Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Viritysmittari
1
ÄM
17.05.2011 20:35:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pystyyks jengi jeesaamaan rumpalia?
Mikä on paras viritysmittari bassolle? Selkeys, tarkkuus, helppokäyttöisyys, laatu. Semmonen stage-malli siis, jonka saa mutelle, polkaisemalla.
 
Onks noista peliks:
http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … edot/tuote_id/18644&kategoria_id=98
http://www.thomann.de/fi/tc_electronic_polytune.htm
http://www.soundstore.fi/Bassot/Bas … tit/Ashdown/Ashdown+BassOmeter.html
 
Vai onko olemassa joku "THE"-malli, joka on se yksi ylitse muiden.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Fetfotad
17.05.2011 20:48:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossi tai Korgin Pitchblack!
 
Jo_sek
17.05.2011 21:00:38 (muokattu 17.05.2011 21:01:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo TC:n viritysmittari on hyvä! Kitaristilla on tuommonen ja päätin sitten kokeilla omalla bassolla, nii sehän toimii kuten ilmoituksessa luvataan, eli pystyt soittamaan kaikki vapaat kielet ja mittari kertoo jos jokin kieli on epävireessä. Mittari toimii myös ihan normaalina viritysmittarina. Plussaa tuo sekin että nappia painamalla saa valita myös Eb vireen :). Pedaaliketjussa sulkee kaikki ylimääräset äänet pois eli toisinsanoen toimii mute-nappina.
 
rieskkim
17.05.2011 21:30:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fetfotad: Bossi tai Korgin Pitchblack!
 
Korg:a voin suositella myös, meillä kaikki virittää kamppeensa toisen kitaristin Korgilla.
 
rintapek
17.05.2011 21:42:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄM: Pystyyks jengi jeesaamaan rumpalia?
Mikä on paras viritysmittari bassolle? Selkeys, tarkkuus, helppokäyttöisyys, laatu. Semmonen stage-malli siis, jonka saa mutelle, polkaisemalla.
 
Vai onko olemassa joku "THE"-malli, joka on se yksi ylitse muiden.

 
Mun on kauheen vaikee tunnustaa, et mun stressiklubilla on käytössä vehje josta mä en tiedä mitään.
 
Siis toi viritys ny on asiana semmoinen, et en mä siinä lelua kaipaa. Jos vehkeet viritetään haittarin mukaan, ni sit viritetään. Khyl tos jopa mun paska korva on parempi kuin mikävaan mittari.
 
No, jossain vaiheessa sit oli yksinomaan kielisoittimille tarkoitettu " valtakunnallinen virityspiste". Ei siit kauheesti tartte laajentaa, ni joka jätkällä on samanlainen kone.
 
Mut... toi on sillai veemäinen juttu, et haittaria/pianoa/flyygeliä/mitätahansakiinteävireistäinstrumenttia et hianoviritä millään mittarilla. Joko ne muut soittimet viritetään korvalla, tai hyväksytään kiinteä epävireisyys.
 
Jos muistan, ni mä voin ottaa kevätjuhlaan mukaan mun stressiklubin käyttämän mittarin. Ei tuo ny välttämättä mitään kerro, mut ovatten muistaakseni olleet ainakin kolme vuotta käytössä ilman ensimmäistäkään ongelmaa.
 
One kind of music only - the good kind
BassoSisko
17.05.2011 21:57:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄM: Pystyyks jengi jeesaamaan rumpalia?
Mikä on paras viritysmittari bassolle? Selkeys, tarkkuus, helppokäyttöisyys, laatu. Semmonen stage-malli siis, jonka saa mutelle, polkaisemalla.

 
Mulla on kaksi erilaista mittaria ja molemmat virittää vähän eri vireeseen (näissä on eroja). Ei siinä mitään kun yksin soittaa, mutta kun soittaa muiden kanssa niin teen viimeistelyn korvalla kykyni mukaan.
 
Molemmat on selkeitä ja ne näkee myös hämärässä hyvin. Toinen on polkaistava lattia malli ja toinen on patterilla toimiva pieni viritystappiin kiinnitettävä mittari, jossa saa kahdella eri tavalla sen äänen sisääntulon säädettyä. Toinen on helpompi käyttää milloin vain (viritystappimalli), lattiamalli vaatii piuhojen kanssa leikkimistä.
 
Mun pointtini on oikeastaan se että sä jo itse listaat tuossa asioita mitä siltä mittarilta haluat, niin käy ostamassa sellainen.
 
Pakko harjoitella, jotta olisi hyvä syy miksi en osaa.
pehko
17.05.2011 22:04:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo, pitspläkille ääni täältäkin. itsellä ei ole, mutta sitten kun sen mittarin hommaan, niin se se on. kitaristilla sama spedu, ja se on hyvä.
 
ei sitte
okabass
17.05.2011 23:04:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi Turbo Tuner on omaa luokkaansa.
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=199767&co=90
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
JussiKoo
18.05.2011 07:02:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korg on hyvä ja rauhallinen käyttää.
 
TC on paras nopeutensa ja luettavuutensa ansiosta. Monen kielen yhtäaikainen viritys ei mun bassoilla ole toiminut moitteettomasti.
 
Kumman vaan noista ostaa, niin ei pety.
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
Rämppy
18.05.2011 09:23:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korg Pitchblack toimii mulla hyvin sekä kitarassa että bassossa. Nopea ja täsmällinen, ei mene kauaa virittelyyn.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
tarzan
18.05.2011 09:46:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korg on minullakin, toimii! Mutta kannattaa huomioida jos laudassa on useita pedaaleja, eikä viritin ole esim volaspedun tuner outissa että tuo Pitchblack sotkee esimerkiksi fuzzeja aika paljon. Eli pedaalien järjestys kannattaa testata huolella. Korghan sanoo tuota true bypassiksi, mutta jotenkin itelle tulee semmonen fiilis ettei se sitä ole.
 
TC:n laite on myös erittäin hyvä, tosin polytunen coolein ominaisuus (näyttää kaikkien kielten vireen yhdellä huitasulla) on bassolla enemmän ja vähemmän tarpeeton. TC on minusta oikeasti true bypass, jos sillä on merkitystä kovasti. Olen harkinnut ihan ilman sen kummempaa syytä vaihtaa tuon TC:n lautaan.
 
Meillä on treeniksellä jokaisella tällä hetkellä Korg laudassa ja luotettavuuden suhteen ei ole ollut meillä mitään ongelmia.
 
Bossista minulla on valitettavasti jotenkin sellainen fiilis ettei se ole niin selkeä kuin nuo kaksi muuta. Vaikka toki toimiihan se sekin.
 
"Välineiden täydellisyys ja tavoitteiden hämäryys näyttävät kuvaavan aikakauttamme" - Albert Einstein
dewfall
18.05.2011 09:58:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samoilla linjoilla kuin muutkin, ensisijaisesti Korg tai TC, Boss sitten.
 
J.Nikkanen
18.05.2011 10:02:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on vanha KORGin DT-10. Ihan jeppis peli jossa kestävä runko ja selkeä näyttö. Torillakin liikkuu silloin tällöin edullisesti.
 
"Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW.
TurpaLarva
18.05.2011 14:31:37 (muokattu 18.05.2011 14:32:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarzan: Korg on minullakin, toimii! Mutta kannattaa huomioida jos laudassa on useita pedaaleja, eikä viritin ole esim volaspedun tuner outissa että tuo Pitchblack sotkee esimerkiksi fuzzeja aika paljon. Eli pedaalien järjestys kannattaa testata huolella. Korghan sanoo tuota true bypassiksi, mutta jotenkin itelle tulee semmonen fiilis ettei se sitä ole.
 
No mä en oo huomannu korgin pitchblackin kans mitään sotkuja fuzzien tai muidenkaan spedujen kanssa. Uskon siis vakaasti tuohon true bypassin olemassaoloon. Kumminki signaali menee kolmen säröpedaalin läpi.
 
LoFisteillaan HiFeillä.
tarzan
18.05.2011 16:24:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Project.Aepina: No mä en oo huomannu korgin pitchblackin kans mitään sotkuja fuzzien tai muidenkaan spedujen kanssa. Uskon siis vakaasti tuohon true bypassin olemassaoloon. Kumminki signaali menee kolmen säröpedaalin läpi.
 
Nää on näitä makujuttuja, itellä kuitenkin ihan huomattava ero kun sijoitin virittimen ketjun loppuun. Kaksi erilaista EHX:n muffia sytty ihan erilaiseksi ja dynamiikka parani. Toki EBS:n multidrive toimii vaikka päälleen laittas, mutta nuo fuzzit on ainakin parempia ennen Korgia.
 
"Välineiden täydellisyys ja tavoitteiden hämäryys näyttävät kuvaavan aikakauttamme" - Albert Einstein
ÄM
18.05.2011 17:09:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista kaikille.
Varmaan tuo TC tulee hankintaan; sitä on myös monelle soittokaverilla (kitaristeja tosin kaikki). Lähdinkin vaan kyselemään, josko basistit suosis jotain totaalisen eri laitetta.
 
Onko muuten suoraan kellään hajua, mikä musaliike myy TC:n mittaria Helsingissä.
 
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Fortune
18.05.2011 18:43:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pahaeno: Mulla on vanha KORGin DT-10. Ihan jeppis peli jossa kestävä runko ja selkeä näyttö. Torillakin liikkuu silloin tällöin edullisesti.
 
Tämä, itse pidän enemmän kuin bändikaverien Pitchblackeista. Bassolla toimii myös oman kokemuksen mukaan hitusen paremmin kuin Pitchblack, mutta kyllä molemmilla saa kepakot vireeseen. DT-10:n näyttö on selkeämpi.
 
"Look behind you, a three-string bass!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «