Vesihiisi 16.05.2011 00:34:43 | |
---|
trih: No shit Sherlock :). Gibsonin Epiphone-tehdas on Kiinassa. No shit Watson. Tuo mun epi on tehty Koreassa. |
-rokkijumala- 16.05.2011 00:34:54 | |
---|
Lätkämailanlapakitarat rules. |
Twinkle 16.05.2011 00:36:54 (muokattu 16.05.2011 00:38:25) | |
---|
Vesihiisi: Toimin juuri näin, maksan mielelläni "ylihintaa" tuotteista, jotka eivät ole kiinalaisia. Kukin tavallaan. Toki tämäkin tuote on varmasti hieno ja laadukas, siitä tässä ei ole osaltani kyse. Onko esim. tietokone millä kirjoitat tänne tehty amerikassa? EDIT: tai siis missä muussa maassa kuin halpamaissa kuten Taiwan, Vietnam tai kiina? |
Vesihiisi 16.05.2011 00:46:31 (muokattu 16.05.2011 00:51:57) | |
---|
Twinkle: Onko esim. tietokone millä kirjoitat tänne tehty amerikassa? EDIT: tai siis missä muussa maassa kuin halpamaissa kuten Taiwan, Vietnam tai kiina? Ei ole, kirjoitan tätä Nokia N900 kännyllä, joka on made in Korea, designed in Finland. Toki ymmärrän että tässäkin värkissä on varmasti jotain kiinalaista, mutta ymmärtänet pointtini. Edit: Tuossa haastamisessasi on hyvä pointti. Ajattelen ja toimin näin, koska tämä on moraalinen valintani. Ei varmasti globaalisti kovinkaan merkittävä, mutta omapahan on päätökseni. |
trih 16.05.2011 01:03:47 | |
---|
Vesihiisi: No shit Watson. Tuo mun epi on tehty Koreassa. No nyt ei puhuttu vanhasta tavarasta. Korea oli siihen aikaan kun sun epi on siellä tehty, samanlainen kuin Kiina tänään. Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
Vesihiisi 16.05.2011 01:12:22 (muokattu 16.05.2011 01:23:55) | |
---|
trih: No nyt ei puhuttu vanhasta tavarasta. Korea oli siihen aikaan kun sun epi on siellä tehty, samanlainen kuin Kiina tänään. 7 vuotta sitten siis. Näinhän se varmasti oli. Malli on Boneyard. Et välttämättä nyt ymmärtänyt tuota pointtiani. Keittiössä ja kylppärissä kodinkoneet ovat saksalaisia, jääkaappi on ruotsalainen, kaiuttimeni ovat ruotsalaiset, sohvat ovat suomalaisia, autoni on tehty EU:ssa, kitarani ovat joko jenkkejä, japseja tai korealaisia. Listaa voisi jatkaa, ei kiinalaisten kamojen välttäminen ole kovin vaikeaa. Ei mulla tähän ole lisättävää, tämä on off-topic. En vaan yksinkertaisesti osta kamaa, jonka alkuperä ei kohtaa arvojani. Asia on minulle yksinkertainen. |
Twinkle 16.05.2011 10:06:39 | |
---|
Vesihiisi: Ei ole, kirjoitan tätä Nokia N900 kännyllä, joka on made in Korea, designed in Finland. Toki ymmärrän että tässäkin värkissä on varmasti jotain kiinalaista, mutta ymmärtänet pointtini. OK. Aiheeseen liittymättömänä huomiona pakko kyllä ihmetellä että onko se N900 tosiaan tehty koreassa, en ite kiinnittänyt huomiota yhtään siihen kun moisen omistin ja paljoa surkeampaa paskavehjettä ei kyllä löydy mistään. |
mattim 16.05.2011 10:35:22 (muokattu 16.05.2011 10:36:28) | |
---|
Twinkle: OK. Aiheeseen liittymättömänä huomiona pakko kyllä ihmetellä että onko se N900 tosiaan tehty koreassa, en ite kiinnittänyt huomiota yhtään siihen kun moisen omistin ja paljoa surkeampaa paskavehjettä ei kyllä löydy mistään. Noksulla on ollut valtava tehdas Masanissa jo kauan. http://www.cellular-news.com/story/36905.php "I refuse to prove that my product will make you sound better", says the guitar gear vendor "for proof denies faith, and without faith, you will hear nothing." |
rosberg 16.05.2011 12:48:15 | |
---|
toi jaottelu on aika harhaanjohtavaa. koreassa tehty voikin olla melko pitkälti kiinassa tehty ja vaan koreassa kasattu. Battaya Love Machine |
Wradlin 16.05.2011 12:53:46 | |
---|
Ainahan voi myös muistaa sen että Kiinan on arvioitu nousevan maailman johtavaksi teollisuusmaaksi (siis myös laadussa eikä vain määrässä) USA:n ohi noin vuonna 2014. HS:ssä ainakin ollut tästä juttua. Kukin tavallaan, mulla ainakin on kiinalainen Ibanezin basso joka on yksinkertaisesti loistava. |
Krice 16.05.2011 13:12:57 | |
---|
Ei kai Kiinassa tehty tarkoita automaattisesti, että se olisi surkea. Mutta en tiedä onko fiksua tukea epätervettä kilpailua, jota Kiinakin harrastaa. Kepistä puheenollen, jos tekevät floikalla varustetun mallin niin voisi alkaa kiinnostaa.. |
Wradlin: Ainahan voi myös muistaa sen että Kiinan on arvioitu nousevan maailman johtavaksi teollisuusmaaksi (siis myös laadussa eikä vain määrässä) USA:n ohi noin vuonna 2014. HS:ssä ainakin ollut tästä juttua. Kukin tavallaan, mulla ainakin on kiinalainen Ibanezin basso joka on yksinkertaisesti loistava. Värään ketjuun postasin, tämän voi poistaa |
Maakaapeli 14.10.2011 15:07:53 | |
---|
Tilasin nyt itselleni ko kitaran. Vantaan musiikista löyty... Taino löyty ja löyty tulee vasta marraskuussa kun on maahantuojalta loppu. Innolla vaan nyt odottelemaan "eetfuk" ploreria=) |
wille114 03.11.2011 21:48:23 | |
---|
Olisko näitä keppei nyt missään thomannilla en ainakaan nähnyt? |
Maakaapeli 03.11.2011 22:25:08 | |
---|
Olisko näitä keppei nyt missään thomannilla en ainakaan nähnyt? Koitas vantaan musiikista. niille pitäis tulla erä tässä marraskuun aikana. niin ne mulle sano |
Marzi 03.11.2011 22:48:29 (muokattu 03.11.2011 22:49:09) | |
---|
Pöh, höpöjä. Tarpeeksi on aivan liian vähän. |
munkero 06.11.2011 21:48:23 | |
---|
Iibanez: Koitas vantaan musiikista. niille pitäis tulla erä tässä marraskuun aikana. niin ne mulle sano Nostampas vittuuttani ja taidan käydä jokupäivä töitten jälkeen kyselemässä. :) Karvamammutti: Nyt oot ämmä heikoilla hangilla. |
Dundee 29.07.2015 08:55:09 (muokattu 29.07.2015 08:55:59) | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1360 päivää vanhaan aiheeseen! Kun uuttakaan ei viitsisi tehdä. Onkos nyt vuosien jälkeen kellään tästä ko. kepistä mimmoinen tatsi? Edullista(ja perinteistä) hevi/metalli-keihästä olen vailla ja kaverin Gibson Explorer Gothicin ollessa lainassa tykästyin tähän malliin. Pari näitä olisi torilla tarjolla, mutta ei pelkän kokeilemisen vuoksi tee mieli ajella, eikä lähistöllä oleviin musakauppoihin juuri työaikatauluilta ehdi, liekö edes hyllyssä kellään. Onko millainen soitettava? Asiallisia ääninäytteitäkin tuntui olevan vähän nihkeästi. Suurin osa oli aloittelevia vähän keskinkertaisella tatsilla soittelevia nuoria digisäröt kaakossa veivaamassa metallicaa(ei sillä etteikö tuolla just metallicaa kuuluisi soittaa). Hyvää mietoa särösaundia olisi siis mukava myös kuulla. Oli yhdessä hieman ammattimaisemmassakin pätkässäkin vähän turhan paljon laitettu säröä, jotta olisi saundista saanut kunnon kuvaa. Cleanilla tulisi tuota keihästä tuskin soitettua. Aika suoraa hevikomppausta(tyyliin Nightwish, Accept, Helloween) olisi tarkoitus tällä kitaralla soitella kun se Gibsonin Explorerin kanssa kivalta tuntuu ja kuulostaa. Jotain mielipiteitä, nyt kun kitara on ollut ulkona jo tovin. :) Saa toki myös suositella muita samassa hintaluokassa olevia hevikeihäitä(ei v-mallit). E:kirjotusvirheet pois "Kitarat ovat perkeleen kalliita ja meluisia instrumentteja." |
Decadetroll 29.07.2015 16:14:18 | |
---|
Sinänsähän on hassua edes etsiä saundinäytteitä näistä kepeistä, kun se saundi riippuu enimmäkseen kuitenkin muista asioista, kuin siitä kitarasta. Youtuben videoiden laatu, millä mikillä on nauhoitettu pätkä vai tuleeko suoraan jonkun digihärpyttimen kautta kovalevylle se saundi, mitä vahvistinta on käytetty, onko soittaja hyvä, kitara vireessä, millä kaiuttimilla tuota saundinäytettä nyt sitten kuunnellaan jne... :) Eiku etsimään testattavaa yksilöä ja mieluiten kokeilla omilla kamoilla vieläpä, niin saa jotain kuvaa edes millanen peli on kyseessä. Tatsihommat ovat tietysti yksilöllisiä. Saundia saa muutettua erilaisilla mikeillä ja silleen. :) I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. |
Dundee 30.07.2015 09:28:13 | |
---|
Renkaidenpotkintareissuun siis! :) Tottahan tuo, mutta aina painaa muidenkin kokemukset oman osansa vaakakupissa. Sekin jos joku onnistuu saamaan kyseessaolevista vehkeistä hyvää soundia aikaiseksi, aina rohkaisee itseä myös hankkimaan ko. kamoja. Kyllähän toki sellainenkin video on missä Satriani jollain halpisstratolla ja kännykällä kuvatulla videolla kuulostaa juurikin itseltään, soittotatsia tosin taisi kommentoida kivuliaaksi. Edellämainitusta seikasta johtuen olenkin tämmöiseen budjettiystävällisempään ratkaisuun päätymässä, enkä laita vähiä rahojani aitoon Gibsoniin. Eipä se silti saa mua ehkä ihan niin paljon downshiftaamaan kamoissa, jos se nyt ylipäätään on mun tapauksessa mahdollista. Hyviä arvostelujahan tämä tuntuu kaikkialla saaneen, mutta suhtaudun niihinkin sillä varauksella, että kyseessä lienee useissa tapauksissa nuori ilman laajempaa kosketusta erilaisiin kitaroihin tai muuten vaan HC-metallicafani joka ei tätä keppiä hevillä hauku(pun intended). "Kitarat ovat perkeleen kalliita ja meluisia instrumentteja." |