Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kumman valitsisin?
1 2
Love4Bass
18.05.2011 15:41:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei ihmiset !
Minulla on pieni valitsemis ongelma kahden Epiphonen basson väliltä, ja haluaisin teidän mielipiteitänne kumman ottaisin ! :)
Jommasta kummasta näistä siis on tulossa toinen bassoni (Ensimmäinen oli Behringerin harjoittelubasso) ja haluaisin siis kunnon pelin eli luotan vanhaan kunnon Epiluuriin ! :) Mutta niin tässä linkkiä valintoihini:
 
http://www.thomann.de/fi/epiphone_thunderbird_iv_ltd_edition_svb.htm
 
ja
 
http://www.thomann.de/fi/epiphone_eb_3_eb.htm
 
Eli siinä olis kaks kaunokaista, joista en osaa valita. :D Antakaapas mielipiteenne siis. :)
 
Live slow, Die fast.
J.Nikkanen
18.05.2011 15:46:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skippaa nuo "kunnon epiluurit" ja säädät / säädätät Behringerin kunnon iskuun ja soittelet sillä. Rahnukkaa enempi säästöön ja suosiolla skippaat tuon hintaluokan pelit. Siitä sitten ajan kanssa alat kyttäilemään käytettyjä soittimia haarukassa 450-750 euroa. Ekoteko ja enempi bassoa, ehkä jopa loppuelämäksi?
 
"Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW.
emBBo
18.05.2011 15:47:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsehän en epiluureista välitä mutta kyllä tuo SG mallinen ulkonäöltään parempi on.
 
emBBo
18.05.2011 15:47:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppaan pahaenoa, säädät harjoitusbasson kuntoon ja säästät kalliimpiin.
 
Love4Bass
18.05.2011 15:50:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli teidän mielest Behrelkin voi soittaa ihan kunnol? =) Siis kun ite oon tykännyt soittaa sil mut jotkut muusikkofrendit on sanoneet vaan et: ''kannattais hankkii KUNNON basso tollaisen sijaan..'' niin sit oon alkanut miettii et onks tä mun Behre niin huono muka.. O.o Oon kyl miettinyt kans et jos hankkeisin uuden basson voisin hankkia Ibanezin Epiluurin sijaan.. :) Kiitos neuvoistanne !
 
Live slow, Die fast.
emBBo
18.05.2011 15:51:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mieluummin halpa ibanez kuin epiluuri, itse säästäisin johonkin yli 500€ bassoon. Kun tämä hinta ylittyy alkaa esim. ibanezit olemaan kovaa kamaa :p
 
Love4Bass
18.05.2011 15:54:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/ibanez_srx430_rd.htm
 
Tästä Ibanezistakin olen aina haaveillut.. :)
 
Live slow, Die fast.
emBBo
18.05.2011 15:57:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komean näköinen vehje, samanmallista (eri väristä) olen kerran kokeillut oli erittäin "nopea" ja helpposoittoinen kaula, kannattaa käydä kokeilemassa jos mahdollisuus.
 
absqua
18.05.2011 15:59:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Love4Bass: http://www.thomann.de/fi/ibanez_srx430_rd.htm
 
Tästä Ibanezistakin olen aina haaveillut.. :)

 
Oletko käytettyä harkinnut? Torilta löydät tohon parin kolmensadan budjettiin huomattavasti uutta bassoa paremman vastineen rahallesi.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Funkånaut
18.05.2011 16:00:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilta nappaat Ibanezin SR-sarjalaisen 500 ja siitä isomman luvun, joita saa jo kolmeenki hunttii. Aikas messeviä pelejä. Itte ostin alle 300€ SR800:sen aikanaa torilta ja laatuvehjes onki.
 
Muusikkous on käytännössä palavaa himoa olla saamatta billuam. - Quru
Love4Bass
18.05.2011 16:04:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisi kyllä mennä katsomaan Torilta päin, jos sieltä noin hyvin kerta löytyy Ibaa. :) Menen siis tsekkailemaan sieltä jos löytyisi mieluista ja jos ei niin alan säästämään tuohon linkittämääni Ibaan. :) Kiitos neuvoista .
 
Live slow, Die fast.
J.Nikkanen
18.05.2011 16:06:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Love4Bass: Eli teidän mielest Behrelkin voi soittaa ihan kunnol? =) Siis kun ite oon tykännyt soittaa sil mut jotkut muusikkofrendit on sanoneet vaan et: ''kannattais hankkii KUNNON basso tollaisen sijaan..'' niin sit oon alkanut miettii et onks tä mun Behre niin huono muka.. O.o Oon kyl miettinyt kans et jos hankkeisin uuden basson voisin hankkia Ibanezin Epiluurin sijaan.. :) Kiitos neuvoistanne !
 
Osaava kaveri saa monesta halpisryönästä ihan soitettavan pelin, tosin ei niistä kaikista, mutta olen hiplaillut muutamaa halpissoitinta jotka soitinrakentaja on säädellyt ja simmaillut soitettavaan kuosiin. Ihan ok laitteita, saundit tosin on mitä on ja radiokin saattaa vahvistettuna kuulua, mutta perustreenaukseen käypiä.
 
KUNNON bassoja ei mun mielestä ollut kumpikaan noista epifouneista, skippaa ne vaan ihan suosiolla. EB on kyllä tosi viileä basso ja itsekkin semmoista ajatellut, mutta ihan vaan "kolmosbasson" rooliin.
 
Ibanezit on ihan jees tavaraa, mutta suhtaudu niihinkin pienellä varauksella. Levytukussa tais olla pinkkiä SR kolmesatasta myynnissä alle kahdensadan.
 
"Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW.
absqua
18.05.2011 16:06:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Love4Bass: Pitäisi kyllä mennä katsomaan Torilta päin, jos sieltä noin hyvin kerta löytyy Ibaa. :) Menen siis tsekkailemaan sieltä jos löytyisi mieluista ja jos ei niin alan säästämään tuohon linkittämääni Ibaan. :) Kiitos neuvoista .
 
Ibanezia liikkuu torilla todella paljon ja laatuun nähden aivan käsittämättömän halvalla. Eli suosittelen lämmöllä.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Love4Bass
18.05.2011 16:13:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos viisaista sanoista pahaeno, olen itse kyllä vähän viritellut omaa Behreä paremmaksi soitettavaksi (esim. laskenut metrin korkuudella olleita kieliä sopivan matalalle jne.) ja kyllä itse olen ainakin pitänyt vaikka kuinka ''halpis basso'' oliskin. :) Mutta niin, katseeni käännän oikean ibanezin etsimiseen mutta tietysti varauksella.
Ja absqua, siltä näyttää että löytyy ! huhhuh.
 
Live slow, Die fast.
L.Ruoska
18.05.2011 17:15:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi Epi Thunderbirdi on goddamn lapio. Kaveri siirtyi kitarasta bassoon uuden bändinsä myötä ja osti tuollasen "kun se Nirvanan basistikin veteli T-birdillä". Nyt se tossa hiljattain soitteli että mitäs se sun Warwicki maksais kun Thunderbirdi on niin vastenmielinen soittaa. En oo tätä samaa yksilöä kokeillut mutta joskus F-Musiikissa tyyppasin toista samanlaista eikä kyllä mitään pisteitä irtoa täältä.
 
Niinkun tässä on sanottu jo monta kertaa ja mitä itsekin sanon näihin threadeihin:
Osta Ibanez Torilta.
 
Tai sijoita pari hunttia lisää ja saat Warwickin, vanhoja wengekaulaisia vehkeitä pyörii tuolla myös ~500-600€ luokassa usein.
pekezu
18.05.2011 19:15:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinkuin monesti sanottu, hanki joku vähän tyyriimpi peli.
 
Joskus sattuu säkädiilejä (esim itselle pari presaria sattunut 2-300e hintahaarukassa, GrassRootseja) ja niihin kandee tarttua toki. Mutta oikeesti pääosin noi "välimallin" vehkeet kandee skipata.
 
"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
Nazareth
18.05.2011 19:21:51 (muokattu 18.05.2011 19:28:46)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EB-3 on kyllä ässävehje, mutta siinä on aika omanlaisensa saundi, eikä välttämättä ihan kaikkeen sovi.. onhan noissa tota kaulapainoakin, jotta sikäli joku mukavammantuntuinen Ibanez tai muu on ihan hyvä valinta, varsinkin kun toiseksi bassoksi tulossa..
 
Squiereita ja Yamahoita kannattaa myös katella, hyviä vehkeitä.
 
Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa.
J.Nikkanen
19.05.2011 12:18:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho!
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=523798
 
"Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW.
Funkånaut
19.05.2011 12:22:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pahaeno: Oho!
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=523798

 
Oisko kaks ja puol ylimäärästä... Suhteellisen mahtava diili.
 
Muusikkous on käytännössä palavaa himoa olla saamatta billuam. - Quru
Love4Bass
19.05.2011 13:38:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei jumalauta ! Nyt nopiasti otan yhteyden kyseiseen myyjään ! :D
 
Live slow, Die fast.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «