Aihe: TAMK/Virrat (entinen PIRAMK)
1 2 3 4 531 32 33 34 35 36 37 38 39 40
jannu
15.05.2011 10:43:08
Gert: Okeih... Tiedän että asia kyllä valkenee koulun alkaessa mutta mites työharjoittelu tälläalalla on järjestetty? Käsitin että projektikohtaisia juttuja (joita suurimman osan voi hoitaa etänä?) eikä niinkään joka aamu johonkin toimistolle menemistä tms....

Itse ajon kesällä kyl olla kesäduunissa (joskaan ei Virroilla) sekä pitää asunnon myös kesällä tykkäsivät siitä muut tai eivät. Rahalla kuitenkin laskut maksetaan eikä jatkuva muuttaminen omalta osaltani oikein toimi.

Mutta että harjoittelu jatkuisi kesän yli syksyyn... Siinä onkin sitten miettimistä:) Mutta noi valkenevat sitten kun aika on kypsä.....

Juttuhan menee niin, että opintoihin kuuluu 2 harjoittelujaksoa, muistaakseni yhteensä 30 opintopistettä. Opetussuunnitelman mukaan ne ovat ainakin aiemmin olleet aikataulutettuna 3. vuoden alkuun sekä 4. vuoden loppupuolelle. Homma on kuitenkin mahdollisuus hoitaa myös niin että molemmat harjoittelut tekee samaan pötköön ja tällöin fiksuin veto on aloittaa harjoittelu jo 2. ja 3. lukuvuoden välisenä kesänä ja jatkaa sitä ensimmäisen "virallisen" harjoittelujakson loppuun.

Itse työharjoittelun järjestäminen on tasan opiskelijasta kiinni, jutut on neuvoteltavissa opettajinen kanssa. Omaa työkokemusta kannattaa käyttää hyväksi, jos sellaiseen tulee tilaisuus. Oman firman kautta ja muiden palveluksessa tehdyillä produilla saa yleensä varsin vaivattomasti kartutettua harjoittelun opintopisteitä.

Kesäduuni ei koskaan ole huono juttu, mutta kannattaa muistaa että kesäopintoihin, myös työharjoitteluun saa opintotuet juoksemaan, samoin kuin tarpeen vaatiessa opintolainaa samalta ajalta.
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Dj Icoj
17.05.2011 20:10:17
Jahas, sattumalta löysin tän threadin :)

Itsekin hain virroille kouluun ja kutsu napsahti postilaatikosta. Omat musikaaliset kokemukset rajoittuvat 9 vuoden dj-hommiin joten saa nähdä kuinka testissä käy. Jonkin verran kokemusta löytyy noista softista, mutta soittotaitoa instrumenteilla ei ole.
Tällä hetkellä vakiduunissa metallifirmassa ja keväällä alkoi tuntumaan siltä, että haluan pois näistä liukuhihna hommista nyt. Itse pyrin Lapualta kouluun.

Niin joo, omat testit ovat toukokuun viimenen päivä.
Gert
17.05.2011 22:43:34 (muokattu 17.05.2011 22:45:54)

JAV: Harjoittelu on myös mahdollista hoitaa pistämällä oma firma pystyyn. 80e kun pulittaa toiminimestä, niin harjoittelut saa soviteltua helposti omiin aikatauluihin. ;)

Tsekkasin noi jätkän kotisivut ja ilmeisesti sulta jo toiminimi löytyykin, joten ei tarvi harjotteluista stressata.

Kiitos. Ja kiitos informaatiosta. Korjausta tosin sen verran että toiminimeä ei ole vaan nykyisen päiväduunin ohella laskutukseen on käytetty tarvittaessa erillistä laskutusfirmaa. Toiminimellä on haittavaikutus hakea tukia liitosta/työkkäristä jota opiskelija tarvitsee, joten tällainen järjestely ei valitettavasti nyt sovi.

edit. ja suurkiitos myös "Jannulle" kattavasta informaatiosta:)
Arranger
17.05.2011 23:18:45
Gert: Kiitos. Ja kiitos informaatiosta. Korjausta tosin sen verran että toiminimeä ei ole vaan nykyisen päiväduunin ohella laskutukseen on käytetty tarvittaessa erillistä laskutusfirmaa. Toiminimellä on haittavaikutus hakea tukia liitosta/työkkäristä jota opiskelija tarvitsee, joten tällainen järjestely ei valitettavasti nyt sovi.

edit. ja suurkiitos myös "Jannulle" kattavasta informaatiosta:)

Et sinä opiskelijana kyllä saa tukia juuri yhtään mistään :D Kaikki viedään, kesätkin on vaan kärsittävä jossei töitä ole. Itse olen kokenut toiminimen lähinnä hyödyllisenä. Ostelisin joka tapauksessa kaikenmoista musa/äänentoistoroinaa, mutta nyt saan ne kuluiksi. Sitten kun taas tekee hommia toiminimen kautta, ei varsinaisesti tienaa mitään, kun kuluja on aina sen verran. Ei voittoa, ei tarvitse huolehtia opintotuen takaisinmaksustakaan ;)

Kokeista ei tosiaan kannata stressata. Ei voi oikein valmistautua, joten ei kannata yrittääkkään. Hyvällä reippaalla asenteella vaan liikkeelle, unohtamatta nöyryyttä.
Tsemppiä!
VITTI mie oon Lappeenrannasta! ...ja asun Virroilla.
Gert
18.05.2011 23:42:19 (muokattu 18.05.2011 23:52:54)

Arranger: Et sinä opiskelijana kyllä saa tukia juuri yhtään mistään :D Kaikki viedään, kesätkin on vaan kärsittävä jossei töitä ole. Itse olen kokenut toiminimen lähinnä hyödyllisenä. Ostelisin joka tapauksessa kaikenmoista musa/äänentoistoroinaa, mutta nyt saan ne kuluiksi. Sitten kun taas tekee hommia toiminimen kautta, ei varsinaisesti tienaa mitään, kun kuluja on aina sen verran. Ei voittoa, ei tarvitse huolehtia opintotuen takaisinmaksustakaan ;)

Kokeista ei tosiaan kannata stressata. Ei voi oikein valmistautua, joten ei kannata yrittääkkään. Hyvällä reippaalla asenteella vaan liikkeelle, unohtamatta nöyryyttä.
Tsemppiä!

Noh, opintotukea tuskin ovat sentään pois ottaneet.. Jepsjeps, kiitos kannustuksesta, hoidetaan tää vaan äkkiä alta pois, toki niin hyvin kuin mahdollista:)

PS. Katsellaan josko sitä elokuussa pitäisi jonkinlaisen miittinkin tai illanistujaiset vaikka Baarbuurissa uusien opiskelijoiden kanssa..?!? Mitä katoin niin koulu alkaisikin vasta tiistaina, elokuun 23 vinkvink;). Josko sitä oltaisi elokuussa vaikka enemmän yhteyksissä? Kun kerran samassa veneessä ollaan kaikki:)
Novalis
19.05.2011 10:05:57 (muokattu 19.05.2011 10:12:58)
Kutsu kävi. Pulssi on ollut siitä lähtien asteen korkeammissa lukemissa...

Kulkeeko kukaan tampereen suunnalta? Bussilla ehtii ymmärtääkseni aika heikosti siihen infotilaisuuteen :P
jannu
19.05.2011 11:29:23
Novalis: Kutsu kävi. Pulssi on ollut siitä lähtien asteen korkeammissa lukemissa...

Kulkeeko kukaan tampereen suunnalta? Bussilla ehtii ymmärtääkseni aika heikosti siihen infotilaisuuteen :P

Kannattaa ehdottomasti mennä auxilla.

*odottaa rummunpärinää ja aplodeja*
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
progemm
19.05.2011 13:22:55
jannu: Kannattaa ehdottomasti mennä auxilla.

Naurahdin ääneen.
Hitaasti kiihtyvä taputus täältä :)
carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
Novalis
19.05.2011 15:17:45 (muokattu 19.05.2011 15:26:08)

:D ihan loogista, bus ei oo vaihtoehto

Olisi myös hyödyllistä jos tampere olisi mikseri ja virrat monari...
Novalis
19.05.2011 15:37:56 (muokattu 19.05.2011 15:38:20)

Oli mulla aika pitkät piuhat,
kerkesin kuitenkin jääkaapille asti ennen kuin sytytti

Pepsilasi kädessä järki tuntuu yleensä juoksevan vähän vilkkaammin...
Javita
19.05.2011 19:34:54 (muokattu 19.05.2011 19:47:24)
jeejee
uduwudu
19.05.2011 20:10:32

Ainiin, tällainenkin huumorivitsi oli keksitty. :)
sami_sumea
22.05.2011 11:28:25

PS. En tosin tajuaa miten tää kämppä voi olla niin saamarin kylmä vaikka on melkein kesä! Hyvä jos on 10 astetta sisälämpötila.. Eip tarvii oluita laitta jääkaappiin:)

Muutiks siihen asuntolaan? Varaudu siihen et talvella siellä lämmitetään uuninluukku auki ;)

...
http://www.soundreel.com
Gert
22.05.2011 15:01:25 (muokattu 22.05.2011 20:55:03)

sami_sumea: Muutiks siihen asuntolaan? Varaudu siihen et talvella siellä lämmitetään uuninluukku auki ;)

...

Joku asuntolatyyppinen talo tää selkeesti on juu:) Mut paikka on jees ja vuokraehdot hyviä. Ja pikku pakkanen kesälläkin pitää mielen virkeänä joten ei hätää:)

Ja tarkemmin kuin katsoo ei täällä uunia edes ole!
Vilhelmus
23.05.2011 21:41:32

sami_sumea: Muutiks siihen asuntolaan? Varaudu siihen et talvella siellä lämmitetään uuninluukku auki ;)

...

Siinä kämpässä missä uunia eniten pidettiin auki, oli kyllä ikkunakin 24 tuntia vuorokaudessa ammosellaan 20 asteen pakkasesta huolimatta :P
Jäätävä mänkkinen.
Dark Avenger
01.06.2011 15:25:41
Sellainen valintakoe, jäi ainakin varmempi fiilis viimevuoden suoritukseen verrattuna.

Anteeksi mahdollisesta (lue: todennäköisestä) huonosta huumorista. Olin se Jack Daniel's -huppariin sonnustautunut.
"Korkeakouluissa paskan määrä on vakio, se vain ilmenee eri muodoissa."
Juhvo
01.06.2011 16:55:36
Jepjep. Itse olin kokeessa eilen aamupäivällä. Vähäsen mielessä pyörii, että olisko yksilöhaastattelus voinu antaa parempiaki vastauksia, mutta tehty mikä tehty d: Muut kokeen osiot ainaki tuntuu menneen hyvin.
progemm
01.06.2011 17:02:27
Kyllä, tosiaan nyt jälkeenpäin ajateltuna yksilöhommassa olis voinu antaa parempiakin vastauksia :P

Paikka ja tilat tuntui helkkarin mukavilta, sekä tietysti opiskelijat!

Kassotaan mitenkä käypi, josko sitä syksyllä nähdään :)
carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
Kebbo
01.06.2011 17:47:27
Joo oli ainakin tutorit mukavia kun jalluakin antoivat. Kivat kämpätkin oli siinä asuntolassa kun tuli siinä yövyttyä.
Vitusti peltejä ja kosketinsoitinsooloja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)