Aihe: Pedaaliystävällinen vahvistin
1 2 3 4
the Gas Fuzz
09.03.2011 00:25:44
oiva tumpeloinen: Niitä ostajia vaan tuntuu löytyvän kovasti helpommin, jos hintapyynnössä on ihan rahaakin, eikä pelkkiä tähtiä.

Paha mennä sanomaan onko näin vai ei. Tarkotus on kuitenkin myydä noi kamat ns. hyvään kotiin niin kyllähän ne tarjoukset kertoo aina jotain kyseisetö tarjoajasta. Noilla vanhoilla kamoilla kun on aina tunnearvoa niin ei tahtois joku alotteleva kitaristi/basisti/kiippari/laulaja vetää tollasen setin kahessa vuodessa päreiksi. Vaikka "pappa betalar" maksais ihan hyvinkin niin en myisi siltikään settiä jos vähänkin epäilen.
Kuitenkin on soundin etsijöitä joille toi on just oikee setti ja sellaselle tyypille se meneekin.
Eikun vaan venataan, nou hätä :D
Houlama Mama tsäst ö sviit tsärönana.
PJS
09.03.2011 08:00:14

the Gas Fuzz: Paha mennä sanomaan onko näin vai ei. Tarkotus on kuitenkin myydä noi kamat ns. hyvään kotiin niin kyllähän ne tarjoukset kertoo aina jotain kyseisetö tarjoajasta. Noilla vanhoilla kamoilla kun on aina tunnearvoa niin ei tahtois joku alotteleva kitaristi/basisti/kiippari/laulaja vetää tollasen setin kahessa vuodessa päreiksi. Vaikka "pappa betalar" maksais ihan hyvinkin niin en myisi siltikään settiä jos vähänkin epäilen.
Kuitenkin on soundin etsijöitä joille toi on just oikee setti ja sellaselle tyypille se meneekin.

Niin no. Aloittelevalla soittajalla tuskin on rahaa soittokamabudjetissa tuohon. Ja soittamallahan noita ei rikki saa.
Peace!
jniska
09.03.2011 14:03:08
yleisestä Marshall-linjasta poiketen ei JVM ainakaan tykännyt edessään boostereista / säröistä / fuzzeista. Ei edes sillä clean-kanavallakaan kunnolla.

Taas Vintage MOdern tuntuis tykkäävän kovastikin.
Laiha Lissu oli paras.
Andy J.
09.03.2011 16:30:49
oiva tumpeloinen: Niitä ostajia vaan tuntuu löytyvän kovasti helpommin, jos hintapyynnössä on ihan rahaakin, eikä pelkkiä tähtiä.

the Gas Fuzz: Paha mennä sanomaan onko näin vai ei. Tarkotus on kuitenkin myydä noi kamat ns. hyvään kotiin niin kyllähän ne tarjoukset kertoo aina jotain kyseisetö tarjoajasta. Noilla vanhoilla kamoilla kun on aina tunnearvoa niin ei tahtois joku alotteleva kitaristi/basisti/kiippari/laulaja vetää tollasen setin kahessa vuodessa päreiksi. Vaikka "pappa betalar" maksais ihan hyvinkin niin en myisi siltikään settiä jos vähänkin epäilen.

Vaikka toki ymmärrän Gas Fuzzin pointin, niin itse ainakin ohitan Torilla kaikki myynti-ilmot, joissa pyyntihinnan kohdalla on "tarjoa" tahi tähtiä; en vaan tykkää lähteä ihan tyhjästä vääntämään, ja kiinnostavien vehkeiden hintojen "suomi-lisästä" vääntäminen on vihoviimeistä hommaa.
Hyviä kauppakumppaneita: jars, gaunt666, Twinkle, JPHe, slowfinger, Akilles, E Tone, jaripat, kuolio, GoshFlardon, flea laven, joppejoo, runrunrun, santeriv, StevieRayVehkakoski
baba o riley
09.03.2011 16:57:31
Andy J.: Vaikka toki ymmärrän Gas Fuzzin pointin, niin itse ainakin ohitan Torilla kaikki myynti-ilmot, joissa pyyntihinnan kohdalla on "tarjoa" tahi tähtiä; en vaan tykkää lähteä ihan tyhjästä vääntämään, ja kiinnostavien vehkeiden hintojen "suomi-lisästä" vääntäminen on vihoviimeistä hommaa.

Jos joku tavara kiinnostaa niin sillä ei ole mitään väliä mitä hintapyynnissä lukee. tollaset kamat varsinkin menee usein asialle, eli soundille, omistautuneille ja osaa tsekata kamojen globaalin hintatason. Nää on myös kamoja joille ei hirveesti vaihtoehtoja ole jos sen soundin haluaa. Itse kyllä tinkaan, väännän, tarjoan mielelläni kamoista jotka haluun. Ja mielestäni on kamoja joille ei se hinnan esillepano ole olennaista, monesti vintagekamat ovat sellaisia. Jos ei terjoamiseen tai hinnan kyselyyn ole aikaa niin tuskin sillon kannattaa edes niiden kamojen ostamistakaan harkita. Mitä uusiin tajouskamoihin tulee niin asia on toinen koska haluaa ehkä tehdä t-kaupan vertailun jo silmäyksellä, mutta se onkin ihan eri juttu.
wilo
09.03.2011 17:08:15
Andy J.: Vaikka toki ymmärrän Gas Fuzzin pointin, niin itse ainakin ohitan Torilla kaikki myynti-ilmot, joissa pyyntihinnan kohdalla on "tarjoa" tahi tähtiä; en vaan tykkää lähteä ihan tyhjästä vääntämään, ja kiinnostavien vehkeiden hintojen "suomi-lisästä" vääntäminen on vihoviimeistä hommaa.

Sama juttu, yleensä en viitsi ottaa yhteyttä jos ei ole hintapyyntöä. Kyllä myyjän pitäisi laittaa hintapyyntö myymäänsä tavaraan.
Andy J.
09.03.2011 17:19:08
baba o riley: Jos joku tavara kiinnostaa niin sillä ei ole mitään väliä mitä hintapyynnissä lukee. tollaset kamat varsinkin menee usein asialle, eli soundille, omistautuneille ja osaa tsekata kamojen globaalin hintatason. Nää on myös kamoja joille ei hirveesti vaihtoehtoja ole jos sen soundin haluaa. Itse kyllä tinkaan, väännän, tarjoan mielelläni kamoista jotka haluun. Ja mielestäni on kamoja joille ei se hinnan esillepano ole olennaista, monesti vintagekamat ovat sellaisia. Jos ei terjoamiseen tai hinnan kyselyyn ole aikaa niin tuskin sillon kannattaa edes niiden kamojen ostamistakaan harkita. Mitä uusiin tajouskamoihin tulee niin asia on toinen koska haluaa ehkä tehdä t-kaupan vertailun jo silmäyksellä, mutta se onkin ihan eri juttu.

Mä oon tavallaan näistä kaikista ihan samaa mieltä, mutta silti se on just se mun syy, miksi ohitan hintapyynnittömät: jollen satu tuntemaan myyjää, niin mulle syntyy silloin kuva, että myyjä ei tiedä varsinaisesti mitä sillä on, eikä osaa tsekkiä sitä globaalia hintatasoa. Silloin syntyy just näitä tilanteita, kun mikä tahansa vanha tavara on arvokasta "vintitsiä"... Olennainen osa kaupantekoa on kaikenlainen kaupankäynnin kohteena olevasta laitteesta käytävä keskustelu, mutta se, että myyjä ei ole määritellyt myymälleen tuotteelle hintatasoa, antaa MULLE sen vaikutelman, ettei siitä välttämättä paljoa tiedä.

Tarkennuksena vielä, että tämä ei ole kritiikkiä Gas Fuzzia kohtaan, vaan yleistä löpinää Tori-ilmoituksista ja meikäläisen reaktioista...
Hyviä kauppakumppaneita: jars, gaunt666, Twinkle, JPHe, slowfinger, Akilles, E Tone, jaripat, kuolio, GoshFlardon, flea laven, joppejoo, runrunrun, santeriv, StevieRayVehkakoski
Ziggy Bubba
09.03.2011 17:40:05

Kivijalkakaupoissahan tuppaa olemaan kaikki hinnat just tyyliin "tarjoa" - ja vääntö käydään just siitä "suomi-lisästä" :)
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
the Gas Fuzz
09.03.2011 22:05:26
Tarkennuksena vielä, että tämä ei ole kritiikkiä Gas Fuzzia kohtaan, vaan yleistä löpinää Tori-ilmoituksista ja meikäläisen reaktioista...

Joo kyl mä hiffasin. Ja mullakin tuolla lukee et hinta neuvotellaan sellaiseksi et kummallekaan ei tule tunne et ois urinoitu silmään kaupoissa (mustaakseni tuolla kaappi osiossa vai oliks se pa-puolella vai..). Joillekin annan osamaksulla jos ei oo heti koko rahaa heittää. Et kyllä tää on ihan vastavuoroista kaupantekoa @ postilla. Vaihdetaan kokemuksia kamoista ja niinpäinpois.

Mun mielestä tää on ihan rela tapa hoitaa noi hommat kun en kuitenkaan mitään varsinaista bisnestä tee.
Houlama Mama tsäst ö sviit tsärönana.
baba o riley
10.03.2011 07:33:40
Andy J.: Mä oon tavallaan näistä kaikista ihan samaa mieltä, mutta silti se on just se mun syy, miksi ohitan hintapyynnittömät: jollen satu tuntemaan myyjää, niin mulle syntyy silloin kuva, että myyjä ei tiedä varsinaisesti mitä sillä on, eikä osaa tsekkiä sitä globaalia hintatasoa. Silloin syntyy just näitä tilanteita, kun mikä tahansa vanha tavara on arvokasta "vintitsiä"... Olennainen osa kaupantekoa on kaikenlainen kaupankäynnin kohteena olevasta laitteesta käytävä keskustelu, mutta se, että myyjä ei ole määritellyt myymälleen tuotteelle hintatasoa, antaa MULLE sen vaikutelman, ettei siitä välttämättä paljoa tiedä.

No se on sit ihan hyvä, jää mulle vähemmän kilpailua mahdollisista killeridiileistä. :)) Mulle se on ihan sama tietääkö myyjä tavaran arvoa vai ei. Mä kerron sille mitä mä maksan siitä, se joko myy tai ei, ei se sen kummosempaa ole.
dropD
10.03.2011 11:31:53

Arttuonline: Tonnin paikkeille, ehkä hieman reilummallakin tulisi irrota. Tarkoituksena olisi ottaa ihan kunnon särötkin purkeista (lukuun ottamatta mättöjä).

Hiwatt olisi varmaan paras, mutta on kyllä yli meikäläisen rahanvenymisrajan. Deluxe Reverbiä jotkut ovat kehuneet.. Se saattaisi olla yksi vaihtoehto! Mistähän noita Carlsbron pelejä löytää?

Tuossakin saattaisi olla tutustumisen arvoinen laite http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=502769
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
jyrkalt
11.03.2011 12:12:42
dropD: Tuossakin saattaisi olla tutustumisen arvoinen laite http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=502769

Hei joo!
Itse sain käsiini bassman-klooni 2x12" combon ja ensivaikutelma oli kyllä wohohooo..!

Ihan aavistus muroa cleaniin saundiin ja overdriveä päälle, uuniin 220 ja 30min, kuorrutetaan boosterilla niin..
Eiku mitä mä sekoilen...
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
Fromi
18.05.2011 11:32:06 (muokattu 18.05.2011 11:33:24)
Arttuonline: Tervehdys!

Olis tarkoitus hommata simppeli, parhaimmillaan yksikananavainen putkivahvistin, josta löytyisi cleanina pysyvä kanava, jonka päälle olisi hyvä rakentaa purkeista omaa saundia. Efektilooppi ja reverb ovat plussaa, mutta eivät todellakaan välttämättömyyksiä. Tehoa EI tarvitsisi olla todellakaan 100w.. Combo- ja nuppimalliset ovat molemmat OK.

Sellainen kuva mulla on ollut, että jotkut Fenderit ainakin toimii tässä mallikkaasti. Mitä ehdotuksia/kokemuksia teiltä löytyy?

Ehdottomasti Fender Deluxe Reverb Reissue 65, aivan uskomattomat kliinit ja syö pedaaleita loistavasti, ite ostin pari kuukautta sitten enkä aio myydä pois! loistavat 22w takaa sen että himassa soitat hyvillä volyymeillä ilman naapureiden saarnaa, treeneissä toimii loistavasti (oli pieniä epäilyksiä mutta paljon jäi säätövaraa). Yhden keikan oon ehtiny tehdä tuolla ja loistavalta kuullosti siellä kans!

Suosittelen ainakin kokeilemaan!

Edit: Effekti looppia toi ei omista, mutta jos haet pelkkää clean vahvistinta ni en nää mitään tarvetta sille? meinaan jos säröt purkista ni loopilla eipi pahemmin tee mitään.
Jokaisen muusikon sisällä piilee basisti..
sulevi
19.05.2011 22:38:52
Fender Pro Junior. Halpa, kevyt, pieni, yksinkertainen ja kaikki haluamasi ominaisuudet löytyy. Puhdasta tai sellaista "on the verge" -puhdasta lähtee mielestäni ihan tarpeeksi. Em. ominaisuuksien ansiosta voi laittaa vaikka stereoparin, jos mökää haluaa enemmän.
AngieRainbow
19.05.2011 23:32:31
Mä oon kans ihan samoilla aikeilla liikkeellä kuin ketjun aloittaja. Ikäni olen trankuilla vääntänyt ja nyt putkivehkeistä kiinnostunut. Olen niitä paljon testaillut ja kiintynyt Fenderin cleaniin ja luotan säröpurkkeihini kuin vuoreen. Ainoa asia mikä on estänyt ostamasta Fenderiä on juurikin tuo clean-kanavan aikainen säröytyminen. Esim. 40 w Hot Rod Deluxe on mielestäni hyvin kohtuu hintainen, mutta tosiaan aika aikaisin alkaa säröytymään. Mä en oo asiantuntija näissä putkihommissa. Onko siis ratkaisu ostaa isomipi (100w), jotta se ei säröytyisi niin aikaisin, kun haluaisin cleanin olevan puhdas myös isolla volyymillä.

Sen vuoksi olen transistoreja ostellut, kun se äänen laatu on kutakuinkin sama oli se sitten isolla tai pienellä. Putkivahvisimista on moni sanonut, että ne pitää laittaa isolle ennen kuin niistä saa parhaan soundin, mutta toisaalta juuri isolla volyymillahän se clean alkaa särkeä. Tuliko kellekään alan miehelle tai naiselle tästä mitään ajatuksia/ehdotuksia?
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Fromi
20.05.2011 00:41:33
AngieRainbow: Mä oon kans ihan samoilla aikeilla liikkeellä kuin ketjun aloittaja. Ikäni olen trankuilla vääntänyt ja nyt putkivehkeistä kiinnostunut. Olen niitä paljon testaillut ja kiintynyt Fenderin cleaniin ja luotan säröpurkkeihini kuin vuoreen. Ainoa asia mikä on estänyt ostamasta Fenderiä on juurikin tuo clean-kanavan aikainen säröytyminen. Esim. 40 w Hot Rod Deluxe on mielestäni hyvin kohtuu hintainen, mutta tosiaan aika aikaisin alkaa säröytymään.

todella omituinen asia, omistan Fender Deluxe Reverbin joka on pelkästään 22w, mutta se ei säröydy vasta kuin siellä 6-7 paikkeilla jolloin se on jo HYVIN lujalla, kuinka lujalla käytät vahvistinta yleensä? ja on kyllä kokemusta hot rod deluxesta todella paljon eikä omasta mielestä säröydy liian aikaisin.. oon sillä muutaman keikan soittanut, enkä ole keikka olosuhteissa saanut volume potikkaa 4-5 korkeammalle .. eikä ole säröytyny.
Jokaisen muusikon sisällä piilee basisti..
Imper
20.05.2011 07:46:49

Mikkien ulostulo vaikuttaa paljon ekan putken säröytymiseen. 12AX7:n tilalle 12AY7 niin saa pidemmälle puhdasta ulostulovolyymin juurikaan kärsimättä.
Everyone is a per-son
s8na
20.05.2011 11:59:55 (muokattu 20.05.2011 12:11:52)

Sensuroitu, väärä ketju.
Estranged
20.05.2011 12:04:45
s8na: Tänää 2 päiväsiin polttareihin. 35 annosta alkoholia varattu / mies. Saattaa olla aika huonossa hapessa sunnuntaina.

Joku tais laskee et viinaa on saman verran ku häissä mut porukkaa kymmenesosa.

Dada on tossa ylempänä. :DD
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "Sua sais vaikka piestä pesarilla nii istuisit sohvalla ja joisit bissee. :D" -Traditional
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)