Aihe: Soittokunnasta jälleen..
1 2 3 4 513 14 15 16 17 18
Epämuusikko
12.04.2011 16:48:26
Zoso: Minäkin huomenna menen. Vedän Wilcoxonin nro 150 soolon. Kannattaa varmaan mieluummin vetää nopeammin ja paremmin matched gripilla kuin huonommin ja hitaammin tradilla? :D

Vaihda lennosta ja ällistytä.
6-stroke troll.
Velli
12.04.2011 18:59:34
Zoso: Minäkin huomenna menen. Vedän Wilcoxonin nro 150 soolon. Kannattaa varmaan mieluummin vetää nopeammin ja paremmin matched gripilla kuin huonommin ja hitaammin tradilla? :D

Epämuusikon ehdotus on erittäin hyvä. Jos et sitä halua tehdä, niin siinä tapauksessa kysy haluavatko hitaan trad. grip- vai nopean matched grip-version.
Zoso
12.04.2011 20:24:48
hahah! :D samalla heitän voltin.... nojoo katotaan
There are only two kinds of music. Good and Bad.
Epämuusikko
12.04.2011 20:45:55 (muokattu 13.04.2011 11:32:10)
Srsly, kapuloilla kikkailu tulee tutuksi kuviomarssissa (itse sen dodgetin aikoinaan KIITOS II/2001 EI SUOSTU UNOHTUMAAN!), mutta jos ei ole rääpyä vaihtaa niin vedä jommalla kummalla vain niin hyvin kuin pystyt, ole kohtelias ja anna raadin ymmärtää monipuolisuutesi, nuotinlukutaitosi ja hetkellinen (9kk) valmius heittää suurelle osalle omista mielihaluista hyvästit.

e: itse aikoinaan leivoin matched gripillä jotain aivan saatanan nopeaa! taisi olla Prattin "Gingersnaps" ylitempoon. those were the days.

Eikä taida pääsykokeissa olla tullut kuin yksi hylsy. voitin. kaksi.
6-stroke troll.
markkuliini
12.04.2011 21:05:15 (muokattu 14.04.2011 01:14:10)

Vedä mielummin hitaammin ja vielä paremmin. Itse olen aina pääsykokeissa/tutkinnoissa soittanut melko maltillisilla tempoilla ja joka ikinen kerta on tullut kiitosta siitä että hyvä etten soita ylitempoon ja sohlaten kuten lähes kaikki. Mielummin selkeästi ja hallitusti, niin erotut eduksesi.
Jotkut ovat sitten pyytäneet pätkää mults nopeampaakin. Eli pyynnöstä sitten oon soittanu vähän tiukempaan tempoon. Eikä taida pääsykokeissa olla tullut kuin yksi hylsy. Muistaakseni Jyväskylän konsalle en olis päässy -99, mutta sitten Joensuuhun kyllä ja sitä kautta Ågeliin pääsin 2 vuotta myöhemmin.
Ei siitä temposta saa juuri lisäpisteitä. Itse kun olen ollut raadissa, niin en ole antanut niitä ollenkaan.
T:slowhand.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
mattjuha
14.04.2011 00:25:25 (muokattu 14.04.2011 00:26:40)
Oli kyllä melkoinen päivä. Aamulla kahdeksalta kasarmille. Siitä sitten noin puolet porukasta psykologisiin testeihin ja puolet soittamaan. Rumpalihakijoita oli listan mukaan 61 ja itse olin viimeisten joukossa ja pääsin soittamaan vasta puoli seitsemän jälkeen. Pitkän odotuksen aikana jännityskin laski sopivasti ja oli jopa helpotus päästä raadin eteen. Soitin niille pikkurumpuetydini ja prima vistan Nardista ja jostain sotilasmarssivihosta. Setillä pyydettiin pelkkää sambaa soittamaan, vaikka olisin mieluummin vetänyt mitä tahansa muuta. Raadin mukaan osaan kuitenkin lukea nuotteja hyvin, joten voin mahdollisesti päästä lyömäsoittajaksi puhallinorkesteriin. "Varapaikoiksi" laitettiin pienempiä soittokuntia, kun eivät voineet luvata paikkaa. Kesäkuussahan sen sitten näkee.
Vaihdoin nimimerkkini luolamies5:stä mattjuhaksi, jos joku ihmettelee.
Zoso
14.04.2011 02:19:44
Illalla vasta pääsit soittamaan... huhhuh. :D Mä olin järjestyksessä 4/61 ^^.
Meni kyllä hyvin, kommentoivat jotain tyyliin: "hyvä. hyvin valmisteltu" kun vedin sen Wilcoxonin 150sen (tradilla, vaikkeivat sitä ehkä edes nähneet kun nuottiteline oli edessä :D:D:D) Puhallinorkesterihommia "ehdottivat", eivät puhuneet mitään muista soittokunnista. Tosin olin neljäs joka sinne meni, eli ehkä niillä mieli muuttui mun tasosta sitten kun loput pääs soittamaan, se kai nähdään sitten. Settisoitto meni niin ja näin: "oot varmaan rahapulassa tanssikeikkaa vetäny, soita vaikka funk, jazz ja samba" - soitin, mutta snare solo meni kyllä paremmin, joten luulivat varmaan sen perusteella että olen enemmän snarerumpali vaikka asia on kyllä ihan toisin päin. :)
Big Boss
20.04.2011 22:13:47 (muokattu 20.04.2011 22:19:54)
Tervehdys! Minulla on sellanen tilanne, että kun kävin kutsunnoissa vuoden 2010 keväällä, minut sijoitettiin kesäksi 2011 Santahaminaan. Minulle myös sanottiin tuolloin, että kyseisessä paikassa on oma soittokuntansa, kun toivoin paikaksi soittokuntaa. Minulle ei kuitenkaan sanottu mistään pääsykokeista, joihin pitäisi mennä ennen sitä. Eräs kaverini on juuri Santahaminassa (ei soittokunnassa) ja sanoi, että soittokuntaan voi kuulemma hakea alokaskauden lopussakin. Onko tällöinkin soittokoe jos hakee vaikka Santahaminan soittokuntaan? Mitä kaikkea kannattaa osata? Osaan itse lukea nuotteja jonkin verran ja rudimentteja soittaa. Myös half-time shufflet ja hieman vaikeammat kompit sujuvat. Kuitenkaan mitään samboja ja prima vistoja yms en osaa nimeltä soittaa. Eli jos tiedätte jotain Santahaminan soittokunnasta ja sinne hakemisesta alokaskauden lopussa niin kertokaa.
VeKrio
20.04.2011 22:37:45

Big Boss: Eräs kaverini on juuri Santahaminassa (ei soittokunnassa) ja sanoi, että soittokuntaan voi kuulemma hakea alokaskauden lopussakin. Eli jos tiedätte jotain Santahaminan soittokunnasta ja sinne hakemisesta alokaskauden lopussa niin kertokaa.

Mun tarina on tämmöttiis, se saattaa ehkä valaista asiaa. Hain Hennalaan soittamaan ja kusin primavistan Jääkärin marssin -> en päässyt. Siitä sitten normaalimeiningillä Hämeenlinnaan Parolannummelle panssariprikaatiin PstK:hon erään I/2000.

Morttikauden aikana näin ilmoitustaululla ilmoituksen, jossa kerrottiin, että Panssarisoittokuntaan haetaan soittajia. Ei muuta kuin soitto sinne ja ilmoittautuminen. Meidän komppaniasta haki yksi toinenkin jeppe. Sitten vaan Linnankasarmille soittamaan koesoittoa.

Tilanne oli aika epämuodollinen. Siinä oli musiikkimajuri Heikki Saariahon (Kaijan veli) lisäksi yksi edellisen saapumiserän rumpalisoittaja. Nenän eteen iskettiin Jääkärinmarssi. No kyllä mä sen sitten jo skulasin, ja ehdin muutaman tahdin veivata kun sanottiin että ok. Sit se majuri pyys beattia ja soitin sitä. Sit se pyys sambaa ja soitin sitä. Sambaa veivatessa se alko tanssahdella ja virnuilla. Miettivät viis minuuttia ja mun valittiin ja sitä toista ei.

Kävi sellainen tuuri, että meidän alokaskomppania lakkautettiin meidän morttikauden jälkeen. Niinpä komppanianpäällikölle ei kamalasti ollut väliä, mihin alokkaat sijoitetaan. Jos komppania olisi ollut elinvoimainen, mua ei oltais päästetty soittelemaan. - Entä jos Saariaho haluaa mut sinne eikä tänne? "Musiikkimajuri Saariaholla ei ole Panssarintorjuntakomppanian sienien sisällä minkäänlaista määräysvaltaa." :)

Meitä soittajia oli siellä muistaakseni viisi. Meidän jälkeen tuli peräti seitsemän tai enempikin. Monenlaista soittajaa ne otti sinne. Yks oli just päässyt Sibikseen veivaamaan klassista kitaraa. Yks oli Seppälän Jussi, joka on pääkaupunkiseudun groovaavimpia basisteja. Hommia oli vähän. Mä soitin meistä eniten keikkoja, noin 20 seitsemän kuukauden aikana. Meidän erän fonisti laiskotteli oikein urakalla ja veti koko aikana yhteensä noin viis keikkaa.
Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D
damn u
21.04.2011 09:38:44
Big Boss: Tervehdys! Minulla on sellanen tilanne, että kun kävin kutsunnoissa vuoden 2010 keväällä, minut sijoitettiin kesäksi 2011 Santahaminaan. Minulle myös sanottiin tuolloin, että kyseisessä paikassa on oma soittokuntansa, kun toivoin paikaksi soittokuntaa. Minulle ei kuitenkaan sanottu mistään pääsykokeista, joihin pitäisi mennä ennen sitä. Eräs kaverini on juuri Santahaminassa (ei soittokunnassa) ja sanoi, että soittokuntaan voi kuulemma hakea alokaskauden lopussakin. Onko tällöinkin soittokoe jos hakee vaikka Santahaminan soittokuntaan? Mitä kaikkea kannattaa osata? Osaan itse lukea nuotteja jonkin verran ja rudimentteja soittaa. Myös half-time shufflet ja hieman vaikeammat kompit sujuvat. Kuitenkaan mitään samboja ja prima vistoja yms en osaa nimeltä soittaa. Eli jos tiedätte jotain Santahaminan soittokunnasta ja sinne hakemisesta alokaskauden lopussa niin kertokaa.

Santahaminassa ei ole soittokuntaa. Kaartin Jääkärirykmentissä on lähin, eli Kaartin Soittokunta.
Hoo_
21.04.2011 11:03:11
Kaartin jääkärirykmentti on Santahaminassa, mutta muusikot taitaa treenata vanhan autokomppanian tiloissa siellä Hietaniemen vieressä Mechelinin kadulla.
Tapatsä aikaa kunnes aika tappaa sut...?
damn u
21.04.2011 11:56:53
Hoo_: Kaartin jääkärirykmentti on Santahaminassa, mutta muusikot taitaa treenata vanhan autokomppanian tiloissa siellä Hietaniemen vieressä Mechelinin kadulla.

Totta mooses näin juuri.
VeKrio
21.04.2011 15:33:42

Hoo_: Kaartin jääkärirykmentti on Santahaminassa, mutta muusikot taitaa treenata vanhan autokomppanian tiloissa siellä Hietaniemen vieressä Mechelinin kadulla.

Juurikin autokomppanian tiloissa eleltiin myös Panssarisoittokunnassa. Siitä vain fillarilla pari kilsaa Linnankasarmille soittamaan. Autokomppania taitaa olla tätänykyä suljettu.
Mut six pitäÄki VETäÄ VAA!1!1!! :D
dictatorsh*t
21.04.2011 15:43:17
VeKrio: Juurikin autokomppanian tiloissa eleltiin myös Panssarisoittokunnassa. Siitä vain fillarilla pari kilsaa Linnankasarmille soittamaan. Autokomppania taitaa olla tätänykyä suljettu.

Nykyään (tai ainakin 08 kun itse olin PSSK:ssa) soittajat elelevät Parolannummella. Bussilla Linnan kasarmeille ja takaisin.
Zoso
18.05.2011 13:55:26
Pääsin sisään! :)
pinkfloyd
18.05.2011 14:42:56
Lahdessa nähään
haalleluja!!
Timpani*
18.05.2011 15:45:42
Näyttäis siltä että pitää lähteä Satakunnan sotilassoittokuntaan Kankaanpäähän
mattjuha
18.05.2011 16:33:27
Pääsin laivaston soittokuntaan Turkuun. Iltavapaille on ainakin lyhyet matkat, kun asun Turussa.
Fromi
18.05.2011 16:39:57
mattjuha: Pääsin laivaston soittokuntaan Turkuun. Iltavapaille on ainakin lyhyet matkat, kun asun Turussa.

meikäläisen frendi pääs turkuun kans kitaraa veivaa : )
Jokaisen muusikon sisällä piilee basisti..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)