Aihe: Marshall JCM, mutta mikä niistä?
1 2 3 4 5
s8na
19.05.2011 09:36:36

Entropia666: Tää on ensimmäinen huono kokemus minkä DSL:stä kuullu. Ilmeisesti sulla on ollu todellinen maanantaikappale kun mistään muualta ei ole moista kuulunut. DSL tulee omaan taloon.

Sori vaan mut kyl noista on kaikenlaista jupinaa ollu tällä palstalla. Ainakin siinä muodossa että niitä piirilevyjä on karsastettu.
Entropia666
19.05.2011 09:44:28

s8na: Sori vaan mut kyl noista on kaikenlaista jupinaa ollu tällä palstalla. Ainakin siinä muodossa että niitä piirilevyjä on karsastettu.

Jaa on vai? Oon tuon vahvarin tiimoilla etsiskelly ja lueskellu juttuja, mutta ei omaan silmään oo sattunu...
T.R.N.
19.05.2011 09:45:17
Voihan se olla, että oli maanantai erä kyseessä. Se oli silloin aika pian niiden markkinoille tulon jälkeen. Ja silloin niitä ongelmia käsittääkseni ilmeni aika tiuhaan. Juurikin piirilevyissä.

Uudemmat voivat olla jo ohittaneet sen ongelman? Huonosta kokemuksesta johtuen en itse sitä kaipaa.

Toisaalta en täysin ymmärrä miksi putkivehkeet työnnetään täyteen piirilevyjä tms. Jos niiden tuomaa lisää kaipaa, niin löytyy markkinoilta varmasti liuta paljon laaduukkaampia sellaisia vempaimia. Jotka eivät vaan ole mun juttu.

Kuten sanottua: Omien mieltymysten pohjalta se kitarasaundi kannattaa tehdä. Itsehän sitä pääasiassa eniten kuuntelee.
-------------------------------------------------
s8na
19.05.2011 09:54:52 (muokattu 19.05.2011 09:56:21)

Entropia666: Jaa on vai? Oon tuon vahvarin tiimoilla etsiskelly ja lueskellu juttuja, mutta ei omaan silmään oo sattunu...

Mulle on vaan tommonen vastaava käsitys jääny ja tätä palstaa on tullu selailtua. Mut vat ever, kaikissa vehkeissähän on ritsoja seassa. Varmaan ihan hyvin rokittaa. Kyllä mäkin joskus tota harkitsin ku se vaikutti näpäkälle paketille. Simppeli, hinta ok, puhdas kanava jne. JCM soundia tuntuis olevan vähän vaikea saada jos haluaa hyvät puhtaat.
Entropia666
19.05.2011 09:58:31

s8na: Mulle on vaan tommonen vastaava käsitys jääny ja tätä palstaa on tullu selailtua. Mut vat ever, kaikissa vehkeissähän on ritsoja seassa. Varmaan ihan hyvin rokittaa. Kyllä mäkin joskus tota harkitsin ku se vaikutti näpäkälle paketille. Simppeli, hinta ok, puhdas kanava jne. JCM soundia tuntuis olevan vähän vaikea saada jos haluaa hyvät puhtaat.

En mä puhtailla tee mitään...Tuskin tulee koko kanavaa käytettyä kertaakaan.
s8na
19.05.2011 09:59:46

Jos nyt tarttis vahvarin ilman puhtaita ni poistasin torilta sen edullisen 900 SL-X:n ihan kokeeks.
Entropia666
19.05.2011 10:01:02

s8na: Jos nyt tarttis vahvarin ilman puhtaita ni poistasin torilta sen edullisen 900 SL-X:n ihan kokeeks.

En kyllä ite lähe tässä vaiheessa ostelemaan sikoja säkissä. Ei oo rahastakaan kiinni. Testattu toimivaks toi DSL, siihen luotan tässä vaiheessa.
Jucciz
19.05.2011 10:09:40
Mun eka Marshall oli JCM2000-sarjan DSL401-combo, heräteostos, ja en kyllä koskaan oikein oppinut innostumaan sen soundista. Laite lähtikin melko pian kiertoon. Se ei juurikaan soundannut siltä, mitä olin tottunut odottamaan koneelta, jossa lukee "Marshall". Liekö EL84-päätteellä osuutta asiaan, mene ja tiedä.

Vasta useita vuosia myöhemmin ymmärsin tutustua "kunnon" Marshalleihin, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Talossa on (ollut) DSL:n jälkeen ainakin:
- JMP 2203 '82
- 1987S '88 (Björn Juhl:in higain-modaama ja myöhemmin Metroamp:in kitillä alkuperäisen kaltaiseksi palautettu)
- TAD JTM45 (laskettakoon)
- Super Bass '70
- Cornell Plexi 45/50 (laskettakoon)
- Bluesbreaker 1962 -combo
- JMP 50W '67
- JMP 50W '71
- JCM800 2203 '82

Jonkinlainen peruskäsitys alkaa muodostua, mutta lisää tekisi mieli testata - luultavasti myös haalia nurkkiin... Aito 60-luvun JTM45 ja toisaalta joku 70-luvun puolivälin JMP tavallaan "puuttuu" vielä. Sit joku yks vähän vanhempi Marshall-kaappikin kiinnostaisi ihan vaan, koska Marshall.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
T.R.N.
19.05.2011 10:12:20
Minkälainen toi Bluesbreaker noin yleisesti ottaen on? Kiinnostava, mutta en ole päässyt käsiksi siihen.
-------------------------------------------------
Jucciz
19.05.2011 10:39:26 (muokattu 19.05.2011 10:52:22)
T.R.N.: Minkälainen toi Bluesbreaker noin yleisesti ottaen on? Kiinnostava, mutta en ole päässyt käsiksi siihen.

Sopivan äänekäs isommallekin lavalle, liian äänekäs kerrostaloon tai pizzerian nurkkaan (jos haluaa muutakin kuin puhdasta soundia), yksinkertainen käyttää, melko painava (2x12" kumminkin). Perinnekitaroiden kanssa nimenomaan blues-kone, ts. säröä on kyllä tarjolla "talon puolesta", mutta selvästi vähemmän kuin vaikkapa jo ihan ensimmäisissä JMP-sarjan 50-wattisissa, jotka ovat jo selvästi rokkikoneita. Talon puolesta löytyy myös tremolo, joka on soundiltaan kulmikkaampi kuin Fenderin tremolo. Uustuotantomallissa on oletuksena 5881-putket päätteessä, alkuperäisessä Bluesbreakerissahan oli KT66:t. Biasoimalla pitäisi näihin uusiinkin kyllä saada KT66:t ihan nätisti.

Nimim. TeroTapio voi kertoa tarkemmin - hän ystävällisesti huostaanotti tuon mun vanhan Bluesbreakerin.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Tawsky
19.05.2011 11:12:04
Jucciz: Mun eka Marshall oli JCM2000-sarjan DSL401-combo, heräteostos, ja en kyllä koskaan oikein oppinut innostumaan sen soundista. Laite lähtikin melko pian kiertoon. Se ei juurikaan soundannut siltä, mitä olin tottunut odottamaan koneelta, jossa lukee "Marshall". Liekö EL84-päätteellä osuutta asiaan, mene ja tiedä.

Niinkun varmaan tiedät niin nuppi ja kombomallien välillä on monesti aikas isoja eroja. En ole paljon hyvää kuullut tuosta kombosta (tosin en ole itse testannutkaan) toisin kuin DSL-sarjan nupeista. Ei kyllä muutenkaan vakuuta tuo 401 kombo ainakaan youtuben perusteella. DSL 100 on kyllä simppeli ja hyvä rokkikone joka hoitaa hommansa tai ainakin minun tarpeeni. http://www.youtube.com/watch?v=1hGw2vCFiv8 < Tämä video myi DSL:n minulle.

s8na: Tossa tuo dueli jonka mainitsin aiemmin.

http://www.youtube.com/watch?v=iT6KbPPqrt4

En tiedä onko minussa vikaa, mutta omaan korvaan kumpikaan ei kuulosta kovin lupaavalta. Johtuu varmaan säädöistä. Alussa ilmoitettiin että middlet on aika hyvin scoopattu poijes molemmista.
s8na
19.05.2011 13:00:22

ADEHD: En tiedä onko minussa vikaa, mutta omaan korvaan kumpikaan ei kuulosta kovin lupaavalta. Johtuu varmaan säädöistä. Alussa ilmoitettiin että middlet on aika hyvin scoopattu poijes molemmista.

Pitäs olla vielä 2203 vertailussa. Toi 2210 kuulostaa aika samantyyliseltä mitä omat kokemukset on siitä. Tahtoo vähän hukkua pändisoitossa taustalle, jotenkin verhontakaa tulee tuo ääni.
Da Make
19.05.2011 13:25:27 (muokattu 19.05.2011 13:26:09)
Itse annan ei-äänen DSL sarjan JCM-2000.
Tosi kuolleen kuuloinen, liian paljon samaa kuin JCM-900.
Sopii johonkin melometalli/tukkahevi hardrockkiin. Liian tirisevä ja tunkkainen.
Dynamiikaltaan aika kuollutta kauraa jos vertas omistamaani 50w Plexiin.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
lonelyplayer
19.05.2011 14:03:56
Jos sallitaan ihan pieni poikkeama... niin miksi ei voisi hieman laajentaa. Tiedän että "putkipuristit" purskahtavat nauruun kun sanon että ei mikään JCM vaan JMD:1 !
Ostin itse n. 3kk sitten JMD 501 kombon, alkutotuttelun jälkeen alkaa löytyä niitä makoisia Marsun soundeja.
Omistin aikaisemmin JCM2000DSL401 kombon eipä ollut hyvää sanottavaa... osui lopulta isoon vesilintuun.

Tässä vielä linkki jenkkien VintageModern kestustelusivustolle

http://marshallvintagemodern.com/viewforum.php?f=48
-Rake-
19.05.2011 14:37:04
Nuo dsl401 on aika erin kuulosia verrattuna nuppimalleihin. Dsl:issä oli ongelmana 4 ja 8ohmin kaiutinlähtöjen maadoitus vika jolloin maan huonosta kosketuksesta johtuen kärähteli sitten päätemuuntajat. 16ohm lähdössä tätä ongelmaa ei ole. Tämä "ominaisuus" korjattiin tehtaalla jossain vaiheessa.

Alkupään dsl nupit on paremman kuuloisia kuuloisia kuin uudemmat johtuen eri muuntajista ja joistain muista muutoksista.

Itse olen A/B testannu Dsl:lää jcm900(dual reverb) ja jcm800 (2210) ja kyllä tuo dsl söi nuo muut elävältä. En kyllä heti vertaisi dsl:lää 900:seen. Ja niille jotka sanoo että dsl on ohuen kuuloinen niin kääntää myötäpäivään sitä nappia missä lukee volume niin asia korjaantuu. Kun volume alkaa olla 5 pinnassa ei treble bleed piiri enää vaikuta saundiin niin sieltä alkaa tulla sitä itteään.

Kyllähän nuo vanhemmat marsut (plexi,jmp ym.) on tehty paljon paremmin kuin uudemmat sitä ei kyllä voi kiistää ja saundiki nuissa vanhoissa miellyttää itseä enemmän. Nykyään ihmiset vaan kaipaa enemmän ominaisuuksia kuin mitä nuista vanhoista löytyy mm.fxloop, kaiku, liioiteltu gain nappula, useampi kanava.

Tuolta löytyy vähän paremmin tietoutta nuista marsuista:
http://www.marshallforum.com/marshall-amps/
Entropia666
19.05.2011 14:39:52

Emmää mitään komboja enää...Enkä mitään hämysiä trankkujakaan ala kokeilemaan ihan tyhjästä. Pitäs testata ensin.

Osalla taitaa varmaan vähän tuo mun käyttötarkotus unohtua kun plexejä sun muita tarjoillaan. Mun musatyylit käsittää Sepulturaa, Slayeriä ja muuta vastaavaa kamaa...
Numb
19.05.2011 14:46:29 (muokattu 19.05.2011 14:47:43)

Entropia666: Mun musatyylit käsittää Sepulturaa, Slayeriä ja muuta vastaavaa kamaa...

Olisko se sitten se Kerry King -signature? Eli 2203KK -mallimerkintä.
Entropia666
20.05.2011 12:17:56 (muokattu 20.05.2011 12:19:54)

No niin, nyt on DSL ostettu. Tarkempaa raportointia kunhan saan koneen matkahuollosta reenikselle tulille. Putket varmaan ainakin lähtee vaihtoon...

Feels goodman.
Miikathebest
21.05.2011 23:31:47

Da Make: Itse annan ei-äänen DSL sarjan JCM-2000.
Tosi kuolleen kuuloinen, liian paljon samaa kuin JCM-900.
Sopii johonkin melometalli/tukkahevi hardrockkiin. Liian tirisevä ja tunkkainen.
Dynamiikaltaan aika kuollutta kauraa jos vertas omistamaani 50w Plexiin.

Puhut ilmeisesti B-kanavasta.
Poistin omastani sen yhden kondensaattorin, joka vaikuttaa siihen ultra gain -kanavan sirinään. Tuli huomattavasti järkevämmän kuulonen.
Liikaa säröä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)