Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lue tämä, koskee mahdollisesti rikollista toimintaa
1
Mikko T.
13.05.2011 09:45:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, mulla on kerrankin ihan oikeaakin asiaa.
 
Olen tässä kirjoituksessa tarkoituksella käyttämättä tiettyä terminologiaa.
 
Kaikki, ketkä ovat joutuneet tämän nettiportaalin kautta huijauksen tai huijausyrityksen kohteeksi, ottakaa yhteyttä minuun. Laittakaa mulle sähköpostia, ei tekstiä tänne.
 
Pistin tänne parisen viikkoa sitten ilmoituksen jossa myyn yhtä soitintani. Nyt on yksi tyyppi ottanut minuun yhteyttä. Esiintyy valtameren takaisesta maasta olevana henkilönä, kuka kuitenkin kirjoittaa väitettyä äidinkieltään huomattavasti huonommin kuin minä. Väittää olevansa ostamassa soitinta lahjaksi siskolleen, joka asuu yhden Välimeren eteläpuolella sijaitsevan tummien ihmisten asuttaman maanosan yhden maan suurlähetystössä. Ihan hauska tarina juu. Tarjosi pyytämäni summan ja vielä kaksisataa viisikymmentä jenkkirahayksikköä rahtikuluiksi näkemättä soittimesta yhtäkään kuvaa. Maksutapa on nyt vielä epäselvä, yllätys.
 
Ajattelin pyytää häneltä valokuvaa hänen passistaan, jota luonnollisesti en ikinä saisi.
 
Tekisi sen sijaan mieli ehdottaa et lähetän paketin hänen laskuunsa sinne etelän maahan ja laitankin sinne samanpainoisen paketin mitä oikea painaisi, mutta siinä onkin yksi hajonnut paristotoiminen sähkörimpulakosketinsoitin ja muutama kilo kananpaskaa ja homehtunut HK:n sininen (ei mitään tekemistä Hughes & Kettnerin kanssa).
 
Kommentoikaa tähän jotain diipadaapa, että ilmoitus pysyy jonkin aikaa näkyvillä.
 
Mikko
 
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
Quru
13.05.2011 10:06:07 (muokattu 13.05.2011 10:06:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä lähetä. Paska idea.
 
Ja mikä idea oli tuossa, että laittakaa meiliä älkääkä kirjoittako tänne?
 
-rokkijumala-: Taitaa olla vaan muodissa tuo rokkijuttu poppareiden keskuudessa kun rihannat sun muutkin pitää nahkatakkia ja yrittää olla rock-uskottavaa.
Mikko T.
13.05.2011 10:25:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja mikä idea oli tuossa, että laittakaa meiliä älkääkä kirjoittako tänne?
 
Kaikki eivät halua yhteystietojaan julkisesti näkyville, eivätkä myöskään kertoa tapahtumista julkisesti.
 
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
teroyk
13.05.2011 17:41:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos hän maksaa ja maksaa rahdinkin, niin silloin sinä lähetät juuri sitä mitä olet myynytkin, muutenhan sinä olisit huijari ja pilaisit muidenkin suomalaisten mainetta.
 
jysi
13.05.2011 21:25:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuttu tarina, ja kirjoitan tänne koska yritys ei ollut täällä vaan huuto.netissä ja aikaakin on jo vierähtänyt:
 
Laivalla työskentelevä kaveri halusi ehdottomasti ostaa huudettavana olevan käytetyn ääntelyaparaattini jos otan yhteyttä. Arvasin missä mennään, kirjoitin silti ja vastauskirjeessä kävi ilmi että herra halusi maksaa käytetystä melkein uuden hinnan (kyseessä oli massatuotantokampe, hintavaraus oli 0 EUR ja sulkeutumiseen viikko joten tässä vaiheessa hinta oli kympeissä eikä tonneissa niinkun uudella...) Rahdista ja vaivoista korvataan myös reilusti kun vaan päätän äkkiä, hän maksaa isolla shekillä ja minä toimitan laitteen ja kulujen jälkeen ylijääneet rahat annettuun osoitteeseen.
 
Tarkemmalla kaivelemisella kävi ilmi että samalla ja muilla samantyyppisillä nimimerkeillä oli useammastakin kodin viihdekoneesta vääntöä menossa - valitus ylläpidolle ja niinpä kaveri vilahti historiaan. Viikon päästä toinen samanlainen ilmaantui huutamaan ja uusi valitus lähetti kaverin taas historiaan.
 
Eli kyseessä kusetus joka perustuu joko katteettomalla shekillä maksamiseen (pankki antaa rahat mutta perii takaisin jos kate puuttuu, välissä saattaa mennä parikin viikkoa) tai olemattoman välittäjäfirman käyttöön.
 
Netistä löytyy oikeilla hakusanoilla muutama saitti jotka on erikoistuneet vääntämään noita vastaan ja kerää tarinoita koijareitten koijaamisesta. Hauskimpia on tapaukset jossa lähetetään vastaanottajan laskuun muutaman tietokoneen sijaan vessanpönttö tai pesukone tuohon kaukana italialaisten sähköurkutehtaitten toisella puolella sijaitsevaan maahan; tonnin lentorahdin lisäksi paketista joutuu maksamaan tulliakin toisen ja kolmannen tonnin...
 
Derek
13.05.2011 22:48:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka moni oikeasti edes ottaa tosissaan moisia yrityksiä? Itselläni riittää sähköpostin poistamiseen se että se on kirjoitettu vieraalla kielellä tai hoonolla soomella. Ajanhukkaa alkaa säätämään yli suomen rajojen tai ylipäänsä vieraan kielen parissa.
 
teroyk
14.05.2011 14:35:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kyseessä kusetus joka perustuu joko katteettomalla shekillä maksamiseen (pankki antaa rahat mutta perii takaisin jos kate puuttuu, välissä saattaa mennä parikin viikkoa) tai olemattoman välittäjäfirman käyttöön.
 
Siis voiko pankki periä takaisin tilillesi tulleet rahat? Olettaen, että et itse ole varsinaisesti vastaanottanut fyysistä shekkiä.
 
pekka montin
15.05.2011 18:59:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko T.: No niin, mulla on kerrankin ihan oikeaakin asiaa.
 
Olen tässä kirjoituksessa tarkoituksella käyttämättä tiettyä terminologiaa.
 
Kaikki, ketkä ovat joutuneet tämän nettiportaalin kautta huijauksen tai huijausyrityksen kohteeksi, ottakaa yhteyttä minuun. Laittakaa mulle sähköpostia, ei tekstiä tänne.
 
Pistin tänne parisen viikkoa sitten ilmoituksen jossa myyn yhtä soitintani. Nyt on yksi tyyppi ottanut minuun yhteyttä. Esiintyy valtameren takaisesta maasta olevana henkilönä, kuka kuitenkin kirjoittaa väitettyä äidinkieltään huomattavasti huonommin kuin minä. Väittää olevansa ostamassa soitinta lahjaksi siskolleen, joka asuu yhden Välimeren eteläpuolella sijaitsevan tummien ihmisten asuttaman maanosan yhden maan suurlähetystössä. Ihan hauska tarina juu. Tarjosi pyytämäni summan ja vielä kaksisataa viisikymmentä jenkkirahayksikköä rahtikuluiksi näkemättä soittimesta yhtäkään kuvaa. Maksutapa on nyt vielä epäselvä, yllätys.
 
Ajattelin pyytää häneltä valokuvaa hänen passistaan, jota luonnollisesti en ikinä saisi.
 
Tekisi sen sijaan mieli ehdottaa et lähetän paketin hänen laskuunsa sinne etelän maahan ja laitankin sinne samanpainoisen paketin mitä oikea painaisi, mutta siinä onkin yksi hajonnut paristotoiminen sähkörimpulakosketinsoitin ja muutama kilo kananpaskaa ja homehtunut HK:n sininen (ei mitään tekemistä Hughes & Kettnerin kanssa).
 
Kommentoikaa tähän jotain diipadaapa, että ilmoitus pysyy jonkin aikaa näkyvillä.
 
Mikko

 
Käy kauppaa vain suomessa ja suomessa asuvien tahojen kanssa. Ruotsissakin voi poiketa jos kyseessä on useamman tonnin Gibsoni. Antaa noiden tahojen vääntää sielä hulahulasaarilla ihan omien sääntöjen mukaan.
 
TaikuriHärvä
17.05.2011 02:03:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Derek: Kuinka moni oikeasti edes ottaa tosissaan moisia yrityksiä? Itselläni riittää sähköpostin poistamiseen se että se on kirjoitettu vieraalla kielellä tai hoonolla soomella. Ajanhukkaa alkaa säätämään yli suomen rajojen tai ylipäänsä vieraan kielen parissa.
 
No jo on aika rajoittunutta meininkiä, jos ei vieraalla kielellä huvita kauppaa käydä. Nimittäin sitä porukkaa, jolle suomi tai toinen kotimainen ei ole se toimivin kieli asioinnissa, on kuitenkin aika paljon jo tämänkin maan rajojen sisällä. Itse olen useammat hyvät kaupat ulkomaankielellä tehnyt, ja samoilla kikoilla ne vieraskieliset huijarit sieltä paljastuu kuin suomenkielisetkin ketkut, jos paljastuvat. Ei kieltä mielestäni minään kriteerinä kannata pitää, kunhan on muuten tosi tarkkana kaupanteossa. Varsinkin jos rupeaa rajojen ulkopuolelta ostamaan/myymään.
 
"ISÄM MAA NEVÖ FOGET. JUTIN TYKKI KURRIN PUNOTUS EI UNOHU TONNIN SETELI JUTTA JALONEN EISSS" -DirtyFingers
lukethesis
17.05.2011 12:51:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko T.:
 
Pistin tänne parisen viikkoa sitten ilmoituksen jossa myyn yhtä soitintani. Nyt on yksi tyyppi ottanut minuun yhteyttä. Esiintyy valtameren takaisesta maasta olevana henkilönä, kuka kuitenkin kirjoittaa väitettyä äidinkieltään huomattavasti huonommin kuin minä.

 
No hei "aikuisten" oikeesti. Täytyy olla netin lukutaidot aika hataralla pohjalla (enkä nyt kohdista tätä sinuun vaan kirjoitan yleisellä tasolla...tarkoituksenani ei ole myöskään kettuilla), jos eivät hälytyskellot soi välittömästi kuvailusi kaltaisissa Nigerian prinssien yhteydenotoista.
 
Tulee mieleen nämä aina silloin tällöin iltapäivälehdissä raportoidut rajaseutujen sankarit, mitkä menevät retkuun johonkin "nettideitti-tyttöystävään", joille sitten menettävät kaikki rahansa.
 
Joka ikinen kerta, kun olen myynyt jotakin elektroniseen vempaimeen päin ollutta vehjettä, oli se sitten huuto.netissä, tai joskus Craigslistissäkin, saan aina näitä huonoa englantia monklaavia random-viestejä, jotka ovat aina ties mistä. Ostetaan pojalle tietokonetta, poika vaan asuu Nigeriassa ja minä asun Kanadassa, I hope you understand.
 
Tokihan kauppaa saakin käydä "rajojen ulkopuolelle" (eBay nyt ehkä tyypillisimpänä esimerkkinä), mutta kuten sanottu, yleensä jo viestin sävystä saa jo ihan ekoilla riveillä oikean kuvan tyypin/viestin todellisista tarkoitusperistä.
 
liippari
29.05.2011 14:32:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, kusetusta.
Oon kanssa saanut useita yhteydenottoja ko. veijareilta.
 
Joskus jopa vastaankin, laitan liitteeksi myytävän tavaran nimellä tällaisen kuvan:
 
http://1.bp.blogspot.com/_dJO-IfwKl … AAABHs/kNqm3KZaGkY/s400/asshole.gif
 
tai sit:
http://4.bp.blogspot.com/_zRYlmdxi8 … AAPQ/EgWZSnoMmZk/s1600/fuck-you.jpg
 
Yleensä yhteydenpito loppuu siihen... HAHAA!!
 
Ei mopolla mahottomia.
progemm
27.08.2011 00:27:23 (muokattu 27.08.2011 00:39:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees, ajattelin tähän kirjoittaa enkä perustaa uutta threadia.
 
Asiaan,
näin ilmoituksen Korg Oasyksesta, hintana oli 1500e! WTF!
 
No kuitenkin, ilmoituksessa luki selkeällä suomenkielellä että jämsässä sijaijtsee, timmikunnossa ja mukaan kaikki päivitykset ynm.
 
Pistin sähköpostia kaverille, hän vastaa takaisin seuraavaa:
 
Hello
Thank you for your mail. I am French and a month ago I came up with
friends on vacation in your country and I can assure you she is beautiful
and welcoming. Currently, I returned to France with the KORG OASYS 88
but if you're interested I can send it to you by the transportation
agency www.ups.com and he will deliver you at home. I sell the
synthesizer because I am suffering from a heart condition and I can no
longer use it so I want to sell a € 1500 to someone that can be used.
The synthesizer is in perfect condition and I'll send it along with
all papers and cd reinsatallation.les shipping and delivery will be in
my care. If you're ready to buy please send me your details as
follows:
 
Henk. tiedot ja osoitteet.
 

 
En tiedä teistä mutta tämä jos haiskahtaa kalastelulta.
 
EDIT. Yhtä selkeällä suomella kuin meikäläisen kirjoitukset.
 
carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
Janus
27.08.2011 12:33:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

liippari: Jep, kusetusta.
Oon kanssa saanut useita yhteydenottoja ko. veijareilta.
 
Joskus jopa vastaankin, laitan liitteeksi myytävän tavaran nimellä tällaisen kuvan:

 
Nauti syövästäsi. Omasta aktiivisesta (henk.koht./"oikea") sähköpostiosoitteesta vastaaminen (=osoittaa scammereille, että kys. osoitetta luetaan aktiivisesti ja se on jatkohuijausyrityksiä varten huomattavasti otollisempaa riistaa kuin joku random @hotmail- tai vastaava osoite) on miltei typerintä, mitä internetissä voi tehdä. Eikä pelkästään oman tietoturvan kannalta, jos sähköpostiosoitteen pääte sattuu olemaan ilmaisosoitteen sijasta esim. @oppilaitoksennimi.fi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «