Aihe: Historiaa Oulun seudulta
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13
A.Vanne
09.05.2011 19:56:59
Käsitänkö oikein; Tero Liete kirjoittaa Raahen kevyen musiikin historiikkiia?
Ikkunan luo käy lapsi, sylissään äiti nuori laulaen...
walttoni
09.05.2011 23:51:55
Kari "Köntsy" Peuhkurinen soitti Expresissä hetken aikaa ennen Myllyn Tapua.
COVS2.
tähtien
22.05.2011 12:43:09
Asiat ovat mukavasti päässeet laajentumaan. Nyt puhutaanki jo hetkenaikaa rautalankamusiikista, mutta haitanneeko tuo.
Vuosia sitten tapasin hyvin soittavan bändin Oulaisissa jossain ulkoilmatapahtumassa. Lienee nimi ollut Steel, kun en muitakaan nimikylttejä löytänyt. Köpöt oli meidän ikäluokkaa, mutta kyllä se soittotaidossa ja soundeissa ilmenikin. Ketähän siinä soittanee? Otin muutamia kuvia myös, jotka ovat tallessa. En arvaa niitä laittaa julkisesti näkyville, mutta yksityisesti voisin jonkun laittaakin.
A.Vanne
22.05.2011 20:01:49
Rautalanka se miehen tiellä pitää kyllähän "tähtien" sen tietää. Waybeatin kanssa ollaan jutusteltu tuolla privaattipuolella ja löydetty yhteisiä tuttuja. Tuo Descamind -historiakin on selvillä jo mukavasti. Steel on tosiaan Oulaisista ja kotisivuilta löytyy historiaakin.(http://rautalankayhtyesteel.fi/bandi/) Tanssimusiikkijutuista tuo Pentti Kolehmaisen historia kiinnostaa, samoin EJ-kvintetti on jostakin kumman syystä jäänyt vähälle. E tarkoitti Eskonniemeä entäpä J, oliko Jakku?
A.Vanne
27.05.2011 19:31:49
Kun ollaan käyty Raahessakin ( kiva juttu), niin käydäänpä Kokkolassakin. Kinnusen Veijon jutustelua; Olkaapa hööli!!http://saunakamari.blogspot.com/2007_10_01_archive.html
lare 48
02.06.2011 21:37:49
Täytyy oikaista hieman windows kirj.Ei windows lakannut olemasta voiman paukaukseen,vaan siitähän se vasta alkoi.MinäLare tutustuin Mököön, Siposen Markkuun ja aloimme soitella yhdessä Huvimyllyn yläkerrassa.Porukkaan tuli Julle ja Ilu. Juhanil Lähekorpi ja Ilkka Niemelä.Musiikki laitteet oli kyllä parhaat vahvistimien ja rumpujen puolesta. O stimme Vox:n vahvistimet joka ukkeli ja Jullella oli isänsä ludvigit.Porukkaan liittyi lahjakas laulusolisti Matti- Juhani Somero,joka otti kapellipestarin puikot käsiinsä.Yhtyeen nimeksi tulikin sen jälkeen Matti-Juhani and Windows.Alkoi järjestelmällinen harjoitus kappaleista.Keikoilla kävimme Raahelassa ,Mäntylammella, Taivalkoskella, Kempeleessä.Joissakin käytiin usein.Kemissä oli myös keikka,jossa en ollut mukana,koska olin armeijassa.Mökö kertoi keikan tapahtumaa.Siellä oli Pepe Wilber porukkansa kanssa keikalla.Windows täytebändinä.Tuli Windowsin vuoro.Ei mennyt kuulemma kuin hetki,kun Wilberi oli eturivissä kuuntelemassa,kun raahelainen kitaravirtuoosi Veska Honkavuori (Waymen) Windowsien soolokitarassa veti Shadowsia.Waymenit Desgamentit oli samaan aikaan raahelaisissa kuvioissa. Olimme keskenään yhteydessä toisiimme.Windows oli ehkä se Raahen teini eli koululais bändi.Saimme paljon hyviä ystäviä ja kavereita.Windows eli oman aikansa. Meillä oli hauskaa "koko rahan edestä". Tuli armeija eteen ja perheen perustamiset.Windosw oli ja meni.Kolme meistä on jo rajan tuolla puolen.Minä ja Ilu vielä touhuillaan eläke ukkeleina.Kaikille sen ajan tutuille terkkuja ja hyviä elekevuosia ter.Hyvärisen Lare
A.Vanne
03.06.2011 14:50:33 (muokattu 03.06.2011 14:51:15)
Kiitos Lare48, hienoa aikalaistietoa!!! En ihmettele yhtään Pepe Willbergin fanitusta Veska Honkavuorelle ja Mökölle.
purplet
29.07.2011 23:15:23
Terve! Luin tätä lankaa mihin on kirjoiteltu Oulun muusikoista ja tunnen nuoresta iästä huolimatta näistä kaksi kaveria.Matti Tynin ja Vesamäen Hepen.Hepe opasti ja antoi mulle rumputunteja aikoinaan ja tuli tutuksi isäni soitto kuvioiden kautta samoin Masa.Olen noin vuosi sitten kuulluut hepestä viimeksi ja tosiaan soittaa Jazzia eri kokoonpanoilla ja soittavat Espoon Soukan grillarissa nimisessä kuppilassa jossa järjestetään klubi jazz iltoja aika usein ja taisi olla Hepen järkkäämä kuvio noi jazz illat http://m.omakaupunki.fi/soukka/tapa … sso_hepe_vesamaki/03.07.2011/17.00/ Onko kenelläkään tietoa Tynin Matista? Mitä Matti nykyään hommailee.Olen kuullut Matista viimeksi vuonna 1990 kun lähti Ruotsiin,mutta sen jälkeen ei mitään tietoa miehestä.
KoskPaavo
30.07.2011 00:21:18
Minä oon vanha ravintolamuusikko täältä Lahden seuduilta.Siksionkin on ollut tosi kiintoisaa seurata tätä juttua.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
purplet
30.07.2011 00:40:10
Ok.Muistan tämmöisen jutun kun hepe laittoi mut tuuramaan sitä yhdelle juhannus keikalle.Tyni oli bassossa ja Tarkkosen Poku koskettimissa ja "Pikkis" Harri Karen lauloi. Vuosi oli 87 ja olin 17v.Ne oli hienoja hetkiä nuorelle soittajan alulle.Matti oli joskus muutaman keikan soittamassa Aimo Saxelin kanssa kun olin itse siinä myös mukana.Samoin isäni Hannu Tuomaisen bändissä ja hepe myös
venteri
03.08.2011 15:29:58
walttoni: Tuohon aikaan minäkin Manuun paremmin tutustuin. 70/80-luvun vaihteessa.
Manun kanssa vedettiin kokoonpanolla Manu & Sataset 90-luvulla. Ko. herra on vielä vedossa en tosin tiedä tekeekö keikkaa mutta elossa on ja vahvasti.
A.Vanne
05.08.2011 10:01:35
Käsitykseni mukaan Masa Tyni on edelleen Ruotsissa. Pikkis taisi soitella muistaakseni Brandenburg-nimisessä bändissä?

Manu Ainasoja olisi mukava saada tähän keskusteluun mukaan.

Oululaisia soittajia on pari kappaletta siirtynyt ajasta iäisyyteen; Suomalaisen Arvo, tunnettu jazz-pianisti mm. Jamppa Tuomisen varhaisesta yhtyeestä ja Ilkka "Nakke" Heikkilä rumpali, teki aikoinaan keikkaa sekä pop- että tanssibändeissä.
venteri
05.08.2011 15:17:13
Jos tuon Ainasojan saan kiinni niin opastan tänne. Tiedän, että ko henkilö asustelee täällä Porin suunnassa.
Siukki
22.12.2011 21:11:59
Mukava lukea, että muutkin muistelevat. Musiikkimiehen poikana olen saanut kasvaa kanssanne ennen pikitien toiseen päähän muuttamistani.
A.Vanne
22.12.2011 22:51:19
Mukava jouluyllätys; oululaisen Teuvo Lehdon yhtyeen ( United Köpös) laulusolisti otti yhteyttä. Joulun jälkeen jatketaan muistelun merkeissä.
Sirmakka-ukko
22.12.2011 22:52:02

Siukki: Mukava lukea, että muutkin muistelevat. Musiikkimiehen poikana olen saanut kasvaa kanssanne ennen pikitien toiseen päähän muuttamistani.

Jes! Mukavaa keskustelua kävimme keskenämme aiheesta ja jatkumoa tulee, kunhan nämä juhlapyhät ja vuosi saadaan vaihtumaan taas uuteen. Jaksamme vielä hengittää. ;-)
A.Vanne
23.12.2011 08:12:04 (muokattu 23.12.2011 08:12:15)
Joulua Sirmakka-ukollekkekin; soitellaan, soitellaan...
Sirmakka-ukko
23.12.2011 10:50:29

A.Vanne: Joulua Sirmakka-ukollekkekin; soitellaan, soitellaan...

Kiitos samoin teitän majesteetillenne! ;-)))
Pottumuusikko
09.01.2012 22:03:48
Heipä hei kaikki, ja erityisesti A.Vanne, jolle vastaan 28.7.2009 viestiin jo toisen kerran, koska ensimmäisen viestin lähetys kompastui kokemattomuuteeni. Teuvo Lehdon United Köpös -bändissä soittivat: Unto Karjalainen - harmonikka, Pentti "Vinkki" Hiltula - saksofoni, Martti Sumén - kontrabasso, Matti Niiranen - rummut ja Aili Haapola - vokalistina, Veikko Saaren lähdettyä kanttorikoulutukseen. Martti Suménin veli Reijo soitti myös bändissä joskus kitaraa.

Aili Haapolan yhtyeessä soittivat: Kari Moisala - sähköurut, Mikko Alatalo - laulu ja sähkökitara, Seppo Siltakoski - sähköbasso, Kaarlo Myllylä - rummut ja vokalistina oli Aili.

Ailin yhteislaulu- ja ravintolabändissä soittivat Seppo Seilonen - harmonikkaa ja Jouko Oravainen - sähkökitaraa.

Kuten viesteissä on mainittu bändit keikkailivat toisiaan tuuraillen. Aivan mahtavaa tässä viestiketjussa on ollut kaikkien noiden hurmaavien muusikkojen tuttujen nimien vilahtelu! Kiitos kaikille alueen loistaville muusikoille. Olette tehneet elämästä elämisen arvoisen. On ollut hienoa työskennellä kanssanne. Olette jättäneet mieleeni mukavan ja lämmittävän muiston.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)