Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: keyboardtelineistä taas; ATHLETIC
1
DownWithTheSickness
20.05.2011 18:31:16 (muokattu 20.05.2011 23:31:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta kyseisestä merkistä? Myyjän mukaan ehkä jopa parempi kun Quicklok mut on varmaan oma klunssi sopas joten mitä on (mahdolliset) käyttäjät mieltä/minkälaisia kokemuksia porukalla on? Onko tukeva yms.?
 
Kaakatus
20.05.2011 19:52:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grossout: Onko kellään kokemusta kyseisestä merkistä? Myyjän mukaan ehkä jopa parempi kun Quicklok mut on varmaan oma klunssi sopas joten mitä on (mahdolliset) käyttäjät mieltä? Onko tukeva yms.?
 
http://www.statywy.pl/?strona=produkt&id=3&grupa=1&lang=en
Itsellä oli vielä alkuviikoista tommonen lisäkäsillä. Suht tukeva käytössä, mutta se lukkomekanismi ei kyllä näyttänyt mitenkään liian tukevalta. Lisäksi ne lattiaa ja soitinta vasten tulleet putkenpäälliset oli aika kovaa muovia, elikkä irtoaa helposti ja kevyempi soitin liukuu päällä. Verrattuna vastaavan näköiseen K&M:ään ( http://www.thomann.de/fi/km_18990s_keyboardstaender_rick.htm ) tuo on tietty kevyt, mutta kyllä se kaikilla muilla osa-alueilla häviää. Kotiständinä varmasti ajaa asiansa, jos halvalla saa, mutta en mä tuommoista keikkarundiin ottaisi.
60e maksoi lisäkäsillä.
 
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
Murgo
21.05.2011 09:51:25 (muokattu 21.05.2011 09:56:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Quicklok sitten niin hyvä merkki? Ainakin omani on melko heppoisen oloinen, esim. "lisäkäsien" lukitusruuveja saa kiristää kuin vierasta sikaa ja silti ne tahtovat lipsua ulospäin ellei laita jotain irtohihnaa niiden väliin estämään leviämisen. Myös lukitusmekanismi on jotenkin epäilyttävän oloinen peltiläpyskä ja "saranointi" toteutettu yksinkertaisella pultilla ja nylockilla joka joko löystyy tai kiristyy itsekseen kun telinettä avaa ja taittaa. Koko höskä on myös melko huojuvan oloinen vaikkei kalusto ole edes kovin painava (Korg X3 ylätasolla ja Nord Electro alatasolla).
 
Tosin välillä tulee murjottua aika raskaalla tatsilla ja treenikämpällä oleva teline on itse hitsattu "basistinkestävä" (ja varmaan 20 kilon painoinen) malli jonka varsissa voi vaikka tehdä dippejä ilman pelkoa pettämisestä tai kaatumisesta, kevyeltä keikkatelineeltä ei voine realistisesti odottaakkaan totuttua tukevuutta.
 
En tosin myöskään ole ihan varma telineen aitoudesta kun käytettynä ostin, Quicklok kuitenkin lukee joka osassa. Voihan se olla joku "väärennös".
 
Ei tuo ainakaan parempi ole kuin joskus omistamani Millenium ( http://www.thomann.de/fi/millenium_ks1010_keyboardstaender_economy.htm ) joka kantoi vuosia miehekkäästi n. 40-kiloista keikkamalliksi modifioitua sähköurkua ja jonka myin urkujen mukana. Tuossa Milleniumissa kaikki toimi kuten pitääkin ja se oli tukeva, tosin siinä oli "tuplajalat" kun taas tuossa Quiclokissa on yksinkertaiset.
 
Minulla on kypsymässä suunnitelma kiipparitelineen ja roudauslaatikon yhdistelmästä, eli laatikko (tai kaksi laatikkoa jos yhdestä meinaa tulla liian iso ja painava) johon mahtuisi koko kalusto räkki mukaanlukien roudausta varten ja joka avautuisi tukevaksi telineeksi. Saa nähdä jos jossain vaiheessa vain olisi aikaa alkaa rakennella.
 
Siis hiukan tuollainen systeemi: http://muusikoiden.net/dyn/users/86775.jpg . Joko niin että laatikot lukitaan "suut" vastakkain yhdeksi lootaksi tais sitten niin että kummallakin olisi oma kansi jolloin ne olisivat erillään.
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
mack the knife
21.05.2011 10:12:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tämä Quiklock ja on varmasti jykevä. Kolme kiipparia on ihan tanakasti tuossa eikä löysty mikään paikka kuljetuksen aikana.
En tiedä mikä tuossa Athleticissa olis parempaa.
 
COVS n:o 1.
Fuzzy Boner
21.05.2011 10:27:04 (muokattu 21.05.2011 10:27:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mack the knife: Mulla on tämä Quiklock ja on varmasti jykevä. Kolme kiipparia on ihan tanakasti tuossa eikä löysty mikään paikka kuljetuksen aikana.
En tiedä mikä tuossa Athleticissa olis parempaa.

 
Quiklock taisi siirtää vähän aikaa sitten tehtaansa Kiinaan (korjatkaa jos olen väärässä) ja ständien taso laski kuin Ruotsin lätkäjoukkueen finaalin vikassa erässä.
 
Mulla ei oo ollu yhtään hyvää Quiklockia viime aikoina. Ne vanhat oli jees, mut nää uudet on suoraan pyllystä melkein poikkeuksetta. Susikappaleita paljon mukana, ruuvit lähtevät heti irti yms. Antaisin arvosanaksi 2/10.
 
Haipuma
21.05.2011 10:30:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ei kyseisestä merkistä ole kokemuksia. Yhden asian kiippariständeissä olen huomannut ja sama pätee melkein kaikkeen muuhunkin; halvalla ei saa hyvää. Tarkoitan, että kannattaa laittaa rahaa laatuun, niin ei tarvi vuoden välein ostaa uutta. Milleniumeista haisee vaan kakkoslaatu..
 
K&M ei ole tuottanut pettymystä ständien suhteen. En voi oikeastaan sanoa mitään pahaa mm. tuosta K&M spider prosta, joka nyt on vuoden päivät ollut käytössä. Parikyt kiloinen keikkapiano ja kymppikilon kiippari pysyvät heilumatta sen päällä ja teline näyttääkin vielä hyvältä.
 
Why do the japanese have exceptional funk in their fingers??
mack the knife
21.05.2011 10:48:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fuzzy Boner: Quiklock taisi siirtää vähän aikaa sitten tehtaansa Kiinaan (korjatkaa jos olen väärässä) ja ständien taso laski kuin Ruotsin lätkäjoukkueen finaalin vikassa erässä.
 
Mulla ei oo ollu yhtään hyvää Quiklockia viime aikoina. Ne vanhat oli jees, mut nää uudet on suoraan pyllystä melkein poikkeuksetta. Susikappaleita paljon mukana, ruuvit lähtevät heti irti yms. Antaisin arvosanaksi 2/10.

 
Okei. Pitää seurata tilannetta, mulla on vuoden vanha tuo teline. Ei vielä mitään häikkää.
 
COVS n:o 1.
Fuzzy Boner
21.05.2011 10:53:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mack the knife: Okei. Pitää seurata tilannetta, mulla on vuoden vanha tuo teline. Ei vielä mitään häikkää.
 
Jep. Mä oon viime syksystä asti tainnu 6:della telineellä operoida, eikä ykskään oo toiminu kunnolla. Nyt sain eilen taas yhden, sanoivat sen toimivan. Kattellaan.
 
DownWithTheSickness
21.05.2011 11:30:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haipuma: K&M ei ole tuottanut pettymystä ständien suhteen. En voi oikeastaan sanoa mitään pahaa mm. tuosta K&M spider prosta, joka nyt on vuoden päivät ollut käytössä. Parikyt kiloinen keikkapiano ja kymppikilon kiippari pysyvät heilumatta sen päällä ja teline näyttääkin vielä hyvältä.
 
Noita spidereita jossain ketjussa kritisoitiin aika pahasti hieman epätukeviksi.. Vähän tuntuu että täydellistä kosketinständiä ei olekkaan, kai se pitää jossain ominaisuudessa vähän joustaa, Jasperssit on kuulemma tukevia ja näppäriä, mutta hirveitä roudata keikoille, spiderit helppo roudata mutta epätukevia..
 
Quicklok noista tuntuu olevan kehutuin (taikka vähiten haukutuin), sen takia Atlheticciä alunperin siihen vertasin. Taitaapa mennä Quicklok ostoon, ellei joku sitten keksi ehdottaa jotain muuta kahden syntikan + läppärin telinettä joka olisi tukeva ja helppo roudata?
 
mack the knife
21.05.2011 11:37:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mack the knife: Mulla on tämä Quiklock ja on varmasti jykevä. Kolme kiipparia on ihan tanakasti tuossa eikä löysty mikään paikka kuljetuksen aikana.
En tiedä mikä tuossa Athleticissa olis parempaa.

 
No hah, unohtu laittaa linkki että mikä on kysymyksessä.
 
http://www.quiklok.com/catalog/?p=p … ductsMore&iProduct=143&sName=QL-623
 
COVS n:o 1.
Foranamo
21.05.2011 12:11:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuon Athleticin KB-1 kolumniständi näkyy olevan identtinen Adam Hallin SKS-22 XB:n kanssa. Ei tietysti itsessään huono asia, mutta ilmeisesti taas näitä merkkejä jotka teettävät samassa paikassa kaikki, lyödään vaan oma merkki päälle ja myydään tyytyväisenä.
 
Haipuma
21.05.2011 12:12:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grossout: Noita spidereita jossain ketjussa kritisoitiin aika pahasti hieman epätukeviksi.. Vähän tuntuu että täydellistä kosketinständiä ei olekkaan, kai se pitää jossain ominaisuudessa vähän joustaa, Jasperssit on kuulemma tukevia ja näppäriä, mutta hirveitä roudata keikoille, spiderit helppo roudata mutta epätukevia..
 
Epätukevia? Mulla on ollut noita Milleniumeja, Quiklokeja ja yks K&M:n (käytössä vieläkin :) tupla X -ständejä ja voin ainakin omakohtaisena kokemuksena sanoa, että spider lyö kyllä tukevuudella ihan kevyesti nuo tupla äksät kun laittaa pari kiipparia pinoon. Tukevampi on sitten taas ihan sellanen neljällä jalalla tököttävä K&M: kiippariständipöytä. Spideri ei heilu kun takoo koskettimia toisin kuin nuo tupla X:t.
 
Kauheaa paahtoa K&M:n puolesta, mutta olen vaan niin tyytyväinen tuohon nykyiseen ständiin :)
 
Why do the japanese have exceptional funk in their fingers??
pekka montin
21.05.2011 13:04:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grossout: Onko kellään kokemusta kyseisestä merkistä? Myyjän mukaan ehkä jopa parempi kun Quicklok mut on varmaan oma klunssi sopas joten mitä on (mahdolliset) käyttäjät mieltä/minkälaisia kokemuksia porukalla on? Onko tukeva yms.?
 
Athletic "ok", mutta ei halvimmat mallit. Älä osta ikinä ständiä jossa taso pitää erikseen ruuveillä säätää, vaan että siinä on ns. "lukitustappi" tai muu vastaava. Ruuveilla olevat telineet ovat surkeimpia, ruuvit kiristyvät ja katkeavat ja tästä on kokemusta jo kolmen ständin verran. Tuollaiset ständit kestävät keskimäärin n.2-3 vuotta, ja roudauskäytössä puoli vuotta. Lukitustapilla olevat huomattavasti luotettavimpia, eikä niitä tarvitse rasvata eivätkä jumitu ja ovat yleensä myös helppoja kasata ja koota. Spideria käytän myös. Siinä on perusrunko "ok" mutta itse kosketinsoitinteline on surkea ja muovinen sen takia että se ei ole tasainen omassa mallissani ja että siihen menee vain tietyn tyyppiset kosketinsoitinmallit. Oman Spiderini ylätaso ei jaksa kannatella esim.Työasemaa, koska vähänkään isomman synan saa käytännössä katsoen tunkea siihen. Spiderin yleisarvosana 3/5. Hienoa Spiderissä on se että sen saa helpolla kasaan eikä paina tuhottomasti.
 
Jos ostat UUTENA ns. Tuplaständiä, kannattaa samantien unohtaa nämä 70-80 euron ständit koska ne eivät kestä. Suosittelen etsimään käytettynä ständejä joiden arvo uutena n.200-300 euroa, ja käytettynä niitä sitten saa 100-150 euroon. Itse olen tehnyt aina näin(koska en todellakaan aijo maksaa mistään ständistä 200-300 euroa uutena) ja olen aina saanut uudenveroisen ständin käytettynä, koska ovat usein olleet ja seisseet vain kotikäytössä.
 
Halpoja ständejä kannattaa välttää kuin ruttoa ja uudet tuplaständit alta 100 euron ovat aina enemmän tai vähemmän perseestä. Quicklok tekee hyviä yksittäisiä ständejä alta sadan euron, mutta hyvää tuplständiä ei uutena saa 100 euroon, ei millään. Tärkeintä ständeissä mielestäni:
 
A) Kiinnitys ja kokoamismekanismi (ei ylimääräisiä rautoja tai ruuveja)
B) Paino ( kukaan ei halua kantaa liian painavaa ständiä metriä pidemmälle)
C) Hinta ja laatusuhde (Halvalla ei saa hyvää)
D) Ulkonäkö(musta tai harmaa, ilman erillisiä ja näkyviä rautaosia koska se tummuu ja vääntyy ajan saatossa)
 
pekka montin
21.05.2011 13:05:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekka montin: Athletic "ok", mutta ei halvimmat mallit. Älä osta ikinä ständiä jossa taso pitää erikseen ruuveillä säätää, vaan että siinä on ns. "lukitustappi" tai muu vastaava. Ruuveilla olevat telineet ovat surkeimpia, ruuvit kiristyvät ja katkeavat ja tästä on kokemusta jo kolmen ständin verran. Tuollaiset ständit kestävät keskimäärin n.2-3 vuotta, ja roudauskäytössä puoli vuotta. Lukitustapilla olevat huomattavasti luotettavimpia, eikä niitä tarvitse rasvata eivätkä jumitu ja ovat yleensä myös helppoja kasata ja koota. Spideria käytän myös. Siinä on perusrunko "ok" mutta itse kosketinsoitinteline on surkea ja muovinen sen takia että se ei ole tasainen omassa mallissani ja että siihen menee vain tietyn tyyppiset kosketinsoitinmallit. Oman Spiderini ylätaso ei jaksa kannatella esim.Työasemaa, koska vähänkään isomman synan saa käytännössä katsoen tunkea siihen. Spiderin yleisarvosana 3/5. Hienoa Spiderissä on se että sen saa helpolla kasaan eikä paina tuhottomasti.
 
Jos ostat UUTENA ns. Tuplaständiä, kannattaa samantien unohtaa nämä 70-80 euron ständit koska ne eivät kestä. Suosittelen etsimään käytettynä ständejä joiden arvo uutena n.200-300 euroa, ja käytettynä niitä sitten saa 100-150 euroon. Itse olen tehnyt aina näin(koska en todellakaan aijo maksaa mistään ständistä 200-300 euroa uutena) ja olen aina saanut uudenveroisen ständin käytettynä, koska ovat usein olleet ja seisseet vain kotikäytössä.
 
Halpoja ständejä kannattaa välttää kuin ruttoa ja uudet tuplaständit alta 100 euron ovat aina enemmän tai vähemmän perseestä. Quicklok tekee hyviä yksittäisiä ständejä alta sadan euron, mutta hyvää tuplständiä ei uutena saa 100 euroon, ei millään. Tärkeintä ständeissä mielestäni:
 
A) Kiinnitys ja kokoamismekanismi (ei ylimääräisiä rautoja tai ruuveja)
B) Paino ( kukaan ei halua kantaa liian painavaa ständiä metriä pidemmälle)
C) Hinta ja laatusuhde (Halvalla ei saa hyvää)
D) Ulkonäkö(musta tai harmaa, ilman erillisiä ja näkyviä rautaosia koska se tummuu ja vääntyy ajan saatossa)

 
Niin joo, Millenium tunnetusti surkein teline ja valmistaja, ja samalla myös halvin.
 
pekka montin
21.05.2011 13:11:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fuzzy Boner: Quiklock taisi siirtää vähän aikaa sitten tehtaansa Kiinaan (korjatkaa jos olen väärässä) ja ständien taso laski kuin Ruotsin lätkäjoukkueen finaalin vikassa erässä.
 
Mulla ei oo ollu yhtään hyvää Quiklockia viime aikoina. Ne vanhat oli jees, mut nää uudet on suoraan pyllystä melkein poikkeuksetta. Susikappaleita paljon mukana, ruuvit lähtevät heti irti yms. Antaisin arvosanaksi 2/10.

 
Quiklockilta kannattaa ostaa kalleimpia ständimalleja, ne halvimmat ovat tarkoitettu vain koticasioille. Ikävää myös kuulla jos kiinaan on tuotanto siirtynyt. No, itsehän olen ostanut myös omat Quiklockin telineet käytettynä, ja ovat olleet aina niitä vanhempia malleja jotka sairaan hyviä ja tukevia. Pitääpä pistää merkille sitten nämä uudet mallit. Voisinpa oikeastaan piruuttani mennä tekemään pienen visiitiin musakauppoihin ensi viikolla ko asian tiimoilta.
 
JLord
22.05.2011 03:21:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihdoin yli 20 vuotta keikoilla kulkeneen ja vieläkin ehjän, mutta melkoisen rähjääntyneen Invisibleni Thomannin 3-tasoiseen Jaspersiin
 
http://www.thomann.de/gb/jaspers_ks … id=2cba526a864b0f0a63f8a45b9f2ceaa3
 
Harkitsin pitkään ja tutkin eri vaihtoehtoja. Tuon on erittäin tukeva kun siinä on nuo pystyjalat x:n tukena. Ei keiku sivuittain niinkuin x-ständit yleensä. Alhaalla Roland RD700NX, keskellä Nord Electro 2 ja ylhäällä Korg TR61. Kiipparit pysyy hyvin paikallaan, nopea koota. Lyhensin pystyputkia n. 10 cm rautasahalla kun en saanut tasoja riittävän lähelle toisiaan. Sahauskohdan saa piiloon tulppien alle.
 
En ole ainakaan vielä katunut. Tuskinpa kuitenkaan kestää yhtä kauan kuin Invisible. No, onhan se tuossa edelleen varalla :)
 
Progression doesn´t just occur, "Oh God, look how we are progressing!". It takes time. - Jon Lord
pekka montin
22.05.2011 04:40:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JLord: Vaihdoin yli 20 vuotta keikoilla kulkeneen ja vieläkin ehjän, mutta melkoisen rähjääntyneen Invisibleni Thomannin 3-tasoiseen Jaspersiin
 
http://www.thomann.de/gb/jaspers_ks … id=2cba526a864b0f0a63f8a45b9f2ceaa3
 
Harkitsin pitkään ja tutkin eri vaihtoehtoja. Tuon on erittäin tukeva kun siinä on nuo pystyjalat x:n tukena. Ei keiku sivuittain niinkuin x-ständit yleensä. Alhaalla Roland RD700NX, keskellä Nord Electro 2 ja ylhäällä Korg TR61. Kiipparit pysyy hyvin paikallaan, nopea koota. Lyhensin pystyputkia n. 10 cm rautasahalla kun en saanut tasoja riittävän lähelle toisiaan. Sahauskohdan saa piiloon tulppien alle.
 
En ole ainakaan vielä katunut. Tuskinpa kuitenkaan kestää yhtä kauan kuin Invisible. No, onhan se tuossa edelleen varalla :)

 
Mitä olen seurannut markkinoita, niin Jaspers näyttää olevan nykypäivän ja tulevaisuuden sana/tekijä telineiden saralla. Pahaa sanaa ei ole kukaan niistä sanonut, ja se kertoo kyllä jotain :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «