Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Midisyntikka kiinni oikeaan
1
DownWithTheSickness
19.05.2011 20:25:04 (muokattu 19.05.2011 21:16:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä jos on midi-syna ja tavallinen syna, niin pystyykö ne yhdistämään siten että midisynalla voisi soittaa jotain soundia ja itse syntikalla toista samanaikasesti? Mikä olisi hyvä suht halpa seitsemän oktaavin midisyntikka? CME uf?
 
Sen verran lisään että mulla on siis roland fantom, jos se vaikka asiaan vaikuttaisi.
 
Saako BTW roland fantomille jostain inteerneetistä uusia soundeja?
 
Ehkä jossain tuolla forumin syövereissä vastaukset löytyy mutta en löytänyt ;(
 
KoskPaavo
19.05.2011 22:19:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.modernbeats.com/roland_fantom_keyboard.php
 
Eikö Roland Phantom oo susta midisyntikka? Täytyy olla kyllä melko antiikkinen syntikka jossa ei olis midiä. Siispä kaikki ovat midisyntikoita.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
DownWithTheSickness
19.05.2011 22:35:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: http://www.modernbeats.com/roland_fantom_keyboard.php
 
Eikö Roland Phantom oo susta midisyntikka? Täytyy olla kyllä melko antiikkinen syntikka jossa ei olis midiä. Siispä kaikki ovat midisyntikoita.

 
Anteeksi! Mutta jos sopii niin ei takerruta nyt siihen vaan noita mieltäni askarruttaviin kysymyksiin
 
hahuusko
19.05.2011 22:38:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grossout: Elikkä jos on midi-syna ja tavallinen syna, niin pystyykö ne yhdistämään siten että midisynalla voisi soittaa jotain soundia ja itse syntikalla toista samanaikasesti?
 
Fantom ei ole tuttu laite, mutta olen kyllä aika varma, että tuollainen onnistuu Fantomin Performance-tilassa.
 
Periaatetasolla homma ainakin toimisi niin, että tehdään Performance, jossa on kaksi haluttua soundia. Määritellään ekan soundin midikanavaksi Fantomin oman koskettimiston midikanava (joka aika suurella todennäköisyydellä on 1) ja toisen soundin midikanavaksi joku muu kanava, sanotaan vaikkapa 2.
 
Midikiipparin asetuksista käsketään sitten sen lähettää miditietoa kanavalla 2. Vetäistään midipiuha midikiipparin midi outista Fantomin midi iniin ja homman pitäisi pelittää.
 
Murgo
20.05.2011 05:01:54 (muokattu 20.05.2011 05:06:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanoisin myös että jos onnistuu omissa 90-luvun vehkeissäni niin veikkaisin että onnistuu useimmissa uudemmissakin. Multitimbraalisuus lienee termi jos olen oikein käsittänyt, eli kyky soittaa useampaa soundia yhtäaikaa eri MIDI-kanavilla?
 
"midisyna" on hiukan harhaanjohtava termi kuten tuossa jo todettiinkin, käytännössä kaikissa hiukankin uudemmissa kun MIDI löytyy. Yleensä puhutaan MIDIkoskettimistosta tai -kontrollerista kun tarkoitetaan koskettimistoa jossa ei ole omaa äänigeneraattoria vaan joka ainoastaan ohjaa muita laitteita.
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «