Old Guitar 26.04.2011 16:38:12 (muokattu 26.04.2011 16:39:25) | |
---|
Eikös kaikki netissä nykyään palvele itseään? On sitä nyt tuhannenjasata tyhmempääkin juttua nähty. Ehdottelinkin joskus, että laitettaisiin tänne myös mahdollisuuksien mukaan pientä juttua liittyen omiin kitaroihin. Itsellä on akustinen kitara, jossa on kuusi kieltä ja lavassa lukee Landola. Malli taitaa olla LL-F, jos oikein muistan. Fishmanin mikitys. Jos enemmän pitäisi kertoa siitä, niin alkaa mennä jo liian vaikeaksi. Vireinen, helpposoittoinen ja mukavan sointinen kitara sekä akustisesti, että mikitettynä. Voluumiltaan maltillinen ja siten sopii kerrostalosoittamiseen. Voluumi johtuu osittain kielistä, joiden jännite on matala. En muista nyt kielimerkkiä. Sormille nämä kielet ovat armolliset, sekä eritoten oikean käden kynsille. Kitaralla voi soittaa klassisesta bluesiin ja kaikkea sillä välillä, sormin tai plektralla. Monipuolinen soitin. Enpä vaihtaisi pois. Muuta ei tu ny mieleen. Oliko tässäkään ny mitään järkeä? No, ainahan voi olla lukematta, jos ei kiinnosta. Turha valittaa jälkeenpäin! :) Ota iisisti - loppu lähestyy... |
jummijammi 27.04.2011 11:32:45 | |
---|
Ostin Martinin OM-16GT. On mukava. |
Ukkovaari 27.04.2011 13:17:30 | |
---|
Soitin perheeseen tuli tänään uusi akustinen kun kävin käymässä tutussa musaliikkeessä katsastamassa tarjontaa ja kuulumisia, kieliä varsinaisesti olin ostamassa mutta kun siinä kitaroita katellessani mm. TAJ1 ym. katellessani tokasin, että tekeeköhän Samick TAJ 2:sta enää niin myyjä sanoi, että häneltä löytyy takahuoneen puolelta yksi TAJ2. Olen tuota joskus testaillu ja oli ihan kiva akustinen teräskielinen joten myyjä kun vielä heitti hinnan edulliselle tasolle niin lähti tuo sitten Samick TAJ 2 mukaani kotiin ;-) Soi ihan nätisti ja on nätti kitara. |
sami-s 27.04.2011 22:42:09 | |
---|
Eilen kävin poistamssa liikkeestä Furch D-40 teräskielisen. Ihan uutena merkkinä tuli tämä Furch, mutta osaapa olla hyvin soiva kitara. Hintaluokassaan kyllä loistava skitta. Tsekin maalla kyl näköjään osataan kitaroita väsätä, suosittelen kaikille kokeilemaan. "-Mikäs teitä vaivaa, kysyi lanttumaakari.
-Wahistaa niin helevetisti! sanoi Kirk." -Jäsen Puusormi |
Andy Six 05.05.2011 10:57:53 (muokattu 05.05.2011 11:18:08) | |
---|
Gibson Gospel 1995 reissuen nappasin torilta...Niinhän tuo soi kuin Gibsonin pitääkin... |
Laurake 10.05.2011 14:51:14 | |
---|
Erittäin rakas (ja vanha) Washburn D12N. Tekisi mieli hankkia tuon rinnalle jonkun hyvän elektroakustisen myös. "He's thrown a kettle over a pub. What have you done?" |
rasavili 10.05.2011 16:25:31 | |
---|
Tänään kotiutui Yamaha FG730 seuraksi Martin 000-18, aivan mieletön fiilis ja soihan tuo myös hienosti :) |
Chips 11.05.2011 14:48:44 | |
---|
Muutaman vuoden ollut tuo Yamahan FG730S, viikko sitten ostin torilta Martin D-28. Yllättävän saman kuuloisia, Yamaha ehtinyt aueta hieman enemmän. |
DEUS 60 13.05.2011 08:25:55 | |
---|
Omistan montakin kitaraa mutta olisi kovin työlästä laittaa niistä lista tähän. On minulla muutama venäläinenkin, toisessa lukee made in USSR,venäläisissä on melkein aina kokopuinen kansi ja hyvin soivat, kielet ovat venäläistä laatuterästä. Jatka soittamista ja löydä uutta |
Gona 15.05.2011 09:00:41 | |
---|
Ihastuin kovasti Gary E. Levinsonin L-00 malliin. Levinson Sangamon LS on täyspuinen kitara: Engelman kuusikansi ja mahonki pohja ja sivut. Levinsonilla on kitarassa (en edes yritä kääntää) scalloped bracing ja Table Voicing: eripaksuiset alueet kannessa värähtelevät vapaammin ja tuottavat täyteläisemmän ja rikkaamman äänenvärin, kertoo Levinson. Koppa on hitusen paksumpi ja sen huomaa soundissa. Alapäätä on enemmän ja tietysti volumea. Hieman muhkeampi ääni perinteiseen pikkukoppaiseen verrattuna. Skaala on lyhyempi, 628 mm ja todella miellyttävä soittaa. Sopii mainiosti sormisoittoon ja ei puuroudu plekullakaan vedeltäessä. Millbrook tuo maahan. Kokeiltavana tällä hetkellä ainakin D-koppainen malli. Levinson on mies Blade kitaroiden takaa. Värkännyt akustisia vuodesta 1977. Miellyttävä uutuus, ei voi kuin suositella. Real Rokko Bibsy Sound |
PIM 17.05.2011 08:07:19 | |
---|
Ukkovaari: Soitin perheeseen tuli tänään uusi akustinen kun kävin käymässä tutussa musaliikkeessä katsastamassa tarjontaa ja kuulumisia, kieliä varsinaisesti olin ostamassa mutta kun siinä kitaroita katellessani mm. TAJ1 ym. katellessani tokasin, että tekeeköhän Samick TAJ 2:sta enää niin myyjä sanoi, että häneltä löytyy takahuoneen puolelta yksi TAJ2. Olen tuota joskus testaillu ja oli ihan kiva akustinen teräskielinen joten myyjä kun vielä heitti hinnan edulliselle tasolle niin lähti tuo sitten Samick TAJ 2 mukaani kotiin ;-) Soi ihan nätisti ja on nätti kitara. Mitäs olennaista eroa noilla kahdella mallilla on? Itse ostin ihan puhtaana heräteostoksena TAJ-1:n viime kesänä ja olen ollut todella tyytyväinen niin kitaran laatuun kuin sointiinkin vaikka indonesiassa tehty halpis onkikin. Näin sähkökitaristille parasta tuossa on ohut koppa, josta huolimatta sointi on yllättävänkin muhkea. |
Ukkovaari 17.05.2011 10:10:06 | |
---|
PIM: Mitäs olennaista eroa noilla kahdella mallilla on? Itse ostin ihan puhtaana heräteostoksena TAJ-1:n viime kesänä ja olen ollut todella tyytyväinen niin kitaran laatuun kuin sointiinkin vaikka indonesiassa tehty halpis onkikin. Näin sähkökitaristille parasta tuossa on ohut koppa, josta huolimatta sointi on yllättävänkin muhkea. TAJ2 on kuusikansi (mun mielestä tuo on kokopuukansi), sivut ja pohja vaahteraa. TAJ1 on seetrikansi (onko kokopuuta niin en ole zekannu), sivut ja pohja mahonkia. Eli puut ovat noissa erillaiset ja ulkonäkö sen myötä, muutenhan samalaiset kitarat muilta speceiltään. Soinniltaan TAJ2 on aavistuksen "isompi" ja aavistuksen "lämpimämpi" (mutta tämä on vaan mun mielipide), yllättävän muhkea soundia noista molemmista lähtee kun se koppa on vaan 7.5 paksu, tosin onhan se kopan koko muuten iso. Erittäin mukavan tuntuinen sylissä pidettävä ja soitettava. |
PIM 17.05.2011 11:38:21 | |
---|
Ukkovaari: TAJ2 on kuusikansi (mun mielestä tuo on kokopuukansi), sivut ja pohja vaahteraa. TAJ1 on seetrikansi (onko kokopuuta niin en ole zekannu), sivut ja pohja mahonkia.
Kyllä toi kansi 3mm:n kokopuulta mun silmään näyttäis. Soi ainakin aivan eri tavalla kuin vanha Ibanezin EW20-sarjalainen, jossa on laminoitu kansi. |
Ukkovaari 17.05.2011 17:08:57 | |
---|
PIM: Kyllä toi kansi 3mm:n kokopuulta mun silmään näyttäis. Soi ainakin aivan eri tavalla kuin vanha Ibanezin EW20-sarjalainen, jossa on laminoitu kansi. OK, eli molemmissa kokopuukansi, tosiaan itse josain syystä en tuota zekkailu TAJ1:n suhteen niin en osannut sanoa. |
Minulla oli muistaakseni Segovia. Onnistuin särkemään siten, että kaula meni katki. Oli assiraivarin lopputulema. *supernolo* Kuntoutuskeskus Kipinän koristekitaraan, jonka merkki muuten Ibanez: vaihdoin juuri D-kielen omasta sähkiksestäni. Mielestäni huwan akustisen hukkaanheittoa. Tämän otelauta paksu, muoto klassinen. Itselläni ollut Segovia, jonka numerotunnusta/-koodia en enää muista: siinä oli kulmikkaampi muotoilu. Bassokielten sointi muistini mukaan syvän tanakka. 8) Samick:in hankintaa myöskin olin harkinnut. Nyt ainut akustinen daijukämpässä on balalaika. Sitä ennen oli pinkki Flying V-ukulele. Jonka annoin 8-v. ikäiselle weljentyttärelle *prinsessakepiksi*. =P MSG + Menta-Chocolat-Mastik + Shocking Blue |=> viritykset tähän käyttäjänimeen ;-D |
vysotsky 26.05.2011 18:22:27 | |
---|
Minulla on Takamine G-330. Hyvä kapistus ja eka oma kitarani. Ostettu 90-luvulla Lappeenrannasta Hyyryläiseltä. Haeskelen kyseisen kitaran kaveriksi mikitettyä, teräskielistä ja pienikoppaista kitaraa. Onko suosituksia? Hinta pitää olla ns. kohtuullinen... ;) Takamine siis kutakuinkin tällainen: http://www.elderly.com/items/20U-8294.htm |
Chips 29.05.2011 21:07:24 | |
---|
|
Mäci 30.05.2011 00:18:34 | |
---|
Among Gods creatures two, the dog and the guitar, have taken all the sizes and all the shapes, in order not to be separated from the man - Andres Segovia- |
daredevil 31.05.2011 22:59:43 | |
---|
No Stairway, denied!!! |
kiriminni 11.06.2011 21:38:57 | |
---|
Ostin juuri Loar LH-200 196€.Olen jo kehunut sitä ehkä liikaakin. Peittoaa melkeinpä kaikki akustiset kitarat joita olen omistanut. |