Aihe: Huijarin uhreja?
1 2 3 4 512 13 14 15 1622 23 24 25 26
Twinkle
17.05.2011 21:52:50
Epämuusikko: Kommentointimahdollisuus tori-ilmoituksiin pakolliseksi. Tai siis, että sitä ei voisi olla olematta.

ei se kommentointi mitään auta, koska torimyyjät vastaa ostoilmoituksiin olemattomilla tuotteilla ja muutenkin se, että ihmisiä aletaan syyttelemään huijareiksi ilman varmaa tietoa on vähän ongelmallista sekin.
Tuomoo
17.05.2011 23:44:54
Mun mielestä paras konsti huijareiden vähentämiseksi olisi sulkea Tori täysin ulkopuolisilta, niin, että sitä ei edes näkisi ilman sisäänkirjautumista. Eipähän tämä tosin paljoa hidasta elämäntapahuijareita, mutta jos tähän vielä yhdistäisi "palautejärjestelmän" käyttäjälle, niin se saattaisi hieman hillitä lisää. Esimerkiksi negatiivisen palautteen antaminen huuto.netin tyyliin rajoittaa yleensä huijareiden toimet saman nimimerkin takaa hyvin nopeasti.

Itseäni yrittiin huijata huuto.netissä pari viikkoa sitten. Olin myymässä paria lippua Iron Maidenin keikalle, ja joku helsinkiläinen nainen ne sitten osti osta heti-toiminnon avulla. Automaattisessa vastausviestissäni meni tiedot tilinumerosta, sekä kaikki yhteystiedot. Itse suosittelin lähetykseksi postiennakkoa. Noh, odotin, odotin ja odotin, enkä saanut mitään vastausta naikkoselta, eli hänellä ei ollut aikomustakaan lunastaa huutoaan. Tyypin palautteesta 39% oli negatiivisia tai neutraaleja.

Nyt viime viikolla, jo viisi viikkoa huudon päättymisen jälkeen, kyseiseltä ihmiseltä tuli kauhean vihainen viesti, jossa hän uhkasi minua poliisilla ja käräjillä, sillä hänellä oli minun tietoni ylhäällä. Väitti maksaneensa liput, vaikka senttiäkään rahaa ei ollut tililleni laittanut. Parin päivän aikana tuli viestejä melko tiuhaan tahtiin, jossa solvasi ja haukkui minua vaikka miksi, ja uhkaili tosiaan ilmoittavansa minusta poliisille, sillä olin huijannut häneltä rahat. Jouduin vain toteamaan, että senttiäkään en ole saanut rahaa, joten kaupat on peruttu. Kyseisestä ihmisestä en tiedä mitään muuta kuin etunimen, Tiina.
"Yippee!!! Vapaapalomuurareiden sala- ammattiyhdistyksen sattumanvaraisosaston varatoimikunnan apujäsenliittymäyhdistys on taas iskenyt ajan hermoon." -rintapek
Twinkle
18.05.2011 00:35:31
Tuomoo: Mun mielestä paras konsti huijareiden vähentämiseksi olisi sulkea Tori täysin ulkopuolisilta, niin, että sitä ei edes näkisi ilman sisäänkirjautumista. Eipähän tämä tosin paljoa hidasta elämäntapahuijareita, mutta jos tähän vielä yhdistäisi "palautejärjestelmän" käyttäjälle, niin se saattaisi hieman hillitä lisää. Esimerkiksi negatiivisen palautteen antaminen huuto.netin tyyliin rajoittaa yleensä huijareiden toimet saman nimimerkin takaa hyvin nopeasti.

Palautehommaan pätee samat kuin ennenkin, sitä on helppo kiertää ja siinä vaiheessa tämä järjestelmä tai loppupeleissä ylläpitäjä joutuu tuomareiksi yksityisten välisessä kaupassa. Onhan se nähty miten päin vittua huuto.net toimii, todennäköisesti siellä tehdään huijauksia reilusti enemmän kuin täällä vielä niin en koe, että siinä mallissa on suoranaisesti mitään tavoittelemisen arvoista.

Itseäni yrittiin huijata huuto.netissä pari viikkoa sitten. Olin myymässä paria lippua Iron Maidenin keikalle, ja joku helsinkiläinen nainen ne sitten osti osta heti-toiminnon avulla. Automaattisessa vastausviestissäni meni tiedot tilinumerosta, sekä kaikki yhteystiedot. Itse suosittelin lähetykseksi postiennakkoa. Noh, odotin, odotin ja odotin, enkä saanut mitään vastausta naikkoselta, eli hänellä ei ollut aikomustakaan lunastaa huutoaan. Tyypin palautteesta 39% oli negatiivisia tai neutraaleja.

Nyt viime viikolla, jo viisi viikkoa huudon päättymisen jälkeen, kyseiseltä ihmiseltä tuli kauhean vihainen viesti, jossa hän uhkasi minua poliisilla ja käräjillä, sillä hänellä oli minun tietoni ylhäällä. Väitti maksaneensa liput, vaikka senttiäkään rahaa ei ollut tililleni laittanut. Parin päivän aikana tuli viestejä melko tiuhaan tahtiin, jossa solvasi ja haukkui minua vaikka miksi, ja uhkaili tosiaan ilmoittavansa minusta poliisille, sillä olin huijannut häneltä rahat. Jouduin vain toteamaan, että senttiäkään en ole saanut rahaa, joten kaupat on peruttu. Kyseisestä ihmisestä en tiedä mitään muuta kuin etunimen, Tiina.

Luulen että siinä on vaan kovanluokan luupää, koska ei kukaan huijari tommoiseen mene. Kun ne ei saa suoraan mitään rahaa, korkeintaan vasta siinä vaiheessa kun homma menee käräjille ja se, että maksua ei ole koskaan saanut on niin uskomattoman helppo todistaa ettei kukaan huijari siihen lähde. Ei se vaadi kuin lapun pankista jota verrataan myyjän esittämiin maksutapahtumiin. Siinä se huijari ei saa muuta kuin pahan mielen ja lopulta itselleen laskun.
zmb
26.05.2011 20:00:46
En ole huijarin uhri mutta, yrityksen uhri:

Ippe: s. 13 :

No niin, yksi uusi huijauksen uhri nostaa kätensä.

huijarin tiedot:

nimimerkki, kukapa muukaan kun: jonnycee

sama tuttu puhnro 0465677120

Tosta numerosta mulle tarjottiin efektiä, laitettuani osto-ilmoituksen torille.
Pari - kolmetuntia meni ja sain tuosta yllä olevasta numerosta ilmoituksen tekstiviestinä että kyseinen efekti löytyisi häneltä. Kun pyysin kuvia kojeesta sähköpostiin niin mitään vastausta en saanut, ja arvasin että huijari on kyseessä.

KANNATTAA PYYTÄÄ KUVIA SÄHKÖPOSTIIN KAUPANTEKO -TAVARASTA, SE JO AUTTAA VÄHÄN TUNNISTAMAAN ETTÄ TAVARA ON (ehkä) EDES OIKEESTI OLEMASSA!!! myös suosittelen asiomaan soittamalla, kaikki huijarit ei ees vastaa jos heille yrittää soittaa.. (jonkunlainen palautejärjestelmä ois kyllä hyvä tuonne torille, olen sitä jo montavuotta sitten ehdottanut ja miettinyt asiaa itse..)
granut valmistu
komero
26.05.2011 22:50:15
Miksihän mulle ei oo myyty seuraavaa: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=521888

Oletus oli tietenkin, että huijarit vastaavat kaikkiin ostoilmoituksiin :)

Ehkä hieman tyhmä idea.. mutta pitihän se kokeilla jos joku alkaisi tuollaista tarjoamaan kun laittaa ilmoituksen.
ippe
26.05.2011 23:29:41
zmb:

KANNATTAA PYYTÄÄ KUVIA SÄHKÖPOSTIIN KAUPANTEKO -TAVARASTA, SE JO AUTTAA VÄHÄN TUNNISTAMAAN ETTÄ TAVARA ON (ehkä) EDES OIKEESTI OLEMASSA!

Joo. Kyllä näin aina teenkin, Mutta pari onnistunutta ostoa alla ja hirmuinen kuumotus saada uutta pedaalia ja kun vielä heti tärppäsi niin eikun kaupat...omaa tyhmyyttä vaan. Eipä ole ennen sattunu kohalle vaikka täälläkin torilla monet kaupat on tullu tehtyä. Nyt olen ainakin varovaisempi.
zorro
01.06.2011 05:54:38
393900-37061850 tämmösellä tilinumerolla yritettiin kaupitella olematonta tavaraa
saundi lähtee tukasta!
Alpha
01.06.2011 11:39:00
zorro: 393900-37061850 tämmösellä tilinumerolla yritettiin kaupitella olematonta tavaraa

http://www.google.fi/#hl=fi&sou … .&fp=1&biw=1004&bih=550
pekka montin
11.06.2011 23:41:48

zorro: 393900-37061850 tämmösellä tilinumerolla yritettiin kaupitella olematonta tavaraa

Morrrroooo!

Mää laitan miltei kaikki tienaamani rahat soittimiin koska tässä vaiheessa elämää se kannattaa, vaikka rahaa ei todellakaan liikaa ole(musiikin opiskelija). Tulevaisuudessa sitten maksellaan lainoja pois ja käydään päivätöissä keikkailun ohella, ellen sitten jatko opiskelemaan innostu, mutta enpä jaksa innostua moisesta asiasta, en suomessa.

Ikävää myös mainita että pari huijaria on tullut vastaan, mutta olen niistä selvinnyt olemalla tarkka mutta ystävällinen. Ystävällisyydellä tarkoitan sitä että tarkoituksella tekeyden typeräksi ja kyselen mahdollisimman paljon typeriä kysymyksiä, ja näillä toimenpiteillä yleensä nämä huijarit olen nalkkiin saanutkin. Kiitos myös Tarmolle, joka varoitti minua yhdestä ovelasta huijarista joka meinasi napata minulta n. 300 euroa ostoilmoitukseni perusteella. Ostelen pääasiassa siis laulukamaa ja syntikoita.

Ai niin joo, noi puhelin numerot ja tilinumerot näyttivät tutuilta. Rings a bell...they bastards!

Mutta, miksikä sitten nämä heebot luetaan jotka lupaavat ostaa ja heille pitää varata vieläpä koko tuote, ja sitten feidaavat? En ole oikein koskaan ymmärtänyt tuota toimintapaa ja mitä sillä voittaa. No, kaitpa siinäkin joku tollku on, ehkä.
rintapek
12.06.2011 10:23:44

pekka montin:

Mutta, miksikä sitten nämä heebot luetaan jotka lupaavat ostaa ja heille pitää varata vieläpä koko tuote, ja sitten feidaavat? En ole oikein koskaan ymmärtänyt tuota toimintapaa ja mitä sillä voittaa. No, kaitpa siinäkin joku tollku on, ehkä.

Ovat henkilöitä, joilla ostohalut on suuremmat kuin rahavarat.
Vähän niinkuin ikkunaostokset ennenvanhaan.
One kind of music only - the good kind
tender.insanity
12.06.2011 11:00:17
Tämä on kyllä huvittava ketju kaikin puolin. Huijauksen tunnusmerkit näkyvät aina ennen rahanvaihtoa tällaisissa ilmoitustyyppisissä kaupankäynneissä. Ilmeisesti toiset vain ovat edelleen niin helvetin urpoja, että tarttuvat syöttiin ja vievät koko vavankin mukana. Samoilla tyypeillä on varmaan kovat bisnekset Nigeriaan päin.
vvaltsu
12.06.2011 11:05:09
tender.insanity: Tämä on kyllä huvittava ketju kaikin puolin. Huijauksen tunnusmerkit näkyvät aina ennen rahanvaihtoa tällaisissa ilmoitustyyppisissä kaupankäynneissä. Ilmeisesti toiset vain ovat edelleen niin helvetin urpoja, että tarttuvat syöttiin ja vievät koko vavankin mukana. Samoilla tyypeillä on varmaan kovat bisnekset Nigeriaan päin.

Kaikista paras oli yks äijä, jonka haastattelu oli Seiskassa jotain puoli vuotta sitten. Oli saanut nigerialaiskirjeen, ja se vitun taliaivo oli laittanut jotain nelkyt tonnia rahaa sinne Afrikkaan. Se uskoi vieläkin, että kun 75 donaa on lähetetty sinne, se saa sieltä 14 miljoonan arvosta kultaa ja upean naisen. Se vielä haukkui Suomen pankit pystyyn, koska sille oli naurettu siellä päin naamaa, kun se oli mennyt sinne tekeen monen tonnin tilisiirtoa ja selittänyt tuon tarinan syyksi. Ei jumalauta, että ihminen voi olla sitten debiili.
Viikset on parasta mitä mies voi itselleen antaa. - CountX
tender.insanity
12.06.2011 11:09:55
vvaltsu: Ei jumalauta, että ihminen voi olla sitten debiili.

Eikös nuo jotkut WinCapitaan sijoittaneet vieläkin usko saavansa omaisuutensa takaisin 400% korkojen kera, vaikka Kailajärvi riippuu melkein hirressä?
vvaltsu
12.06.2011 11:27:56
tender.insanity: Eikös nuo jotkut WinCapitaan sijoittaneet vieläkin usko saavansa omaisuutensa takaisin 400% korkojen kera, vaikka Kailajärvi riippuu melkein hirressä?

Siitä en tiedä. Yleensä noi pyramidihuijaukset on tehty silleen fiksusti, että niitä on vaikea tajuta huijauksiksi. Tommoset nigerialaiskirjeet vaan on niin läpinäkyviä, että en tajua, miten tommoseen voi vielä uskoa. Se ukko oli kyllä semmonen lyhyt ja pönäkkä peräkammarin poika, niin se kyllä selittää sen, miten joku voi lähteä kyrpae tulessa tommoseen huijaukseen mukaan. Jätkä ei oo ikuna saanu bildeem ja maailmaa on nähty kirkonkylälle asti, ni meneehän sitä tommoseen lankaan helpommin.
Viikset on parasta mitä mies voi itselleen antaa. - CountX
tender.insanity
12.06.2011 11:31:28
vvaltsu: Siitä en tiedä. Yleensä noi pyramidihuijaukset on tehty silleen fiksusti, että niitä on vaikea tajuta huijauksiksi.

Juu, näin on. Tarkoitin sitä, että vaikka koko homma on todettu huijaukseksi ja käräjillä porukkaa, niin vieläkin osa uskoo että rahat tulevat takaisin korkoineen.
kiriminni
12.06.2011 12:22:07
tender.insanity: Juu, näin on. Tarkoitin sitä, että vaikka koko homma on todettu huijaukseksi ja käräjillä porukkaa, niin vieläkin osa uskoo että rahat tulevat takaisin korkoineen.
Tämä on vähän sama,kuin tyhmille Suomalaisille sanotaan,että Kreikka maksaa velkansa takaisin?Millä rahalla?Työttömiäkin siellä on 16%.
tender.insanity
12.06.2011 12:32:21
kiriminni: Tämä on vähän sama,kuin tyhmille Suomalaisille sanotaan,että Kreikka maksaa velkansa takaisin?Millä rahalla?Työttömiäkin siellä on 16%.

Jep. Olemme kaikki huijarin (Katainen) uhreja.
pekka montin
12.06.2011 13:34:55

tender.insanity: Jep. Olemme kaikki huijarin (Katainen) uhreja.

Totta joka sana. Muusikoiden.net sivuston huijarit kyllä pystyy tunnistamaan jos hetken heidän kanssaan jaksaa asiasta keskustella. Yleisen syy miksi huijarit ovat onnistuneet tällä sivustolla, on se että he osaavat olla todella KYLMÄVERISIÄ sekä tyynenrauhallisia puhelimessa keskustellessa ja se on aika vakuuttava taito. Äänenväri on ystävällinen, rauhallinen sekä ennakoiva ja he ovat kelanneet kaiken valmiiksi. Ihmistä on helppo kusettaa jos kaupankäynti on jollakin saraa vielä "sosiaalista" toisinkuin nämä yksityisviestit sun muut. Huijarit ovat tajunneet nämäkin asiat.
Mec
13.06.2011 10:56:12
ippe: No niin, yksi uusi huijauksen uhri nostaa kätensä.

huijarin tiedot:

nimimerkki, kukapa muukaan kun: jonnycee

sama tuttu puhnro 0465677120

ja samalla sampotilinrolla mennään fi 45 8000 2623 6106 55

minulle ilmoitti nimekseen Mikko Tuominen

osoitteeksi rantakatu 11 Kokkola

Laitoin torille ostoilmoituksen efektit ja pedaalit osastolle.
Seuraavana paivänä oli pikaviestiin tullut todella taitava ja asiasta tietävän kuuloinen myyntitarjous.
Ei käynyt mielessäkään että tultiin huijatuksi. Eli varokaa!
On tuolla torilla nytkin yksi epäilyttävä ilmoitus, kun rupesin etsimään. veikkaan samaa tyyppiä??

Itselläni oli osto-ilmoitus Efektit,pedaalit alueella. Siihen vastasi nimimerkki SanteriA jolle sitten maksoin 90e. Tämän jälkeen hänestä ei mitään enää kuulunutkaan. Tilinumeroiksi ilmoitti:

Tilit :
Nordea : FI34 1590 3500 5805 82
Sampo: 800026 23610655

Sanoi pedaalin olevan Seinäjoella joka on varmasti tarpeeksi kaukana omasta kylästäni. Nimekseen ilmoitti Jukka Pikkarainen ja osoitteenkin pyysin varmuuden vuoksi mutta olipas nimi ja osoite googletettu jonkun Seinäjokelaisen jalkapalloseuran yhteystiedoista...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)