Aihe: Sähkörumpusettiä täysnoviisille
1 2
JanneO
13.05.2011 08:55:06
Co.: Ja tietysti riippuu ihan talosta ja rumpujen sijoittelusta...

Ja naapurista ;)
chill
13.05.2011 14:03:44 (muokattu 13.05.2011 14:11:48)
JanneO: otan osaa tähän keskusteluun. Luulen että Dr DW tarkoittaa nyt tuota runkoääntä joka tulee siitä basarin polkemisesta. Sitä voi verrata esim puulattialla kävelyyn ja kuinka se kuuluu alakertaan kovempaa kuin kävelijälle itselleen. Sehän noissa sähköseteissä on ollut ongelmana kerrostaloissa. Sitä muodostyy ihan mesh-padeistakin. Esim mulla kotona oli rolandin meshbasari jonka kopina kuului kellarista yläkertaan kovempaa kuin esim keskikerrokseen ja kun taas kellarissa ei kuulunut juuri mitään ääntä tuosta.

Nyt ei siis käsittääkseni ollut kyse basarin akustisen äänen aiheuttamasta haitasta kuitenkaan?

Ääni sekin kuitenkin on joka sinne naapurin mummon kuulolaitteeseen kantautuu, oli kyseessä sitten tärähdyksestä tai itse rummun soinnista aiheutuva ääni. Akustisessa rummussa itse tärähdyksen aiheuttaman äänen lisäksi myös voimakas soiva ääni joka kantautuukin jopa korttelin päähän.
Mutta sähkörumpujen basarin tärähdyksestä syntyvä ääni siis ilmeiseisesti sekin ihan riittävä naapurirauhan rikkomiseksi.
Onkohan markkinoilla jotai shockabsorb-mattoja tai vastaavia ongelman ratkaisemiseksi..?
multi-instrumentanisti
Antti1
13.05.2011 15:16:22
chill: Onkohan markkinoilla jotai shockabsorb-mattoja tai vastaavia ongelman ratkaisemiseksi..?

Varsin nihkeästi mitään oikeasti toimivia, niillä Rolandin omilla "vaimentavilla" matoilla ei tee yhtään mitään. DIY-ratkaisuihin löytyy vinkkejä netistä kyllä kohtuullisesti.
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)