![]() 17.05.2011 12:44:29 | |
---|---|
Ärsyttää kun täällä hehkutetaan finaalin päättyneen 6-1. PERKELE!!! Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike | |
![]() 17.05.2011 13:30:56 | |
Alpha: Ärsyttää kun täällä hehkutetaan finaalin päättyneen 6-1. PERKELE!!! NII IHANKU RUATTI OIS VOITTANU! If Columbus had a navigator, America wouldnt exist. | |
![]() 17.05.2011 13:43:20 | |
Kre-per: Mulla alkaa kiehuun. Miten joku voi käyttäytyä noin typerästi? Uskomatonta. Se vain on niin mukavaa kun huomaa että ruotsalaisten itserakkaus on hetkellisesti jotenkin uhattuna. Tämän Jämtinin tapauksessa itserakkaus näyttäisi kuitenkin ylittävän jopa häviämisen vaikeuden. Expressenin jääkiekkokolumnisti antoi ymmärtää että Ruotsin pitäisi panostaa psykologiseen valmentautumiseen siinä missä tähän saakka on menty pelkällä itseluottamuksella. Täytyy kehua että on kova itseluottamus. Mutta jos tämän kolumnistin arviot pitävät paikkansa, saatamme tulevaisuudessa nähdä astetta nöyrempiä ruotsalaisjoukkueita. Ehkä meidän suomalaisten itseluottamus on kunnossa silloin kun alamme kannattaa Ruotsia jos oma maamme putoaa kisoista ennen. Nythän tällaista ei suurin surminkaan tapahdu vaan ketä tahansa kannatetaan ennenmmin kuin Ruotsia, perkele. Muistelisin ettei 80-luvulla niin kovaa antikommunistia ollutkaan joka ei olisi ollut Neuvostoliiton puolella sen otellessa Ruotsia vastaan. Ruotsissa on kuitenkin paljon täysin umpiruotsalaisia jotka alkavat kannattaa Suomea jos Ruotsi putoaa kisoista ennen. Tämäkin on ikävä totuus! Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani | |
![]() 17.05.2011 13:50:43 | |
velipesonen: Ehkä meidän suomalaisten itseluottamus on kunnossa silloin kun alamme kannattaa Ruotsia jos oma maamme putoaa kisoista ennen. Nythän tällaista ei suurin surminkaan tapahdu vaan ketä tahansa kannatetaan ennenmmin kuin Ruotsia, perkele. Puhu vaan omasta puolestasi. Kyllä mulle esim. Kanada on isompi 'inhokki', jos etukäteen pitää valita. But where the heck is magenta? | |
![]() 17.05.2011 14:07:42 | |
Bongowing: Puhu vaan omasta puolestasi. Kyllä mulle esim. Kanada on isompi 'inhokki', jos etukäteen pitää valita. Mä itseasiassa kannatan Ruotsia aina jos ei Suomi pärjää. Siks ehkä vähän ärsyttikin, että se Jämttini tuolla lailla perseilee lehdistössä. If Columbus had a navigator, America wouldnt exist. | |
![]() 17.05.2011 14:20:00 | |
Bongowing: Puhu vaan omasta puolestasi. Kyllä mulle esim. Kanada on isompi 'inhokki', jos etukäteen pitää valita. Kanada on itellekki se pahin ja Usa kovin likeellä. Ei tee pahaa liputtaa naapurin puolesta jos itse ollaan jo kisoista ulkona. There is no dark side of the moon really. matter of fact it's all dark. | |
![]() 17.05.2011 15:05:43 | |
Ai jaa, onko tämä ruotsalaismyönteisyys jokin nuoremman sukupolven asia, en minä ole tämmöisestä kuullut. Te ette raukat muista niitä aikoja kun Suomi voitti Ruotsin äärimmäisen harvoin ja ruotsalaiset pitivät itsestäänselvyytenä ettei Suomi milloinkaan myöskään ohi mene. Heidän itsetuntonsa on aina ollut liiallinen mutta kenties sitä nyt saatiin vähän horjutettua. Ette todennäköisesti muista sitäkään kun Paavo Nurmi suljettiin olympialaisista pois ruotsalaisten toimesta. Suomi keskeytti yleisurheilumaaottelut moneksi vuodeksi, enkä näe tästäkään syystä mitään syytä olla vihaamatta Ruotsia yli kaiken yhä edelleen. Ruotsi on myös entinen siirtomaavalta joka kohteli suomalaisia orjina monen sadan vuoden ajan. Tässäpä hyviä syitä arvomaailman tarkistamiseen. Ei ole isänmaallista suhtautua myötätuntoisesti ruotsalaiseen urheilijaan tai urheilujoukkueeseen, vaikka olisi mikä. Silloin kun Suomi voitti Calgaryn loppusarjan viimeisessä ottelussa Neuvostoliiton 2-1, oli voitossa kullan makua vaikka hopelle jäätiinkin ja syitä oli kaksi: Voitimme jo kultamitalinsa varmistaneen joukkueen ("moraalinen finaali") ja ennen kaikkea voitolla pudotimme hölmistyneet ruotsalaiset pronssille. Silloin ennen vanhaan kun Neuvostoliittoa tai Tsekkejä ei voinut missään olosuhteissa kannattaa ja Ruotsi oli vieläkin pahempi, oli luonnollista toivoa että Kanada voittaa ne kaikki kun Suomi ei silloin vielä pystynyt. Tämä asenne muuttui 80-luvulla tapahtuneen suomalaisen jääkiekon tasonnousun myötä ja senpä takia mielestäni Suomen pitäisikin voittaa mestaruuksia ja olen onnellinen kun niin taas kävi. Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani | |
![]() 17.05.2011 15:07:22 | |
velipesonen: Jäätävää settiä jälleen. Watch Out, We're Mad | |
![]() 17.05.2011 15:15:53 | |
velipesonen: Ai jaa, onko tämä ruotsalaismyönteisyys jokin nuoremman sukupolven asia, en minä ole tämmöisestä kuullut. Te ette raukat muista niitä aikoja kun Suomi voitti Ruotsin äärimmäisen harvoin ja ruotsalaiset pitivät itsestäänselvyytenä ettei Suomi milloinkaan myöskään ohi mene. Heidän itsetuntonsa on aina ollut liiallinen mutta kenties sitä nyt saatiin vähän horjutettua. Ette todennäköisesti muista sitäkään kun Paavo Nurmi suljettiin olympialaisista pois ruotsalaisten toimesta. Suomi keskeytti yleisurheilumaaottelut moneksi vuodeksi, enkä näe tästäkään syystä mitään syytä olla vihaamatta Ruotsia yli kaiken yhä edelleen. Ruotsi on myös entinen siirtomaavalta joka kohteli suomalaisia orjina monen sadan vuoden ajan. Tässäpä hyviä syitä arvomaailman tarkistamiseen. Ei ole isänmaallista suhtautua myötätuntoisesti ruotsalaiseen urheilijaan tai urheilujoukkueeseen, vaikka olisi mikä. Silloin kun Suomi voitti Calgaryn loppusarjan viimeisessä ottelussa Neuvostoliiton 2-1, oli voitossa kullan makua vaikka hopelle jäätiinkin ja syitä oli kaksi: Voitimme jo kultamitalinsa varmistaneen joukkueen ("moraalinen finaali") ja ennen kaikkea voitolla pudotimme hölmistyneet ruotsalaiset pronssille. Silloin ennen vanhaan kun Neuvostoliittoa tai Tsekkejä ei voinut missään olosuhteissa kannattaa ja Ruotsi oli vieläkin pahempi, oli luonnollista toivoa että Kanada voittaa ne kaikki kun Suomi ei silloin vielä pystynyt. Tämä asenne muuttui 80-luvulla tapahtuneen suomalaisen jääkiekon tasonnousun myötä ja senpä takia mielestäni Suomen pitäisikin voittaa mestaruuksia ja olen onnellinen kun niin taas kävi. Kyllä. Lisäksi kaikki kenellä on ruotsalainen nimi ja silti väittävät olevansa suomalaisia, pitäisi karkottaa Ruotsiin. Ilmavoimat voisivat myös tehdä muutaman ilmahyökkäyksen Globeniin ja Ulleville, ihan vain vittuillakseen. "Arskan leffoissa kameramiehet käyttää stuntteja, koska normaalit kameramiehet ei voi taltioida mitään niin päällikköä" -Muuan anonyymi hörhö | |
![]() 17.05.2011 15:18:50 | |
velipesonen: Te ette raukat muista niitä aikoja... Ja sä muistat noi kaikki? Melkonen sälli oot kyllä, joku Highlander tai jotain. "those damn krauts deserve to be hit by a earthquake tsunami for nuking pearl harbor" - Jack Simmering | |
![]() 17.05.2011 15:30:48 | |
velipesonen: Ai jaa, onko tämä ruotsalaismyönteisyys jokin nuoremman sukupolven asia, en minä ole tämmöisestä kuullut. Ehkä näin. ..., enkä näe tästäkään syystä mitään syytä olla vihaamatta Ruotsia yli kaiken yhä edelleen. Vai että ihan vihaat? Okei. Tuntuu, että oot vähän menneisyyden orja. Tässäpä hyviä syitä arvomaailman tarkistamiseen. Ei ole isänmaallista suhtautua myötätuntoisesti ruotsalaiseen urheilijaan tai urheilujoukkueeseen, vaikka olisi mikä. Voin ihan hyvällä omalla tunnolla sanoa, että mun arvomaailma on näiden kommenttien perusteella paremmalla mallilla ku sun. ... ja olen onnellinen kun niin taas kävi. Tästä oon taas hyvinkin samaa mieltä. If Columbus had a navigator, America wouldnt exist. | |
![]() 17.05.2011 15:39:57 | |
Kre-per: Voin ihan hyvällä omalla tunnolla sanoa, että mun arvomaailma on näiden kommenttien perusteella paremmalla mallilla ku sun. Tarkistapas asenteitas poika, urheilu on sotaa. Kysy walesilaisilta mitä rugbyjoukkue heille merkitsee. Heillä ei ole muuta kuin edustusjoukkueet rugbyssa ja jalkapallossa sekä jonkinlainen neuvoa-antava elin joka ei säädä lakeja. Sen, että meillä suomalaisilla on asiat paremmin, ei pidä antaa sumentaa sitä totuutta että vihollisen kanssa ei veljeillä. Asiathan voisivat helpostikin olla niin huånosti ettei mitään suomalaista joukkuetta olisi koskaan ollutkaan. Nämä ovat vakavia asioita. Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani | |
![]() 17.05.2011 15:42:38 | |
velipesonen: Tarkistapas asenteitas poika, urheilu on sotaa. Kysy walesilaisilta mitä rugbyjoukkue heille merkitsee. Heillä ei ole muuta kuin edustusjoukkueet rugbyssa ja jalkapallossa sekä jonkinlainen neuvoa-antava elin joka ei säädä lakeja. Sen, että meillä suomalaisilla on asiat paremmin, ei pidä antaa sumentaa sitä totuutta että vihollisen kanssa ei veljeillä. Asiathan voisivat helpostikin olla niin huånosti ettei mitään suomalaista joukkuetta olisi koskaan ollutkaan. Nämä ovat vakavia asioita. Eissääh. En nyt osaa vielä kommentoida. Joutuu prosessoida hetken. Watch Out, We're Mad | |
![]() 17.05.2011 15:46:19 | |
velipesonen: Tarkistapas asenteitas poika, urheilu on sotaa. Kysy walesilaisilta mitä rugbyjoukkue heille merkitsee. Heillä ei ole muuta kuin edustusjoukkueet rugbyssa ja jalkapallossa sekä jonkinlainen neuvoa-antava elin joka ei säädä lakeja. Sen, että meillä suomalaisilla on asiat paremmin, ei pidä antaa sumentaa sitä totuutta että vihollisen kanssa ei veljeillä. Asiathan voisivat helpostikin olla niin huånosti ettei mitään suomalaista joukkuetta olisi koskaan ollutkaan. Nämä ovat vakavia asioita. Toki voisivat asiat olla huonomminkin, kiitos kuuluu esimerkiksi omalla papalleni, joka jatkosodassa taisteli. Mutta nyt ei eletä enää siellä. Jos mun elämän aikana ei oo tapahtunu mitään minkä takia vihaisin ruotsalaisia, miksi jatkaa vanhempien riitoja ja kaunoja? If Columbus had a navigator, America wouldnt exist. | |
![]() 17.05.2011 15:49:22 | |
velipesonen: Tarkistapas asenteitas poika Tarkistapa kalenteris vuosituhat. Sitäpaitsi ei urheiluun tarvi isänmaallisuutta sotkea, joukkue ku joukkue. But where the heck is magenta? | |
![]() 17.05.2011 16:19:05 | |
Bongowing: Tarkistapa kalenteris vuosituhat. Sitäpaitsi ei urheiluun tarvi isänmaallisuutta sotkea, joukkue ku joukkue. Älytön ajatus, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. | |
![]() 17.05.2011 16:27:00 | |
Kre-per: Toki voisivat asiat olla huonomminkin, kiitos kuuluu esimerkiksi omalla papalleni, joka jatkosodassa taisteli. Mutta nyt ei eletä enää siellä. Jos mun elämän aikana ei oo tapahtunu mitään minkä takia vihaisin ruotsalaisia, miksi jatkaa vanhempien riitoja ja kaunoja? Urheilu on sotaa jossa pääasia on taistella isänmaan puolesta. Siinä ei ole naapurisovusta tietoakaan. Kaipa olet kuullut sanottavan että urheilu on sotaa ilman aseita? Urheilu edistää rauhanaatetta juuri siksi että se jossain määrin korvaa aseellista sotaa eivätkä sota ja rauha voi vallita samassa paikassa samaan aikaan. Jos ruotsalaiset ovat kautta vuosisatojen pitäneet meitä riistettävinä niin siinä on muutama kana kynittävänä. Puntit eivät ole tasan, kaukana siitä, mutta onneksi juuri nyt Suomi on voittaja. Myös talouselämä on sotaa eikä Ruotsi ole silläkään osastolla pelannut ainakaan Suomen pussiin. Emme me ole yhteistyökumppaneita vaan kilpailijoita. Down with Sony. EU:ssakin Ruotsi pelaa Suomea vastaan, voi aivan kirkkain silmin sanoa että Suomi ajattelee enemmän Euroopan parasta ja Ruotsi vain omaa lyhytnäköistä etuaan. Meidän luonnollinen liittolaisemme on Saksa, ei Ruotsi. Nämä ovat realistisia asioita eivätkä nationalistista propagandaa. Isänmaallisuus ei ole nationalistista propagandaa vaan välttämättömyys. Asialla ei ole syytä mekastaa mutta kun nyt tuli kerran puheeksi niin tässä on. Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani | |
![]() 17.05.2011 16:33:47 (muokattu 17.05.2011 16:34:26) | |
Hauler: Älytön ajatus, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Tarkotin henkilökohtaisella tasolla, eikä se vaikka Alavieskan Alavireen eka agenda ole. Tottakai maajoukkuetasolla on maammelaulut ja liput jne. mut miksei niitäkin voi ajatella joukkueen väreinä ja kannatuslauluna. Ei mulla mitään sitä isänmaallisuutta vastaan ole, mutta rajansa silläkin ks. edellinen keskustelu. But where the heck is magenta? | |
![]() 17.05.2011 17:14:57 | |
velipesonen: Myös talouselämä on sotaa eikä Ruotsi ole silläkään osastolla pelannut ainakaan Suomen pussiin. Emme me ole yhteistyökumppaneita vaan kilpailijoita. Down with Sony. EU:ssakin Ruotsi pelaa Suomea vastaan, voi aivan kirkkain silmin sanoa että Suomi ajattelee enemmän Euroopan parasta ja Ruotsi vain omaa lyhytnäköistä etuaan. Meidän luonnollinen liittolaisemme on Saksa, ei Ruotsi. Nämä ovat realistisia asioita eivätkä nationalistista propagandaa. Isänmaallisuus ei ole nationalistista propagandaa vaan välttämättömyys. Asialla ei ole syytä mekastaa mutta kun nyt tuli kerran puheeksi niin tässä on. Vaikka kyseessä melkoinen trolli onkin, niin olisin kiitollinen mikäli voisit hieman avata näitä väittämiä. En sano, että asiat eivät näin olisi enkä näköhavaintoja vaadi, mutta pientä perustelua ja vähän täsmentämistä rohkenen kuitenkin toivoa. "Paperissa komeili täysikasvuinen sarvikuono jonka pään tilalle oli leikattu ja liimattu Pamela Anderssonin pää ja jalkoväliin valtava musta penis. Tämän maagisen papyruksen kruunasi ruskeat haiskahtavat tahrat sekä muut eritteet."
-wrshredder | |
![]() 17.05.2011 17:43:57 (muokattu 17.05.2011 18:25:09) | |
Chieftain: Vaikka kyseessä melkoinen trolli onkin, niin olisin kiitollinen mikäli voisit hieman avata näitä väittämiä. En sano, että asiat eivät näin olisi enkä näköhavaintoja vaadi, mutta pientä perustelua ja vähän täsmentämistä rohkenen kuitenkin toivoa. Vaihteeks taas trolli. Olisiko tässä viimeisen vuoden aikana tapahtunut jonkinlainen muutos siihen suuntaan että heti kun joku alkaa esittää omia ajatuksiaan niin trollia huudetaan, vähän samaan tapaan kuin jalkapallojoukkue pyytää vastapuolelle tuomittavaksi paitsiota nostamalla kädet ylös. Vaikuttaa melkoiselta kuurosokeiden maailmalta kun kaikkein yksinkertaisimmat asiat ovat kaikkein eksoottisimpia. No jos sitten selittäis vaikka. Antropologit tietävät milloin sota syttyy ja mistä se johtuu. Monimutkaistuva maailma on viimeisinä vuosisatoina mahdollistanut ylläpitää niin suuria väestöjä, mitkä eivät olisi viisi sataa vuotta sitten olleet mitenkään mahdollisia; siinä olisi syttynyt sota. Sotahan siitä syttyy edelleen mutta olemme keksineet sublimaation välineitä, tärkeimpinä urheilu ja kapitalismi. Nämä eivät ole keskenään samanlaisia koska urheilussa ei tapahdu niin että Saksa ja Suomi yhtäkkiä yhdistäisivät joukkueensa jos näkisivät sen molemmille hyödylliseksi. Talouselämässä taasen näin tapahtuu ja saihan Suomi monenlaista apua Saksalta esimerkiksi 1860-luvun nälkävuosina ja eri sodissa. Jostain syystä Ruotsista tuli vain sympatiaa mistä tietenkin olemme loputtoman kiitollisia. Loppuja yliyksinkertaisia asioita en välitä selittää. E: Totuus näistä joidenkuiden ruotsalaisten oudoista reaktioista lienee petetyksi tulemisen tunne. Heidän asenteensa on että Suomi on edelleen kuuliainen entinen alusmaa joka ei aseta esteitä heidän menestykselleen ja kun näin kuitenkin tapahtuu, kyseessä on petos. Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)