Terry Pantheras 17.05.2011 22:24:44 | |
---|
Entropia666: Kaveri on noita vahvereita modaillu/rakennellu muutamia. Kertoili että pystyy sen kytkennän marsun JCM 800 (tai tuohon windsoriin) tekemään. Jos se nyt kuulostaa tunnistettavalta niin tolla budjetilla (alle 400€) sehän voi olla ihan kelpo vehe. Joo, kyllä varmasti. Enkä tosiaankaan lähde kenenkään skillsejä dissailemaan, varsinkin kun omat on mitä on... |
Entropia666 17.05.2011 22:32:46 | |
---|
Terry Pantheras: Joo, kyllä varmasti. Enkä tosiaankaan lähde kenenkään skillsejä dissailemaan, varsinkin kun omat on mitä on... Emmäkää usko että se ihan 1:1 tosiaankaan on, mutta se ihan pelle peloton -meiningillä vois testata. |
Estranged 17.05.2011 23:14:52 | |
---|
Entropia666: Kaveri on noita vahvereita modaillu/rakennellu muutamia. Kertoili että pystyy sen kytkennän marsun JCM 800 (tai tuohon windsoriin) tekemään. Jos se nyt kuulostaa tunnistettavalta niin tolla budjetilla (alle 400€) sehän voi olla ihan kelpo vehe. Kasisataseksihan sen saa juu kuulemma modattua, mutta käsittääkseni iso osa Soldanon soundia on juurikin nuo muuntajat, joten ihan samaan ei välttämättä pääse SLO:ksi modaamalla. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." | "Sua sais vaikka piestä pesarilla nii istuisit sohvalla ja joisit bissee. :D" -Traditional |
McNulty 17.05.2011 23:18:21 | |
---|
Entropia666: Kaverilla on tommone Vintage Modern ja se oli ehkä pikkasen liian "karkea" mun makuun. Jotain ehkä vähän puuttui. Testailin sitä boosterin kanssa silloinkin. Karkea as in how? Liian rujo särö? Liikaa keskialuetta? Ainakin nuppimallisen VintageModernin kanssa olisi hyvä kokeilla muutamaa erilaista kitarakaappiakin. Omasta mielestä mikään nuppi ei kuulosta hyvältä sen perinteisen Celestion G12T-75 elementin kanssa, joka siis löytyy tavan 1960 4x12" komootista. Greenbackit ja V30 toimii ihan kivasti, mutta Jenseniltä ja Eminenceltä löytyy vielä parempia kartioita kaappeihin... jollei Tone Tubby-osastolle lähdetä. Kannattanee siis pyrkiä kokeilemaan vaffaria useamman eri kaapin/kaiutinelementin kanssa, sillä niillä on ihan oikeasti merkitystä. How you expect to run with the wolves come night when you spend all day sparring with the puppies? |
Entropia666 17.05.2011 23:25:27 | |
---|
McNulty: Karkea as in how? Liian rujo särö? Liikaa keskialuetta? Ainakin nuppimallisen VintageModernin kanssa olisi hyvä kokeilla muutamaa erilaista kitarakaappiakin. Omasta mielestä mikään nuppi ei kuulosta hyvältä sen perinteisen Celestion G12T-75 elementin kanssa, joka siis löytyy tavan 1960 4x12" komootista. Greenbackit ja V30 toimii ihan kivasti, mutta Jenseniltä ja Eminenceltä löytyy vielä parempia kartioita kaappeihin... jollei Tone Tubby-osastolle lähdetä. Kannattanee siis pyrkiä kokeilemaan vaffaria useamman eri kaapin/kaiutinelementin kanssa, sillä niillä on ihan oikeasti merkitystä. Oon testannu sitä samaa nuppia kahdesti, toisella kerralla oli normi celestionit sisällä, toisella kerralla greenbackit. Ehkä pikkusen liian harva/ruje se särö joo. |
s8na 17.05.2011 23:46:05 (muokattu 17.05.2011 23:49:38) | |
---|
Mulla oli aikanaan 2210:n comboversio 4211. Tuo oli siis split channel JCM-800. Tymäkkä värkki se oli mutta ei kuitenkaan ihan sitä mitä hain. Enemmän säröä ja sirisevämpää kuin 2203:ssa. Toisaalta se heräsi kyllä henkiin kun piti etuasteen säröt maltillisella ja väänsi päätteen auki. Volume oli infernaalinen ja siten masiina joutuikin sitten lähtemään. Puhdas kanava oli aika kamala ja kumpikaan kanava ei oikein digannu pedaaleista. Kaverilla on nyt 2204 eli 50w yksikanavainen. Se on varsin terveen olonen peli soundeiltaan, joskin sekin on hyvin äänekäs. Youtubesta löytyy 2210 vs. Vintage modern vertailu. Vintage moden kuulostaa aika raa-alle. 2210:kaan kun ei oo sulosin JCM. |
Terry Pantheras 18.05.2011 09:42:25 (muokattu 18.05.2011 11:34:04) | |
---|
Estranged: Kasisataseksihan sen saa juu kuulemma modattua, mutta käsittääkseni iso osa Soldanon soundia on juurikin nuo muuntajat, joten ihan samaan ei välttämättä pääse SLO:ksi modaamalla. Muuntajat: kyllä. Itse omistin aikoinaan Soldano Hot Rod 50:n (myös SP77 etuasteen sekä Yamaha T100:kin), jo(i)ssa on käsittääkseni sama etuasteen "säröpiiri" kuin SLO:ssa. Soundierot verraten SLO:hon on suht isot, vaikka sukulaisuuden kyllä kuulee semmoisessa keskiäänivoittoisessa ja tiheäsäröisessä rohinassa ja rapsakassa yläpäässä. Erot on siinä miten alapää käyttäytyy ja SLO on paljon isompi, tiukempi ja tulisempi. Mutta voin kyllä suosittella lämpimästi modauksia Soldanon soundin suuntaan koska vaan! :D E: "Soundierot verraten..." |
Metsästän yhtä Windsoria, jos halvalla lähtis. Siisti ois tehä joku AB-testi the real thingin kanssa jos toi projekti toteutuu... |
jniska 18.05.2011 11:15:53 | |
---|
Entropia666: Kaverilla on tommone Vintage Modern ja se oli ehkä pikkasen liian "karkea" mun makuun. Jotain ehkä vähän puuttui. Testailin sitä boosterin kanssa silloinkin.
McNulty: Karkea as in how? Liian rujo särö? Liikaa keskialuetta? McNulty: Entropia luultavasti tarkoittaa sitä särön luonnetta, vintagessahan se syntyy aika paljon päätteessä. Ainakin mun mielestä se on hyvinkin eri kuuloinen särö, jos vertaa pelkään etuastesurinaan. Rätisevämpää, karkeampaa, rujompaa, harvempaa, miten sen nyt haluaa sanoa. Laiha Lissu oli paras. |
Jucciz 18.05.2011 11:26:36 | |
---|
jniska: McNulty: Entropia luultavasti tarkoittaa sitä särön luonnetta, vintagessahan se syntyy aika paljon päätteessä. Ainakin mun mielestä se on hyvinkin eri kuuloinen särö, jos vertaa pelkään etuastesurinaan. Rätisevämpää, karkeampaa, rujompaa, harvempaa, miten sen nyt haluaa sanoa. Nää termit on kyllä ihan mahdottomia. Rätisevä, karkea ja rujo kuulostavat mun korvissa jotenkin ei-niin-mairittelevilta laatusanoilta, kun taas pääteastesärö on yleisesti ottaen juuri sitä "oikeaa ja herkullista rock-säröä". Ennemminkin pelkkä etuastesärö (toki vahvistimesta riippuen) on mun korviin sirisevää, karkeaa ja rujoa. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jii-Gee 18.05.2011 11:34:11 (muokattu 18.05.2011 11:34:27) | |
---|
Jucciz: Nää termit on kyllä ihan mahdottomia.. Rätisevä, karkea ja rujo .. ja herkullista rock-säröä". .. sirisevää, karkeaa ja rujoa. Missä viipyy termit - kermainen - rouhea - rapea - smoothi ..jamitäkaikkiamuitaniitänytolikaan.. ??! " You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
koponen 18.05.2011 12:30:14 | |
---|
Entropia666: Metsästän yhtä Windsoria, jos halvalla lähtis. Siisti ois tehä joku AB-testi the real thingin kanssa jos toi projekti toteutuu... On muuten AB-testattu Windsor vs JMP 2204 ja aika hehheh. Ei parin sadan kiinalaisella suristimella isojen poikien leikeissä tee tuon taivaallista. I'm endorsed by Marshall |
Entropia666 18.05.2011 12:31:31 | |
---|
koponen: On muuten AB-testattu Windsor vs JMP 2204 ja aika hehheh. Ei parin sadan kiinalaisella suristimella isojen poikien leikeissä tee tuon taivaallista. Tässä olikin siis kyseessä Windsor joka modataan Soldano SLO piirille. |
koponen 18.05.2011 13:43:31 (muokattu 18.05.2011 13:45:27) | |
---|
Entropia666: Tässä olikin siis kyseessä Windsor joka modataan Soldano SLO piirille. Ah, seison korjattuna ja pahoittelen sisälukutaitoani. Windsorista kannattaa muitten modausten lisäksi myös ohittaa efektilooppi sillä se vaikuttaa soundiin ihan jonkun verran. I'm endorsed by Marshall |
Entropia666 18.05.2011 13:46:37 | |
---|
koponen: Ah, seison korjattuna ja pahoittelen sisälukutaitoani. Windsorista kannattaa muitten modausten lisäksi myös ohittaa efektilooppi sillä se vaikuttaa soundiin ihan jonkun verran. Sen jätän tuon sähkögurun päätettäväksi, kun alkaa modauksia tekemään. Ite vaan hommaan laitteet ja soitan niillä. Kolvi ei kädessä pysy. |
jniska 18.05.2011 17:56:42 | |
---|
Jucciz: Nää termit on kyllä ihan mahdottomia. Rätisevä, karkea ja rujo kuulostavat mun korvissa jotenkin ei-niin-mairittelevilta laatusanoilta, kun taas pääteastesärö on yleisesti ottaen juuri sitä "oikeaa ja herkullista rock-säröä". Ennemminkin pelkkä etuastesärö (toki vahvistimesta riippuen) on mun korviin sirisevää, karkeaa ja rujoa. Niinkuin sanoin, etuastesurinaa tai sirinää. Päätesärö on meikäläisen korvaan se pehmeä, harvahko, rouhea särö. Jotenkin se erottelevuus on ihan eri luokkaa kuin pelkässä etuastesurinassa. Ainakin tuossa plexi-kloonissa se , miten se vastaa soiton dynamiikkaan, on jotain sanoinkuvaamatonta. Täytyy kantaa se Juccizelle testiin, kun sillä on noita hienoja Marsuja vertailuun. Laiha Lissu oli paras. |
Juzpe 18.05.2011 20:52:13 | |
---|
Mulla on SL-X ja se on aika tervesoundinen peli, suosittelen. Ei diodiklippausta kuten joissakin muissa ysisastasissa vaan 4 etuasteputkea. En mä usko että diodiklippaus sinänsä soundia paskentaa. Marsun Silver Jubileessa voi blendailla diodiklippausta ja putkisäröä keskenään, ja ainakaan tällä foorumilla sitä ei varsinaisesti ole rokkikoneena ihan täysin tyrmätty paskan soundin ja hirvittävän diodiklippaussirinän takia... Ihan Jucciz approved masiina taitaa olla. Hyvää kamaa: http://www.youtube.com/watch?v=QArjeq4TcHk |
T.R.N. 19.05.2011 09:25:18 | |
---|
Aikasen pitkään on tullut monenmoisen Marsun kanssa pelattua ja niitä ihmeteltyä. Sen aikana on hyvin oppinut ymmärtämään muita niiden puoltajia kuin myös näkemään syyt miksi kaikki eivät marsujen lumoon lankea... DSL:stä piti sanomani, että... Ihan peruspelihän se on... Ei tarjoa juuri mitään mykistävää, mutta toisaalta ei ole hinnalla pilattu. Clean saundi siinä on mukiin menevä (kun ajatellaan Marshall asteikolla) ja säröä löytyy. Omaan makuun särösaundi oli paikoin turhan tuhti ja tukkoinen. Jopa osin transistorimainen. Sitten siihen ikävämpään puoleen... Noin vajaan 2vuoden käytön jälkeen laite mykistyi kesken keikan ilman mitään varoitusta. Lievä savuhaju tuli koneen sisältä. Ajattelin että putkenkannat on kärtsännyt. Ei muuta kun laite suoraan sitten Akun Tehtaalle. Siellä sitä purettiin/kasattiin/ihmiteltiin, osaa tilattiin viikkotlkulla, kunnes se sitten jotenkin saatiin kasaan. Ja sitten reenikselle ja rokki soimaan. Mutta eipä lähtenytkään. Volumea kun nosti kotisoitosta ylöspäin oli saundi kuin sahaa soittaisi tai kolikolla raastaisi kieliä. Ja pönttö takaisin pajalle... Taas ihmeteltiin ja mikään ei tuntunut auttavan. Lopulta tultiin siihen tulokseen, että piirilevyjä kannattaa vaihtaa (ja voi luoja miten paljon niitä olikaan PUTKI laitteeseen työnnetty!!!)... Savotta osoittautui niin suureksi, että vekotin päätettiin luovuttaa Tarastejärvelle. Sen pituinen se... En koskaan palaa siihen tai TSL:n josta suosittelen pysymän kaukana. Nyt on JCM800 (2203), johon olen tyytyväinen. 100W on tosin turhan iso, kun en itse stadioneilla vetele. 50W riittäisi hyvin, jolloin putkivahvistin pääsisi keskisuurissa keikkapaikoissa paremmin oikeiksiinsa. JTM sarjalaiset ovat myös pääosin hyviä pelejä... Itse voisin vaihta oman JCM:n JTM:ään kunhan finanssipuoli sen sallii. Jos soittaa aktiivisesti, laadukkaiden laitteiden hankkinta maksaa itsensä yllättävän pian takaisin. 900 ja SL-X onkin tuolla jo ihan hyvin käsitelty. Se on oikeasti hyvä 900-sarjassa ja se monasti unohdetaan kun 900:a dissataan. Lopulta styrkkarin hankinta on testaamista ja omien mieltymysten tuntemista. Tietysti sen verran kannattaa perehtyä faktoihin, että tietää missä piilee rahaa syövät sudenkuopat. ------------------------------------------------- |
s8na 19.05.2011 09:31:56 (muokattu 19.05.2011 09:34:50) | |
---|
|
Entropia666 19.05.2011 09:34:35 (muokattu 19.05.2011 09:34:53) | |
---|
T.R.N.: En koskaan palaa siihen tai TSL:n josta suosittelen pysymän kaukana. Tää on ensimmäinen huono kokemus minkä DSL:stä kuullu. Ilmeisesti sulla on ollu todellinen maanantaikappale kun mistään muualta ei ole moista kuulunut. DSL tulee omaan taloon. |