Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaksi vahvistinta yhteen di:llä?
1
TurpaLarva
16.05.2011 15:25:15 (muokattu 16.05.2011 15:27:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro! Onko tervettä yhdistää kaksi beissivahvaria di:llä. Esim. mun ykkösvahvistimen di-ulostulosta (pre-EQ) kakkosvahvarin inputtiin? Onkos kellään kokemuksia?
 
Ykköses on hyvät middlet, schaisset botnet ja kakkoses on hyvät bottnet, mut ei handlaa middlejä samaan aikaan. Eli kummallaki pitäis skulailla yhtä aikaa miellyttävän tuuttauksen aikaansaamiseks.
 
Yritin kattella josko hausta ois löytyny, mut tää m.netin kapulakieli..
 
(edit) Kummallaki vaffarilla on omat kaapit, mutta nupeista loppuu hönkä kesken jos meinaa kahta kaappia yhellä vaffarilla pyörittää.
 
LoFisteillaan HiFeillä.
Antti1
16.05.2011 15:34:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä ei nyt ihan varmasti ole toivottu vastaus, mutta mites kahden huonon myynti ja yhden hyvän osto? Kahta huonoa yhdistämällä harvoin saa hyvää aikaiseksi, vaikka se ideana voi ensialkuun kivalta tuntuakin. Lisäksi toi DI:n kautta yhdistäminen ei oo välttämättä paras tapa, vaan aiheutat itsellesi kaikenlaisia harmeja. Sun pitäis mun mielestä ennemminkin jakaa signaali ennen sisääntuloja ja ehkä laittaa molempiin systeemeihin vielä jakosuotimet. Alapäätä päästelevällä pelkkää alapäätä ja sillä toisella loput.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
J.Nikkanen
16.05.2011 15:43:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on "tuner out" niin siitä voi tempasta suoraan toiseen nubekseen.
 
"Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW.
TurpaLarva
16.05.2011 15:58:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pahaeno: Jos on "tuner out" niin siitä voi tempasta suoraan toiseen nubekseen.
 
Tuota kikkaa jo tuossa kokeilin eilen, mutta signaali oli hyvinkin heikko ja häiriöitä täynnä.
 
Toinen vahvistin sattuu olemaan kaverin, joka kämpällä myös soittelee. Joten kahta vaffaria en valitettavasti voi myydä. Aikoinaan olin jakanu signaalin Y-plugilla suoraan pedaalilaudasta kahteen vahvariin, mutta tämä tuotti epämiellyttävää huminaa. Nupeista olin miksannu ekan middle-treble -voittoiseks ja tokan bassovoittoiseks. Et en niin tiiä sitte siitä jakosuotimen tarpeellisuudesta.
 
No anyways käyn nyt kaupasta ostamassa xlr -> "plugi" -piuhan. Ja sit kerron räjähtikö talo.
 
LoFisteillaan HiFeillä.
J.Nikkanen
16.05.2011 15:59:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Project.Aepina: Tuota kikkaa jo tuossa kokeilin eilen, mutta signaali oli hyvinkin heikko ja häiriöitä täynnä.
 
Toinen vahvistin sattuu olemaan kaverin, joka kämpällä myös soittelee. Joten kahta vaffaria en valitettavasti voi myydä. Aikoinaan olin jakanu signaalin Y-plugilla suoraan pedaalilaudasta kahteen vahvariin, mutta tämä tuotti epämiellyttävää huminaa. Nupeista olin miksannu ekan middle-treble -voittoiseks ja tokan bassovoittoiseks. Et en niin tiiä sitte siitä jakosuotimen tarpeellisuudesta.
 
No anyways käyn nyt kaupasta ostamassa xlr -> "plugi" -piuhan. Ja sit kerron räjähtikö talo.

 
Mitkä nupit kyseessä? Onko maadoitusongelmia?
 
"Mun mielestä hyvässä pändissä basistilla on ainakin kaks fuzzia ja kälysesti träkkäävä oktaaveri." -TommiW.
jabaduu
16.05.2011 18:41:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kandee varmaan hommata rickeni ni on kaks ulostuloa valmiiksi niin ei tarvitse di- boxien kans pelata. Mulla toimiin hyvin kun laittaa etumikin basso stygee ja taka-
mikin skitta stygeen tosi erottuva saundi melkein kuin squirella. Ja kannattaahan sitä kokeilla eka vahvarin linjaoutista siihen toiseen en usko et hirveesti pitäis hurista? Mene ja tiedä.
 
Fortune
16.05.2011 18:54:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jabaduu: Kandee varmaan hommata rickeni ni on kaks ulostuloa valmiiksi niin ei tarvitse di- boxien kans pelata. Mulla toimiin hyvin kun laittaa etumikin basso stygee ja taka-
mikin skitta stygeen tosi erottuva saundi melkein kuin squirella. Ja kannattaahan sitä kokeilla eka vahvarin linjaoutista siihen toiseen en usko et hirveesti pitäis hurista? Mene ja tiedä.

 
Line outista tulee linjatasoista signaalia joka kyllä kiskaisee toisen nupin reteästi ruttuun, luulen ma.
 
"Look behind you, a three-string bass!"
TurpaLarva
16.05.2011 19:51:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kävin nyt treeniksellä ton xlr -> plugi -piuhan kans. (tietenkään musakaupassa ei ollu muuta ku 6m piuha) Kyllä pitää sanoa että kyllä potki, eikä ollu huminoita. Liitin siis mun signaalin Ibanezin 15" bassokombosta direct outista Behringerin nuppiin ja siitä edelleen toiseen 15" kaappiin. DI:stä laitoin ground liftin ja pre-EQ -asetukset päälle. Eikä tullu yhtään huminaa, sirinää, venäläistä radiota tai muitakaan turhia ääniä. Hyvä puhdas signaali.
 
Kaks huonoa yhdessä on yksi vähän parempi. Nyt kuulee matalimmat turinat, keskipuukot ja sirinät. JES! Lahkeet lepattaa.
 
LoFisteillaan HiFeillä.
TurpaLarva
16.05.2011 19:54:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fortune: Line outista tulee linjatasoista signaalia joka kyllä kiskaisee toisen nupin reteästi ruttuun, luulen ma.
 
Joo trankkusäröt lähti ilmoille ku tuota kokeilin +ekan vahvarin EQ vaikuttaa saundiin.
 
LoFisteillaan HiFeillä.
R_Leikkuri
16.06.2011 18:40:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Project.Aepina: No kävin nyt treeniksellä ton xlr -> plugi -piuhan kans. (tietenkään musakaupassa ei ollu muuta ku 6m piuha) Kyllä pitää sanoa että kyllä potki, eikä ollu huminoita. Liitin siis mun signaalin Ibanezin 15" bassokombosta direct outista Behringerin nuppiin ja siitä edelleen toiseen 15" kaappiin. DI:stä laitoin ground liftin ja pre-EQ -asetukset päälle. Eikä tullu yhtään huminaa, sirinää, venäläistä radiota tai muitakaan turhia ääniä. Hyvä puhdas signaali.
 
Kaks huonoa yhdessä on yksi vähän parempi. Nyt kuulee matalimmat turinat, keskipuukot ja sirinät. JES! Lahkeet lepattaa.

 
Itse kytkin Hartken LH500:sta DI:n kautta toiselle vahvarille (säröpedaali välissä). Ei mitään ongelmia. Ohjekirjassa sanotaan, että DI:stä saa kytkeä PA:lle tai toiselle vahvarille, joten pitäis kestää.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «