Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: SG tasapainoon
1 2 3
H-Diddy
19.05.2011 12:09:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mouruampa taas kerran tätä aihetta esittämällä hyvin oleellisen kysymyksen: Mitä ihmeen väliä sillä on jos kitara on kaulapainoinen?
 
Numb
19.05.2011 12:12:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H-Diddy: Mitä ihmeen väliä sillä on jos kitara on kaulapainoinen?
 
Oletko soittanut kaulapainoista kitaraa? Mulle ainakin sillä on sitä väliä, että en tykkää kannatella otekädellä kitaraa kaulasta samalla kun soitan. Ja silloin kun en soita, mutta kitara on hihnassa roikkumassa olalla.
 
GiovanniDiRondo
19.05.2011 12:21:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H-Diddy: Mouruampa taas kerran tätä aihetta esittämällä hyvin oleellisen kysymyksen: Mitä ihmeen väliä sillä on jos kitara on kaulapainoinen?
 
Jos kitaraa joutuu kannattelemaan olkapäällä niin hartiat jännittyvät.
 
Varmaan vähän riippuu soittoasennostakin ja siitä mitä soittaa.
 
xulu
19.05.2011 12:23:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H-Diddy: Mitä ihmeen väliä sillä on jos kitara on kaulapainoinen?
 
Totaalisen perseestä soittaa?
 
the purity of German electronic music.
H-Diddy
19.05.2011 12:35:34 (muokattu 19.05.2011 12:36:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Oletko soittanut kaulapainoista kitaraa? Mulle ainakin sillä on sitä väliä, että en tykkää kannatella otekädellä kitaraa kaulasta samalla kun soitan. Ja silloin kun en soita, mutta kitara on hihnassa roikkumassa olalla.
 
En kai sit oo ainakaan sellasta missä se mua erityisesti häiritsis. Tosin oon kai kummallinen ku ei mua oikein häiritse kitaroissa yleensäkkään mikään tollanen vakionarinan aihe kuten nauhojen päät yms. SG:ssä häiritsee korkeintaan ulkonäkö ;).
 
Krice
19.05.2011 13:13:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Kokemusta kylläkään ei oo noista "itämailla tehdyistä" sen vertaa, että pystyisi täydellä varmuudella sanomaan niitten kaulapainoisuudesta sitä eikä tätä.
 
Mun Bich on nimenomaan kiinalainen NJ Classic ja siinä on aika muhku kaula, joka varmasti aiheuttaa kaulapainoisuuden (sananmukaisesti..)
 
fox
19.05.2011 13:20:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Mun Bich on nimenomaan kiinalainen NJ Classic ja siinä on aika muhku kaula, joka varmasti aiheuttaa kaulapainoisuuden (sananmukaisesti..)
 
Kyllä sillä osansa varmasti on. Jenkki-Bichissä on laminoitu vaahterakaula, ja rungossa pähkinäpuu-listat ja muu koaa. Kiinalaisen runko tais olla basswoodia tai agathista tjsp. =)
Ennen muinoin NJ B.C.Richit oli Japanista (NJ = Nagoya, Japan) ja ne tuli Nagoyan alueelta Cho Shin Gakkin tehtaasta. Tuota kirjainyhdistelmää "NJ" koitti joku joppari kovasti selitellä, että se meinaa "New Jersey" ja kyseessä onkin jenkkipeli, siksipä hänen haluamansa hinta on vähintäänkin "kohtuullinen".. ei tullu tuttavaperheen pojan kanssa kauppoja..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
mvirta
19.05.2011 13:29:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tässähän se
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/87411.jpg
 
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Krice
19.05.2011 13:32:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Kiinalaisen runko tais olla basswoodia tai agathista tjsp. =)
 
Taitaa olla mahonkia eli natoa jos en ihan väärin muista, sinänsä ihan kohtuullinen akustinen soundikin viittaa siihen. Liekö suurin ongelma kaulapainoisuuteen tuo hihnatappien asettelu, jota ei Bich-mallissa oikein saa järkevästi tehtyä, sen verran muotopuoli soitin kyseessä.
 
fox
19.05.2011 13:36:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Taitaa olla mahonkia eli natoa jos en ihan väärin muista, sinänsä ihan kohtuullinen akustinen soundikin viittaa siihen. Liekö suurin ongelma kaulapainoisuuteen tuo hihnatappien asettelu, jota ei Bich-mallissa oikein saa järkevästi tehtyä, sen verran muotopuoli soitin kyseessä.
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Nato_wood
olihan se tuollakin sanottu.. ;) Siis että B.C.Richeissä tuota löytyy..
Tosin, jos oikein pilkkua viilataan, Mora-suku ei oo "oikealle" mahongille (Swietenia) edes läheistä. Filippiininmahonkia eli laua-mahonkia tuolla itäsillä mailla useasti mahonkirunkoihin käytetään.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
19.05.2011 13:39:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Taitaa olla mahonkia eli natoa jos en ihan väärin muista, sinänsä ihan kohtuullinen akustinen soundikin viittaa siihen. Liekö suurin ongelma kaulapainoisuuteen tuo hihnatappien asettelu, jota ei Bich-mallissa oikein saa järkevästi tehtyä, sen verran muotopuoli soitin kyseessä.
 
Sen verran vielä, että kyllä tuo minun oikein mainiosti pysyy balanssissa, "muotopuolisuus" on täysin katsojan silmässä (ja mielipiteissä) jos jossain. Bernie Rico vaan tykkäs noista kaarista ja vastakaarista, oman sanomansa mukaan "archery bow" eli suomeksi vastakaarijousi oli hänen innoittajansa.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Marzi
19.05.2011 20:20:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monesti kaulapainoisuus on kiinni nimenomaan hihnatappien sijoittelusta. Nimim. Hollowbody ja kaula kun pesismaila. :) Asenna siihen SG:hen Bigsby. :)
 
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
desert sessions
22.05.2011 18:32:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^Jotain painavaa sinne persiiseen pitäis varmaan laittaa mutta Bigsby maksaa melkein saman verran jo kun kitarakin niin nuotta sellasta.
 
Paras keino mitä nyt olen tähän keksinyt on oikealla kädellä kitaran 'kannattelu' mutta sillon ei voi oikein vapaasti huitoa mikä vähän syö kokemusta.
 
mvirta: tässähän se
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/87411.jpg

 
Liimaa käytit.
 
baba o riley
22.05.2011 19:58:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Oletko soittanut kaulapainoista kitaraa? Mulle ainakin sillä on sitä väliä, että en tykkää kannatella otekädellä kitaraa kaulasta samalla kun soitan. Ja silloin kun en soita, mutta kitara on hihnassa roikkumassa olalla.
 
Itse soittelen pääasiassa sgeillä, ja totta, kyllähän ne luiskahtavat pienessä etukenossa kun irti päästää, mutta ei kyllä ole koskaan haitannut. päinvastoin, helpon kevyesti liikuteltava kitara kun vasen käsi vie. Ja soittaessa siinä kyllä on se vasuri aina kiinni jossain muodossa. En ole oikeen koskaan ymmärtänyt mitä porukka jotka jankuttaa kaulapainosuutta häärää sen kepukan kanssa. pitääks sen roikkuu nätisti siinä kun soittaa huuliharppua tai kertoo yleisölle huonoja vitsejä kädet lonkalla???
 
baba o riley
22.05.2011 20:00:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mvirta: tässähän se
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/87411.jpg

 
mikä levy muuten siin alla on? :)
 
AkVankka
23.05.2011 13:20:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsepäs siirsin omasta epiföönin SGeestä hihnatapin ylempään sarveen Iommimaisesti http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages2009/SG_Tony-Iommi.jpg
Painopiste muuttui kaulapainoisesta aikalailla tasapainoiseksi
 
Sakmongkol
23.05.2011 13:28:40 (muokattu 23.05.2011 13:28:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AkVankka: Itsepäs siirsin omasta epiföönin SGeestä hihnatapin ylempään sarveen Iommimaisesti http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages2009/SG_Tony-Iommi.jpg
Painopiste muuttui kaulapainoisesta aikalailla tasapainoiseksi

 
Tätä määkin oon harkinnu mutta kuitenkin röytäisin koko sarven paskaksi. Kuka tekee moisen operaation nätisti ja halvalla?
 
mvirta
23.05.2011 13:33:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baba o riley: mikä levy muuten siin alla on? :)
 
Joe Smith, tuhansien vaarojen mies..
 
http://fi.wikipedia.org/wiki/Joe_Smith_Rasilian_satemets%C3%A4ss%C3%A4
 
Shut Up 'n Play Yer Guitar
novo
23.05.2011 13:39:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mvirta: Joe Smith, tuhansien vaarojen mies..
 
http://fi.wikipedia.org/wiki/Joe_Smith_Rasilian_satemets%C3%A4ss%C3%A4

 
Ei vitti tuo on kyl kovaa kamaa, pikkutytöstä lähtien säännöllisin väliajoin pitäny C-kasetilta kuunnella.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
AkVankka
23.05.2011 13:57:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sakmongkol: Tätä määkin oon harkinnu mutta kuitenkin röytäisin koko sarven paskaksi. Kuka tekee moisen operaation nätisti ja halvalla?
 
Eihän tuo nyt kummoinen operaatio ollut. Aikaa paloi noin minuutti, työkalujen etsiminen mukaan laskettuna. Aluksi perfektionistiä kyllä hieman arvelutti, kun porakone ei oikein tykännyt sopia hyvään asentoon, kiitos liimakaulan. Vaikka reikä meni vähän vinoon, niin ei sitä huomaa kun tapin kiinnittää ja vielä vähemmän hihnan kanssa.
 
Lisäksi SGeen tasapaino muuttui "normaalimmaksi" eli se ei enää "nojaa eteenpäin", taitaa olla makuasia tämäkin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «