Sergei Fallinen 16.05.2011 01:21:11 | |
---|
NHR: Tuli nyt taas vaan mieleen, kun tota menoo tuolla kaduilla kuuntelee, et eikö joku vois keksiä jonku muunki biisin noitten hümäläisten hoilattavax kun se iänikunen Yellow Submarine? NIILLÄ sanoilla, tiedättehän? Onhan meillä tuoreempaakin kamaa DEN GLIDER IN |
Funkånaut 16.05.2011 01:22:09 (muokattu 16.05.2011 01:23:09) | |
---|
Sergei Fallinen: Onhan meillä tuoreempaakin kamaa DEN GLIDER IN Eikös ton veisun alkuperäisäänitys oo melkoisen vanha? E: Ei muute ookaan, vaa se alun kuulutus o vaa vuodelta -62. Muusikkous on käytännössä palavaa himoa olla saamatta billuam. - Quru |
Cimble 16.05.2011 09:20:32 | |
---|
Sergei Fallinen: Onhan meillä tuoreempaakin kamaa DEN GLIDER IN Pitikin tulla kertomaan sen lisäksi, että kaikkein junteimmasta päästä on muukin tuosta assosioituva musiikki, kuten oivana esimerkkinä Ihanaa Leijonat ihanaa ja jopa J. Karjalaisen Sankarit. Ja todella ihanaa katsella tv-pläjäyksiä jääkiekkofaneista, jotka päihittävät juntteudessaan helposti jopa BB-väen ja lakko-ahtaajat yhteensä. Onhan se nyt todella köyhää ryypätä pussikaljaa monta viikkoa putkeen Suomi-paita päällä ja örveltää, huutaa, pyöriä eritteissään, sammua, mölistä, vauhkota yms. Ja tv-haastatteluissakaan ei osata muuta huutaa, ulista ja tulostaa suustaan muutama epälooginen ja sekava asia. Ja siltikin, että menestystä saa toki juhlia ja päästää tunteet pintaan, ja vaikka itsekin seuraan paikoin melko hartaasti Suomen MM-lätkää. Mutta örvellys ja ääliöys on asia erikseen. Suklaapallo ei ole välttämättä geishakuula. |
velipesonen 16.05.2011 10:22:40 | |
---|
Sergei Fallinen: Onhan meillä tuoreempaakin kamaa DEN GLIDER IN Eikös Whitesnakella ollu semmoinen kuin Slide It In. Ruottalaisten kanssa takaa tuleminen on tavallaan välttämättömyys. Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
Jussiman 16.05.2011 12:20:49 | |
---|
Cimble: Pitikin tulla kertomaan sen lisäksi, että kaikkein junteimmasta päästä on muukin tuosta assosioituva musiikki, kuten oivana esimerkkinä Ihanaa Leijonat ihanaa ja jopa J. Karjalaisen Sankarit. Ja todella ihanaa katsella tv-pläjäyksiä jääkiekkofaneista, jotka päihittävät juntteudessaan helposti jopa BB-väen ja lakko-ahtaajat yhteensä. Onhan se nyt todella köyhää ryypätä pussikaljaa monta viikkoa putkeen Suomi-paita päällä ja örveltää, huutaa, pyöriä eritteissään, sammua, mölistä, vauhkota yms. Ja tv-haastatteluissakaan ei osata muuta huutaa, ulista ja tulostaa suustaan muutama epälooginen ja sekava asia. Ja siltikin, että menestystä saa toki juhlia ja päästää tunteet pintaan, ja vaikka itsekin seuraan paikoin melko hartaasti Suomen MM-lätkää. Mutta örvellys ja ääliöys on asia erikseen. Ihmiset taantuvat primitiiviselle tasolle urheilujuhlien aikaan ja ainoat kappaleet mitä he kuulevat ovat Den Glider In ja Ihanaa, Leijonat, Ihanaa. Kultajuhlat ovat siitä hämmästyttävä tapaus, että tällöin jopa sivistyneistö pukee leijonapaidat ylleen ja alkaa käyttäytyä kuin ihmisapinat. Junttiudesta tulee hetkeksi tyylikästä ja yleisesti ihailtavaa. |
velipesonen 16.05.2011 12:54:19 | |
---|
Jussiman: Kultajuhlat ovat siitä hämmästyttävä tapaus, että tällöin jopa sivistyneistö pukee leijonapaidat ylleen ja alkaa käyttäytyä kuin ihmisapinat. Junttiudesta tulee hetkeksi tyylikästä ja yleisesti ihailtavaa. Nykyään kuitenkin ns. sivistyneistö fanittaa heviä joka pitää sisällään kaikenlaista tämmöistä lapsellista soturihömppää ja samat sanat hiphopista. Hevi on suomalaisille pyhä asia ja sivistyneistökin saa bändipaita päällä pienessä juubassa vapautua ja kuvitella olevansa jotain asfalttisotureja tai muita militaristeja. Kyllä mää ennemmin lätkää katselen kuin heviä kuuntelen mutta eikös tämä ole sitä ihan samaa junttiutta? Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
Quru 16.05.2011 14:38:25 (muokattu 16.05.2011 14:38:38) | |
---|
velipesonen: Nykyään kuitenkin ns. sivistyneistö fanittaa heviä joka pitää sisällään kaikenlaista tämmöistä lapsellista soturihömppää ja samat sanat hiphopista. Hevi on suomalaisille pyhä asia ja sivistyneistökin saa bändipaita päällä pienessä juubassa vapautua ja kuvitella olevansa jotain asfalttisotureja tai muita militaristeja. Kyllä mää ennemmin lätkää katselen kuin heviä kuuntelen mutta eikös tämä ole sitä ihan samaa junttiutta? Kaikki metalli on samanlaista paskaa, samoin kaikki hiphop. Rock on kuollut ja jazz on tekotaiteellista paskaa. Hyvää bluesia ei ole tehty 1930-luvun jälkeen. Hyvää poppia ei ole tehty koskaan. Mitä tässä voi kuunnella? -rokkijumala-: Taitaa olla vaan muodissa tuo rokkijuttu poppareiden keskuudessa kun rihannat sun muutkin pitää nahkatakkia ja yrittää olla rock-uskottavaa. |
Funkånaut 16.05.2011 14:47:22 | |
---|
Quru: Kaikki metalli on samanlaista paskaa, samoin kaikki hiphop. Rock on kuollut ja jazz on tekotaiteellista paskaa. Hyvää bluesia ei ole tehty 1930-luvun jälkeen. Hyvää poppia ei ole tehty koskaan. Mitä tässä voi kuunnella? Viiksien tuhisuttelua. *tuhin tuhin* Muusikkous on käytännössä palavaa himoa olla saamatta billuam. - Quru |
velipesonen 16.05.2011 14:53:23 | |
---|
Quru: Kaikki metalli on samanlaista paskaa, samoin kaikki hiphop. Rock on kuollut ja jazz on tekotaiteellista paskaa. Hyvää bluesia ei ole tehty 1930-luvun jälkeen. Hyvää poppia ei ole tehty koskaan. Mitä tässä voi kuunnella? En tiedä, aikoinaan aikakauslehdissä oli semmoisia mainoksia kuin "Maalaa itse omat taulusi, säästät selvää rahaa". Jos todellakin pitää paikkansa että kenen tahansa kannattaa ruveta taidemaalariksi niin voisi kuvitella että "Tee itse oma musiikkisi" olisi ainakin likipitäen yhtä helppo rasti. Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
Epämuusikko 16.05.2011 15:37:46 (muokattu 16.05.2011 15:41:49) | |
---|
Animal Loverin käsitys junttimusiikista on kovin yksioikoinen. e: etäisesti ketjuun liittyen eilen keskustelimme jostain keikasta jolla Jack DeJohnette oli soittanut rumpuja ja joku maalari oli simultaanissa maalannut taulua. Siitä kun julkaisee rumpuraidat levyllä niin jokainen voi omassa kodissaan kokea biitit ja sävyt itse ja pukea ne kuvataiteeksi! Levy-jazzkaraokemaalaus! 6-stroke troll. |
velipesonen 16.05.2011 17:01:08 | |
---|
Epämuusikko: e: etäisesti ketjuun liittyen eilen keskustelimme jostain keikasta jolla Jack DeJohnette oli soittanut rumpuja ja joku maalari oli simultaanissa maalannut taulua. Siitä kun julkaisee rumpuraidat levyllä niin jokainen voi omassa kodissaan kokea biitit ja sävyt itse ja pukea ne kuvataiteeksi! Levy-jazzkaraokemaalaus! Erinomainen idea, tuotteista se ja kerää miljoonat pois kuleksimasta! Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
velipesonen: Nykyään kuitenkin ns. sivistyneistö fanittaa heviä joka pitää sisällään kaikenlaista tämmöistä lapsellista soturihömppää ja samat sanat hiphopista. Hevi on suomalaisille pyhä asia ja sivistyneistökin saa bändipaita päällä pienessä juubassa vapautua ja kuvitella olevansa jotain asfalttisotureja tai muita militaristeja. Jazz on aivan hirveätä paskaa kuin myös suurin osa "hevistä". Onneks on rock. |
Funkånaut 16.05.2011 19:12:54 | |
---|
Muusikkous on käytännössä palavaa himoa olla saamatta billuam. - Quru |
Animal Lover 16.05.2011 19:19:44 | |
---|
Epämuusikko: Animal Loverin käsitys junttimusiikista on kovin yksioikoinen. Mielestäni junttimusiikki onkin hyvin simppeli käsite. Itse luettelin vain musiikkia, jota (omien havaintojeni mukaan) kuuntelevat useat stereotyyppisen juntahtavat henkilöt ( http://www.savonsanomat.fi/multimed … ic/00027/mattinykanen006_27528b.jpg , http://suomenkuvalehti.fi/s/files/v … rary/images/Johanna%20Tukiainen.JPG ). Käytännössä junttimusiikki on musiikkia, jota on helposti saatavilla kaikille ilman minkäänlaista perehtymistä itse musiikkiin. Kuten vaikkapa suurin osa radiosta tulevasta musiiikista. Olkoon kanava sitten Radio Rock, Radio Nova tai NRJ. Samaa ulostetta päivästä toiseen. Junttimusiikki on mainstreamia, suurten massojen lempimusiikkia. Taas ns. ''hyvä'' musiikki voi olla myös junttimusiikkia. Ja toisinpäin. |
velipesonen 16.05.2011 19:30:21 | |
---|
Animal Lover: Käytännössä junttimusiikki on musiikkia, jota on helposti saatavilla kaikille ilman minkäänlaista perehtymistä itse musiikkiin. Tässä on varmaan perää sillä myös salaista musiikkia on olemassa, siis sellaista jonka tekijät tietoisesti rajoittavat musiikkinsa kuluttajakuntaa. Meillä olikin erään bändin kanssa aikoinaan suunnitelma varata yksi sali konserttia varten ja painattaa julisteita joiden alareunassa lukee yksinkertaisesti PÄÄSY KIELLETTY. Tarkoituksemme olisi ollut soittaa kyseisellä suljetulla keikalla niin huonoa musiikkia ettei sitä kukaan pystyisi kaupallistamaan vaikka sitä esitettäisiin täysin avoimesti. Kieroista kieroin juonemme oli siis epäonnistua tavalla jota kukaan ei osaisi odottaa! Valitettavasti suunnitelmaa ei toteutettu mutta melkein jokainen keikkamme keskeytettiin henkilökunnan toimesta, ennätys kaksi minuuttia ja lavalta pois. Keikkapalkkiot me vaadittiin aina etukäteen eli minuuttipalkka oli ihan kohdallaan. Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
Epämuusikko 16.05.2011 20:07:17 | |
---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
velipesonen 16.05.2011 20:25:44 | |
---|
Olisi hauska kuulla lisää tästä jazzin junttiosastosta, lienee hieman vaiettu asia. Minulla on semmoinen käsitys ettei jazzissa ole periaatteellisella tasolla oikein mitään junttimaista, sehän on kotoisin New Orleansin ilotaloista. Jazzin suurimmat mestarit Buddy Boldenista ja Jelly Roll Mortonista lähtien ovat olleet kaikkea muuta kuin juntteja. Miles Davis on junttiuden äärimmäinen antiteesi. John Coltrane oli tavallaan juntti mutta hyvin epäjunttimainen juntti. Tämä saattaa olla vähän tulenarka aihe ja korostan että saatan olla väärässä mutta olisiko jazzin junttiutuminen alkanut fuusiosta? Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |
Funkånaut 16.05.2011 20:28:53 | |
---|
velipesonen: John Coltrane oli tavallaan juntti mutta hyvin epäjunttimainen juntti. Mä paljastan junttiuteni ku tää virke ei aivan mulle hahmotu. Muusikkous on käytännössä palavaa himoa olla saamatta billuam. - Quru |
Epämuusikko 16.05.2011 20:32:23 (muokattu 16.05.2011 20:36:53) | |
---|
velipesonen: Olisi hauska kuulla lisää tästä jazzin junttiosastosta, lienee hieman vaiettu asia. Minulla on semmoinen käsitys ettei jazzissa ole periaatteellisella tasolla oikein mitään junttimaista, sehän on kotoisin New Orleansin ilotaloista. Jazzin suurimmat mestarit Buddy Boldenista ja Jelly Roll Mortonista lähtien ovat olleet kaikkea muuta kuin juntteja. Miles Davis on junttiuden äärimmäinen antiteesi. John Coltrane oli tavallaan juntti mutta hyvin epäjunttimainen juntti. Tuota viimeistä pitäisi hieman tarkentaa, en ihan näe mitä ajat takaa. Näinä maailmanaikoina väitän, että Ainoastaan Yhden Kotijumalan pitäminen (ja sen kautta intensiivinen plokkailu ja tahallaan tai tahattomasti samalta kuulostaminen) on hieman junttia. Varsinkin jazzin soiton lomassa voi paljastaa oman junttiutensa pitämällä korvat kiinni vaikka kuinka timanttia tavaraa sinänsä tulisi. Tämä saattaa olla vähän tulenarka aihe ja korostan että saatan olla väärässä mutta olisiko jazzin junttiutuminen alkanut fuusiosta? En ota kantaa. Mutta fuusion junttiutuminen alkoi smooth jazzista. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
velipesonen 16.05.2011 21:16:19 | |
---|
John Coltrane oli paitsi nero myös jonkinlainen juntti eli tavallaan kansanmies. Mutta sitäkin hyvin omalla tavallaan. Siinä soitossa on semmoista maalaissaarnaajan otetta että se oli tavallaan tämmöinen herättäjätyyppi. Minun olisi vaikea kuvitella häntä mihinkään urbaaneihin suihkuseurapiireihin nuuskimaan kokaiinia. Miles valitti että Trane oli epäsiisti sulkeutunut plösö joka söi räkäänsä. Yleensä jazz on niin hyvää musiikkia ettei sitä melkein pitäisi olla olemassa. Siihen täytyy sisältyä jokin kiero juoni. Mun mielestä nää parhaat 50-luvun mainstream-levyt on niin hyviä että on vaikea käsittää miten kukaan voisi tehdä parempia. Ja se siitä uskontunnustuksesta. Mutta jos joku sortuu tekemään jazzia joka on paskaa niin tuomio on tietysti entistä kovempi ja armottomampi. Mutta tavallaan siis junttijazzia oli Coltranen loppuaikojen levyt vaikka varmaan kukaan juntti ei niitä pysty kuuntelemaan. Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani |