu 12 euron metronomi. Mun ainoa soittokaveri. :D Surullistako? No ainakin absoluuttisen taimin omaava soittokaveri on aina ihan jees. Pitäs itekin hommailla klikki, mutta menee hermot jo etsiessä kun on järjestään kaikki vain monoja tai sitten erittäin huonolla soundilla varustettuja. Pahimmillaan myös niin pitkiä klikkisoundeja että niiden aikana kerkee soittamaan sen kuus iskua. Siinä mietit sitten notkuuko vaiko ei? Perjantain kunniaksi voin vielä todeta että rolandin sähkiksistä (joita en valitettavasti omista) löytyvä time-check on kylmiltään melko brutaali, varsinkin jos on soittanut klikin kanssa yhtä vähän kuin tämä toope. :) Ja sori offtopic. |
Kailis 28.05.2011 03:29:50 | |
---|
LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne. |