Aihe: Rumpujen äänittäminen? filosofiaa ja tekniikkaa.
1 2 3 4 519 20 21 22 2340 41 42 43 44
Michajahu
20.05.2011 14:14:37
rintapek: Eiks sen presonuksen mukana tullu mitään?

ostin käytettynä nii ei.. Ja hei se reaper on ilmane ku oottaa aina sen 5sek?
Mikael
20.05.2011 16:43:01 (muokattu 20.05.2011 16:46:07)

Reaper on kyllä ominaisuuksinsa nähden niin halpa, että käytännössä se on lähes ilmainen. Mutta ehkäpä tän softa-keskustelun oikea osoite olis: http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=33 josta löytyy kattavammin mielipiteitä aiheesta... Myös Reaperille oma ketju.
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Kailis
21.05.2011 04:44:37 (muokattu 21.05.2011 17:09:46)

Vastataan ennen kysymystä. Kyllä mä luulen että tuolla Shuren mikkisetillä treenisdemot tulee hoidettua varsin mallikkaasti. Sen äänityksen laadun ryssii sitten ihan muilla osa-alueilla =D
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
sonor36
21.05.2011 10:15:32
Kesäksi ajattelin ostaa rumpumikit niin olisiko näistä mihinkään?
http://www.thomann.de/fi/shure_pgdmk6xlr.htm
RJL
21.05.2011 23:54:02
sonor36: Kesäksi ajattelin ostaa rumpumikit niin olisiko näistä mihinkään?
http://www.thomann.de/fi/shure_pgdmk6xlr.htm

Miksi päädyit juuri tuohon settiin?
passe
22.05.2011 12:25:51 (muokattu 22.05.2011 12:27:42)
Itsekin tässä hyvän maltin kanssa katsastelen tulevia rumpumikkihankintoja ja sitä kautta vähän muutakin. Tavoitteena on 8:n mikin setup. Kuinkas on, paljonko minun täytyisi sijoittaa rahaa etuseen jotta siitä olisi korvin kuultavaa hyötyä, verrattuna esim. Soundcraftin Spirit pöydän etusiin. Vai tuleeko tähän kohtaan se "amatöörin ei ole mitään järkeä..."?

Äänikorttina mulla on nyt M-audion Fast Track Ultra, jossa on 4 etusta itsessään ja lisäksi 4 sisääntuloa, jotka vaativat etuset väliin. Olen niin rakastunut tuon kortin toimintavarmuuteen, että setup rakentuu sen ympärille. Olen mielessäni pyöritellyt ajatusta 4-kanavaisen etusen hankkimisesta tuohon lisäksi. Missä hintaluokassa moiset semipro laitokset pyörivät?
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
tommiot
22.05.2011 18:08:08 (muokattu 22.05.2011 18:10:20)
passe: Itsekin tässä hyvän maltin kanssa katsastelen tulevia rumpumikkihankintoja ja sitä kautta vähän muutakin. Tavoitteena on 8:n mikin setup. Kuinkas on, paljonko minun täytyisi sijoittaa rahaa etuseen jotta siitä olisi korvin kuultavaa hyötyä, verrattuna esim. Soundcraftin Spirit pöydän etusiin. Vai tuleeko tähän kohtaan se "amatöörin ei ole mitään järkeä..."?

Äänikorttina mulla on nyt M-audion Fast Track Ultra, jossa on 4 etusta itsessään ja lisäksi 4 sisääntuloa, jotka vaativat etuset väliin. Olen niin rakastunut tuon kortin toimintavarmuuteen, että setup rakentuu sen ympärille. Olen mielessäni pyöritellyt ajatusta 4-kanavaisen etusen hankkimisesta tuohon lisäksi. Missä hintaluokassa moiset semipro laitokset pyörivät?

Tää on kai ihan hyvänä pidetty: http://www.thomann.de/fi/rme_quadmic.htm

Omaa kokemusta ei ole, mutta RME:n tuotteita löytyy kyllä, ja niillä tekee ihan ammattitason jälkeä (harvemmin se tosin kamoista jää kiinni muutenkaan...)

Tosin jos jonkinlaiset etuasteet on käytettävissä, niin sijoittaisin nuokin rahat mikkeihin, tai vaikka kunnollisiin ständeihin... Vertailuna tuohon mikseriin, RME:n etuset varmaan kohisee ainakin vähemmän. Lisäks siitä löytyy todennäköisesti paremmat säädöt kanavakohtaisesti (ylipäästö, phantom, vaiheenkääntö).

Mut esimerkiks ostamalla mikeiks Shuren PG-sarjan sijaan vaikka Beta-sarjaa tai Audixeja, paranee äänitykset varmaan enemmän kuin etuasteita päivittämällä.
passe
22.05.2011 20:59:39
Moridin: Mut esimerkiks ostamalla mikeiks Shuren PG-sarjan sijaan vaikka Beta-sarjaa tai Audixeja, paranee äänitykset varmaan enemmän kuin etuasteita päivittämällä.

Ok, dänks! Jotain tällaista mä varmaan alitajuisesti halusinkin kuulla.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Mikael
24.05.2011 23:07:02 (muokattu 25.05.2011 23:34:04)

Moridin: Tää on kai ihan hyvänä pidetty: http://www.thomann.de/fi/rme_quadmic.htm

Omaa kokemusta ei ole, mutta RME:n tuotteita löytyy kyllä, ja niillä tekee ihan ammattitason jälkeä (harvemmin se tosin kamoista jää kiinni muutenkaan...)

RME on todellakin laatukamaa, mutta rumpuäänityskäytössä mä kaipaan todella usein pad-nappulaa - eli siis vaimennusta, sillä varsinkin bassarista ja lähimikitetystä snaresta tulee monesti sen verran lujaa että edes etusen minimiasento ei riitä pitämään signaalia riittävän alhaisena nin ettei muuntimessa mentäisi särölle.

Itse oon ollut ihan älyttömän tyytyväinen Yamahan MLA8 -etuseen, jossa on kyllä etusia kahdeksan, mutta hinta ei silti oo kovin paha etenkään per kanava. Joka kanavasta löytyy phantom ja -26db pad joka rumpukäytössä on mun mielestä - nykyään kun äänitys tapahtuu useinmiten softalle - on paljon tärkeämpi kuin vaiheenkääntö (siis jos pitää kerran valita). Etuset itsessään on todella puhtaat ja värittömät sekä hiljaiset.
ferodoz
26.05.2011 00:13:41

Kailis: Vastataan ennen kysymystä. Kyllä mä luulen että tuolla Shuren mikkisetillä treenisdemot tulee hoidettua varsin mallikkaasti. Sen äänityksen laadun ryssii sitten ihan muilla osa-alueilla =D

Mikael : Kailis on meedio :D

VEIKKAUS! : Nimim. sonor36 on kyselly jossain muussa threadissa tota mikkisettiä, ja Kailis käski sen tänne kyselemään. Ja aiheuttaakseen hämmennystä tuli vastaamaan ennen kysymystä luottaen siihen että sonor36 tekee niinku käsketään.

Kailis, osuiko yhtää oikeaan? :D
Thomas Lee Bass - Saint of Los Angeles
markkuliini
26.05.2011 00:40:48 (muokattu 26.05.2011 00:41:26)

ferodoz: VEIKKAUS! : Nimim. sonor36 on kyselly jossain muussa threadissa tota mikkisettiä, ja Kailis käski sen tänne kyselemään. Ja aiheuttaakseen hämmennystä tuli vastaamaan ennen kysymystä luottaen siihen että sonor36 tekee niinku käsketään.

Eikö tuo kysymystä myöhäisempi muokkausaika anna mitään vihjettä? : /
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
rintapek
26.05.2011 00:41:59

ferodoz: VEIKKAUS! : osuiko yhtää oikeaan? :D

Ei osunu. Kailis on meedio. Hän sitäpaitti käyttää aikakonetta ja edittiä paremmin kuin Hermione Harry Potterissa.
One kind of music only - the good kind
Kailis
26.05.2011 00:58:24

ferodoz: VEIKKAUS! : Nimim. sonor36 on kyselly jossain muussa threadissa tota mikkisettiä, ja Kailis käski sen tänne kyselemään. Ja aiheuttaakseen hämmennystä tuli vastaamaan ennen kysymystä luottaen siihen että sonor36 tekee niinku käsketään.

.....hetkinen....aistin voimakasta epäluuloisuutta keski-ikäisiä helsinkiläismiehiä kohtaan...tulvia pohjanmaalle...Vaasan Sport ei pääse koskaan ylempään sarjaan...yhteys heikken.......
LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne.
ferodoz
26.05.2011 12:58:06 (muokattu 26.05.2011 12:59:23)

markkuliini: Eikö tuo kysymystä myöhäisempi muokkausaika anna mitään vihjettä? : /

oho, mun moka. :P

Kailis : .....hetkinen....aistin voimakasta epäluuloisuutta keski-ikäisiä helsinkiläismiehiä kohtaan...tulvia pohjanmaalle...Vaasan Sport ei pääse koskaan ylempään sarjaan...yhteys heikken.......

Älä ny oo nuon katkera :D
Kailis
26.05.2011 13:27:19

Huumorini siemenet putoavat hedelmättömän pohjanmaan maaperään :/
LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne.
Mikael
26.05.2011 19:08:02

Kailis: Huumorini siemenet putoavat hedelmättömän pohjanmaan maaperään :/

Älä itke. Mä nauroin.
ferodoz
27.05.2011 11:33:21 (muokattu 27.05.2011 11:33:39)

Kailis: Huumorini siemenet putoavat hedelmättömän pohjanmaan maaperään :/

Kyllä ne sieläki alkaa itämään, älä huoli. Se vain ottaa ensi oman aikansa..
hoochie
28.05.2011 23:22:46
Onko kokemuksia Samsonin 8kit mikeistä? Sopisivat ainakin budjettiini hyvin. Entäpä Audixin FP-7 mikeistä?
VeKrio
29.05.2011 22:57:01

Bändi pääsee demon äänityspuuhiin, ja kalustoa nimenomaan rumpujen näkökulmasta tässä aprikoin. Mikitys-, ja äänitystekniikka tämmösillä...

Tallennin pitäis olla ok:
http://www.thomann.de/fi/boss_br1600cd_16spur_hdrecorder.htm

Mikit:
- Röde NT 2
- Röde NT 5 pari
- Sennheiser olisko ollut E 835 tai joku Shure sm 58:a vastaava, mutta herkempi
- Audix D6

Soittotila:
Vanha puutalo jossa korvakuulolta hemmetin mukava saundi.

Itse pohtinut, notta D6 basariin, dynaaminen senkku virppaan, NT 5 ovareiksi erityisesti poimien tomeja, joita on kaksi ja NT 2 tilamikiksi. Kuulostaako suunnitelmalta? Settinä Starclassic maple 20" 12" ja 14" ja hyvät Bosphorukset pelteinä. Virppa 4" kupari. Ja rumpali tietty kovaa tasoa joka osaa dynamiikan ja balanssin päälle.

Lisäksi kaikki kokemukset tosta raiturista on plussaa, sillä se on mun kaverin, joka toimii äänittäjänä, eikä kummallakaan ole tarkkaa hajua siitä kuinka päteviä ton kompurat esim on. Ja onko niin, että tallennusvaiheessa ei kannata juuri equttaa ja kompuroida?

Koko demosessio on tarkoitettu sekä äänittäjälle ja bändi mitä suuremmassa määrin opiksi ja tutkimusmatkaksi, mutta jos demosta tulee not-shamable, on se plussaa eikä haittaa. Tosi kiva päästä pitkästä aikaa äänityspuuhiin.

Koko hengentuotos mennee waweina toisaalle miksattavaksi.
Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)