Aihe: Uusia kamoja ostamassa
1 2 3 4
Karvamammutti
20.05.2011 17:21:58
vuosi2009: Twisted Sisteriä ja 80-luvun Kissiä pitäs soittaa ja budjetti on 100e.

No jos muut kamat on mitä on, niin sanoisin että kerääppä sitä rahaa vielä. Mutta jos on pakko sitä mikkipuolta päivittää, niin tallamikiks Dimarzion Super Distortion. Torilla pyörii vähän väliä käytettynä varsin edukkaasti. Eihän sillä mikin vaihdolla kuuhun mennä, mutta onhan se jo etiäpäin.
Sommartiderhejhej
horseface
20.05.2011 20:40:42 (muokattu 20.05.2011 20:41:55)
Olen nettikaupoista tinkinyt ihan smaan malliin kun kivijalasta jos sille mielelle sattunut, ja kyllä siitä hinnasta saa sovittua puhelimitse tai meilitse sieltäkin. Toinen juttu on sitten second hand ja vintagekaupat, niistä en luopuisi koskaan:)

Onko tosiaan niin, että T-kaupassa voi tinkiä? No jumalauta, täytyy heti kokeilla!

Ketjun aloittaja taisi löytää sen hakemansa eli Tokain. Täytyy kuitenkin todeta, että kokeilin itse ensimmäistä kertaa Epin Les Paulia pari viikkoa sitten ja se oli todella aivan älyttömän hyvän tuntuinen. Taisi olla joku plus-malli. Ostaisin heti, ellei se lapa olisi niin karsean näköinen.

EDIT: ja vertailukapine oli siis kotoa löytyvä Gibson Les Paul Custom.
Oli miten oli, näin on!
chill
21.05.2011 00:37:40
Se onkin sitten hieman kyseenalaista kannattaako tuon hintaiseen kitaraan käyttää satoja euroja uusiin mikkeihin. Ne ovat vain yksi elementti kitarassa, eivät välttämättä takaa hyvää saundia. Mikkejä ei kannata ruveta vaihtamaan jos sinulla ei ole selvillä mikä kitarasi saundissa ei miellytä (esim. Tunkkainen, riipivä, mutainen etc).
Oletko muuten tyytyväinen kitaraan? Onko soittotuntuma miellyttävä, onko hyvä action, pysyykö säädöissä...?
Itse en lähtökohtaisesti menisi sinun tilanteessa suoralta kädeltä vaihtamaan, mutta se on vain minun mielipide.
vuosi2009
21.05.2011 12:01:05
chill: Se onkin sitten hieman kyseenalaista kannattaako tuon hintaiseen kitaraan käyttää satoja euroja uusiin mikkeihin. Ne ovat vain yksi elementti kitarassa, eivät välttämättä takaa hyvää saundia. Mikkejä ei kannata ruveta vaihtamaan jos sinulla ei ole selvillä mikä kitarasi saundissa ei miellytä (esim. Tunkkainen, riipivä, mutainen etc).
Oletko muuten tyytyväinen kitaraan? Onko soittotuntuma miellyttävä, onko hyvä action, pysyykö säädöissä...?
Itse en lähtökohtaisesti menisi sinun tilanteessa suoralta kädeltä vaihtamaan, mutta se on vain minun mielipide.

Tykkään tuosta kitarasta tosi paljon, mutta kun nuo mikit tekee äänestä puuroa pienilläkin säröillä. Akustisesti soi hyvin jne.

Satula meni rikki kerran, mutta käytin korjauksessa ja säädöissä ja nyt pitää vireenkin tosihyvin, mutta en mä sitä mukanatullutta kampea uskalla kiinni laittaa. :) Säätönamiskatkin vois uusia vähän tyylikkäimmäksi.
chill
21.05.2011 14:08:48
vuosi2009: Tykkään tuosta kitarasta tosi paljon, mutta kun nuo mikit tekee äänestä puuroa pienilläkin säröillä. Akustisesti soi hyvin jne.

Satula meni rikki kerran, mutta käytin korjauksessa ja säädöissä ja nyt pitää vireenkin tosihyvin, mutta en mä sitä mukanatullutta kampea uskalla kiinni laittaa. :) Säätönamiskatkin vois uusia vähän tyylikkäimmäksi.

Eipä siinä sitten mitään, jos olet löytänyt mieleisen kitaran (ja vielä halvan) niin siitä vaan pläjäytät uudet mikit. Itsekin laitoin uuden melko kalliin tallamikin halvahkoon tokain teleeni (johon olen suuresti rakastunut).
Lähtökohtaisesti en niinkään halpojen kitaroiden kallista upgreidausta kannata, mutta kyllä niitä yksilöitä löytyy joista saa hieman parantamalla loistokitaran.
vuosi2009
03.06.2011 17:23:53
Nyt se on sitten varmaa että saan sen Gibson lp Studion ostettua.

Nyt pitäs sitten olla ihan kunnon vahvarikin. Pudjetti olis noin 700e ja sillä pitäs soittaa kaikkea bluesista heviin. Ehdottakaa jotain. Kävisköhän joku Marshallin kaappi - nuppi yhdistelmä?
Numb
03.06.2011 17:58:01

vuosi2009: Nyt pitäs sitten olla ihan kunnon vahvarikin. Pudjetti olis noin 700e ja sillä pitäs soittaa kaikkea bluesista heviin. Ehdottakaa jotain. Kävisköhän joku Marshallin kaappi - nuppi yhdistelmä?

Orangen Rocker -vehkeitä pyörii joskus torilla kevyestikin tohon budjettiin. Semmoinen oli mulla taannoin, ja oli hyvä peli. Riippuu tietty mitä kukakin hevillä tarkoittaa, mut ainakin tommoinen wanhan liiton meininki lähti pikkisen boostaamalla hyvin.
MannihilatoR
03.06.2011 20:25:53

vuosi2009: Nyt se on sitten varmaa että saan sen Gibson lp Studion ostettua.

Nyt pitäs sitten olla ihan kunnon vahvarikin. Pudjetti olis noin 700e ja sillä pitäs soittaa kaikkea bluesista heviin. Ehdottakaa jotain. Kävisköhän joku Marshallin kaappi - nuppi yhdistelmä?

Blackstar HT-40. ite diggaan. . .ja soittelen bluesista heviin.
vuosi2009
03.06.2011 23:30:30
Onko tästä mihinkään?
http://www.thomann.de/fi/marshall_jmd50.htm

Tuolle jos jonkun kaapin ostais. :)

Pystyykö muuten pelkän nupin kans ilman kaappia soittamaan? D:
ReBeat
03.06.2011 23:47:56

vuosi2009: Onko tästä mihinkään?
http://www.thomann.de/fi/marshall_jmd50.htm

Pystyykö muuten pelkän nupin kans ilman kaappia soittamaan? D:

When the amplifier is in standby mode the whole pre-amplifier section is still functional whilst the power amplifier remains in a standby status. This allows the amplifier to be used for silent recording or pre-amplification purposes. Only when the Standby switch (9) is set to OFF can the amplifier be used without a load. Always ensure a load is connected when switching the Standby switch on.

Eli kunhan on STANDBY OFF niin laitetta voi käyttää ilman kaiutinta. Takapaneelista saa ulos tällöin etuasteen signaalia, raakana tai kaiutinemuloituna sekä myös kuulokkeisiin tulee ääntä.

Marshall on onnistunut näköjään laittamaan STANDBY-kytkimen merkinnät helvetin typerästi. ON-asennon alla lukee "STANDBY / Silent Recording". Tuosta voisi hyvin helposti päätellä, että ON-asennossa tapahtuu hiljainen äänitys, vaikka se on juuri se väärä asento, jossa nuppi menisi paskaksi ilman kaappia.
Musamursu
12.06.2011 18:53:14
ÖÖ totanoin... jos oot vielä kiinnostunu siitä tokain als-48 niin mun kaveri ois myymässä sitä. se ei oo mihinkään sitä ilmottanu ja tälleen nii varmaan voisit ostaa semmosen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)