Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rickenbackerin kielet
1
niemepet
04.05.2011 21:17:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rickenbacker miehille pari kysymystä.. olen havainnut että 12-kieliselle Rickenbackerille on hyvin vähän kieliä tarjolla. Suomalaiset musiikkikaupat myy "ei oota", mutta esim. Rickenbackerin omia kielisettejä ei ole ulkomaisissakaan nettikaupoissa. Mistä ostatte 12-kieliseen Rickenbackeriinne kielet?
 
Entä mitä kieliä käytätte Rickenbackerissa? Rickenbackerin omia? Pyramidin kieliä? Vai jotain muuta?
 
Jucciz
05.05.2011 16:35:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oo tarjota vastausta kuin 6-kielisen 330:n osalta, mutta samoja kieliä mää siinä käytän kuin muissakin kitaroissani: Dean Markley Vintage Reissue:ita paksuudeltaan 11-52.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Juzpe
05.05.2011 16:41:02 (muokattu 05.05.2011 16:41:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omassa 12-kielisessä (akustinen) on varsin miellyttävä muistaakseni d'addarion fosforipronssisetti kaliiperiltaan .008-052 muistaakseni. Eli siis ohut G on .008 ja läski E sen .052. "Normaalit" kielet ovat ihan perus 11 settiä ja nuo tuplauskielet sitten niihin verrannollisia.
Ainoa lordofstringsiltä löytyvä teräs (ei pronssipinnoitettu) setti on näemmä saman firman EXL150, paksuudeltaan .008-.046.
 
http://www.lordofthestrings.com/lot … /RAPRL/Electric-12-string/1201.html
 
Hyvää kamaa: http://www.youtube.com/watch?v=QArjeq4TcHk
Victor Helldriver
05.05.2011 17:33:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hitto muuten en ees ajatellu koko asiaa ennen ku lainasin frendiltä kakskaulasen skeban et ei varmaan jokasesta pikkukylän musapuljusta löydy 12-kielisettiä sähkikselle ku frendi ei sellasta ees stadin liikkeestä saanu ja oli iskeny akustisen setin sit kiinni.
 
ei muuten innostanu oikeen se akustisen setti eikä lopulta koko 2-kaulanen paskojen säätöjen,kielisettien,mikkien,kaulapainosuuden (tuli selkä vitun kipeeks nahkahihnasta huolimatta) ja siitä et skeba oli epiphone joka soi aina niin epiphonemaiseen muoviseen tyyliinsä
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
fox
05.05.2011 20:11:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa täällä puhutaan 12-kielisen sähkiksen kielistä. ;)
On vähän huonosti saatavilla nuo ihan tavallisista liikkeistä pakettina, mutta - ainahan voi ostaa irtokielinä. Kyseistä menetelmää olen itse käyttänyt, eipä noita ihan joka puodissa ole koskaan ollut hyllytavarana, paitsi tietty akustisille. Bronze-kielet vaan ei oikein toimi normi mikitetyssä sähkiksessä.
Itse oon tuolta maailmalta hommannut lähinnä Daddaarion light- tai regular light settejä, tai sitten ostanut ihan irtokieliä.
Myös olen melko usein käyttäny sekä 12- että 10- kielisissä lankkusähkiksissä G-kielen osalta seuraavaa systeemiä: oktaavikielen sijasta olen käyttänyt G-kielen osalta 2 samanpaksuista, eli 3 alinta paria on unisonossa. Säästää vähän kielissä, koskapa se G-kielen oktaavikieli pitäs olla mielellään .008, ja tuppaa tuossa keskemmällä kovassa komppauksessa moinen katkeamaan kovinkin helposti.
 
Tuosta irtokielille "Ostoslistaa" jos joku tarvitsee:
010 + 010
013 + 013
017 + 008
026 + 012
036 + 018
046 + 026
 
Heevymiehille sen verran, että tykkään tuon ala-E:n paksuuden riittäväksi, noillakin kielillä tulee vetoa nomivireessä noin 100 kiloa lapaan...
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
niemepet
05.05.2011 21:34:18 (muokattu 05.05.2011 21:53:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Myös olen melko usein käyttäny sekä 12- että 10- kielisissä lankkusähkiksissä G-kielen osalta seuraavaa systeemiä: oktaavikielen sijasta olen käyttänyt G-kielen osalta 2 samanpaksuista, eli 3 alinta paria on unisonossa. Säästää vähän kielissä, koskapa se G-kielen oktaavikieli pitäs olla mielellään .008, ja tuppaa tuossa keskemmällä kovassa komppauksessa moinen katkeamaan kovinkin helposti.
 
Tuosta irtokielille "Ostoslistaa" jos joku tarvitsee:
010 + 010
013 + 013
017 + 008
026 + 012
036 + 018
046 + 026

 
Hassua sinänsä, että otit puheeksi tuon G-kielen oktaavikielen. Itse olen käyttänyt Pyramidin settiä ja nyt eilen kun vaihdoin kielet, niin miltein heti alku metreillä katkesi juuri tuo G-kielen oktaavikieli (joka on 010 Pyramidin setissä). Irtokielet on päässyt loppumaan, joten täytyy käydä musakaupassa ostamassa tuohon kieli. Sinänsä kiintoisa idea laittaa G-kielet saman paksuiseksi. Taidanpa varastaa sinun ideasi. Kiitoksia tästä!
 
Yksi syy minkä vuoksi aloitin tämän keskustelun oli, se että itse käytän Pyramidin kielisettiä. Sitä saa aika monesta paikkaa suomesta ja ulkomailta, joten sikäli helppo hankkia. Laadukkaita ovat, mutta silti aika hintavia. Olen myöskin havainnut että ovat aika jäykkiä, jonka vuoksi ajattelin kokeilla Rickenbackerin omaa kielisettiä. Rickenbackerin oma kielisetti on halvempi kuin Pyramidin, eikä kielet kuulemma ole niin jäykkiä. Ainoa ongelma on ettei niitä tahdo löytää mistään.
 
Tällä hetkellä olen löytänyt yhden ainoan nettikaupan Euroopasta, joka myy Rickenbackerin kielisettiä. http://www.rickysounds.co.uk/Strings.html
 
Toinen syy keskustelun aloittamiseen oli saada täältä hyviä ideoita ja tulihan niitä heti. Kiitoksia vaan.
 
Jään mielenkiinnolla odottamaan mitä tämä keskustelu tuo tullessaan.
 
0101978
06.05.2011 00:29:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse otin 12-kielisestä riksupaksusta E-ja A-kielien oktaavikielet pois kokonaan. Syynä oli vire. Kyseisessä tallassa kun ei ollut erikseen tallapaloja kaikille kielille.
 
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
fox
06.05.2011 01:01:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

0101978: Itse otin 12-kielisestä riksupaksusta E-ja A-kielien oktaavikielet pois kokonaan. Syynä oli vire. Kyseisessä tallassa kun ei ollut erikseen tallapaloja kaikille kielille.
 
Hyvin harvassa 12-kielisessä on..mikä äkkiseltään tulee mieleen, niin Fender XII.. Onhan sitten tietty vaihdettu noita Gotohin tallasysteemeitä joihinkin. Mutta yleensä nuo on 6 tallapalalla.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Jammi
06.05.2011 09:36:56 (muokattu 06.05.2011 09:39:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

0101978: Itse otin 12-kielisestä riksupaksusta E-ja A-kielien oktaavikielet pois kokonaan. Syynä oli vire. Kyseisessä tallassa kun ei ollut erikseen tallapaloja kaikille kielille.
 
Mulla vire yllättäen korjaantui kun laitoin Pyramidit Wolffenpakkeriin, ja juu, jäykät on, mutta soundi on loistava! Ernie ballin 8-settiä voisi koettaa. Paljonkos nuo rikku-merkillä myytävät kustantaa? No näköjään 18 puntaa, ja ilmainen posti.
 
Hi-Power
06.05.2011 09:43:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niemepet: Rickenbacker miehille pari kysymystä.. olen havainnut että 12-kieliselle Rickenbackerille on hyvin vähän kieliä tarjolla. Suomalaiset musiikkikaupat myy "ei oota", mutta esim. Rickenbackerin omia kielisettejä ei ole ulkomaisissakaan nettikaupoissa. Mistä ostatte 12-kieliseen Rickenbackeriinne kielet?
 
Entä mitä kieliä käytätte Rickenbackerissa? Rickenbackerin omia? Pyramidin kieliä? Vai jotain muuta?

 
http://cgi.ebay.com/NEW-RICKENBACKE … s&hash=item53e768bb7d#ht_1487wt_905
 
niemepet
08.05.2011 11:54:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni ei ole ollut vireongelmia Backerin kanssa. Johtuuko sitten siitä, että olen käyttänyt Pyramidin kieliä - mene ja tiedä... Mutta huomasin mielenkiintoisen jutun:
 
RickySounds myy Rickenbackerin kieliä huomattavasti kalliimmalla omilla nettisivuillaan (http://www.rickysounds.co.uk/Strings.html) kuin eBayssä (http://cgi.ebay.co.uk/Rickenbacker- … s&hash=item4cf6c5e19a#ht_2490wt_907).
 
eBayssä tulee tietysti lähetys- ja käsittelykulut lisää, mutta ei ne ole kuin muutaman punnan luokkaa. Riippuen siitä kuinka monta kielisettiä ostaa.
 
Hi-Power
08.05.2011 17:51:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niemepet: Itselläni ei ole ollut vireongelmia Backerin kanssa. Johtuuko sitten siitä, että olen käyttänyt Pyramidin kieliä - mene ja tiedä... Mutta huomasin mielenkiintoisen jutun:
 
RickySounds myy Rickenbackerin kieliä huomattavasti kalliimmalla omilla nettisivuillaan (http://www.rickysounds.co.uk/Strings.html) kuin eBayssä (http://cgi.ebay.co.uk/Rickenbacker- … s&hash=item4cf6c5e19a#ht_2490wt_907).
 
eBayssä tulee tietysti lähetys- ja käsittelykulut lisää, mutta ei ne ole kuin muutaman punnan luokkaa. Riippuen siitä kuinka monta kielisettiä ostaa.

 
Nuohan ovat paljon halvempia kuin linkittämäni kielet...ei kun tilaan...
 
niemepet
08.05.2011 21:43:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hi-Power: Nuohan ovat paljon halvempia kuin linkittämäni kielet...ei kun tilaan...
 
Juu, kyllä muutaman setin tilasin. Kiitoksia vaan vihjeestä, että vois eBaytakin selailla...
 
niemepet
13.05.2011 16:01:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niemepet: eBayssä (http://cgi.ebay.co.uk/Rickenbacker- … s&hash=item4cf6c5e19a#ht_2490wt_907).
 
Suosittelen lämpimästi RickySoundsin eBay kauppaa, jos olet RickenBackerin merkkikieliä hankkimassa. Halvat hinnat ja tavara tuli perille viidessä työpäivässä.
 
Jammi
17.05.2011 17:12:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niemepet: Suosittelen lämpimästi RickySoundsin eBay kauppaa, jos olet RickenBackerin merkkikieliä hankkimassa. Halvat hinnat ja tavara tuli perille viidessä työpäivässä.
 
Milt' ne tuntuu, verrattuna Pyramideihin_ Kysymysmerkki hukassa
 
Decadetroll
17.05.2011 19:00:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jammi: Milt' ne tuntuu, verrattuna Pyramideihin_ Kysymysmerkki hukassa
 
Shift ja alt, niin pitäs löytyä ÄÖ ja muut hassut merkit.
 
"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
niemepet
19.05.2011 00:14:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jammi: Milt' ne tuntuu, verrattuna Pyramideihin?
 
Yhden päivän kokemuksen perusteella juuri sellaiselta kun on kerrottu. Ei ole niin jäykät kuin Pyramidit. Oikeastaan sopii mun lapaseen paremmin kuin Pyramidit ja ovat vielä puolet halvempia. Taidanpa tästä lähtien käyttää näitä... nyt kun löytyi kauppakin mistä näitä saa. Tosin täytyypä katsoa kuinka nopeasti nämä kielet menee huonoksi. Pyramideja on kehuttu, että ne kestäisivät kauemmin kuin muut kielet. Saapa nähdä. Yhden päivän kokemus ei nyt hirveästi vielä kerro.
 
Jucciz
19.05.2011 00:20:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Shift ja alt, niin pitäs löytyä ÄÖ ja muut hassut merkit.
 
Jos on Windows-kone alla ja vahingossa vaihtanut alt-shiftillä jenkkinäppiksen käyttöön. Muitakin ympäristöjä (onneksi) on.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Puavali
19.05.2011 22:33:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Hyvin harvassa 12-kielisessä on..mikä äkkiseltään tulee mieleen, niin Fender XII.. Onhan sitten tietty vaihdettu noita Gotohin tallasysteemeitä joihinkin. Mutta yleensä nuo on 6 tallapalalla.
 
Ja Yamahan joku Pasifica (?) mallinen 12-kielinen sähkis. Aika mainio peli, jos sellaista kaipaa.
 
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «