Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tässä aikoinaan laulamani rakkausfilmi
1 2 3 4
suomipoplaulajalauluntekija
21.05.2011 22:22:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.mikseri.net/artists/tonikoo.137386.php. Tällaisen paikan kun löytäisi Tampereeltakin. Seuraavaksi ehkä popiskelmää. Tai pitää vielä miettiä genreä. Omaa biisiä ajattelin. Tämä Raine Lukinmaan tekemä.
 
EP
21.05.2011 23:03:13 (muokattu 21.05.2011 23:04:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

suomipoplaulajalauluntekija: http://www.mikseri.net/artists/tonikoo.137386.php. Tällaisen paikan kun löytäisi Tampereeltakin. Seuraavaksi ehkä popiskelmää. Tai pitää vielä miettiä genreä. Omaa biisiä ajattelin. Tämä Raine Lukinmaan tekemä.
 
Myös Tampereella on monia ammattistudioita ja kaikissa tollanen homma onnistuu, mut kantsii hommata itselle jokin sekvensseri-/äänityssofta ja tehdä sillä ainakin raakaversio jonka esittämällä on paljon helpompi varmaan toimia kun tietävät mitä suurinpiirtein haluat.
Sovituksiin kannattaa mun mielestä uhrata aikaa ja niihin jotain "uutta" muuten se hukkuu tuhansiin tarjolla oleviin vastaaviin.
 
E: Tällaiset kannattais laittaa tonne "Biisinikkareiden puuhamaahan" mikä löytyy tuolta alueen yläosasta.
 
Mesa/Boogie
21.05.2011 23:14:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

suomipoplaulajalauluntekija: http://www.mikseri.net/artists/tonikoo.137386.php. Tällaisen paikan kun löytäisi Tampereeltakin. Seuraavaksi ehkä popiskelmää. Tai pitää vielä miettiä genreä. Omaa biisiä ajattelin. Tämä Raine Lukinmaan tekemä.
 
Ja pitäis maksaa alle 500€? Ootko nyt varma, että tarvitset esim. oikeeta rumpalia? Meinaan vaan, että pitäis olla sellainen mesta, jossa olis samassa sessiossa kymmenen vastaavaa projektia, että vois tohon hintaan soitattaa oikeeta soittajaa ja saada itsekin tuotannosta ja arrista järkevän liksan. Mä löisin itse yksittäiseen sinkkubiisiin 300-500€:n hintalapun, mutta tekisin rummut loopeilla ja soittaisin itse loput niiden päälle. Tällä tavalla mun pajalla tehty julkaisu löytyy täältä:
http://www.taitaja2012.fi/fi/tapaht … ainfo/tunnusbiisi-suuntaan-tulevaan
 
En jaksa uskoa, että popiskelmään tarvittais juuri ton elävämpää komppia. Varsinkin jos halvalla pitää tehdä.
 
suomipoplaulajalauluntekija
21.05.2011 23:34:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli tosi hyvä ja hyvin tehty biisi. Missä sulla on tuo studio ? Onko Tampereella ?
 
suomipoplaulajalauluntekija
21.05.2011 23:38:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuohan on ihan radiokelpoista tavaraa. Omat biisini tällaisia: http://www.myspace.com/toninmusaa. En osaa genreä sanoa. Vai onko nämä enemmän iskelmää ? Popimpaa tuo sinun musa taitaa olla. TAi en tiedä. Se tyyli mikä kävis parhaiten pitäis olla. Poppina oon aina pitänyt laulujani mut on niissä paljon iskelmällisyyttäkin varmaan ?!?
 
suomipoplaulajalauluntekija
21.05.2011 23:41:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heitä kommentti biiseistä/Missä on studiosi? TOdella hyvältä kuulostaa. Sanoituspuolta saisi tarkastuttaa jollakin/tehdä osaksi uudestaan jos tarvetta. Teen biisit kertaheitolla sanojen kanssa. Ja jälkeen päin vasta tarkastelen ja parantelen sanoja et siinä voi olla parantamisen varaa/jonkun toisen apu tarpeen
 
suomipoplaulajalauluntekija
21.05.2011 23:45:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sovitettavaa löytyisi minun biiseistä. /sitä tekstin tarkastelua
 
Mesa/Boogie
21.05.2011 23:45:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

suomipoplaulajalauluntekija: Oli tosi hyvä ja hyvin tehty biisi. Missä sulla on tuo studio ? Onko Tampereella ?
 
Turussa mä asustan, mutta toikin projekti on tehty pitkälti sähköpostin varassa. Biisin tekijä Kari Luoto lähetti akkari/laulu-demon sähköpostiin ja mä tein arrin ja tuotannon sen pohjalta. Kari tosin laulo omat raitansa himassaan, mutta en näkis Tampereen ja Turun väliä sen suhteen ylitsepääsemättömänä esteenä.
 
Ja kyllä. Markkinoin tässä samalla itseäni. Mua huvittais ottaa just tollaisia projekteja tehtäväksi, sillä ne tuovat mukavaa vaihtelua puuduttavaan rundaamiseen ja antavat muutenkin oikeutusta jatkuvalle himapajan hankinta- ja päivityskierteelle.
 
Mulla ei siis oo varsinaista studiota vaan työhuone, jossa kaikki laitteet on. Täällä on ok kuuntelu, johon oon itse tottunut ja tarvittaessa saan käyttöön myös oikean studion esim. lauluäänityksiä varten.
 
suomipoplaulajalauluntekija
21.05.2011 23:49:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No minun korvaan tuo kuulostaisi radioon kelpaavalta ? Ja juuri sellaista hakisin. Kun suunnittelen radiosinkkuja. kuuntele nuo minun vbiisit ja heitä kommenttia onko niissä toivoa ? Joo ei ole yitsepääsemätön matka. Jos kerran noin hyviä demoja osaat tehdä
 
suomipoplaulajalauluntekija
21.05.2011 23:52:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tulee yhteistyötä niin saat tarkastella sanat samalla
 
suomipoplaulajalauluntekija
21.05.2011 23:52:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai joku joka sen osaa
 
suomipoplaulajalauluntekija
21.05.2011 23:58:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhteistyö kiinnostaa. Kuuntele biisit ja kerro mitä niistä voisi tulla. Vois tehdä yhden tai kaksi. Sanoitukset tarkastuttaa jollakin
 
suomipoplaulajalauluntekija
22.05.2011 00:05:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Genre pitäisi löytää sopiva
 
rintapek
22.05.2011 00:45:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesa/Boogie:
 
En jaksa uskoa, että popiskelmään tarvittais juuri ton elävämpää komppia. Varsinkin jos halvalla pitää tehdä.

 
Totuus on se, et mä en mistään mitään tiedä ja olen todella naiivi, mut...
 
Idolini JaakkoTepon eka levy mun tietääkseni oli vallan muuta ko moniraitastudion ihmemaata. Mun tietääkseni ei ollu laulaja, eikä ny ainakaan kitaristi, mut on/oli nero. Tota ei voi jäljitellä.
 
Sama pätee vaik Sepi Kumpulaiseen. Oli oman hetkensä Suomen suosituin ja jos multa kysytään, ni lähden oitis Sepin keikalle. Tommoista vilpittömyyttä kun kukaan ei pysty jäljittelemään.
 
Ja sit oikeesti... ketä ny stna vois kiinnostaa yhtis mikään, mitä voi ihan itte "luoda" nappia painamalla kotimikrolla?
 
One kind of music only - the good kind
Mesa/Boogie
22.05.2011 01:09:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Ja sit oikeesti... ketä ny stna vois kiinnostaa yhtis mikään, mitä voi ihan itte "luoda" nappia painamalla kotimikrolla?
 
Miten tää nyt sit pitäis tulkita? Aivan sama sinänsä. Mulle tää on puhtaasti duunia ja mä en varsinaisesti nää suurta eroa siinä painetaanko nappia "oikeassa" studiossa vai mun työhuoneessa jos päästään suht lähelle toivottua lopputulosta. Mun tehtävä ei myöskään ole olla taiteen vilpittömyyden tai aitouden tuomarina. Vaikka toisaalta mä tuon toisinaan tuotantoihini ehkä liikaakin omaa juttuani. Jonnekin se luomisen halu pitää kanavoida kun ei osaa itse tehdä biisejä.
 
Mutta aloitusviestin kirjoittaja vois laittaa vaikka pikaviestiä jos yhteistyö kiinnostaa. Turha tätä on sen enempää julkisesti puida.
 
rintapek
22.05.2011 01:27:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesa/Boogie: Miten tää nyt sit pitäis tulkita? Aivan sama sinänsä...
 
Ihan itse esität kysymyksen ja ihan itse vastaat siihen.
 
One kind of music only - the good kind
Mesa/Boogie
22.05.2011 01:36:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Ihan itse esität kysymyksen ja ihan itse vastaat siihen.
 
Toisinaan mietin miksi edes viitsin seurata tätä foorumia. Facebook on loppujen lopuksi duunin kannalta huomattavasti parempi ja hyödyllisempi mesta.
 
baron
22.05.2011 01:50:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mesa/Boogie: Toisinaan mietin miksi edes viitsin seurata tätä foorumia.
 
Niin ja vielä TM-palstaa?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Mesa/Boogie
22.05.2011 01:51:38 (muokattu 22.05.2011 01:54:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Niin ja vielä TM-palstaa?
 
Yleensä se on sentään lähimpänä todellisuutta...
 
Toisaalta näin vapaan lauantain punkkupöhnässä tunteet nousee sen verran vahvasti pintaan, että mä oikein hakemalla haen kinaa. Mutta mehän ei varsinaisesti puhuta samasta asiasta rintapek:in kanssa.
 
Lennu
22.05.2011 01:52:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällähän on just niin kaveria kannustava let's go meininki aina.
 
Internet-Tosikko.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «