baron 22.05.2011 02:03:09 | |
---|
Mesa/Boogie: Yleensä se on sentään lähimpänä todellisuutta... Toisaalta näin vapaan lauantain punkkupöhnässä tunteet nousee sen verran vahvasti pintaan, että mä oikein hakemalla haen kinaa. Mutta mehän ei varsinaisesti puhuta samasta asiasta rintapek:in kanssa. Mut en mä ainaskaan vielä osaa olla sun kanssasi eri mieltä mistään kun on vielä keikan jälkeinen euforia ja iloinen nousuhumala menossa. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Mesa/Boogie 22.05.2011 02:07:39 | |
---|
baron: Mut en mä ainaskaan vielä osaa olla sun kanssasi eri mieltä mistään kun on vielä keikan jälkeinen euforia ja iloinen nousuhumala menossa. Voi tietty olla, että mun sarkasmitutka on telakalla, mutta ilmeisesti juurikin rintapekin kanssa ollaan eri linjoilla. Ja siis oikeesti tää TM-palsta on yleisesti ottaen ainakin humppamiehen näkökulmasta lähimpänä todellisuutta. |
baron 22.05.2011 02:11:07 | |
---|
Mesa/Boogie: Voi tietty olla, että mun sarkasmitutka on telakalla, mutta ilmeisesti juurikin rintapekin kanssa ollaan eri linjoilla. Ja siis oikeesti tää TM-palsta on yleisesti ottaen ainakin humppamiehen näkökulmasta lähimpänä todellisuutta. Ei mulla ollut tippaakaan sarkasmia. Kinastele rintapekin kanssa mutta mä en keksi mistä mä kinastelisin sun kanssa. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
rintapek 22.05.2011 02:12:35 | |
---|
Mesa/Boogie: Mutta mehän ei varsinaisesti puhuta samasta asiasta rintapek:in kanssa. Jos mä mun duuneista tahdon kinata , ni maailmassa lie kourallinen väkeä joiden kans voin sitä tehdä... ja mä muistan niiden lastenlasten syntymäpäivät ulkoa. Mielestäni en ole kyseenalaistanut osaamistasi? Se olis todellakin hieman eri asia. Mikäli näin asian miellät, niin olen todellakin pahoillani ja pyydän anteeksi, vilpittömästi. One kind of music only - the good kind |
Mesa/Boogie 22.05.2011 02:21:38 | |
---|
baron: Ei mulla ollut tippaakaan sarkasmia. Kinastele rintapekin kanssa mutta mä en keksi mistä mä kinastelisin sun kanssa. Rintapekin kanssa yritin nimenomaan saada sitä kinaa aikaiseksi ja mietin oliko hänen kommentissaan sarkasmia vai ei. Ja siis mun osaamisesta tässä ei oo kyse. Lähinnä siitä onko sillä radiosoiton kannalta paskankaan merkitystä soittaako äänitteellä oikea rumpali vai kone. |
baron 22.05.2011 02:26:44 | |
---|
Mesa/Boogie: Ja siis mun osaamisesta tässä ei oo kyse. Lähinnä siitä onko sillä radiosoiton kannalta paskankaan merkitystä soittaako äänitteellä oikea rumpali vai kone. Tosta en lähde kanssasi kinaamaan! Mut jos oot sitä mieltä että keikallakin ihan sama niin sitten alan! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Mesa/Boogie 22.05.2011 02:29:42 | |
---|
baron: Tosta en lähde kanssasi kinaamaan! Mut jos oot sitä mieltä että keikallakin ihan sama niin sitten alan! No mut nää on taas sit kaks aivan eri juttua... Mä en oo montaa konerumpalikeikkaa tehnyt eläissäni ja toivon, että niitä ei oo edessäkään kovin montaa. Lainaan tähän väliin orkesterini armoitettua koskettelijaa: "Hyvä komppi, parempi mieli"... |
Tankero 22.05.2011 02:30:36 | |
---|
baron: Mut en mä ainaskaan vielä osaa olla sun kanssasi eri mieltä mistään kun on vielä keikan jälkeinen euforia ja iloinen nousuhumala menossa. Sama täällä. Oltiinko me samalla keikalla. Blackmore soitti Rainbow'n keikalla selin Dioon |
Tankero 22.05.2011 02:32:14 | |
---|
Mesa/Boogie: Rintapekin kanssa yritin nimenomaan saada sitä kinaa aikaiseksi ja mietin oliko hänen kommentissaan sarkasmia vai ei. Ja siis mun osaamisesta tässä ei oo kyse. Lähinnä siitä onko sillä radiosoiton kannalta paskankaan merkitystä soittaako äänitteellä oikea rumpali vai kone. No ei todellakaan oo mitään merkitystä. Blackmore soitti Rainbow'n keikalla selin Dioon |
Lennu 22.05.2011 02:33:23 | |
---|
Tankero: No ei todellakaan oo mitään merkitystä. Juu, kyllähän radiosta puksuttaa ympäri vuorokauden piisejä, joissa kaikki soittimet on koneita. Internet-Tosikko. |
baron 22.05.2011 02:34:17 (muokattu 22.05.2011 02:36:06) | |
---|
Mesa/Boogie: No mut nää on taas sit kaks aivan eri juttua... Mä en oo montaa konerumpalikeikkaa tehnyt eläissäni ja toivon, että niitä ei oo edessäkään kovin montaa. Lainaan tähän väliin orkesterini armoitettua koskettelijaa: "Hyvä komppi, parempi mieli"... Mä sain (tai siis itse asiassa ostin) aikoinaan jonkun "Real Arrangerin" jolla sain en ainoastaan rumpuja vaan big bändin säestämään mua kun tein soolokeikkoja ja soitin kiippareilla yhdellä sormella trumpettisoundia ja big bänd säesti mua. Muutaman sellaisen tein ja sitten uutuudenviehätys meni ja päätin että soolokeikat teen pelkällä soolopianolla, ei kone- eikä mitään rumpalia. Mutta tän (tai oikeesti eilisen) kummallakin keikalla (en ollut oman bändin kanssa vaan kahden eri bändin vierailija) oli tosi hyvät rumpalit ja kyllä se tekee soittamisen kivaksi! (Ja tää ei liity mitenkään radiosoittoäänitteeseen) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
rintapek 22.05.2011 02:39:51 | |
---|
Mesa/Boogie: Rintapekin kanssa yritin nimenomaan saada sitä kinaa aikaiseksi ja mietin oliko hänen kommentissaan sarkasmia vai ei. Ja siis mun osaamisesta tässä ei oo kyse. Lähinnä siitä onko sillä radiosoiton kannalta paskankaan merkitystä soittaako äänitteellä oikea rumpali vai kone. No ni. Nyt ko asiat on selvillä ni kinataan. Mun kommenteissa on aina paskaa puolet, sarkasmia toinen puoli ja huonoa huumoria loput, mut niil eväillä on mentävä. Kaikki saundit voi mallintaa. Mut on siin ny helvetin suuri ero, et soittaako runmut kone vai Kuoppis, vai vetääkö skitat tonelabista linjaan vai ei. Biisin kannalta asialla ehkä ei o merkitystä; hieman riippuu, et oletko tekijä, tuottaja vai kaltaiseni puurokorvainen kuuntelija. Mut oikeella levyllä rummut soittaa aina oikea runpali, vaikka hieman huonompikin. One kind of music only - the good kind |
Mesa/Boogie 22.05.2011 02:40:23 | |
---|
baron: Mä sain (tai siis itse asiassa ostin) aikoinaan jonkun "Real Arrangerin" jolla sain en ainoastaan rumpuja vaan big bändin säestämään mua kun tein soolokeikkoja ja soitin kiippareilla yhdellä sormella trumpettisoundia ja big bänd säesti mua. Muutaman sellaisen tein ja sitten uutuudenviehätys meni ja päätin että soolokeikat teen pelkällä soolopianolla, ei kone- eikä mitään rumpalia. Mutta tän (tai oikeesti eilisen) kummallakin keikalla (en ollut oman bändin kanssa vaan kahden eri bändin vierailija) oli tosi hyvät rumpalit ja kyllä se tekee soittamisen kivaksi! (Ja tää ei liity mitenkään radiosoittoäänitteeseen) Enkä mäkään olis tätä mieltä ellei nää tän päivän loopit olis omaan korvaan oikeesti hyvän kuuloisia. Mieluiten tietysti käyttäis oikeeta komppia, mutta kustannustehokkuus ajaa sen edelle valitettavan usein. |
baron 22.05.2011 02:51:28 | |
---|
Mesa/Boogie: Enkä mäkään olis tätä mieltä ellei nää tän päivän loopit olis omaan korvaan oikeesti hyvän kuuloisia. Mieluiten tietysti käyttäis oikeeta komppia, mutta kustannustehokkuus ajaa sen edelle valitettavan usein. Mulla on Band-In-A-Boxin uusi versio ja siinä on niitten "Real Drums" En mä oo sitä muuhun käyttänyt kuin treenannut sen kanssa mutta kyllä oikeesti hyvältä kuulostaa, siis hyvä treenaamiseen ja varmaan äänittämiseenkin, tosin itse en oo siihen käyttänyt. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
baron 22.05.2011 02:53:37 | |
---|
rintapek: Mut oikeella levyllä rummut soittaa aina oikea runpali, vaikka hieman huonompikin. Joo, nykytekniikalla sen voi editoida niin että se soittaa yhtä hyvin kuin kone:-) Mut se rumpuraita pitää editoida ennen kuin muut soittaa sen päälle. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Mesa/Boogie 22.05.2011 02:57:34 | |
---|
baron: Mulla on Band-In-A-Boxin uusi versio ja siinä on niitten "Real Drums" En mä oo sitä muuhun käyttänyt kuin treenannut sen kanssa mutta kyllä oikeesti hyvältä kuulostaa, siis hyvä treenaamiseen ja varmaan äänittämiseenkin, tosin itse en oo siihen käyttänyt. Mä pyrin pelkässä demokäytössäkin käyttämään ainoastaan oikean rumpalin soittamia looppeja. Vältän viimeiseen asti sekkarin piano rollissa tapahtuvaa komppien rakentamista. |
baron: Mulla on Band-In-A-Boxin uusi versio ja siinä on niitten "Real Drums" En mä oo sitä muuhun käyttänyt kuin treenannut sen kanssa mutta kyllä oikeesti hyvältä kuulostaa, .... Sä vedät tuolta tusinan biisejä tunnissa. Koitas vetää se yksi laulu siten kuin sen kuuluu mennä. One kind of music only - the good kind |
Mesa/Boogie 22.05.2011 02:59:18 | |
---|
baron: Joo, nykytekniikalla sen voi editoida niin että se soittaa yhtä hyvin kuin kone:-) Mut se rumpuraita pitää editoida ennen kuin muut soittaa sen päälle. Onhan se luksusta kun on niin hyvä komppi, ettei tarvitse tehdä tätä... |
rintapek 22.05.2011 03:00:34 | |
---|
Mesa/Boogie: Mä pyrin ... Tapeltiinko me jostain vai tapellaanko vielä? One kind of music only - the good kind |
Mesa/Boogie 22.05.2011 03:08:53 | |
---|
rintapek: Tapeltiinko me jostain vai tapellaanko vielä? Pakko sanoa, että tässä vaiheessa punkkupönikkää mä en oo enää varma, mutta bisnes is bisnes... Lähes kaikki mun julkaisuun päätyneet projektit on tehty oikean rumpalin kanssa, mutta koska tää tuotantopuoli menee enemmän harrastuksen piikkiin, niin yritän kehittää toimintaa koko ajan omavaraisempaan suuntaan. |