Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 2
1 2 3 4 5117 118 119 120 121 122 123 124 125 126
Kailis
20.05.2011 09:10:13

...herra Kailis...

Mä en oo tottunu herrotteluun etkä varmaan sinäkään joten tämä oli nyt jonkunlainen alentuva lähestyminen. Ja siis pahoittelut jos Welho ei ole ollut opettajasi. Enkä mä tajunnut että Pohjanmaalla katumuoti on jossain -70 luvun lopussa.
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
ferodoz
20.05.2011 11:42:41

Kailis: Mä en oo tottunu herrotteluun etkä varmaan sinäkään joten tämä oli nyt jonkunlainen alentuva lähestyminen. Ja siis pahoittelut jos Welho ei ole ollut opettajasi. Enkä mä tajunnut että Pohjanmaalla katumuoti on jossain -70 luvun lopussa.

Sua selvästi ärsyttää ku et saanu mua hermostumaan omalla pätemisellä? :D Hieman läpinäkyvää provoilua ja riidanhaastamista :)

markkuliini: Aa, esikuvien esikuvilta siis on lainattu muutamaa astetta taaksepäin.
Eli Travis Barker - Steward Copeland - Lloyd Knibbs - Earl Palmer - Gene Krupa - Dave Tough - Baby Dodds.
Menikö edes eka oikein? :)

joo, eka on jo vähä sinneppäin.

Tämä on muuten varmaanki se syy miksi oikein moni ihminen ei tykkää osallistua tänne rumpupalstan keskusteluihin. Olisin itsekkin muuten jättänyt väliin mutta heittelin bändin kotisivuja varten youtubeen noita livepätkiä, ja ajattelin olla kunnon kansalainen ja laittaa tännekkin linkin. Eikös tämä nyt oikeuta mulle taas ainaki vuodenmittaisen lisenssin haukkua kaikkia muita täälä? ;)
Thomas Lee Bass - Saint of Los Angeles
Kailis
20.05.2011 12:10:49 (muokattu 20.05.2011 12:19:19)

Jotenkin muistutat hiukan (?);
http://www.youtube.com/user/welhodrum#p/u/5/_vfl-vHl1yQ
Pohojammaalta myös. Sama kampaus, paita, tatskat ja rumpusetin asettelussakin jotain. Soitto-ope ja guru?

Hirveetä provoilua ja riidanhaastamista tosiaankin. Ei ihme että Pohjanmaalla saa kuulemma ulkopaikkakuntalaiset (puhumattakaan Helsinkiläisistä) helposti pataansa. Kuulustelija; "Onko sulla tuntomerkkejä siitä pahoinpitelijästä?" Snagarilla hakattu; "Sillä oli irokeesi, tatuointeja ja hihaton paita". K; "Näiden tuntomerkkien perusteella me ei kyllä saada ketään pidätettyä...olisko se tämä?"
http://www.kingsalliance.fi/cdi/art … hantta_schlizewski-4c90_531x360.jpg
Pistäkää hinta, jos jännittää niin liian korkea. Kalliita hinnasta voi tinkiä ja jos ei mene kaupaksi niin seuraavalla kierroksella vähän halvemmalla.
ferodoz
20.05.2011 12:37:15 (muokattu 20.05.2011 12:42:56)

Kailis: Mä en oo tottunu herrotteluun etkä varmaan sinäkään joten tämä oli nyt jonkunlainen alentuva lähestyminen. Ja siis pahoittelut jos Welho ei ole ollut opettajasi. Enkä mä tajunnut että Pohjanmaalla katumuoti on jossain -70 luvun lopussa.

ei vain voinu antaa asian olla? :D Jos se sua noin ärsyttää niin laitan seuraavaan videoon sitte jonku 5 numeroa liika ison vihreän poolopaidan, isot silmälasit, mustan sivujakauksen ja suorat housut. Jos vaikka sitte Kailis hyväksyisi mut :)

Edit: Jos sun mielestä pohjanmaalla hakataan kaikki hesalaiset, niin ootko miettiny että siihen riitaan tarvitaan yleensä joku itteään täynnä oleva stadin kundi joka ei osaa pitää naamaansa kiinni. :) Esimerkiksi nyt juuri se snägäritappelu- skenaario mistä puhuit. Yleensä se saa alkunsa siitä että kaks liian kännistä ihimistä ottaa yhteen jostain ihan turhasta ja lopuksi painitaan. Mutta jos mielestäsi kaikki pohjalaiset on katurikollisia tai pahoinpitelijöitä, niin kannattaa sitte pysyä sielä kaupungissa vain :)
Linnunlaulupuu
20.05.2011 14:14:09
Kailis: Enkä mä tajunnut että Pohjanmaalla katumuoti on jossain -70 luvun lopussa.

Plussaa 100%!
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
markkuliini
20.05.2011 15:00:24

Irokeesi on ihan käytännön sanelema juttu. Koska kadut on niin ristuksen pitkiä ja suoria ja aakee on niin laakeeta, vai miten se oli, niin on usein hyvin tuulista. Keesi auttaa peräsimen tavoin kulkijan pysymään kadun suuntaisesti. Ihanasti helpottaa kotiin pääsyä etenkin "vähän myöhempään kellonaikaan." ;)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Cimble
20.05.2011 15:22:13 (muokattu 20.05.2011 15:27:34)
ferodoz: laitan seuraavaan videoon sitte jonku 5 numeroa liika ison vihreän poolopaidan, isot silmälasit, mustan sivujakauksen ja suorat housut.

Älä ny, rillataan. Ei mut tänne kun postailee videoita tai kuvia, kannattaa varautua kestämään seuraukset ja ihan omalla vastuulla. :) Joillekin voi olla joku huivipäinen soittokin liikaa. Mutta pitää kestää pieni visuaalipalaute ja olla huumorintajuinen.
Suklaapallo ei ole välttämättä geishakuula.
Stoalainen
20.05.2011 16:05:22
Cimble: Joillekin voi olla joku huivipäinen soittokin liikaa.

En kyl ikinä laita sit.
Too weird to live, too rare to die
Kailis
20.05.2011 17:07:08

markkuliini: Irokeesi on ihan käytännön sanelema juttu. Koska kadut on niin ristuksen pitkiä ja suoria ja aakee on niin laakeeta, vai miten se oli, niin on usein hyvin tuulista. Keesi auttaa peräsimen tavoin kulkijan pysymään kadun suuntaisesti. Ihanasti helpottaa kotiin pääsyä etenkin "vähän myöhempään kellonaikaan." ;)

Pitää vaan muistaa koto-oven kohralla lähestyä ovea sivuttain nottei tuuli tartu ja kaaru kynnykselle.
Ihan pakko taas laittaa;
http://www.youtube.com/watch?v=EvLvs6CScxA
Strumbali
20.05.2011 18:08:31 (muokattu 20.05.2011 18:10:20)
Kailis: Pitää vaan muistaa kotoo-oven kohoralla lähestyä ovee sivuuttansa nottee tuuli tartu ja kaaru kynnyksel. Ristus notta vaikiaa.

Ihan hyvinhän fedoroz niitä biisejä veti. Voisin kuvitella, että joskus aikanaan oisin vedellyt kaikenlaista sählyä, muka osaavana... : ) Se oli silloin ilman nettiä ja ymmärrystä muutenkin jännää aikaa soittaa coverbiisejä keikalla. Siis kun ei ollut mitään käsitystä, että mikä on tärkeätä soittaa mistäkin biisistä.
Mähän sanoin, että sä sanoit.
moderndrummer88
20.05.2011 19:51:36
Kailis: Ja siis pahoittelut jos Welho ei ole ollut opettajasi.

No mut eiks se kuitenkin nyt oo ollu?
Kailis
20.05.2011 20:19:19 (muokattu 20.05.2011 20:22:41)

...riitaan tarvitaan yleensä joku itteään täynnä oleva stadin kundi joka ei osaa pitää naamaansa kiinni.

Naama kiinni on vaikeaa tehdä tilausta. Kiäh kiäh. KIÄHÄHÄHÄHÄÄÄÄ!!!

Mutta jos mielestäsi kaikki pohjalaiset on katurikollisia tai pahoinpitelijöitä, niin kannattaa sitte pysyä sielä kaupungissa vain.

Ei mulla hätää, mutta ne pienemmät kaverit. Eihän siellä ittensä kokosten päälle käydä.
Strumbali
20.05.2011 20:57:01
Eipä tuo mikään stadin kundi vs. Pohjanmaa juttu ollut ainakaan 20 vuotta sitten voimassa. Ihan yhtä hyvin Pohjalaisina naurettiin keikalle mennessä, että otetaanko pesäpallomailat mukaan vai ei (huom. Pohjanmaalainen laji), kun edellisellä reissulla meinas vähän vessan ovetkin lennellä... ja on sitä Itä-Suomessakin seisottu "mielenkiintoisissa" grillijonoissa, että eipä siinä. Eikä se stadissa sen kummempaa ollut. Toki aina se, että jos kaverilla on Hells Angels Los Angeles selkälippu takissa, niin voi sitten jättää ne pesäpallovitsit seuraavaan kertaan. : ) Pohjoisessa lähinnä tuli aina ihan helkkarin kylmä ja Lounais-Suomessa muuten vaan omituisia reissuja. Tuli vielä sitten asuttua vähän siellä sun täällä, mistä seurasi, että aikansa tätä ja sitten aloin opiskella... onhan Suomessa muutakin, kuin pääkaupunki ja ihan hyvä niin. Kannattaa tutustua, vaikka rumpaloinnin puitteissa. : )
markkuliini
20.05.2011 21:35:53

Strumbali: ...ja on sitä Itä-Suomessakin seisottu "mielenkiintoisissa" grillijonoissa, että eipä siinä. Eikä se stadissa sen kummempaa ollut.
...onhan Suomessa muutakin, kuin pääkaupunki ja ihan hyvä niin. Kannattaa tutustua, vaikka rumpaloinnin puitteissa. : )

Pakko sanoa (ympäri Suomea asuneena ja jatkuvasti ympäri Suomea keikkailevana), että kyllä Pohjanmaalla on ihan ylivoimaisesti väkivaltaisinta ja huonointa käytöstä keikkapaikoilla. Itä-Suomi on leppoisimmasta päästä. Pääkaupunkiseudulla vaihtelee riippuen kaupunginosasta, mutta keskimäärin siivoa käytöstä. Sorry vaan...
Parhaiten on jäänyt mieleen Nivalan Puustelliin sisäänroudaus (klo 18). 205 cm pitkä ja muutenkin skrode basisti meni vessaan ja saman tien siellä joku paikallinen kääpiö tuli seisomaan 10 sentin päähän ja alkoi uhoamaan että "haluatko turpaan?" Samaan aikaan roudarimme työnsi caseja aulan poikki ja jostain toisesta seurueesta(!) joku hauska kaveri käveli roudarin vierellä ja räki lastikoiden päälle mitä ehti. Roudarilla oli sen verran kilometrejä takana ettei sanonut sanaakaan, vaan hoiti asian baarin hlökunnan kanssa jotka poistivat porukan pihalle eikä tappelua saatu aikaiseksi.

Olen ihmetellyt ääneen useasti tätä muiden soittajien kesken, miksi siellä aina tapahtuu. Ei me syytä olla keksitty, mutta tilastot on ollut lähes poikkeuksetta tuohon päin kallellaan.
Strumbali
20.05.2011 21:51:53 (muokattu 20.05.2011 21:52:53)
Ok, hyvä kun päivitit tilanteen. Tiiän kyllä, että palstalla on ammattirumpaleita ja hyvä, että joku pukahtaa. Vaikka itse ihan harrastelijana olen aina hämmentänyt, niin sen verran tiiän, että näkee kyllä..
Kailis
21.05.2011 04:36:27 (muokattu 21.05.2011 04:39:42)

Mun kokemuksia ei lasketa koska "stadin kundi". Mä oon kuitenkin kierrelly tuolla vuosikausia. Tai Vaasalaisten viha mm. suomenruotsalasiin jota ei voi kuitata notta te ette ymmärrä.
Pohjosessa ne yrittää aluksi olla epämiellyttäviä mutta tutustuttuaan ne on ihan lepposia.
DPmasa
21.05.2011 12:32:53

Ittellä ei ole muita äänitteitä, kun nou meiän bändin biisit, joita löytyy sekä Mikseristä että Youtubesta, mutta tässä on linkkiä Mikseriin jos jotakuta kiinnostaa... www.mikseri.net/deathproof
Nuori rumpali Kotkasta.
ferodoz
21.05.2011 13:31:07

markkuliini: Pakko sanoa (ympäri Suomea asuneena ja jatkuvasti ympäri Suomea keikkailevana), että kyllä Pohjanmaalla on ihan ylivoimaisesti väkivaltaisinta ja huonointa käytöstä keikkapaikoilla. Itä-Suomi on leppoisimmasta päästä. Pääkaupunkiseudulla vaihtelee riippuen kaupunginosasta, mutta keskimäärin siivoa käytöstä. Sorry vaan...
Parhaiten on jäänyt mieleen Nivalan Puustelliin sisäänroudaus (klo 18). 205 cm pitkä ja muutenkin skrode basisti meni vessaan ja saman tien siellä joku paikallinen kääpiö tuli seisomaan 10 sentin päähän ja alkoi uhoamaan että "haluatko turpaan?" Samaan aikaan roudarimme työnsi caseja aulan poikki ja jostain toisesta seurueesta(!) joku hauska kaveri käveli roudarin vierellä ja räki lastikoiden päälle mitä ehti. Roudarilla oli sen verran kilometrejä takana ettei sanonut sanaakaan, vaan hoiti asian baarin hlökunnan kanssa jotka poistivat porukan pihalle eikä tappelua saatu aikaiseksi.

Olen ihmetellyt ääneen useasti tätä muiden soittajien kesken, miksi siellä aina tapahtuu. Ei me syytä olla keksitty, mutta tilastot on ollut lähes poikkeuksetta tuohon päin kallellaan.

Joo en mä sitä väitäkkää, nyt oli puhe vain tuosta ulkonäköjutusta. ;) Ja kyllä mä tiedän saman itsekki mutta ootko samoilla linjoilla, ettö yleensä ne jotka ei osaa käyttäytyä ovat iältään noin +45vee ja ihan liian lujaa kännis? Koska kyllä tääläpäin suurin osa nuorisosta osaa olla ihmisiksi, ja ne katutappelut/vast. on tääläki katoava luonnonvara :)
markkuliini
21.05.2011 13:52:06

ferodoz: Joo en mä sitä väitäkkää, nyt oli puhe vain tuosta ulkonäköjutusta. ;) Ja kyllä mä tiedän saman itsekki mutta ootko samoilla linjoilla, ettö yleensä ne jotka ei osaa käyttäytyä ovat iältään noin +45vee ja ihan liian lujaa kännis? Koska kyllä tääläpäin suurin osa nuorisosta osaa olla ihmisiksi, ja ne katutappelut/vast. on tääläki katoava luonnonvara :)

Joo, en mä sua lainannutkaan. :) Huonosti käyttäytyvät on kyllä yleensä ihan naamat, mutta en oo huomannut mitään eroa sukupolvien välillä. Ihan samalla lailla mun mielestä niin nuoret kuin vanhatkin.
Yllättäen nykyään sukupuolirajatkin hämärtyy, nimittäin entistä enemmän tytöt on alkaneet rähisemään. Toinen yleinen ryhmä on "painijaporukat", verkkarit päällä valmiiksi. Ei mee pyhävaatteet sotkuun. :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)